با پارچه خامه دوزی رنگی بیشتر آشنا شوید

با پارچه خامه دوزی رنگی بیشتر آشنا شوید

اگر برای بهار و تابستان به دنبال یک پارچه مانتویی جذاب و خنک هستید. پارچه خامه دوزی رنگی یکی از پارچه هایی است که در سال ها اخیر به شدت مورد استقبال طراحان قرار گرفته است. این پارچه را می توانید با رنگ بندی و طراحی های بسیار جذابی در بازار مشاهده کنید.

با پارچه خامه دوزی رنگی بیشتر آشنا شوید

فهرست موضوعات 
  • پارچه خامه دوزی رنگی چیست
  • پارچه خامه دوزی رنگی چه ویژگی هایی دارد
    • پارچه خامه دوزی رنگی، تنوع بسیاری دارد
    • این پارچه تنفس پذیری بالایی دارد
    • با پارچه خامه دوزی رنگی می توانید لباس های مختلفی بدوزید
    • این پارچه کیفیت خود را از دست نمی دهد
    • پارچه خامه دوزی رنگی ضد حساسیت است
  • نکاتی که باید در هنگام تهیه پارچه برای تولیدی در نظر داشته باشید
    • هدف خود را مشخص کنید
    • با پارچه مورد نظر به خوبی آشنا شوید
    • یک پارچه فروشی آنلاین معتبر پیدا کنید

دنیای پارچه های مانتویی بسیار متنوع است. البته بیشتر این پارچه ها برای دوخت مانتوهای رسمی مناسب هستند. در حالی که که بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند به سبک کژوال لباس بپوشند و برای دوخت مانتو به پارچه های متفاوت تری نیاز دارند. به این دسته از خانم ها، پارچه خامه دوزی رنگی را پیشنهاد می کنیم. مخصوصا اگر برای بهار و تابستان به دنبال یک پارچه مانتویی جذاب و خنک هستید. پارچه خامه دوزی رنگی یکی از پارچه هایی است که در سال ها اخیر به شدت مورد استقبال طراحان قرار گرفته است. این پارچه را می توانید با رنگ بندی و طراحی های بسیار جذابی در بازار مشاهده کنید. البته اگر پارچه فروشی های شهر شما محدود هستند و تنوع چندانی از پارچه ها را ارائه نمی کنند، به شما پیشنهاد می کنیم از یک پارچه فروشی آنلاین خرید کنید.

خرید از فروشگاه های آنلاین در سالهای گذشته بسیار مورد استقلال قرار گرفته است. در نتیجه هیچ دلیلی ندارد خرید از یک پارچه فروشی آنلاین را در برنامه های خود قرار ندهید. در واقع حتی اگر قصد تهیه پارچه برای تولیدی را دارید نیزظ همچنان می توانید یک خرید امن و خوب را به صورت آنلاین تجربه نمایید. با این کار می توانید تا حد زیادی در هزینه های خود صرفه جویی کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن، بهترین پارچه ها را مشاهده کرده و خریداری نمایید. یک پارچه فروشی آنلاین و معتبر علاوه بر اینکه دنیایی از پارچه ها را به شما ارائه می کند، می تواند هزینه جستجو و حمل و نقل را برای شما کاهش دهد. به همین دلیل ما قصد داریم در ادامه این مطلب راهنمای جامعی برای خرید از پارچه فروشی آنلاین به شما ارائه کنیم. در نتیجه اگر قصد تهیه پارچه برای تولیدی را دارید یا مایلید پارچه خامه دوزی رنگی را تهیه کنید، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

پارچه خامه دوزی رنگی چیست

خامه دوزی ممکن است روی پارچه های مختلفی انجام شود اما مقصود ما از پارچه خامه دوزی رنگی، پارچه وال خامه دوزی است. این پارچه ای زمینه ای پارچه وال دارد و روی سطح آن طرح های ساده و تک رنگی می بینید که به آنها خامه دوزی گفته می شود. خامه دوزی شباهت بسیاری به گلدوزی دارد و در گذشته به صورت دستی انجام می شد. اما امروزه با کمک ماشین های پیشرفته، طرح های متنوع و گسترده ای روی حجم زیادی از پارچه وال دوخته می شود. به این ترتیب شما پارچه ای سبک و زیبا با نام پارچه خامه دوزی رنگی دارید. نمونه های ساده و تک رنگ این پارچه، زمینه و خامه دوزی های کاملا یک رنگ دارند. هرچند تنوع رنگی این پارچه بالا است، اما اگر به دنبال پارچه ای طرحدار و شلوغ هستید، به شما پارچه خامه دوزی پرینت را توصیه می کنیم.

همانطور که گفتیم، در زمینه این پارچه از پارچه وال استفاده می شود. پارچه وال یک پارچه باکیفیت و دارای الیاف طبیعی است. هرچند امروزه ممکن است مدل های دارای الیاف مصنوعی پارچه خامه دوزی رنگی را نیز در بازار مشاهده کنید. الیاف به کار رفته در تولید این پارچه و حتی الیاف خامه دوزی های آن، می تواند تا حد زیادی بر قیمت نهایی پارچه تاثیر بگذارد. به همین دلیل اگر قصد خرید این پارچه را از یک پارچه فروشی آنلاین دارید، به کیفیت آن توجه کنید. این نکته برای کسانی که قصد تهیه پارچه برای تولیدی را دارند نیز بسیار حائز اهمیت است. زیرا کیفیت و دوام پارچه علاوه بر قیمت می تواند تضمین کننده زیبایی کار نهایی شما باشد. در ادامه مطلب قصد داریم به ویژگی های پارچه خامه دوزی رنگی و نکاتی که باید در هنگام خرید از پارچه فروشی آنلاین بدانید، بپردازیم.

پارچه خامه دوزی رنگی چه ویژگی هایی دارد

اگر قصد تهیه پارچه برای تولیدی را دارید، باید به طور کامل با ویژگی های پارچه ای که قصد خرید آن را دارید آشنا شوید. برای خرید از پارچه فروشی آنلاین نیز بد نیست پیش از خرید بدانید پارچه مورد نظر شما چه ویژگی هایی دارد. به همین دلیل قصد داریم در این بخش از مطلب به بررسی ویژگی های پارچه خامه دوزی رنگی بپردازیم. اگر قصد خرید این پارچه دوست داشتنی را دارید، مطالعه ادامه مطلب را از دست ندهید.

پارچه خامه دوزی رنگی، تنوع بسیاری دارد

بیشترین کاربرد پارچه خامه دوزی رنگی برای دوخت مانتو است. در نتیجه داشتن تنوع رنگی اهمیت بسیاری دارد. هرچند مدل های ساده پارچه خامه دوزی کاملا تک رنگ است اما شما می توانید هر رنگی که می خواهید را در میان تنوع جذاب این پارچه پیدا کنید. به این ترتیب می توانید تنها با انتخاب یک رنگ مناسب، استایلی خاص خود بسازید. اگر به پارچه های طرحدار علاقه دارید، پارچه خامه دوزی پرینت می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این پارچه تمام ویژگی های پارچه خامه دوزی را دارد اما با طرح های پیچیده و جذابی که دارد، می تواند جلوه ای متفاوت به استایل شما ببخشد.

فراموش نکنید در هنگام خرید از یک پارچه فروشی آنلاین، این امکان برای شما فراهم است که در منزل خود بمانید و با تنوعی فوق العاده از یک پارچه رو به رو شوید. به این ترتیب با صرف حداقل هزینه و زمان، می توانید بهترین خرید ممکن را تجربه کنید. حتی اگر قصد تهیه پارچه برای تولیدی را دارید، به شما توصیه می کنیم از امکان خرید عمده پارچه به صورت آنلاین غافل نشوید.

این پارچه تنفس پذیری بالایی دارد

پارچه وال یک بافت تار و پودی ساده دارد. در نتیجه جریان هوا به سادگی از میان الیاف آن عبور می کند و می توان گفت پارچه خامه دوزی رنگی تنفس پذیری بالایی دارد. این ویژگی نه تنها بر وزن این پارچه تاثیر بسیاری دارد، بلکه باعث می شود بسیار خنک باشد. در نتیجه پارچه خامه دوزی یکی از سبک ترین و خنک ترین پارچه هایی است که می توانیم برای فصل گرم به شما پیشنهاد کنیم. اگر قصد خرید از یک پارچه فروشی آنلاین را دارید، بد نیست پیش از خرید در مورد جنس پارچه و الیاف به کار رفته در آن پرس و جو کنید. مخصوصا اگر به دنبال تهیه پارچه برای تولیدی هستید و قصد خرید عمده این پارچه را دارید، در نظر داشتن این نکته به شما کمک می کند خرید بهتری داشته باشید.

فراموش نکنید، الیاف طبیعی به کار رفته در بافت این پارچه جاذب رطوبت است. پس اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که در روزهای گرم تعریق زیادی دارید، این پارچه می تواند برای شما بسیار مناسب باشد. زیرا در ابتدا با گردش هوای بسیار، احتمال تعریق شما را کاهش می دهد و سپس با جذب حداکثری رطوبت بدن، حس خوبی به شما می بخشد.

با پارچه خامه دوزی رنگی می توانید لباس های مختلفی بدوزید

مهمترین مزیت یک پارچه می تواند این ویژگی باشد که قابلیت استفاده در طراحی لباس های مختلف را داشته باشد. به بیان دیگر، انتخاب یک پارچه کاربردی می تواند تجربه خرید لذتبخشی به شما بدهد. زیرا می توانید با خیالی آسوده پارچه مورد نظر خود را تهیه کنید و مطمئن باشید در طراحی لباس های مختلف برای شما کاربرد دارد. این ویژگی در زمان تهیه پارچه برای تولیدی اهمیت بسیاری دارد. زیرا می توانید به آسانی پارچه ای همه پسند برای دوخت چندین مدل لباس تهیه کنید.

با پارچه خامه دوزی رنگی می توانید انواع مانتو را برای استایل کژوال و روزمره خود بدوزید. از این پارچه می توانید به عنوان خرجکار و تزئین انواع مانتوهای نخی و خنک تابستانی استفاده کنید. علاوه بر این، پارچه خامه دوزی رنگی در طراحی انواع شومیز، دامن، پیراهن ساحلی و حتی پیراهن مهمانی نیز کاربرد دارد. تنها کافی است یک مدل مناسب انتخاب کنید تا با این پارچه دوست داشتنی در هر جمعی بدرخشید.

این پارچه کیفیت خود را از دست نمی دهد

ویژگی مهم دیگری که در هنگام تهیه پارچه برای تولیدی اهمیت دارد، خرید پارچه باکیفیت و مقرون بصرفه است. پارچه خامه دوزی رنگی یکی از باکیفیت ترین پارچه های تابستانی موجود در بازار است. این پارچه هم در استایل خیابانی و هم در استایل روزمره در منزل کاربرد دارد. به همین دلیل به دفعات شسته شده و مورد استفاده قرار می گیرد. در نتیجه مهم است که بر اثر شستشو رنگ آن تغییر نکند یا دچار پرزدهی نشود. الیاف طبیعی به کار رفته در این پارچه، دوام بالایی دارد. بافت آن نیز به گونه است که با استفاده و شستشو تغییر نمی کند. رنگ این پارچه نیز بسیار بادوام است و حتی در پارچه خامه دوزی پرینت نیز نیاز نیست نگران رنگ و طرح پارچه باشید. زیرا پارچه خامه دوزی طرحدار با بهترین کیفیت ممکن و با استفاده از دستگاه های چاپ قوی، تولید می شود.

پارچه خامه دوزی رنگی ضد حساسیت است

ویژگی دیگری که که پارچه خامه دوزی رنگی را به بهترین گزینه برای خرید و تهیه پارچه برای تولیدی تبدیل کرده است، ضد حساسیت بودن آن است. بسیاری از افراد به الیاف مصنوعی حساسیت داشته و دچار خارش و حساسیت های پوستی می شوند. اما پارچه خامه دوزی رنگی با داشتن الیاف طبیعی و بافت ساده و لطیفی که دارد، با پوست شما مهربان است. به همین دلیل می توانید با خیالی آسوده از آن برای دوخت لباس های راحتی خانگی استفاده کنید. با توجه به این ویژگی، پارچه خامه دوزی برای طراحی لباس کودک نیز مناسب است.

نکاتی که باید در هنگام تهیه پارچه برای تولیدی در نظر داشته باشید

همانطور که گفتیم، در این مطلب قصد داشتیم یکی از بهترین پارچه هایی که می توانید به صورت عمده برای تولید انبوه پوشاک تهیه کنید را به شما معرفی کنیم. پارچه خامه دوزی رنگی یکی از بهترین گزینه ها جهت تهیه پارچه برای تولیدی است. به تفصیل در مورد این پارچه و ویژگی های آن صحبت کردیم و در ادامه قصد داریم به نکاتی بپردازیم که می توانند در هنگام خرید و تهیه پارچه برای تولیدی به شما کمک نمایند.

هدف خود را مشخص کنید

قبل از هر چیز باید بدانید چه مدل لباسی را برای چه سبک مشتری قصد دارید طراحی کنید. اگر مخاطب هدف شما خانم های میانسال هستند، در هر فصلی باید به دنبال پارچه های مناسب دوخت لباس های رسمی بگردید. اما اگر مایلید خانم های جوان و طرفدار استایل کژوال را جذب کنید، پارچه های سبک و خنکی مانند پارچه خامه دوزی رنگی می تواند انتخاب خوبی جهت تهیه پارچه برای تولیدی باشد. زیرا این پارچه تقریبا در تمام فصول کاربرد دارد و شما می توانید با آن لباس های مختلف و پرطرفداری را طراحی نمایید.

با پارچه مورد نظر به خوبی آشنا شوید

اگر قصد تهیه پارچه برای تولیدی را دارید، باید همانند یک پارچه شناس حرفه ای عمل کنید. فرقی نمی کند قصد خرید چه پارچه ای را دارید، برای پیدا کردن بهترین نمونه با کمترین قیمت، باید پارچه باکیفیت را بشناسید. برای این کار می توانید با جستجو در اینترنت و مراجعه به فروشگاه های مختلف، به شناخت نسبی در مورد پارچه مورد نظر خود برسید. به عنوان مثال، می توانید در مورد تفاوت سوختن پارچه های پشمی، پنبه ای و پلی استر در اینترنت تحقیق کنید یا با مراجعه به بازار، تست چروک پذیری از مدل های مختلف پارچه مورد نظر خود بگیرید. آشنایی با الیاف به کار رفته در یک پارچه، در تخمین قیمت آن نیز به شما کمک می کند.

یک پارچه فروشی آنلاین معتبر پیدا کنید

بسیاری از افراد تصور می کنند جهت تهیه پارچه برای تولیدی حتما باید به صورت حضوری به بازار مراجعه نمایند. این تصور چندان صحیح نیست و شما با یک بار پیدا کردن یک فروشگاه معتبر و امن، می توانید در دفعات بعدی به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهید. حتی اگر در شهر کوچکی زندگی می کنید، پیدا کردن یک پارچه فروشی آنلاین معتبر می تواند شما را از مراجعه به مراکز استان بی نیاز نماید. یک پارچه فروشی آنلاین معتبر علاوه بر اینکه تنوع فوق العاده ای پارچه ها را به شما ارائه می کند، می تواند در کاهش هزینه های مادی و معنوی کار شما موثر باشد. در نتیجه این نکته را در هنگام خرید جدی بگیرید.

منبع : با پارچه خامه دوزی رنگی بیشتر آشنا شوید

با انواع پارچه گاباردین بیشتر آشنا شوید


با انواع پارچه گاباردین بیشتر آشنا شوید


وقتی که برای خرید کت شلوار و یا مانتو شلوارهای اداری به بازار می روید، ممکن است اسم پارچه گاباردین را بارها و بارها بشنوید. امروزه از انواع پارچه گاباردین برای دوخت لباس های رسمی و اداری استفاده می شود. اما شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که گاباردین چیست و انواع مختلف آن چه ویژگی ها و کاربردهایی دارند. به طور کلی، گاباردین پارچه ای با طرح بافت سرژه یا جناقی است. تراکم بافت این پارچه بسیار زیاد بوده و از الیافی مثل پنبه، پشم، ابریشم، پلی استر و … تولید می شود. ساختمان بافت محکم گاباردین باعث افزایش استحکام و ایستایی مطلوب آن می شود. سابقه استفاده از پارچه گاباردین به سال های دور در قرن پانزدهم میلادی بر می گردد. در این مطلب قصد داریم درباره انواع پارچه گاباردین، ویژگی ها و کاربرد هر کدام از آن ها صحبت کنیم. پس اگر دوست دارید با انواع پارچه گاباردین بیشتر آشنا شوید، تا انتها همراه ما باشید.

پارچه گاباردین چیست؟

پیش از آن که درباره انواع پارچه گاباردین صحبت کنیم، لازم است بدانیم که پارچه گاباردین چیست. به طور کلی، طرح بافت گاباردین یکی از مشتقات بافت سرژه یا جناقی است. سرژه گاباردین منظم بوده و با زاویه 45 یا 63 درجه بافته می شود. با توجه به اینکه طرح بافت پارچه سرژه است، روی پارچه خطوط مورب منظم دیده می شود و پشت آن سطح صافی دارد. معمولا در زمان طراحی و تولید انواع پارچه گاباردین، تراکم تاری دو برابر تراکم پودی در نظر گرفته می شود و بنابراین ساختمان بافت آن ها بسیار محکم و متراکم خواهد بود. این پارچه ها ضخامت متوسطی دارند و وزن آن ها بین 250 تا 450 گرم در متر مربع متفاوت است.

به طور کلی، برای تولید پارچه های گاباردین از الیاف مختلفی استفاده می شود. متداول ترین انواع پارچه گاباردین از الیاف پشم و پنبه تولید می شوند. همچنین برای تولید بعضی از پارچه های گاباردین موجود در بازار از الیاف ابریشم استفاده می شود. پارچه های گاباردین ابریشمی ظاهر لوکس و چشمگیری دارند و طبیعتا قیمت آن ها بالاتر از سایر انواع گاباردین است. امروزه برای کاهش هزینه ها و قیمت تمام شده محصول از الیاف مصنوعی مثل پلی استر به صورت خالص و یا ترکیب شده با الیاف طبیعی در بافت گاباردین استفاده می شود.


انواع پارچه گاباردین

همان طور که پیش از این اشاره کردیم، پارچه های گاباردین موجود در بازار انواع مختلفی دارند. به طور کلی، انواع پارچه گاباردین با توجه به جنس مواد اولیه و طرح پارچه از هم دیگر قابل تفکیک هستند. در ادامه به بررسی هر کدام از آن ها می پردازیم.

پارچه گاباردین پشمی

گاباردین پشمی یکی از مشهورترین انواع پارچه گاباردین موجود در بازار است. برای بافت این پارچه در ابتدا الیاف پشم به نخ های فاستونی تبدیل شده و نهایتا روی ماشین بافندگی به پارچه تبدیل می شوند. پارچه های گاباردین پشمی ضخامت متوسط تا زیادی دارند و وزن متر مربع آن ها بیشتر از سایر انواع پارچه گاباردین است. امروزه با کیفیت ترین پارچه های گاباردین پشمی، از نخ های پشم مرینوس بافته می شوند. این پارچه ها علاوه بر کیفیت فوق العاده، قیمت بالایی هم دارند.

پارچه پشمی سبز

از این پارچه ها به صورت خاص برای دوخت انواع کت شلوار رسمی، کت دامن مجلسی و مانتو شلوارهای رسمی و اداری استفاده می شود. پارچه های گاباردین پشمی بسیار با دوام تر از سایر پارچه های گاباردین موجود در بازار هستند. بنابراین شما می توانید از لباس های دوخته شده با این پارچه ها برای سال های طولانی استفاده کنید.  

پارچه گاباردین پنبه ای

پارچه گاباردین پنبه ای

یکی دیگر از الیافی که برای بافت پارچه های گاباردین استفاده می شود، پنبه است. برای بافت این پارچه ها، ابتدا الیاف پنبه مرغوب به نخ های با کیفیت و محکم تبدیل می شوند. پس از آن نخ ها وارد فرایند بافندگی شده و با طرح بافت سرژه گاباردین بافندگی می شوند. پارچه گاباردین پنبه ای نسبت به گاباردین پشمی لطافت بیشتری دارد. همچنین ضخامت و وزن متر مربع آن کمتر است. بنابراین می توانید از این پارچه ها برای دوخت انواع مانتو، شلوار، دامن، لباس های فرم مدارس و ادارات و … استفاده کنید.

پارچه گاباردین ابریشمی

پارچه گاباردین ابریشمی

ابریشم یکی از مواد اولیه لوکس و گران قیمتی است که برای بافت پارچه گاباردین استفاده می شود. گاباردین ابریشمی ظاهری بسیار براق و چشمگیر دارد. بنابراین این پارچه برای دوخت انواع دامن، شلوار و کت های مجلسی مناسب خواهد بود. علاوه بر این، قیمت پارچه گاباردین ابریشمی نسب به سایر پارچه های گاباردین بیشتر است. اگر قصد دارید یک استایل گران قیمت و منحصر به فرد برای خودتان طراحی کنید، گاباردین ابریشمی یکی از بهترین انتخاب ها برای شما خواهد بود.ویژگی های پارچه مخمل کبریتی پرینت

پارچه گاباردین پلی استر

پارچه پلی استر

پلی استر یکی دیگر از مواد اولیه ای است که برای بافت پارچه گاباردین استفاده می شود. استفاده از الیاف پلی استر در بافت پارچه های گاباردین باعث کاهش قیمت تمام شده آن ها می شود. سطح پارچه گاباردین پلی استری براق بوده و زیر دست آن لطیف است. پارچه گاباردین پلی استری استحکام و دوام فوق العاده ای دارد. همچنین الیاف آبگریز و طرح بافت محکم و پر تراکم گاباردین، باعث می شود که این پارچه ها خاصیت ضد آب بهتری نسبت به سایر انواع گاباردین داشته باشند. از این پارچه برای دوخت لباس های رسمی و همچنین لباس های بادگیر و بارانی استفاده می شود.

پارچه گاباردین طرح دار

پارچه گاباردین طرح دار

یکی از انواع پارچه گاباردین که امروزه در بازار به فروش می رسد، گاباردین طرح دار است. در این پارچه ها با استفاده از نخ های تار و پود رنگی، طرح های چهارخانه و راه راه ایجاد می شود. این پارچه ها برای دوخت انواع کت مجلسی مناسب هستند. شما می توانید پارچه های گاباردین طرح دار را با گاباردین ساده ترکیب کرده و یک استایل شیک و منحصر به فرد برای خودتان طراحی کنید. 

پارچه گاباردین چاپی

پارچه گاباردین چاپ دار یکی دیگر از انواع گاباردین است. در این پارچه ها، طرح های مختلف در فرایند چاپ روی پارچه قرار گرفته و جلوه متفاوتی را ایجاد می کنند. شما می توانید با استفاده از پارچه گاباردین چاپی انواع پیراهن بلند، شلوار و یا دامن کژوال را بدوزید.

پارچه گاباردین چاپی

پارچه گاباردین کشی

در بافت پارچه های گاباردین کشی، از الیاف مصنوعی که خاصیت کشسانی دارند، مثل ریون و لاکرا، استفاده می شود. پارچه گاباردین کشی چروک پذیری کم و ریزش بسیار خوبی دارد. از این پارچه ها برای دوخت انواع مختلف شلوار، مانتو و لباس هایی که نیاز به انعطاف و کشسانی بیشتری دارند استفاده می شود.

پارچه گاباردین کشی

ویژگی های کاربردی گاباردین

پارچه های گاباردین با توجه به جنس الیافی که در ساختار آن ها استفاده می شود، ویژگی های متفاوتی دارند. بنابراین برای انتخاب یک نوع خاص از پارچه گاباردین، باید کاربردی که از آن انتظار دارید را در نظر بگیرید. به طور کلی ویژگی های کاربردی انواع پارچه گاباردین عبارتند از:

دوام

پارچه های گاباردین به دلیل بافت محکم و متراکمشان، استحکام بالایی دارند. این استحکام بالا سبب دوام بیشتر آن ها شده است. علاوه بر این، پارچه های گاباردین، مقاومت سایشی بالایی دارند و سطح آن ها به سادگی آسیب نمی بیند. دوام بالای گاباردین آن را به یک انتخاب ایدئال برای دوخت انواع کت تبدیل کرده است.

تنوع در استفاده از مواد اولیه

پارچه های گاباردین را می توان با استفاده از الیاف طبیعی و مصنوعی متفاوت مثل پنبه، پشم، ابریشم و یا پلی استر تولید کرد. همچنین می توان برای بافت این پارچه ها از ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی استفاده کرد. 

خاصیت ضد آب

یکی از ویژگی های بارز انواع مختلف پارچه گاباردین، ضد آب بودن آن ها است. یکی از پارچه هایی که بیشترین میزان مقاومت در برابر آب را دارد، گاباردین پلی استری است. این خاصیت باعث می شود که پارچه های گاباردین برای دوخت انواع پالتو و کت های بارانی گزینه بسیار مناسبی باشند. 

پارچه های گاباردین چه کاربردهایی دارند؟

انواع مختلف پارچه گاباردین را می توان در طیف وسیعی از کاربردها مورد استفاده قرار داد. از این پارچه برای دوخت انواع مانتو، شلوار، دامن، پالتوهای بارانی، ترنچ کت، کراپ کت و لباس های بادگیر و ضد آب استفاده می شود. معمولا از پارچه های گاباردین سبک برای دوخت انواع مانتو و کت های بهاره استفاده می شود. در مقابل پارچه های گاباردین سنگین و با تراکم بالاتر برای دوخت انواع کت شلوارهای رسمی و لباس های پاییزه استفاده می شود. فروشگاه اینترنتی پارچه نگار، طیف وسیعی از انواع پارچه گاباردین مناسب برای کاربردهای مختلف را در اختیار شما قرار می دهد. برای خرید عمده پارچه گاباردین نیز می توانید به این فروشگاه به صورت حضوری یا آنلاین مراجعه نمایید.

سخن پایانی

همان طور که دیدید در این مطلب درباره انواع پارچه گاباردین و ویژگی های آن ها صحبت کردیم. پارچه گاباردین نوعی پارچه تاری پودی با طرح بافت سرژه یا جناقی است. روی این پارچه خطوط مورب منظم با زوایای 45 یا 63 درجه دیده می شود و پشت آن صاف و یکدست است. در بافت پارچه گاباردین از الیاف طبیعی و مصنوعی متفاوتی استفاده می شود. بنابراین با توجه به مواد اولیه مورد استفاده در بافت پارچه می توان آن ها را دسته بندی کرد. فروشگاه اینترنتی پارچه نگار به شما کمک می کند تا به انواع پارچه گاباردین به صورت یکجا دسترسی داشته باشید و انتخاب آگاهانه ای داشته باشید. خرید عمده پارچه گاباردین را به تمام فعالان حوزه پوشاک توصیه می کنیم، زیرا می توانید به این ترتیب پارچه مورد نیاز خود را با سرعت و قیمت مقرون بصرفه تهیه نمایید.

منبع : با انواع پارچه گاباردین بیشتر آشنا شوید

پارچه لینن سوزن دوزی شده؛ قیمت، روش دوخت و مدل مانتو

پارچه لینن سوزن دوزی شده؛ قیمت، روش دوخت و مدل مانتو

پارچه لینن سوزن دوزی شده؛ قیمت، روش دوخت و مدل مانتو


قیمت پارچه لینن سوزن دوزی بر اساس نوع طرح، نوع پارچه، کیفیت پارچه و متراژ آن تعیین می شود. در ادامه موارد مهم در تعیین قیمت پارچه لینن سوزن دوزی را نیز بیان می کنیم.


قیمت پارچه لینن سوزن دوزی بر اساس نوع طرح، نوع پارچه، کیفیت پارچه و متراژ آن تعیین می شود. در ادامه موارد مهم در تعیین قیمت پارچه لینن سوزن دوزی را نیز بیان می کنیم. یکی از کاربردهای اصلی پارچه لینن سوزن دوزی شده دوخت انواع مدل مانتو لینن سوزن دوزی است. در ادامه ایده های دوخت انواع مدل مانتو لینن سوزن دوزی را نیز بررسی خواهیم کرد.


برای دوخت یک لباس راحت و شیک بهاری و تابستانی، پارچه لینن سوزن دوزی را پیشنهاد می کنیم. یکی از بهترین و خاص ترین پارچه های تابستانه و بهاره، پارچه لینن سوزن دوزی است. پارچه لینن دارای قدمتی بسیار طولانی بوده و از الیاف طبیعی تولید می شود. هنرمندان هندی با خلاقیت خود روی پارچه لینن توانسته اند، پارچه لینن سوزن دوزی را تولید کنند.

سوزن دوزی های ایجاد شده روی این پارچه نشان دهنده هنر و خلاقیت تولیدکنندگان آن هستند. در تولید پارچه لینن سوزن دوزی شده تکنیک های مختلفی به کار رفته می شود. برای مثال می توانید انواع طرح های زیبای گل و الگوهای هندسی را در این پارچه مشاهده کنید. از جمله ویژگی های پارچه لینن سوزن دوزی شده می توان به مقاومت بالای آن، تنفس پذیری عالی و حس راحتی آن اشاره کرد.

قیمت پارچه لینن سوزن دوزی بر اساس نوع طرح، نوع پارچه، کیفیت پارچه و متراژ آن تعیین می شود. در ادامه موارد مهم در تعیین قیمت پارچه لینن سوزن دوزی را نیز بیان می کنیم. یکی از کاربردهای اصلی پارچه لینن سوزن دوزی شده دوخت انواع مدل مانتو لینن سوزن دوزی است. در ادامه ایده های دوخت انواع مدل مانتو لینن سوزن دوزی را نیز بررسی خواهیم کرد.

ویژگی های پارچه لینن سوزن دوزی شده


هر فردی با نگاه کردن به پارچه لینن سوزن دوزی متوجه ظرافت کاری های دوخت هنرمندانه آن می شود. این پارچه نشانی از میراث فرهنگی و صنایع دستی هند است. در واقع پارچه لینن سوزن دوزی تنها یک پارچه ساده نیست؛ بلکه طرح های خارق العاده روی آن، این پارچه را به یک پارچه ارزشمند تبدیل کرده اند.

پارچه لینن سوزن دوزی هندی در کنار ظاهر جذاب، مزایای دیگری نیز دارد. در ادامه با ویژگی های این پارچه بهاری و خاص آشنا می شویم. ویژگی های عالی پارچه لینن سوزن دوزی شده عبارتند از مقاومت بالا، حس تنفس پذیری، حس لمسی و همچنین جلوه بصری چشم نواز. در ادامه این موارد را به تفصیل بررسی می کنیم.

به دلیل ویژگی های عالی پارچه لینن سوزن دوزی با این پارچه می توانید انواع مدل مانتو لینن سوزن دوزی شده را بدوزید.

1. تنفس پذیری

یکی از مهم ترین ویژگی های پارچه لینن سوزن دوزی، حس تنفس پذیری فوق العاده آن است. پارچه لینن دارای بافتی تنفس پذیر بوده و هوا به راحتی می تواند از آن عبور کند. در نتیجه با پوشیدن لباس های لینن سوزن دوزی در بهار و تابستان احساس راحتی و خنکی خواهید داشت. همچنین این پارچه برای افراد گرمایی انتخابی عالی خواهد بود.

2. مقاومت بالا

استحکام بالای پارچه لینن سوزن دوزی شده از دیگر ویژگی های این پارچه به شمار می آید. به دلیل مقاومت بالای این پارچه با آن می توانید انواع لباس های تماشایی با طول عمر بالا بدوزید. در نتیجه با یک بار هزینه کردن برای خرید پارچه لینن سوزن دوزی می توانید یک لباس با کیفیت عالی و طول عمر بالا بدوزید و تا سال ها از آن استفاده کنید.

پارچه لینن سوزن دوزی شده؛ قیمت، روش دوخت و مدل مانتو

3. حس لمسی فوق العاده

یکی از مواردی که در خرید پارچه لینن سوزن دوزی شده اهمیت دارد، تن خور این پارچه است. پارچه لینن سوزن دوزی، زیر دست نرم و لطیفی دارد. به همین دلیل با پوشیدن لباس های لینن سوزن دوزی شده حس راحتی فوق العاده ای را تجربه می کنید. این ویژگی باعث شده که با پارچه لینن سوزن دوزی شده بتوانید انواع لباس های مجلسی و شیک با تن خور عالی و راحت را بدوزید.

4. جذابیت ظاهری

با نگاه کردن به ظاهر پارچه لینن سوزن دوزی شده، جذب طرح های خاص این پارچه می شوید. سوزن دوزی های ایجاد شده روی این پارچه بسیار چشمنواز بوده و با دقت بالایی انجام شده است. حتی به دلیل جذابیت زیاد این پارچه، از آن به عنوان خرج کار نیز استفاده می کنند.

به دلیل وجود طرح های زیبا ، هر نوع لباسی که با پارچه لینن سوزن دوزی بدوزید، یک اثر خارق العاده خواهد شد. جلوه ظاهری فوق العاده این پارچه موجب شده که بتوانید با آن انواع مدل مانتو لینن سوزن دوزی را به راحتی بدوزید.

کاربردهای پارچه لینن سوزن دوزی

پارچه لینن سوزن دوزی شده؛ قیمت، روش دوخت و مدل مانتو

پارچه لینن سوزن دوزی یکی از محبوب ترین پارچه های تابستانه و بهاره است. با این پارچه می توانید ایده های گوناگونی را در دوخت لباس اجرا کنید. جالب است بدانید در زمان های گذشته از این پارچه برای دیزاین شال و ساری های هندی استفاده می کردند. این پارچه همچنین در دوخت انواع لوازم منزل مانند روکش کوسن، لوازم آشپزخانه و ... نیز به کار برده می شود.

در دنیای مد و فشن امروزه پارچه لینن سوزن دوزی برای دوخت انواع پوشاک زنانه به کار می رود. برای مثال با این پارچه بهاره و تابستانی کار شده، می توانید انواع شومیزهای بهاره و تابستانه را بدوزید.

این پارچه همچنین برای دوخت انواع مانتو و کت نیز مناسب است. یکی دیگر از کاربردهای ویژه پارچه لینن سوزن دوزی، استفاده از آن به عنوان خرج کار است. این پارچه را می توانید در دوخت لباس های خود با پارچه های ساده ترکیب کنید و یک لباس منحصر به فرد بدوزید. با پارچه لینن سوزن دوزی می توانید انواع مدل مانتو لینن سوزن دوزی را بدوزید که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

انواع مدل مانتو لینن سوزن دوزی

پارچه لینن سوزن دوزی شده؛ قیمت، روش دوخت و مدل مانتو

یکی از کاربردی ترین لباس هایی که می توانید با پارچه لینن سوزن دوزی بدوزید، مانتو است. در ادامه با انواع مدل مانتو لینن سوزن دوزی آشنا می شویم.

1. مانتو مجلسی شیک و راحت

پارچه لینن سوزن دوزی به دلیل تن خور راحت و زیر دست نرمی که دارد برای دوخت مانتوهای مجلسی راحت پیشنهاد می شود. سوزن دوزی های ایجاد شده روی این پارچه جلوه ای مجلسی به مانتوی شما می دهند. بر اساس سلیقه خود می توانید انواع مدل مانتو مجلسی بلند یا کوتاه را بدوزید. دقت داشته باشید در استایل خود با مانتو بلند مجلسی سوزن دوزی از لوازم مجلسی مانند کیف مجلسی و کفش مجلسی استفاده کنید.

2. مدل مانتو لینن سوزن دوزی ترکیبی با پارچه ساده

از آنجایی که پارچه لینن سوزن دوزی پارچه ای کار شده است به راحتی می توانید آن را با پارچه های ساده هم ترکیب کنید. با این روش می توانید یک مانتوی ترکیبی از پارچه ساده و لینن سوزن دوزی بدزوید. دقت داشته باشید که پارچه ساده ای که می خواهید انتخاب کنید از لحاظ تراکم مانند پارچه لینن سوزن دوزی باشد.

پارچه لینن سوزن دوزی شده؛ قیمت، روش دوخت و مدل مانتو

3. مانتو کتی یکی از بهترین انواع مدل مانتو لینن سوزن دوزی

این روزها خیلی از خانم ها ترجیح می دهند که مانتوهای کتی بپوشند. مانتوهای کتی نه تنها به عنوان مانتو کاربرد دارند بلکه می توانند یک لباس پوشیده برای مراسم های مختلط باشند. پیشنهاد می کنیم که یک مانتوی کتی سوزن دوزی را با شلوار لینن ساده ست کنید.

4. مدل مانتو لینن سوزن دوزی بلند

پارچه لینن سوزن دوزی با طرح های نقش و نگارهای خلاقانه خود، برای دوخت مانتوهای بلند فوق العاده است. زیرا در دوخت مانتوهای بلند، طرح های سوزن دوزی شده این پارچه به خوبی نشان داده می شوند. یک پیشنهاد عالی در دوخت مانتو بلند با پارچه لینن سوزن دوزی، دوخت یک مانتوی بلند از بغل چاک دار است. این مانتو را می توانید با یک کفش پاشنه بلند و کیف دستی کوچک مجلسی ست کنید.

نکات اساسی در نگهداری پارچه لینن سوزن دوزی

پارچه لینن سوزن دوزی شده؛ قیمت، روش دوخت و مدل مانتو

قیمت پارچه لینن سوزن دوزی شاید کمی بالا شد اما با توجه به کیفیت آن مقرون به صرفه است. به همین دلیل با توجه به قیمت پارچه لینن سوزن دوزی شده بهتر است که از آن به خوبی نگهداری کنید تا طول عمر بالایی داشته باشد.

برای طول عمر و ماندگاری بالای پارچه لینن سوزن دوزی باید از این پارچه به خوبی مراقبت کنید. یکی از مهم ترین موارد در نگهداری این پارچه، شست و شوی صحیح آن است. در هنگام شست و شوی این پارچه باید از مواد شوینده ملایم و فاقد سفید کننده استفاده کنید. زیرا شوینده های حاوی سفید کننده باعث بور شدن لباس شده و به پارچه آسیب می رسانند. یکی دیگر از موارد مهم در هنگام شست و شو، شست و شو با ملایمت و به روش دستی است.

ماشین لباسشویی ممنوع!

این پارچه را نباید در ماشین لباسشویی قرار دهید. زیرا چرخش آن باعث می شود که سوزن دوزی های روی پارچه آسیب ببینند. دمای آب را باید در درجه ملایم قرار دهید و سپس لباس را بشویید. روش خشک کردن پارچه نیز اهمیت دارد. دقت داشته باشید که این پارچه را باید در هوای آزاد خشک کنید. گرمای بیش از حد خشک ک باعث آسیب رساندن به الیاف پارچه می شود.

از آنجایی که پارچه لینن یک پارچه چروک پذیر است، در نتیجه بهتر است اقداماتی را برای جلوگیری از ایجاد چروک های عمیق روی آن انجام دهید. برای مثال می توانید این پارچه را در زمانی که مرطوب است اتو کشی کنید.

روش اتو کشی

پیشنهاد می کنیم که اتو کشی این پارچه را از جهت پشت آن انجام دهید. با این ترفند تزئینات و سوزن های روی پارچه آسیب نمی بینند. برای خشک کردن این پارچه بهتر است که آن را در مکانی خشک و خنک قرار دهید. نور مستقیم خورشید باعث آسیب رساندن به این پارچه می شود لذا نباید آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید.

ترفندهای دوخت پارچه لینن سوزن دوزی

پارچه لینن سوزن دوزی شده؛ قیمت، روش دوخت و مدل مانتو

شاید به دلیل وجود سوزن دوزی های روی پارچه لینن سزن دوزی فکر کنید که این پارچه روش دوخت سختی دارد. در صورتی که با رعایت کردن چند نکته کاربردی به راحتی می توانید یک دوخت راحت را تجربه کنید. لباس های دوخته شده با پارچه لینن سوزن دوزی از جمله خوش دوخت ترین لباس ها هستند. در ادامه نکات کلیدی برای دوخت پارچه لینن سوزن دوزی را بررسی می کنیم.

  • بهتر است پیش از شروع دوخت پارچه لینن سوزن دوزی آن را بشویید. با این روش سطح پارچه صاف و یکدست خواهد شد و دوخت بهتری خواهید داشت.
  • برای دوخت پارچه لینن سوزن دوزی بهتر است از انواع سوزن با سایز کوچک تر استفاده کنید. استفاده از این سوزن ها باعث می شود که پارچه کشیده نشده و در حین دوخت نیز تغییر شکل ندهد.
  • در حین دوخت نباید پارچه را بیش از حد بکشید زیرا بافت پارچه آسیب می بیند.
  • دوخت پارچه را با دقت بالا انجام دهید تا مجبور به شکافته شدن آن نباشید. زیرا شکافته شدن پارچه باعث خراب شدن طرح های سوزن دوزی پارچه و ساییده شدن آن می شود.

قیمت پارچه لنین سوزن دوزی

پارچه-لینن-سوزندوزی

قیمت پارچه لینن سوزن دوزی یکی از مواردی است که در هنگام خرید این پارچه اهمیت پیدا می کند. قیمت پارچه لینن سوزن دوزی به عوامل گوناگونی بستگی دارد. برای مثال طرح، بافت، تراکم و ... در تعیین قیمت پارچه لینن سوزن دوزی موثر است. از دیگر موارد حائز اهمیت در تعیین قیمت پارچه لینن سوزن دوزی، کیفیت پارچه و تراکم نخ های به کار رفته شده در آن است. در قیمت پارچه لینن سوزن دوزی، اکسسوری های به کار رفته شده در سوزن دوزی های این پارچه نیز تاثیر گذار هستند.

سخن آخر

پارچه لینن سوزن دوزی شده؛ قیمت، روش دوخت و مدل مانتو

پارچه لینن سوزن دوزی پارچه ای شکیل و در عین حال راحت است که می توانید برای دوخت لباس های تابستانه و بهاره از آن استفاده کنید. این پارچه دارای سوزن دوزی های فوق العاده ای است که ظاهری شیک و خاص به آن داده است. پارچه لینن سوزن دوزی تنخور راحتی دارد. با مراقبت درست از پارچه لینن سوزن دوزی می توانید لباس هایی با طول عمر بالا داشته باشید.

یکی از موارد مهم در نگهداری از پارچه لینن سوزن دوزی روش شست و شوی این پارچه است. در شست و شوی این پارچه نباید از شوینده های حاوی سفید کننده استفاده کنید زیرا بافت پارچه آسیب می بیند. همچنین بهتر است که این پارچه را به صورت دستی و با ملایمت بشویید.

برای خشک کردن این پارچه نیز نباید از خشک کن استفاده کنید. زیرا باعث آسیب رساندن به سوزن دوزی های پارچه می شود. انواع مدل مانتو لینن سوزن دوزی را می توانید با این پارچه زیبا بدوزید. در این مطلب جدیدترین ایده های دوخت انواع مدل مانتو لینن سوزن دوزی را بیان کردیم. قیمت پارچه لینن سوزن دوزی یکی از مزایای خرید آن به شمار می آید.

منبع : پارچه لینن سوزن دوزی شده؛ قیمت، روش دوخت و مدل مانتو

11 نکته که در مورد پارچه استات نمی دانستید


11 نکته که در مورد پارچه استات نمی دانستید


پارچه استات که آن را به عنوان استات سلولز نیز می شناسید، از ترکیب الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی ایجاد می شود. اگر چه استات از یک منبع طبیعی و تجدیدپذیر یعنی خمیر چوب به دست می آید، اما این پارچه به عنوان یک پارچه نیمه مصنوعی در نظر گرفته می شود. استات یک پارچه پرکاربرد و ضروری است که از آن در تولید انواع کالاها، از پوشاک گرفته تا دکوراسیون منزل و مبلمان استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم شما را با این پارچه و نکات مهمی که در مورد این پارچه وجود دارد آشنا کنیم. بعد از خواندن این مقاله می توانید در مورد خرید این پارچه بهتر تصمیم بگیرید. پس با ما همراه باشید.

پارچه استات اولین بار در کدام کشور تولید شد؟

برای شروع بهتر است سری به تاریخچه این پارچه بزنیم. جالب است بدانید، ماده استات اولین بار در فرانسه مورد استفاده قرار گرفت. سال ها بعد این ماده در کشور انگلستان تبدیل به فیبر شد. ایالت متحده در اوایل قرن بیستم توانست از الیاف استات، پارچه استات را تولید کند.

پارچه استات چگونه تولید می شود؟

استات سلولز از خمیر چوب بدست می آید و طی یک فرآیند پیچیده به پارچه استات تبدیل می شود. ابتدا خمیر چوب به الیاف سلولزی تبدیل شده و سپس با اسید استیک ترکیب می شود. از ترکیب الیاف سلولز و اسید استیک تکه های استات ایجاد می شود. بعد از آن این تکه ها به الیاف تبدیل می شوند. الیاف استات در پارچه ای به نام استات که نوعی ابریشم مصنوعی است بافته می شود.

پارچه-استات-چگونه-تولید-می-شود؟

بیشترین کاربرد این پارچه در چه زمینه ای است؟

پارچه استات برای موارد مختلفی کاربرد دارد. از آنجایی که این پارچه دارای ویژگی ها ابریشم است، اغلب به عنوان پارچه لباس عروس و یا لباس های مجلسی از آن استفاده می شود. اساسا از این پارچه برای تولید محصولاتی استفاده می شود که نیاز به شستشوی زیاد ندارند.

نکات مهمی که باید درباره پارچه استات بدانید

نکات-مهمی-که-باید-درباره-پارچه-استات-بدانید

استات به جای مشتق شدن از سایر الیاف، به طور طبیعی تولید می شود. بنابراین ممکن است از ویژگی های آن شگفت زده شوید. در این قسمت شما را با ویژگی های پارچه استات و نکات مهمی که قبلا نمی دانستید، آشنا خواهیم کرد.خرید پارچه ژاکارد پفکی


این پارچه را جایگزین پارچه ابریشم کنید

اگر تاکنون این پارچه را از نزدیک لمس کرده باشید به خوبی متوجه نرمی و لطافت آن شدید. ظاهر آن مشابه پارچه ابریشم است. از اینرو می توانید این پارچه را به عنوان پارچه ای مقرون بصرفه، جایگزین پارچه ابریشم کنید.

استات پارچه ای برای محافظت از پوست شما است

نرمی این پارچه به شدت مشابه پارچه ابریشم است. کافی است دست خود را روی سطح این پارچه بکشید. آنگاه متوجه نرمی و لطافت آن خواهید شد. به همین دلیل این پارچه می تواند یکی از بهترین پارچه ها برای محافظت از پوست شما باشد. از طرفی الیاف طبیعی این پارچه باعث می شود که در استفاده بلند مدت و در هنگام تعریق به پوست شما آسیبی نرسد.

با انتخاب پارچه استات لاغرتر به نظر برسید

با توجه به بافت ابریشمی این پارچه می توانید مطمئن باشید که در زمان استفاده کاملا بر روی تن شما می نشیند. همین امر باعث می شود تا بعد از استفاده از این پارچه احساس بهتری نسبت به اندام خود داشته باشید. پس می توانید با این پارچه انواع مدل های لباس را بدوزید و نگرانی بابت چاق به نظر رسیدن نداشته باشید.

با رنگرزی متفاوت این پارچه آشنا شوید

همانطور که گفته شد پارچه استات نیمه مصنوعی است. به همین دلیل فرآیند رنگرزی این پارچه کمی چالش برانگیز است. شرکت های تولید پارچه برای اینکه به رنگی ماندگار و طولانی دست پیدا کنند، رنگ را در طی فرآیند تولید و تبدیل نخ به پارچه به آن اضافه می کنند. با این ترفند، پارچه تولید شده رنگی ماندگار و با کیفیت خواهد داشت.

پارچه ای با ظاهری فاخر، اما مقرون به صرفه است

یکی از بزرگترین مزایای پارچه استات مقرون بصرفه بودن آن است. فراوانی الیاف سلولز باعث می شود که پارچه تولید شده یک پارچه ارزان باشد. از طرفی هزینه های تولید پایین این پارچه باعث می شود که استات با قیمتی بسیار مناسبی در اختیار خریداران قرار بگیرد.

این پارچه دوستدار محیط زیست است

استات جزو پارچه های زیست تخریب پذیر است. از اینرو می توان گفت این پارچه نه تنها دوست دار پوست شما، که حتی دوست محیط زیست نیز هست. این نکته می تواند یکی از بزرگترین مزیت های استات باشد. توجه داشته باشید که این پارچه به سرعت در نور خورشید متلاشی نمی شود. اما با اضافه کردن دی اکسید تیتانیوم به طرز قابل توجهی این فرآیند تسریع شده و استات تجزیه می شود. توجه داشته باشید که دی اکسید تیتانیوم به عنوان یک افزودنی شیمیایی در بعضی از سفید کننده های لباس وجود دارد. از اینرو باید در زمان شستشو به شوینده ای که از آن استفاده می کنید و ترکیبات تشکیل دهنده آن توجه زیادی داشته باشید.

بعد از شستشو شما را به دردسر نمی اندازد

این پارچه بعد از شستشو جمع نمی شود و شکل اولیه خود را تا حد زیادی حفظ می کند. از طرفی پارچه استات به سرعت خشک می شود. تنها کافی است آن را مدت زمان کوتاهی در دمای اتاق آویزان کنید. بعد از حدود نیم ساعت این پارچه خشک شده و می توانید آن را جمع کنید.

این پارچه به شدت نسبت به گرما حساس است

پارچه-استات-به-شدت-نسبت-به-گرما-حساس-است

با تمام مزایایی که از این پارچه گفته شد، جالب است بدانید پارچه استات دارای معایبی نیز هست. به طور مثال این پارچه نسبت به گرما بسیار حساس است. این پارچه در دمای بالا به سرعت می سوزد و بافت آن آسیب می بیند. از اینرو باید توجه داشته باشید که در زمان اتوکشی درجه حرارت را تا جایی که امکان دارد پایین بیاورید. از طرفی توجه داشته باشید که حتما قبل از اتوکشی کمی پارچه خود را مرطوب کنید. این کار باعث می شود چروک های پارچه شما زودتر باز شود و دمای سطح پارچه به طور ناگهانی بالا نرود.

مراقبت از این پارچه را جدی بگیرید

از دیگر مواردی که در زمان استفاده از پارچه استات باید به آن اهمیت دهید توجه به حساسیت بالای این پارچه است. استات جزو پارچه های است که به شدت نسبت به مواد شیمیایی حساس است. پس در زمان استفاده از این پارچه باید در استفاده از عطر، پاک کننده لاک ناخن و سایر مواد شیمیایی خودداری کنید تا به لباس شما آسیبی وارد نشود.

مستعد چروک پذیری زیاد است

پارچه استات به راحتی چروک می شود. کافی است کناره این پارچه را در مشت خود نگهدارید و کمی فشار دهید. با رها کردن آن به سرعت متوجه چروک های ایجاد شده روی آن خواهید شد. پس بهتر است از این پارچه برای دوخت لباس های جذب و تنگ استفاده نکنید. زیرا ممکن است پس از چند ساعت شکل اولیه خود را از دست دهد و چروک هایی بر روی آن ظاهر شود.

از خشکشویی ها برای تمیز کردن آن کمک بگیرید

استات نسبت به سایر پارچه های طبیعی نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد. به طور مثال استات در صورت شستشوی زیاد کیفیت و ظاهر اولیه خود را از دست می دهد. پس بهتر است به جای شستشو در منزل از خشکشویی ها کمک بگیرید.

منبع : 11 نکته که در مورد پارچه استات نمی دانستید

تفاوت های پارچه کرپ کنزو و مازراتی و ویژگی های آن ها

تفاوت های پارچه کرپ کنزو و مازراتی و ویژگی های آن ها

 
 
 

 

یک تفاوت پارچه کرپ کنزو و مازراتی در قیمت این دو پارچه می باشد. قیمت پارچه کرپ کنزو اصل بالاتر از قیمت پارچه کرپ مازراتی است.  پارچه کرپ مازراتی ضخیم ترین نوع از پارچه کرپ به شمار می آید. در نتیجه می توان گفت که تفاوت کرپ کنزو و مازراتی در ضخامت آن ها است. اگر به دنبال ضخیم ترین پارچه کرپ می گردید باید پارچه کرپ مازراتی با ضخامت بالا را تهیه کنید.

 

پارچه کرپ یکی از کاربردی ترین پارچه ها در صنعت نساجی بوده که انواع مختلفی دارد. پارچه هایی نظیر پارچه کرپ مازراتی و پارچه کرپ کنزو از انواع این پارچه محبوب هستند. در ادامه با تفاوت های این دو پارچه و ویژگی های آن ها آشنا می شویم.

یک تفاوت پارچه کرپ کنزو و مازراتی در قیمت این دو پارچه می باشد. قیمت پارچه کرپ کنزو اصل بالاتر از قیمت پارچه کرپ مازراتی است.  پارچه کرپ مازراتی ضخیم ترین نوع از پارچه کرپ به شمار می آید. در نتیجه می توان گفت که تفاوت کرپ کنزو و مازراتی در ضخامت آن ها است. اگر به دنبال ضخیم ترین پارچه کرپ می گردید باید پارچه کرپ مازراتی با ضخامت بالا را تهیه کنید.

دیگر تفاوت کرپ کنزو و مازراتی در اتو رفت پارچه است. پارچه کرپ مازراتی دارای میزانی اتو رفت بوده و باید در هنگام خرید متراژ بیشتری از این پارچه را تهیه کنید. در صورتی که پارچه کرپ کنزو فاقد اتو رفت است. در خصوص آبرفت نیز باید بگوییم که هیچ کدام از این دو نوع پارچه آبرفت ندارند.

 

در هنگام خرید پارچه کرپ کنزو مشکی و سایر انواع این پارچه باید به کیفیت پارچه توجه کنید. برای خرید پارچه کرپ کنزو مشکی یک فروشگاه معتبر را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که قیمت پارچه کرپ کنزو اصل پایین نیست و قیمت های پایین در فروشگاه ها نشان دهنده بی کیفیت بودن پارچه هستند.

 

پارچه کرپ کنزو

پارچه کرپ کنزو دارای ایستایی بیشتری نسبت به سایر انواع پارچه کرپ است. از جمله کاربردهای این پارچه می توان به دوخت انواع مانتو، مانتو کتی و کت و شلوار اشاره کرد. این پارچه چروک پذیری کمی داشته و این ویژگی یکی از مزایای خرید آن به شمار می آید.

پارچه کرپ کنزو با گذشت زمان پرز نداده و گلوله گلوله نمی شود. این پارچه دارای ثبات رنگی بالا بوده و لازم نیست نگران رنگ پس دادن آن باشید. زیر دست نرم و لطیف از دیگر ویژگی های این پارچه به شمار می آید.

کاربردهای پارچه کرپ کنزو

پارچه کرپ کنزو پارچه ای مینیمال و شیک با ایستایی متوسط است. رنگ بندی گسترده و زیبای این پارچه باعث شده که بتوانید با آن لباس های گوناگونی را بدوزید. یکی از کاربردهای اصلی پارچه کرپ کنزو در دوخت کت و شلوار است. این پارچه ایستایی کتی داشته و لباس های دوخته شده با آن به صورت آهار دار و کتی روی تن می ایستند.

یکی دیگر از کاربردهای این پارچه به عنوان خرج کار است. با پارچه کپ کنزو می توانید انواع لباس های مجلسی و شیکی و انواع شلوار کرپ، شومیز، تاپ و … را بدوزید.

 قیمت پارچه کرپ کنزو اصل

 

قیمت پارچه کرپ کنزو اصل به عوامل گوناگونی بستگی دارد. برای مثال مواردی مانند کشور تولید کننده پارچه در تعیین قیمت آن تاثیر دارد. همچنین الیاف به کار رفته شده در تولید این پارچه نیز در قیمت آن تاثیر گذار است.

نکات مهم در خرید پارچه کرپ کنزو مشکی و سایر انواع کرپ کنزو

  • برای خرید پارچه کرپ کنزو مشکی باید یک فروشگاه اینترنتی یا فروشگاه حضوری معتبر را برای خرید انتخاب کنید.
  • پارچه کرپ کنزو اتو رفت و آبرفت ندارد؛ در نتیجه در هنگام خرید پارچه کرپ کنزو مشکی و سایر انواع، لازم نیست متراژ بیشتری از این پارچه را تهیه کنید.
  • اگر در هنگام خرید پارچه کرپ کنزو مشکی و سایر انواع پارچه کرپ کنزو با قیمت های بسیار پایین و عجیب روبرو شدید باید به کیفیت پارچه شک کنید. قیمت پارچه کرپ کنزو اصل با توجه به کیفیت این پارچه تعیین شده و پایین نیست.
  • پیش از خرید پارچه کرپ کنزو مشکی حتما مدل لباس مورد نظرتان را انتخاب کرده تا بتوانید متراژ دقیق از پارچه را تهیه کنید.
  • در هنگام خرید پارچه کرپ کنزو مشکی نیازی به خرید لایه آستری ندارید.

ویژگی های پارچه کرپ کنزو

 

پارچه کرپ کنزو با ویژگی های فوق العاده خود برای دوخت انواع مانتو و کت عالی است. با خرید پارچه کرپ کنزو مشکی می توانید یک ست عالی برای خود بدوزید. در ادامه ویژگی های این پارچه را بررسی می کنیم.

چروک ناپذیری

یکی از مهم ترین ویژگی های پارچه کرپ کنزو چروک ناپذیری آن است. حتی اگر لباس های دوخته شده با این پارچه را طی زمان های طولانی هم بپوشید چروک نخواهند شد.

 کیفیت عالی

یکی دیگر از ویژگی های پارچه کرپ مازراتی کیفیت فوق العاده این پارچه است. پارچه کرپ کنزو پارچه ای کاربردی است که بارها و بارها می توانید آن را بشویید، بدون اینکه نگران افت کیفیت آن باشید. برای تهیه پارچه کرپ کنزو اصل باید خرید خود را از فروشگاهی معتبر به انجام رسانید.

حسی لطیف

یکی از ویژگی های دیگر پارچه کرپ کنزو حس لمسی لطیف این پارچه است. پارچه کرپ کنزو با لطافتی که دارد حس راحتی را برای شما به ارمغان می آورد.

فاقد آبرفت و اتو رفت

جالب است بدانید که پارچه کرپ کنزو هیچ گونه آبرفت یا اتو رفتی ندارد. به همین دلیل در هنگام خرید آن دیگر نیازی نیست که متراژ بیشتری از آن را تهیه کنید.

 نگهداری راحت

پارچه کرپ کنزو نگهداری راحتی داشته و یکی از بهترین پارچه ها برای استفاده روزانه و مکرر است. با خیال راحت می توانید لباس های کرپ کنزو را در ماشین لباسشویی قرار دهید. البته پیشنهاد می کنیم که در شست و شوی آن از پودر حاوی سفید کننده استفاده نکنید.

پارچه کرپ مازراتی

پارچه کرپ مازراتی یکی دیگر از انواع پارچه کرپ است. روش تولید این پارچه با استفاده از نخ های تابدار است. در تولید این پارچه فرایندهای شیمیایی روی نخ های تابدار انجام شده و در نتیجه این پارچه تولید می شود. پارچه کرپ مازراتی بافتی ضخیم و پر تراکم نسبت به سایر پارچه های دیگر دارد. جلوه ظاهری این پارچه به صورت برجسته و دانه دانه است.

تفاوت کرپ کنزو و مازراتی در قیمت

موارد گوناگونی مانند کیفیت پارچه و الیاف به کار رفته شده در تولید پارچه در قیمت پارچه کرپ مازراتی تاثیر گذار هستند. یک تفاوت کرپ کنزو و مازراتی در قیمت آن ها است. پارچه کرپ کنزو از پارچه کرپ مازراتی قیمت بیشتری دارد.

 کاربردهای پارچه کرپ مازراتی

پارچه کرپ مازراتی یکی از پرکاربردترین پارچه ها است. با این پارچه می توانید انواع مدل لباس های گوناگون را بدوزید. این پارچه دارای ایستایی کتی بوده و برای دوخت لباس های آهار دار فوق العاده می شود.

ویژگی های پارچه کرپ مازراتی

 

در ادامه با ویژگی های پارچه کرپ مازراتی مانند ایستایی، ثبات رنگی، نوع بافت و …. آشنا می شویم.

ثبات رنگی پارچه کرپ مازراتی

یکی از مزایای خرید پارچه کرپ مازراتی ثبات رنگی بالای این پارچه است. این پارچه پس از شست و شو رنگ نداده و دچار افت کیفیت نیز نخواهد شد.

سطح پارچه کرپ مازراتی

با لمس کردن این پارچه متوجه ظاهر نرم و لطیف آن می شوید. از آنجایی که این پارچه سطحی نرم و لطیف دارد می توانید با آن لباس های شیک با تن خور راحت بدوزید.

تراکم بالا

یکی از ویژگی های پارچه کرپ کنزو تراکم بالای این پارچه است. پارچه کرپ ماززاتی ضخیم ترین نوع پارچه کرپ محسوب می شود. به همین دلیل می توان گفت که دیگر تفاوت کرپ کنزو و مازراتی در ضخامت آن ها است. پارچه کرپ مازراتی دارای ضخامت بیشتری نسبت به پارچه کرپ کنزو است.

 نحوه ایستایی

ایستایی عالی یکی دیگر از ویژگی های پارچه کرپ مازراتی به شمار می آید. این پارچه دارای آهار متوسطی بوده و برای دوخت انواع کت و مانتوهای آهار دار مناسب است. حتی با شست و شوی این پارچه آهار آن از بین نمی رود و ظاهر پارچه حفظ خواهد شد.

کیفیت و مقاومت بالا

پارچه کرپ مازراتی دارای مقاومتی بالا و کیفیتی عالی است. البته برای خرید پارچه کرپ مازراتی با کیفیت بالا باید خرید خود را از فروشگاهی معتبر به انجام رسانید. با خرید از یک فروشگاه اینترنتی معتبر یا یک فروشگاه حضوری معتبر می توانید این پارچه با کیفیت را با اطمینان خاطر تهیه کنید.

عدم آبرفت

یکی از مزایای خرید پارچه کرپ مازراتی در آبرفت نداشتن آن است.

بررسی تفاوت کرپ کنزو و مازراتی در اتو رفت

تفاوت کرپ کنزو و مازراتی در اتو رفت پارچه کرپ مازراتی است. پارچه کرپ کنزو اتو رفت ندارد و لازم نیست نگران اتو رفت آن باشید. در صورتی که پارچه کرپ مازراتی دارای میزانی اتو رفت بوده و پس از اتو کشیدن مقداری از متراژ پارچه کم خواهد شد.

 چروک ناپذیر

یکی از مهم ترین ویژگی های پارچه کرپ مازراتی، چروک ناپذیر بودن این پارچه است. اگر می خواهید که یک پارچه چروک ناپذیر با کیفیت تهیه کنید قطعا پارچه کرپ مازراتی را به شما پیشنهاد می کنیم.

حالت کشسانی

پارچه کرپ مازراتی حالتی کشسان دارد. در حقیقت این پارچه از جهات طول و عرض اندکی کش می آید. به همین دلیل از این پارچه می توانید در دوخت انواع پیراهن های مجلسی استفاده کنید.

 نکات اساسی در خرید پارچه کرپ مازراتی

برای خرید موفق پارچه کرپ مازراتی باید نکاتی را در نظر بگیرید تا خرید خوبی داشته باشید. در ادامه این نکات را بررسی می کنیم.

 در نظر گرفتن رنگ پارچه

پارچه کرپ مازراتی دارای تنوع رنگی بسیار بالایی است. پس از خرید پارچه کرپ مازراتی رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید تا بتوانید خیلی سریع و راحت پارچه مشابه با آن رنگ را تهیه کنید.

 بررسی ضخامت

در هنگام خرید پارچه کرپ مازراتی در نظر داشته باشید که این پارچه دارای ضخامت های گوناگونی است. به همین دلیل قیمت پارچه کرپ مازراتی ممکن است متغیر باشد. هچنین با توجه به کاربرد مورد نظرتان پارچه با ضخامت مناسب را تهیه کنید. برای مثال اگر قصد دوخت یک مانتو و شلوار با ایستایی معولی را دارید می توانید انواع پارچه کرپ مازراتی با ضخامت کمتر را تهیه کنید. اما اگر می خواهید یک کت آهار دار با ایستایی کتی بدوزید بهتر است انواع پارچه کرپ مازراتی ضخیم تر را تهیه کنید.

 کاربردهای پارچه کرپ مازراتی

پارچه کرپ مازراتی با ویژگی های عالی خود می تواند در دوخت لباس های مختلفی به کار رفته شود. در ادامه این موارد را بررسی می کنیم. از این پارچه می توانید برای دوخت انواع مانتوهای بلند و کوتاه، مانتو کتی، دامن، شلوار، ست مانتو و شلوار، پیراهن مجلسی، تاپ، کراپ تاپ، خرج کار و … استفاده کنید.

نکات کاربردی در نگهداری از پارچه کرپ کنزو و کرپ مازراتی

  • دقت داشته باشید که این پارچه ها را در معرض برخورد با اجسام زبر و خشم قرار ندهید.
  • لباس های کرپ مازراتی و کرپ کنزو را در داخل کاور قرار دهید.
  • برای شست و شوی این پارچه ها بهتر است که از آب ولرم استفاده کنید.
  • در هنگام شست و شوی این پارچه های کرپ پارچه را چنگ نزده و نچلانید.
  • پارچه را دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید.
  • پارچه کرپ کنزو و کرپ مازراتی را برای خشک شدن روی یک سطح صاف قرار دهید.

ترفندهای دوخت پارچه کرپ مازراتی

پارچه کرپ مازراتی یکی از پارچه های خوش دوخت به شمار می آید. با رعایت نکات زیر می توانید دوخت فوق العاده ای را با این پارچه تجربه کنید.

استاده از قیچی مناسب

حتما برای دوخت پارچه کرپ مازراتی از قیچی تیز استفاده کنید تا برش های صحیح و تمیزی داشته باشید. قیچی کند باعث نخ کش شدن پارچه می شود.

سوزن ظریف

برای دوخت پارچه کرپ مازراتی باید از سوزن متناسب با بافت پارچه استفاده کنید. پارچه کرپ مازراتی یک پارچه ظیف بوده و نباید در دوخت آن از سوزن های ضخیم استفاده کنید.

الگو کشی و قرار دادن آن ها

حتما برای دوخت لباس با پارچه کرپ مازراتی باید الگوهای مورد نظرتان را بکشید. قرار دادن و فیکس کردن الگوهای لباس در جهت درست نیز بسیار اهمیت دارد. دقت داشته باشید که الگوها را در یک جهت روی پارچه فیکس کنید و سپس برش بزنید.

سخن آخر

پارچه کرپ کنزو و پارچه کرپ مازراتی دو نمونه از کاربردی ترین و محبوب ترین پارچه های کرپ هستند که در این مطلب آن ها را بررسی کردیم. این دو پارچه شباهت های زیادی با یکدیگر داشته و در عین حال تفاوت هایی نیز دارند. در این مطلب به بررسی تفاوت کرپ کنزو و مازراتی و بیان ویژگی های این دو پارچه پرداختیم.

منبع : تفاوت های پارچه کرپ کنزو و مازراتی و ویژگی های آن ها