پارچه باتیک هندی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

پارچه باتیک هندی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از محبوب ترین روش های چاپ پارچه که انسان ها از دوران باستان تا عصر مدرن مورد استفاده قرار دادند، روش باتیک است. در این روش، قسمت هایی از پارچه را با انواع واکس (موم، پارافین و غیره) می پوشانند تا آن قسمت ها مطابق با طرح، رنگ نگیرند. سپس پارچه را رنگ رزی می کنند و طرح دلخواه را به دست می آورند. پارچه باتیک هندی نیز با همین روش، اما با ویژگی های خاص خود تولید می شود. کشور هند را منشا هنر باتیک می دانند.

آشنایی با پارچه باتیک

هنر باتیک، در اصل روش بخصوصی برای چاپ روی پارچه به شمار می رود. در این روش، بخشی از پارچه را با ماده ای که جلوی رنگ شدن پارچه را بگیرد، می پوشانند. این ماده معمولا از جنس موم، پارافین یا دیگر انواع واکس است. پس از آنکه پارچه طبق طرح های هنری دلخواه با این مواد پوشانده شد، آن را درون تشت رنگ رزی قرار می دهند. بدین ترتیب، قسمت هایی که با ماده واکس پوشانده شدند، رنگ نمی گیرند و الگوهای زیبا روی پارچه ایجاد می شوند.

هنر باتیک از کشور هند آغاز شد. البته محققان محل رشد و رونق این هنر را کشور اندونزی و به طور خاص جزیره ای به نام جاوه می دانند. کلمه باتیک در زبان جاوه ای به معنای نقش و نگار نقطه ای یا خال کوبی است. جنس پارچه باتیک هندی را معمولا از پنبه (نخی) یا ابریشم انتخاب می ‌کنند. البته به تازگی این هنر را روی انواع پارچه کرپ یا ژرژت نیز به کار برده اند. نکته قابل توجه این است که به دلیل روش خاص طرح زنی باتیک، دوام طرح های روی پارچه به شدت بالا خواهد بود و الگوها تا سال ها روی پارچه باقی می مانند.

 

 

 تاریخچه پارچه باتیک هندی

نخستین نمونه های هنر باتیک به 2000 سال پیش در هند باستان برمی گردد. این هنر بعدها به کشورهایی چون مالزی و اندونزی راه یافت و به بخشی از فرهنگ ملی آن ها تبدیل شد. در کشور هند، این پارچه ها تا اواسط قرن بیستم میلادی رواج خود را از دست داده بودند. اما دوباره در این کشور رایج شدند و حتی به عنوان صادرات به تمامی نقاط جهان راه یافتند.

تاریخچه پارچه باتیک هندی

امروزه مهم ترین مرکز تولید این نوع پارچه، کشور اندونزی به شمار می رود. انواع امروزی باتیک، در اصل برگرفته از سبک تولید باتیک در جزیره جاوه کشور اندونزی هستند. البته پارچه باتیک هندی از سال 1913 در مالزی نیز به طور گسترده تولید می شود. کشورهای دیگری چون تایلند، سریلانکا و نیجریه جزو بزرگ ترین مراکز پارچه باتیک به شمار می روند. در کشور ما، باتیک را با عنوان هنر کلاقه ای می شناسند و مرکز عمده تولید آن، منطقه اسکو در آذربایجان شرقی است.

مراحل آماده سازی پارچه باتیک

فرآیند ساخت باتیک سه مرحله کلی دارد: 1- افزودن طرح با موم، پارافین یا واکس، 2- رنگ رزی 3- حذف واکس. البته مراحل جزئی مانند آماده سازی پارچه، انتخاب طرح، آماده سازی رنگ، جوشاندن پارچه و شستشوی آن را نباید فراموش کرد. مراحل ذکرشده مربوط به تولید پارچه باتیک هندی هستند. روش های مختلف باتیک ممکن است کمی با هم متفاوت باشند.

آماده سازی پارچه

مراحل آماده سازی پارچه باتیک

به منظور گلس پاک سازی هرگونه غبار و مشخص شدن دقیق اندازه، پارچه را شستشو می دهند. سپس آن را به مدت چند روز آغشته به روغن نارگیل یا روغن های مشابه نگه می دارند. سپس، روغن را با جوشاندن پارچه در محلول آب و خاکستر ساقه برنج حذف می کنند. پس از آن، پارچه را خشک می کنند، به اندازه دلخواه درمی آورند و دوردوزی می کنند. آنگاه روی آن نشاسته می زنند. در آخر پارچه را روی یک چارچوب قرار می دهند تا آماده رنگ رزی شود.

واکس زدن و کشیدن طرح

برای طرح زدن، یک راه مرسوم این است که واکس را روی تمام پارچه اعمال می کنند. پس از سرد شدن واکس، پارچه را تکان می دهند تا واکس ترک بخورد و امکان ورود رنگ از ترک ها به داخل پارچه ایجاد شود. بدین ترتیب، یک طرح انتزاعی بسیار جالب پس از رنگ رزی به وجود می آید.

راه دیگر این است که یک هنرمند با قلم موی آغشته به واکس، طرح دلخواه را روی پارچه می کشد. این طرح باید به طور یکسان، هم روی پارچه و هم پشت آن کشیده شود.

رنگ رزی و پایان

پارچه درون رنگ غوطه ور می شود. پس از بیرون آوردن و خشک کردن پارچه، رنگ به زیر واکس ها نفوذ نمی کند و با رنگ گرفتن دیگر قسمت ها، طرح ها نمود پیدا می کنند. می توانیم رنگ ها و طرح های مختلفی را با تکرار چندباره این مرحله روی پارچه اعمال کنیم. در آخر،  پارچه را در یک ماده تثبیت کننده رنگ قرار می دهند. سپس، برای حذف واکس ها، پارچه را درون آب جوش می گذارند.

7 مورد از ویژگی های پارچه باتیک هندی

7 مورد از ویژگی های پارچه باتیک هندی

انواع پارچه صدای استریو باتیک، به دلیل ویژگی های منحصر به فردشان، از جذابیت بالایی برخوردار هستند. طرح های سنتی، مانند طرح های گل دار قرمز یا آبی با خطوط نامنظم، به این جذابیت می افزایند. دیگر ویژگی های این نوع پارچه عبارت اند از: ماندگاری بالای رنگ، دوام پارچه، جنس خوب پارچه، ضخامت کم و دو رو بودن.

دو رو بودن

پارچه های باتیک دو رو هستند. یعنی هر دو طرف پارچه به طور یکسان رنگ رزی می شوند و خواص و درخشندگی برابری دارند. در فرآیند تولید، واکس را به هر دو طرف پارچه اعمال می کنند تا چنین ویژگی حاصل شود. بنابراین، هنگام خرید پارچه باتیک هندی به این مسئله دقت کنید. پارچه های اصلی همگی دورو هستند.

دوام بالای طرح ها

به دلیل نحوه دوال سنس انتخاب جنس پارچه و ابزار رنگ رزی، دوام طرح ها روی پارچه باتیک بسیار بالا خواهد بود. رنگ ها و طرح ها به خورد بافت پارچه می روند. بنابراین، نسبت به دیگر روش های رنگ رزی پارچه، ماندگاری و جلوه بهتری خواهند داشت.

سنتی بودن

صنعت باتیک، یکی از قدیمی ترین صنایع بشر به شمار می رود. در سال 2009، سازمان یونسکو به طور رسمی باتیک اندونزی را به عنوان شاهکار میراث شفاهی و ناملموس بشریت شناسایی کرد. نمونه های سنتی اصیل پارچه باتیک هندی با ترکیبی از رنگ نیلی، سیاه و سفید و با طرح خطوط نامنظم درز واکس ها ساخته می شدند. همچنین برخی از نمونه های اولیه باتیک را با ترکیب رنگ های قرمز، سیاه و سفید و طرح گل یا اشکال هندسی تولید می کرده اند.

انواع پارچه باتیک با هر طرح و رنگی، می توانند برای افرادی که به دنبال طراحی لباس سنتی هستند، جذاب باشند.

ترک های مرسوم

واکس های ژاکارد پفکی اعمال شده روی پارچه، معمولا درزهایی پیدا می کنند. این درزها، میزان اندکی رنگ را از خود عبور می دهند. بنابراین، خطوط نامنظم به شکل ترک در طرح باتیک، بسیار رایج هستند. برخی از افراد می کوشند با حذف این ترک ها، طرح کاملی روی پارچه باتیک هندی خود بزنند. اما از نظر عده ای، این ترک ها و خطوط نامنظم، جزء ویژگی های کلیدی پارچه باتیک و زیبایی های سنتی آن به شمار می روند.

جنس مقاوم پارچه

جنس پارچه باتیک باید آنقدر مقاوم باشد که هنگام فرآیند باتیک، در برابر حرارت آب و فشار واکس آسیب نبیند. پارچه های باتیک هندی را معمولا از جنس پنبه (کتان) یا ابریشم (سیلک) مرغوب انتخاب می کنند. انواع پارچه کرپ و ژرژت نیز برای باتیک رایج هستند. البته با فناوری های مدرن، می توان تکنیک باتیک را روی انواع پارچه لباس به کار برد.

ضخامت کم و ظرافت

انواع پارچه باتیک معمولا نازک هستند. علت این نازکی به فرآیند رنگ رزی آن ها مربوط است. زیرا پارچه باید تا حدی نازک باشد که واکس هر دو طرف بافت آن را به خوبی بپوشاند و جلوی ورود رنگ را بگیرد. این ویژگی به خصوص در انواع پارچه ابریشمی دیده می شود. بنابراین، هنگام خرید پارچه باتیک هندی احتمالا با پارچه های نازکی روبه رو خواهید شد که بعضا حتی نور را از خود عبور می دهند و آن سوی پارچه کمی معلوم است.

رنگ پذیری در دمای 30 تا 40 درجه

جنس پارچه برای چاپ باتیک باید به گونه ای باشد که در دمای بین 30 تا  40 درجه، پارچه رنگ بگیرد. زیرا در رنگرزی دمای 50 درجه و بالاتر، ممکن است واکس جدا شود و طرح ها به خوبی روی پارچه ننشینند. یکی از علل انتخاب پنبه و ابریشم برای باتیک هندی، همین رنگ پذیری خوب آن ها در دماهای پایین است.

4 نکته جالب درباره پارچه باتیک هندی

طرفداران انواع پارچه سنتی، به پارچه های باتیک و به ویژه نوع هندی آن ها، بسیار علاقه مند هستند. ترفندها، کاربردها و نکات جالب بسیاری برای این پارچه وجود دارند که دانستن چند مورد از آن ها خالی از لطف نخواهد بود.

جنس واکس به کار رفته در ساخت پارچه باتیک

به طور سنتی، از موم عسل به عنوان ماده اصلی برای واکس باتیک استفاده می شده است. البته در بدو کشف روش باتیک، قبایل اندونزیایی از صمغ گیاهان به عنوان واکس استفاده می کردند. امروزه برای تولید پارچه باتیک هندی عمدتا از پارافین استفاده می شود. البته ترکیب 30% موم عسل و 70% پارافین، بهترین ترکیب برای واکس خواهد بود. در ایران به طور سنتی از موم خالص عسل، پیه گوسفند و سقز خام بدین منظور استفاده می شده است. این ترکیبات را در آذربایجان با عنوان «روغن کلاقه ای» یا «واکس باتیک» می شناسند.

انواع پارچه باتیک

پارچه باتیک با توجه به منطقه تولید و نحوه رنگ رزی و طرح زنی، به انواع گوناگونی تقسیم می شود. در پارچه باتیک هندی سنتی، معمولا رنگ هایی چون قرمز، نیلی، سیاه، سفید و صورتی به کار می رفت. طرح نیلی با خطوط نامنظم حاصل از ترک های واکس (طرح عنکبوتی)، نمونه ای برجسته از طرح های باتیک سنتی در هند به شمار می رود.

باتیک جاوه ای، باتیک سوماترا، باتیک ساحلی، باتیک سوندانی، باتیک بالی، سری لانکا، آفریقا و چین از دیگر انواع پارچه باتیک هستند.

هنر باتیک در ایران

باتیک در شهر تبریز تا حدودی رواج دارد. اما مرکز باتیک ایران، روستای اسکو واقع در استان آذربایجان شرقی است. ریش سفیدان این روستا باور دارند هنر باتیک را مهاجران باکویی به این منطقه آورده اند. ظاهرا برای نخستین بار، مردم در کرانه دریای خزر در قرن 6 میلادی هنر باتیک را به کار می برده اند. اما به صورت امروزی، شاید قدمت این هنر در کشور ما حدودا 500 سال باشد. نمونه های اولیه باتیک در ایران روی پارچه کرباس و به وسیله سقز انجام می شد.

شیوه های چاپ پارچه باتیک هندی

طراحی پارچه هندی

شیوه چاپ باتیک، در اصل بستگی به ذوق و سلیقه هنرمند طراح آن دارد. اما چند شیوه به طور کلی در میان استادان این هنر رایج هستند.

چاپ به شیوه برداشت

در این روش، ابتدا پس زمینه پارچه را با رنگ رزی به رنگ دلخواه در می آورند. سپس، مطابق با طرح مورد نظر، بخشی از این رنگ با هنر باتیک برداشته می شود.

چاپ تارعنکبوت یا شکسته

در این روش، پیش از برداشتن واکس روی پارچه، آن را با مچاله کردن ترک دار می کنند. سپس کار رنگ رزی را انجام می دهند. رنگ از میان ترک ها عبور می کند و طرح جالبی مانند تار عنکبوت یا خطوط شکسته روی پارچه ایجاد می شود.

روش مستقیم برای چاپ پارچه باتیک هندی

در این روش، ابتدا با قلم مو و رنگ، طرح مورد نظر را روی پارچه می کشند. سپس طرح را با واکس می پوشانند و کار رنگ رزی را انجام می دهند.

روش باندا

روشی است که در آن، از واکس استفاده نمی کنند. در این روش، پارچه را به شیوه دلخواه تا می کنند، گره می زنند یا می پیچانند. سپس آن را با نخ های نایلونی می بندند. آنگاه پارچه را رنگ رزی می کنند. قسمت های گره خورده رنگ نمی گیرند و طرح مورد نظر روی پارچه نقش می بندد.

روش پاشش

در این روش، وسایلی چون ساقه جارو یا پر را به واکس داغ آغشته می کنند. سپس واکس را به طور نامنظم روی پارچه می پاشند. بدین ترتیب، پس از رنگ رزی طرح مورد نظر به دست می آید.

روش قلم مو

همان روش رایج است که در آن، طرح مورد نظر را با قلم موی آغشته به واکس روی پارچه اعمال می کنند. سپس رنگ رزی را انجام می دهند تا طرح دلخواه حاصل شود.

استفاده از الکل

روش جالب دیگری است که نیاز به واکس ندارد. در این روش، پس از رنگ رزی، قطرات الکل را روی پارچه می پاشند. قسمت هایی که الکل روی آن ها پاشیده شده است، رنگ خود را از دست می دهند و طرح دلخواه ایجاد می شود.

جمع بندی

انواع پارچه باتیک امروزی، در واقع تولید کشور اندونزی و برگرفته از سنت های جزیره جاوه در این کشور هستند. اما بسیاری منشا باتیک را کشور هند می دانند. پارچه باتیک هندی به دلیل اصالت، سنتی تر بودن و ویژگی های منحصر به فرد دیگر، طرفداران بسیاری دارد. این پارچه معمولا از جنس پنبه یا ابریشم است، ضخامت کمی دارد و چاپ آن به صورت دوطرفه انجام می گیرد. طرح های باتیک از دوام بسیار بالایی برخوردار هستند؛ زیرا در این روش رنگ به خورد بافت پارچه می رود. در روش باتیک، بخش هایی از پارچه را با واکس می پوشانند و دیگر قسمت ها را رنگ رزی می کنند.

6 مدل لباس مجلسی مشکی برای خانم های شیک پوش

6 مدل لباس مجلسی مشکی برای خانم های شیک پوش

انتخاب مدل لباس همواره یک دغدغه اساسی برای حضور در مهمانی های خاص است. به همین دلیل خانم ها همیشه با سوال «چی بپوشم»، مواجه هستند. اگر به دنبال مدل لباس مجلسی باشید، این سوال پیچیده تر هم خواهد بود. بسیاری از خانم های خوش سلیقه برای مدل لباس مجلسی، رنگ مشکی را می پسندند. زیرا رنگ مشکی علاوه بر زیبایی، رنگی بسیار کاربردی محسوب می شود. شما می توانید این رنگ ساده و دوست داشتنی را با رنگ های مختلف ترکیب کنید. به این شکل، به سادگی می توانید از لباس مجلسی مشکی خود در مهمانی های متعدد استفاده نمایید. بدون نگرانی از اینکه استایل شما تکراری به نظر برسد. در ادامه این مطلب ما قصد داریم به معرفی 10 مدل لباس مجلسی مشکی بپردازیم.

اگر به رنگ مشکی علاقه دارید و یا نمی دانید چه مدل لباس مجلسی مشکی برای شما مناسب است، این مطلب می تواند برای شما الهام بخش باشد. علاوه بر این، در قسمت های مختلف به شما خواهیم گفت که با اضافه کردن چه رنگ هایی به این مدل های لباس مجلسی مشکی، می توانید استایلی لوکس و خاص خود داشته باشید.

مدل لباس مجلسی مشکی بلند با پارچه ژاکارد

مدل لباس مجلسی مشکی ژاکارد

پارچه ژاکارد یکی از جذاب ترین پارچه هایی است که می توانید در بازار مشاهده کنید. تنوع طرح و رنگ در این پارچه بی نظیر است. حتی پارچه ژاکارد مشکی تک رنگ نیز از نظر طراحی، بسیار متنوع است. بعید است بتوانید پارچه مشکی دیگری با این تنوع در طرح پیدا کنید. پارچه ژاکارد مشکی ایستایی فوق العاده ای دارد. به همین دلیل می تواند بهترین گزینه برای طراحی مدل های مختلف لباس مجلسی مشکی باشد. ایستایی این پارچه آهاردار به شما کمک می کند بتوانید با آن لباس های مجلسی رسمی و متفاوتی طراحی کنید. طرح های تنیده شده در تار و پود این پارچه نیز زیبایی آن را صد چندان کرده است.

پارچه ژاکارد پفکی با الیاف لمه، یک پارچه بی نظیر برای طراحی لباس های مجلسی بلند است. با اندکی خلاقیت و ترکیب این پارچه با سایر پارچه های مجلسی، می توانید لباسی منحصر به خود را طراحی نمایید. از آنجایی که ژاکارد یک پارچه لوکس به حساب می آید، باید در انتخاب رنگ های دیگری که در استایل به کار می برید، دقیق عمل کنید. رنگ طلایی یکی از بهترین رنگ های ممکن برای اضافه کردن به استایل مشکی خود با پارچه ژاکارد است.

لباس مجلسی عروسکی با پارچه ژاکارد مشکی

لباس عروسکی مشکی

 

اگر به دنبال پد الکلی مدل لباس مجلسی مشکی هستید اما مایلید لباس شما فانتزی و کوتاه باشد، همچنان پارچه ژاکارد مشکی را می توانید به عنوان گزینه ای ایدئال در نظر داشته باشید. همانطور که گفته شد، پارچه ژاکارد آهاردار و خشک است. در نتیجه یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت دامن های پرچین و آستین هایی پفی خواهد بود. ژاکارد باعث می شود چین های دامن به خوبی و برای طولانی مدت، ظاهر خود را حفظ کنند. اگر به آستین های پف دار با مدل های خاص علاقه دارید، این پارچه جذاب می تواند زیبایی فوق العاده ای به این آستین ها ببخشد.

دنیای پارچه کرپ برای دوخت سرهمی مجلسی

استایل مجلسی با پارچه کرپ

یکی از پرطرفدارترین پارچه ها برای دوخت لباس مجلسی، پارچه کرپ است. آن چیزی که این پارچه را از تمام پارچه های موجود در بازار متمایز می کند، ایستایی آن است. ایستایی پارچه کرپ متوسط بوده و ریزش دار است. البته برای طراحی مدل لباس مجلسی مشکی می توانید از انواع پارچه کرپ استفاده نمایید. هر کدام از این پارچه ها از نظر وزن و شکلی که روی تن شما به خود می گیرند، می توانند خاص و متفاوت باشند. یکی از بهترین مدل های این پارچه، پارچه کرپ کنزو است. ایستایی فوق العاده و لطافت این پارچه، یک لباس مجلسی شیک برای شما می سازد.

این پارچه انتخاب خوبی برای دوخت کت، دامن، پیراهن و سرهمی است. اگر به لباس های پلیسه علاقه دارید، کرپ برای پلیسه شدن نیز کاملا مناسب است. این پارچه ساده، باکیفیت و زیبا را اگر با اکسسوری یا خرجکار مناسب ترکیب کنید، می توانید لباسی بی نظیر با آن بدوزید. استایل مشکی با کرپ را می توانید با رنگ های متنوع ست کنید. زرشکی، مشکی براق و نقره ای از بهترین رنگ های ممکن هستند. اگر به دنبال مدل لباس مجلسی مشکی برای دوران بارداری هستید، کرپ را فراموش نکنید. زیرا ایستایی آن برای دوخت لباس های اورسایز و گشاد کاملا مناسب است. تنفس پذیری بالایی که دارد نیز از تعریق بیش از اندازه جلوگیری می کند.

لباس مجلسی متفاوت با پارچه پولکی

مدل لباس با پارچه پولکی مشکی

یکی از بهترین انتخاب طبیعی و خاص ترین پارچه هایی که می توانید برای داشتن یک مدل لباس مجلسی مشکی شیک انتخاب کنید، پارچه پولکی است. پارچه پولکی به دلیل درخشندگی جذابی که دارد، به تنهایی کافی است. یعنی نیاز نیست برای دوخت یک لباس مجلسی با این پارچه به دنبال یک مدل پیچیده و عجیب باشید. پولک های درخشان روی سطح این پارچه، نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. در نتیجه تنها نیاز است یک رنگ و فرم پولک مناسب انتخاب کنید. پارچه پولکی مشکی از پارچه هایی است که هرگز قدیمی نمی شود. در نتیجه شما می توانید یک لباس مجلسی با این پارچه را، تا سالها در مناسبت های مختلف بر تن کنید.

پارچه پولکی به راحتی با انواع پارچه تور، ساتن و کرپ ترکیب می شود. علاوه بر اینکه می توانید با این پارچه پرکاربرد انواع کت، شلوار، پیراهن، وست و دامن را طراحی کنید، می توانید از آن به عنوان خرجکار نیز بهره ببرید. پارچه پولکی زیر دستی زبر و برجسته دارد. ایستایی آن نیز بسته به پارچه زمینه ای که در تولید آن به کار می رود، متفاوت خواهد بود. البته داخل این پارچه معمولا نرم و لطیف است. اما ممکن است برای ایستایی بهتر یا لطافت بیشتر، نیاز به آسترکشی آن پیدا کنید. برای انتخاب کفش و کیف مناسب چنین استایلی، توصیه می شود به سراغ آیتم هایی بروید که با پولک های لباس شما از نظر درخشش و رنگ، هماهنگ باشند.

مدل دوخت لباس مجلسی فانتزی با پارچه حریر

 پیراهن حریر مشکی

حریر یکی بودجه ریزی از محبوب ترین پارچه های مجلسی محسوب می شود. یکی از دلایل این محبوبیت، کاربرد آن در طراحی و دوخت لباس های مختلف است. اگر به دنبال مدل لباس مجلسی مشکی هستید، بد نیست به خاطر داشته باشید، این رنگ از پارچه حریر به دلیل تضادی که با رنگ پوست ایجاد می کند، جلوه ای فوق العاده خواهد داشت. پارچه حریر مشکی بسیار لطیف و سبک است. زیر دست این پارچه دوست داشتنی صاف و صیقلی است و برای دوخت آن به پارچه آستر نیاز خواهید داشت. البته می توانید از ویژگی بدن نما بودن این پارچه استفاده بیشتری ببرید و آن را به جای آستر، با لباس های خاص مانند تاپ یا انواع نیم تنه بپوشید.

از پارچه حریر می توانید برای دوخت پیراهن مجلسی ماکسی استفاده نمایید. اگر به چین و دراپه های متعدد نیز علاقه دارید، این پارچه کاملا برای دوخت لباس های چین دار و چند لایه مناسب است. دامن های حریر از بهترین آیتم ها برای استفاده در مهمانی و استایل روزمره خواهند بود. در نتیجه یک دامن حریر می تواند به سرعت به کاربردی ترین آیتم کمد شما تبدیل شود. انواع شومیز و رویه هایی از این جنس نیز از بهترین گزینه هایی هستند که می توانید با این پارچه طراحی نمایید. شومیز یا رویه حریر را بدون محدودیت می توانید در استایل های مختلف استفاده کنید. از آنجایی که حریر به راحتی در کنار پارچه های دیگر قابل استفاده است، توصیه می شود آن را به عنوان خرجکار نیز در نظر داشته باشید.

پارچه مخمل، بهترین برای مدل لباس مجلسی مشکی

لباس مجلسی مخمل مشکی

یکی از پارچه هایی پارچه بافت که در دوخت لباس مجلسی بسیار به آن بی توجهی شده، پارچه مخمل ونوس است. این پارچه زیبا و نفیس مناسب خانم های خوش سلیقه که مایلند در هر جمعی بدرخشند، خواهد بود. مخمل زیر دستی بسیار لطیف از داخل و بیرون پارچه دارد. ایستایی آن نیز کاملا ریزش دار است و برتن شما می نشیند. به همین دلیل برای دوخت مدل های مختلف مانند انواع ماکسی، دکلته و پیراهن های آستین بلند مناسب است. این پارچه به دلیل داشتن پرزهای بسیار ظریف، اندکی براق به نظر می رسد. در نتیجه زمانی که آن را بر تن دارید، سایه هایی روی لباس دیده می شود که زیبایی آن را دو چندان می کند.

پارچه مخمل بدن نما نیست و از قسمت داخلی نیز کاملا نرم و لطیف است. اما اگر قصد دارید از آن برای دوخت کت و شلوار مجلسی استفاده کنید، کت شما نیاز به آسترکشی خواهد داشت. به این ترتیب می توانید با اضافه کردن آستر، ایستایی پارچه را افزایش دهید. اگر به دنبال پیراهن مجلسی بلند و ساده هستید، تنها کافی است چند سنگ زینتی یا تور به پارچه مخمل خود اضافه کنید. بعضی از مدل های این پارچه دارای کشسانی است. شما می توانید از آن در دوخت پیراهن های کاملا تنگ نیز بهره ببرید. استایل مخمل مشکی خود را با رنگ های برجسته ست کنید. سورمه ای، سبز تیره و نقره ای بهترین رنگ هایی هستند که می توانید در این استایل به کار ببرید.

پارچه مازراتی گرم بالا چیست

پارچه مازراتی گرم بالا چیست

به احتمال زیاد تا به امروز نام پارچه مازراتی گرم بالا را شنیدید. پارچه مازراتی گرم بالا زیر مجموعه پارچه مازراتی و خود پارچه مازراتی زیر مجموعه پارچه کرپ می باشد. این پارچه یکی از پرکاربردترین پارچه ها در صنعت مد و فشن است. پارچه کرپ مازراتی یکی از پرفروش ترین پارچه های موجود در بازار است. علت این حجم  استقبال مردم از پارچه کرپ مازراتی گرم بالا، کاربردی بودن و کیفیت بالای این پارچه می باشد. کاربرد و زیبایی این پارچه به قدری زیاد است که قصد داریم در این مقاله تمامی نکات و ویژگی های پارچه مازراتی گرم بالا را در کنار هم بررسی کنیم.


بافت پارچه مازراتی گرم بالا و روش تولید آن

پارچه مازراتی گرم بالا نسبت به پارچه مازراتی معمولی و درکل تمامی پارچه های کرپ تراکم و ضخامت بیشتری دارد. به همین دلیل هم گرمای مطلوبی را در فصل زمستان به شما هدیه می دهد. این پارچه با استفاده از نخ های تابدار تولید می شود. بر روی این نخ ها فرایند های شیمیایی انجام می شود و بعد از آن، آماده عرضه به بازار می باشد. اگر پارچه کرپ مازراتی گرم بالا را لمس کرده باشید، متوجه تراکم بالای این پارچه می شوید. تراکم و ضخامت پارچه مازراتی به قدری بالا است که می توان گفت ضخیم ترین نوع پارچه کرپ است. سطح ظاهری پارچه مازراتی گرم بالا کمی زبر و با ظاهری دانه دانه می باشد. همچنین از لحاظ ظاهری بدون پرز و فاقد چین و چروک است.

پارچه کرپ مازراتی گرم بالا برای چه فصلی مناسب است

به طور کلی سازه چوبی پارچه کرپ مازراتی محدودیتی برای استفاده در فصل های مختلف ندارد. اما همانطور که قبلا گفته شد ضخامت و تراکم این پارچه بالا است، به همین دلیل برای استفاده در فصول سرد سال گزینه مناسب تری خواهد بود. همچنین اگر بدون آستری این پارچه را تهیه کنید و بدوزید، برای فصل بهار و روزهای خنک تابستان نیز قابل استفاده است.

طریقه شستشوی این پارچه

پارچه مازراتی گرم بالا بعد از شست و شو آبرفت ندارد و این یک نکته مثبت برای این پارچه محسوب می شود. اما برای ماندگاری بیشتر این پارچه بهتر است به نکات زیر دقت کنید.

  • لباس خود را با آب ولرم بشویید.
  • از چنگ زدن و کشیدن پارچه خودداری کنید.
  • در نور مستقیم خورشید قرار ندهید.
  • برای جلوگیری از کش آمدن پارچه در زمان پهن کردن آن از یک سطح صاف استفاده کنید.
  • برای اتوکشی از یک پارچه تمیز به عنوان واسطه استفاده کنید.
  • لباس خود را به صورت پشت و رو اتوکشی کنید.
  • با درجه حرارت پایین اتوکشی کنید.

ویژگی هایی که پارچه مازراتی گرم بالا را متمایز می کند

در ادامه مطلب قصد داریم به بررسی ویژگی های این پارچه پرطرفدار و کاربردی بپردازیم.

رنگ بندی کامل و متنوع پارچه مازراتی گرم بالا


رنگ بندی پ این پارچه به قدری کامل است که هر سلیقه ای را پوشش می دهد. در تمام رده های سنی و با هر سلیقه و استایلی شما می توانید از پارچه مازراتی گرم بالا استفاده کنید. برای تمام مراسم ها، میهمانی ها و حتی سرکار شما می توانید از این رنگ بندی متناسب با سلیقه خود بهره ببرید.

 


 قابلیت استفاده درتمام فصول

بافت منحصر به فرد این پارچه به گونه ای است که در صورت میکس با آستری، قابلیت استفاده در فصول سرد سال را دارد و هم برای فصل بهار و ایام عید قابل استفاده است.

کاربردی و مفید بودن پارچه مازراتی گرم بالا

یکی از اجزا ضروری برای کمد هر خانم شیک پوشی یک لباس با پارچه مازراتی است. پس از دوخت یک کت و شلوار شیک و یا حتی یک کت و دامن زیبا متوجه کاربردی بودن این پارچه خواهید شد.

انعطاف بالا در انتخاب مدل

از این پارچه جذاب می توانید برای اکثر آیتم های استایل خود استفاده کنید. به دلیل ایستایی بی نظیر این پارچه، بسیاری از مدل ها را می توان با استفاده از آن طراحی کرد.

خوش دوخت بودن پارچه مازراتی گرم بالا

هر دوزنده و خیاطی بعد از کار با این پارچه شیفته آن خواهد شد. راحتی و خوش دوخت بودن این پارچه باور نکردنی می باشد.

ایستایی بالا

ایستایی یکی از ویژگی های منحصر به فرد این پارچه جذاب می باشد. علت آن نیز به تراکم بالای این پارچه، باز می گردد. تمامی مدل هایی که نیاز به پارچه آهاردار با ایستایی بالا هستند را می توانید با این پارچه اجرا کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.


بافتی زیبا و متفاوت اینبار با پارچه گرم بالای مازراتی

کافی است یک احراز هویت بار این پارچه جذاب را لمس کنید. به خوبی متوجه زیبایی و خاص بودن آن می شوید. بافت جذاب و دلنشینی پارچه مازراتی گرم بالا را در هیچ پارچه ی دیگری نظیرش را پیدا نمی کنید.

ماندگاری عالی پارچه مازراتی گرم بالا

کیفیت و ماندگاری پارچه مازراتی گرم بالا را تنها کسانی می توانند تصدیق کنند که سالیان سال از این پارچه استفاده کردند. آن ها به خوبی می دانند که این پارچه به عضوی وفادار برای کمد لباسشان تبدیل شده است.

کشسانی

پارچه مازراتی گرم بالا از کشسانی خوبی برخوردار است. این امر باعث می شود تا پس از دوخت نتیجه کار شما زیبا و دوست داشتنی باشد. بخصوص برای لباس های مجلسی که کشسانی یک امر مهم و ضروری است.

فاقد اتو رفت و آبرفت

اگر همیشه نگرانی از بابت اتو رفت و آبرفت پارچه خود داشتید، پارچه مازراتی گرم بالا به خوبی این نگرانی را مرتفع ساخته است. این پارچه نه در زیر اتو تغییر اندازه می دهد و نه حتی پس از شسته شدن آبرفت دارد.

چروک ناپذیر بودن پارچه مازراتی گرم بالا

یکی از عوامی که پارچه مازراتی گرم بالا را برای مراسم های رسمی و مهمانی ها بزرگ الویت قرار می دهد، چروک نشدن آن است. یکی از نگرانی خانم ها از بابت چروک شدن لباسشان در آخر مراسم است. اما پارچه مازراتی دیگر هیچ جای نگرانی باقی نمی گذارد. شما می توانید به راحتی لباسی و تا پایان مراسم از زیبایی و صاف بودن لباس خود مطمئن باشید.

کاربردهای پارچه مازراتی گرم بالا

پارچه مازراتی برای دوخت انواع لباس ها مناسب است. از این پارچه جذاب برای مهمانی ها، سرکار و لباس های روزانه می توانید استفاده کنید. از این پارچه بیشتر برای دوخت مانتو، شلوار، دامن، کت و لباس های مجلسی استفاده می شود. مازراتی را می توانید با پارچه دیگری میکس کنید و از این پارچه جذاب به عنوان خرج کار استفاده کنید. به دلیل ضخامت، کیفیت و مرغوبیت نوعی از این پارچه در صنعت مبل سازی نیز استفاده می شود.

راه های تشخیص پارچه مازراتی گرم بالای مرغوب

اگر به دنبال مرغوب ترین پارچه مازراتی بازار هستید، مطالعه نکات زیر می تواند برای شما مفید باشد.

تست چروک

در حالت ایدئال پارچه مازراتی، چروک پذیری اندکی دارد. از این روی یکی از راه های تشخیص این پارچه تست چروک آن است. برای این کار گوشه ای از پارچه را در دست خود گرفته و مچاله کنید. اگر بعد از رها کردن پارچه به سرعت به حالت اولیه خود برگشت و چروکی بر روی آن ایجاد نشد این پارچه در آزمون اول نمره ی قبولی را می گیرد. اما اگر بر روی پارچه شما خط و خطوط چروک نمایان شد این پارچه از کیفیت خوبی برخوردار نیست.

تست رنگ

یکی دیگر از نشانه های مرغوبیت برای هر پارچه ای رنگ ثابت بودن آن است. پارچه ای که رنگ ثابتی داشته باشد و در هنگام شست و شو از کیفیت رنگ آن کم نشود مسلما قیمت بالاتری هم دارد. شما نیز باید در این مورد حساس باشید. یکی از راه ها شستن پارچه قبل از دوختن آن است. خوب مسلما این کار در هنگام خرید ممکن نیست و تنها بعد از خرید پارچه امکان پذیر است.

در هنگام خرید با استفاده از یک دستمال سفید می توانید کیفیت رنگ پارچه خود را آزمایش کنید. برای این کار کافی است پارچه سفید خود را کمی نمناک کنید و به گوشه پارچه بکشید. اگر پارچه سفید شما رنگی نشد، به شما تبریک می گویم یک قدم دیگر به خرید پارچه مازراتی ایدئال خود نزدیک شدید. اما اگر پارچه سفید، رنگ گرفت به احتمال زیاد در حین شست و شو نیز پارچه مازراتی شما رنگ می بازد.

 تست استحکام

تست استحکام نیاز به دقت بالاتری نسبت به دو تست قبلی دارد. برای اینکار بهتر است که پارچه را از دو جهت الیاف تار و پود تست کنید. با انگشتان خود تارهای پارچه گرفته و بکشید. اگر تارهای پارچه استحکام بالایی را از خود نشان دادند نشانه کیفیت مطلوب آن پارچه است. اما بالعکس اگر الیاف تار و الیاف پود به راحتی از هم جدا شدند این یک امتیاز منفی برای پارچه شما است.

تست راستای پارچه

ممکن است تست راستای پارچه عبارت جدید برای شما باشد و یا در هنگام خرید خیلی به این نکته توجه نکرده باشید. راستای پارچه از جمله مواردی است که در هنگام برش اهمیت زیادی پیدا می کند. در هنگام برش تمامی الگو ها باید به یک سمت باشند. اینکار باعث می شود تا در هنگام پوشیدن لباس، پارچه بر روی بدن شما تاب نخورد. به اصطلاح برش از یک سمت، باعث صاف ایستادن لباس شما بعد از پوشیدن آن می شود. برای این تست باید قسمتی از طاقه پارچه را باز کرده و لبه های آن را به دقت بررسی کنید. صاف و یک دست بودن لبه های پارچه بدون اینکه حالت کشسانی داشته باشد از دیگر نشانه های کیفیت پارچه مازراتی است.

چه عواملی بر قیمت پارچه مازراتی گرم بالا، تاثیرگذار است

اگر در تایید دو مرحله ای مورد قیمت پارچه مازراتی گرم بالا کنجکاو هستید، دانستن نکات زیر برای شما جالب خواهد بود.

گرماژ یا تراکم پارچه

هر چقدر مقدار گرماژ یک پارچه بیشتر طبیعتا قیمت آن پارچه نیز بالاتر است. علت آن تراکم بالای الیاف به کار رفته در روند تولید آن پارچه می باشد.

تنوع رنگ بندی پارچه مازراتی گرم بالا

یکی از نکاتی که کار خانم ها را در هنگام خرید آسان تر می کند تنوع رنگی بالای پارچه منتخب آن ها است. طبیعتا هر چقدر تنوع رنگی یک مدل پارچه بیشتر باشد، حق انتخاب بیشتری به مشتری داده می شود. اما باید توجه کرد تهیه یکسری از رنگ ها هزینه بالاتری دارد. پس هر چقدر تنوع رنگی یک پارچه بیشتر باشد قیمت پارچه می تواند بالاتر برود.

برند یا کارخانه تولید کننده پارچه

در میان صدها کارخانه تولید کننده پارچه نام برخی از برندها بیشتر به چشم می خورد. هر چقدر قدمت و تجربه کاری یک برند بیشتر باشد، می توان کیفیت محصولات آن شرکت بالاتر است. پس یکی از عوامل تاثیرگذار بر روی نرخ پارچه مازراتی گرم بالا کارخانه تولید کننده آن است.

فروشگاه معتبر و بزرگ

یکی از عواملی که می تواند بر روی قیمت یک پارچه تاثیرگذار باشد حجم سفارش مشتری است. همه ما می دانیم که هر چقدر حجم سفارش برای یک کالا بالاتر باشد امکان دریافت تخفیف بیشتر است. طبیعتا فروشگاه های بزرگ که پارچه را به صورت عمده تهیه می کنند قیمت پایین تری نسب به خورده فروشی ها دارند.  پس یکی از عواملی که می تواند هزینه های شما را کاهش دهد خرید از شرکت های پخش پارچه بزرگ و با سابقه است.

پارچه مازراتی گرم بالای داخلی یا وارداتی

مورد دیگری که در نرخ پارچه تاثیر به سزایی دارد داخلی بودن یا خارجی بودن کارخانه تولید کننده آن است. با توجه به ارز کشور تولید کننده و نیاز مصرف کننده، نرخ پارچه عرضه شده می تواند متفاوت باشد.

تشخیص پشت و روی پارچه مازراتی

تشخیص پارچه مازراتی گرم بالا

برای پهن کردن پارچه خامه دوزی پارچه بر روی میز کار و برش آن تشخیص روی پارچه بسیار مهم است. این کار تاثیر مستقیمی در کیفیت و تمیزی کار نهایی شما دارد. برای تشخیص این موضوع چند راه وجود دارد. توجه کنید که پارچه مازراتی گرم بالا به دو دسته طرح دار و ساده تقسیم بندی می شود. در پارچه های طرح دار کار ما بسیار ساده است. اما برای پارچه های ساده نیاز به دقت و مهارت بیشتری داریم. که در ادامه با هم بررسی می کنیم.

تشخیص بوسیله ترکی پارچه

یکی از راه هایی که برای تشخیص روی پارچه وجود دارد توجه به ترکی آن است. اگر دقت کرده باشید در کناره های پارچه و روی ترکی آن نقطه هایی به شکل جای سوزن وجود دارد. روی پارچه همان سمت سوزن سوزنی و زبر پارچه است. پشت پارچه ما نیز دقیقا همان سمتی از ترکی است که صاف و نرم است.

تشخیص بوسیله بافت پارچه

یکی دیگر از راه های تشخیص رو و پشت پارچه با استفاده از سطح پارچه می باشد.سطح پارچه مازراتی گرم بالا زبر و دانه دانه می باشد. اما قسمت پشتی پارچه نسبت به قسمت رویی ان از زبری و ناصافی بیشتری برخوردار است.

پارچه ساتن آمریکایی و 6 مدل لباس مجلسی فوق العاده

پارچه ساتن آمریکایی و 6 مدل لباس مجلسی فوق العاده

پارچه ساتن آمریکایی یکی از پارچه های مجلسی زیبا و خاص است. این پارچه برای دوخت لباس های شیک و چشمنواز به کار برده می شود. پارچه ساتن آمریکایی برخلاف پارچه ساتن معمولی دارای ایستایی محکمی است. اگر می خواهید لباس های خوش استایل و زیبایی بدوزید که در مجالس بدرخشید، این پارچه گزینه مناسبی است.

یکی از ایده های کاربردی در دوخت با پارچه ساتن آمریکایی، دوخت کت و شلوارهای کلاسیک و زیبا است. این پارچه دارای ایستایی خشکی است و در نتیجه برای دوخت انواع کت و شلوارهای زنانه مجلسی مناسب است. بر اساس موقعیت مورد نظر می توانید رنگ پارچه را برای دوخت کت و شلوار انتخاب کنید. برای مثال برای مراسم های رسمی تر از پارچه های تیره تر استفاده کنید. اما برای مجالس شاد می توانید از تناژهای رنگی شاد این پارچه استفاده کنید.

 

در ادامه با ایده های دوخت جذاب و زیبای دوخت لباس با پارچه ساتن آمریکایی آشنا می شویم. یکی از ایده های کاربردی دوخت کت و شلوار با پارچه ساتن آمریکایی است. کت و شلوار یکی از جذاب ترین لباس هایی است که از آن می توانید برای مهمانی و مجالس رسمی استفاده کنید.

یکی دیگر از لباس های ترندی که می توانید با ساتن آمریکایی بدوزید، انواع پیراهن های بلند است. پارچه ساتن آمریکایی با ظاهر نیمه مات خود برای دوخت لباس های بلند بسیار عالی هستند. در دوخت لباس های بلند می توانید برای پیراهن یک کمربند قرار دهید. همچنین می توانید این نوع پیراهن ها را با یقه گرد یا یقه ایستاده طراحی کنید.

پارچه ساتن آمریکایی برای دوخت لباس های دخترانه نیز بسیار ایده آل است. با این پارچه می توانید انواع پیراهن های دخترانه چین داری را بدوزید.

 
 

دوخت کت و شلوار دخترانه و زنانه با پارچه ساتن آمریکایی

دوخت کت و شلوار دخترانه و زنانه با پارچه ساتن آمریکایی

کت و شلوار از جمله لباس هایی است که همیشه مد است و هیچوقت قدیمی نمی شود. پارچه ساتن آمریکایی با ایستایی مناسبی که که دارد برای دوخت انواع کت و شلوار زنانه مجلسی مناسب است. اگر می خواهید برای مراسم های رسمی تر کت و شلوار ساتن آمریکایی بدوزید، می توانید مدل های ساده و مینیمال را انتخاب کنید.

پیراهن مجلسی دخترانه

یکی دیگر از مدل های جذاب در دوخت لباس های ساتن آمریکایی، دوخت پیراهن های دخترانه مانند انواع پیراهن عروسکی است. در طراحی این مدل پیراهن می توانید قسمت آستین پیراهن را از بالا به صورت پفی بدوزید. قد آستین را تا روی آرنج در نظر بگیرید. طراحی این مدل پیراهن به صورت ساده و مینیمال است.

 

از قسمت نگرش سوسیالیستی بالای پیراهن می توانید به صورت اریب چند ساسون طراحی کنید. طراحی یقه این پیراهن مجلسی به صورت یقه گرد است. قسمت دامن این پیراهن را می توانید به صورت چین دار طراحی کرده و بدوزید. قد این پیراهن تا زیر زانو می آید. مدل موهای بسته برای این استایل پیشنهاد می شود. در این استایل بهتر است از کفش های مجلسی پاشنه بلند استفاده کنید.

 

مدل لباس آستین دار با پارچه ساتن آمریکایی نیمه مات

لباس های مجلسی با حجاب و آستین دار از جمله محبوب ترین لباس های خانم ها هستند. معمولا لباس های حجاب دار با آستین های بلند طراحی می شوند. در طراحی این مدل لباس نیز آستین های لباس به صورت بلند دوخته شده است. یکی از کارهایی که می توانید در دوخت پیراهن های با حجاب انجام دهید، دوخت آستین های این لباس به صورت مچی است. همچنین می توانید روی آستین های لباس را دو تا سه عدد دکمه بدوزید.

 

دکمه های دولت آپارتاید کوچک باعث ظریف نشان دادن لباس شما می شوند. آستین های لباس مجلسی ساتن آمریکایی را می توانید به صورت پفی بدوزید. همچنین می توانید این لباس را به صورت ترکیبی با پارچه های دیگر هم بدوزید. مثلا یک پارچه حریر یا حریر ارگانزا را برای دوخت آستین های لباس انتخاب کنید.

لباس مجلسی ساتن آمریکایی بلند برای استایل های خاص و زیبا

اگر قصد دوخت لباس مناسب برای مهمانی با یک پارچه مجلسی را دارید، پارچه ساتن آمریکایی می تواند کاربردی باشد.

پارچه ساتن آمریکایی با ظاهر نیمه مات و زیبای خود برای دوخت لباس های بلند بسیار عالی می شود. لباس های کمربند دار می توانند یک ایده بی نظیر برای دوخت با این پارچه باشند.

پارچه ساتن آمریکایی سبز یشمی یکی از بهترین رنگ پارچه ها برای دوخت لباس های مجلسی بلند است. mاین لباس را می توانید به صورت دو طرفه طراحی کنید که یک بخش آن روی قسمت دیگر بیاید. در قسمت وسط این پیراهن نیز می توانید یک کمربند بدوزید. ایستایی مناسب و محکم پارچه ساتن آمریکایی باعث خوش ایستایی شدن این لباس شده است.

ایده دوخت لباس بدون آستین با پارچه ساتن

از انواع لباس مجلسی جذاب برای مهمانی می توان به انواع لباس های آستین حلقه ای اشاره کرد. در طراحی این لباس ها می توانید لباس را بدون آستین طراحی کنید. همچنین می توانید آستین های لباس را طوری طراحی کنید که تا روی بازو بیاید. قسمت پایین این لباس به صورت هفتی هشتی طراحی می شود.

ایده دوخت لباس بدون آستین با پارچه ساتن

 

در این استایل ها کشور گینه بهتر است از کفش های پاشنه بلند یا صندل مجلسی استفاده کنید. صندل های بند دار انتخاب خوبی برای این استایل ها هستند. کیف مجلسی کوچک یک آیتم عالی برای همراهی با این استایل خواهد بود.

مدل لباس خاص و مجلسی با آستین های بندی

اگر می خواهید استایلی مجلسی، خاص و با حجاب داشته باشید، ایده این استایل را به شما پیشنهاد می کنیم. قد این پیراهن تا روی پا می آید.

یکی از مواردی که باعث خاص شدن این پیراهن شده، مدل آستین های این پیراهن است. روی آستین های این پیراهن دو عدد بند بلند با پارچه ساتن آمریکایی دوخته می شود. بندهای آستین را می توانید به صورت مدل دار و پاپیونی گره بزنید. همچنین می توانید آن ها را نبندید و باز بگذارید. دامن این پیراهن دارای چندین چین است.

چین های طراحی پارچه ایجاد شده روی این پیراهن زیبایی آن را دو برابر کرده اند. پارچه ساتن آمریکایی شیری، کرمی، بنفش، صورتی، سبز و … برای دوخت این پیراهن مناسب هستند.

سخن آخر

پارچه ساتن آمریکایی یکی از پارچه های خوش جلوه با ایستایی عالی است. با این پارچه می توانید انواع لباس های مجلسی نیمه ماتی را بدوزید.

لباس های ساتن آمریکایی بدون آستین می توانند برای استایل های مجلسی و خاص شما مطلوب باشند.

در دوخت این نوع پیراهن ها می توانید قد پیراهن را کوتاه در نظر بگیرید. برای مثال قد پیراهن تا روی زانو بیاید. در طراحی لباس های دخترانه می توانید از اکسسوری های زیبا و پر زرق و برق هم استفاده کنید. برای نمونه پیراهن های ساتن آمریکایی دخترانه را با دکمه های اغراق آمیز پر جلوه بدوزید.

کت و شلواهای ساتن آمریکایی در مدل های گوناگونی طراحی می شوند. مدل مناسب دوخت کت و شلوار را می توانید بر اساس سن و سلیقه فرد طراحی کنید.

پارچه کرپ کنزو و 5 مدل لباس جذابی که می توانید با آن بدوزید

پارچه کرپ کنزو و 5 مدل لباس جذابی که می توانید با آن بدوزید

لباس های زنانه یکی از مهم ترین آیتم ها در صنعت مد و لباس هستند. طراحان لباس در سراسر دنیا سعی بر تولید لباس های جذاب و پرفروش برای خانم ها دارند. لباس های کوتاه، پیراهن های بلند، کت و شلوار، کت و دامن تنها بخشی از تولیدات آن ها است. انتخاب لباس مناسب کاری سخت و در عین حال لذت بخش است. لباس شما باید متناسب با سلیقه و استایل شما باشد. لباس یک خانم خوش پوش باید خاص و منحصر به فرد باشد. همچنین باید از زیبایی و جذابیت خوبی برخوردار باشد، تا لایق یک بانوی خوش پوش شود. خانم های جوان و شیک پوش در انتخاب لباس خود نهایت سلیقه را به کار خواهند برد. سخت گیری شما برای انتخاب لباس کاملا قابل درک است. پارچه کرپ کنزو می تواند نظر هر خانم خوش سلیقه ای را به خود جلب کند.

 

زیبایی در کنار کیفیت بالا از شما یک ستاره زیبا در میان دوستان و آشنایانتان خواهد ساخت. پس علاوه بر انتخاب مدل باید در انتخاب پارچه هم دقت لازم را داشته باشید. یکی از بهترین و با کیفیت ترین پارچه ها برای دوخت لباس پارچه کرپ کنزو است. این پارچه جز پارچه های ایدئال و پرطرفدار در بین طراحان لباس است. شما نیز می توانید از این پارچه استفاده کنید و با اعتماد بنفس بیشتر در جمع ها و مهمانی ها حضور پیدا کنید. در این مقاله سعی می کنیم تا در کنار هم چند مدل لباس جذاب با پارچه کرپ کنزو را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

 
 

لباس کوتاه و فانتزی با پارچه کرپ کنزو

پیراهن کوتاه زنانه

پیراهن های پدافند عامل کوتاه همیشه جز پرطرفدارترین لباس ها در میان زنان و دخترانه بوده است. در دنیای بزرگ تولید لباس، پیراهن های کوتاه نقش پر رنگی را ایفا می کنند. پارچه کرپ کنزو به دلیل نرمی و ایستایی خوبی که دارد برای دوخت انواع پیراهن های کوتاه استفاده می شود. دامن پیراهن خود را می توانید به شکل کلوش یا فون طراحی کنید. پارچه کرپ کنزو این مدل دامن ها را به خوبی نمایش می دهد. پیراهن شما می تواند به شکل دکلته، رومی یا آستین دار باشد. همچنین می توانید پیراهن خود را با کت کوتاه ترکیب کنید. این استایل برای دختران و خانم های جوان یک آیتم جذاب می تواند باشد.

به دلیل نرمی و بافت منحصر به فرد پارچه کرپ کنزو، تمامی این مدل ها با پارچه کرپ کنزو فوق العاده می شود و از شما یک سوپر استار می سازد. برای پیراهن خود می توانید از حلزونی یا چین و پیلی استفاده کنید. پیراهن های دخترانه هر چقدر فانتزی تر باشند جذاب تر خواهند بود. پس در طراحی و دوخت پیراهن خود نهایت خوش سلیقگی را به کار ببری. پارچه کرپ کنزو به خوبی شما را همراهی خواهد کرد.

اورال های جذاب و دوست داشتنی

سرهمی مجلسی با پارچه کرپ کنزو

اورال هاحکومت خوکامه برای همه خانم ها مناسب نیست، این سبک لباس فقط مخصوص خانم های خوش سلیقه است. اورال لباسی خاص است. اورال هم برای مهمانی ها و هم برای مراسم های رسمی کاربرد دارد. از طرفی می توان از اورال ها در کنار مانتو برای جلسات رسمی و مراسم های مختلط نیز استفاده کرد. اما کاربرد اورال ها همینجا تمام نمی شود.

 

سبک های کلاسیک و تکراری لباس های عروس سلیقه ی همه نیست. امروزه افراد زیادی برای مراسم های عقد و نامزدی خود نیز از این آیتم جذاب استفاده می کنند. جذابیت اورال ها در کنار زیبایی چشم نواز پارچه کرپ کنزو بی نظیر است. می توانید اورال ها را با پارچه های دیگر میکس کنید. اگر برای اورال خود از یک شنل با پارچه حریر هم رنگ استفاده کنید زیبایی لباس شما چند برابر خواهد شد. این اورال ها را می توانید برای مهمانی ها به شکل دکلته نیز طراحی کنید. از طرفی کیفیت بالای پارچه کرپ کنزو برای مراسم های رسمی و خاص انتخاب هوشمندانه ای است.

کت و دامن های کاربردی با پارچه کرپ کنزو

مدل کت و دامن مجلسی

وقتی صحبت دنیای زیرین از لباس مناسب برای یک خانم با وقار می شود کت و دامن اولین اسمی است که در ذهن ما تداعی می شود. کت و دامن دامن نه تنها در میان خانم های شیک پوش ایرانی، بلکه در میان تمام بانوان در سراسر دنیا پرطرفدار است. ممکن است فکر کنید کت و دامن کمی سن شما را بالا می برد. اما این دیدگاه درستی نیست. امروزه خانم های جوان و حتی دختران نیز کت و دامن را برای مراسم های رسمی انتخاب می کنند. می توان اینطور گفت که اگر می خواهید با وقار و با صلابت به نظر برسید کت و دامن برای شما است. کت و دامن را می توانید برای مراسم های خاستگاری و میهمانی های خود نیز انتخاب کنید.

حتما می دانید که کت و دامن های میدی در بین اروپاییان به خصوص انگلیسی ها طرفداران زیادی دارد. انتخاب اول آن ها برای مراسم های رسمی کت و دامن است. کت و دامن انتخاب منحصر به فردی به حساب می آید. پس پارچه آن هم باید منحصر به فرد باشد. برای کت و دامن پارچه کرپ کنزو یک انتخاب عالی است. پارچه کت و دامن باید ایستایی بالا داشته باشد. از طرفی باید چروک نشود و کیفت خوبی داشته باشد. پارچه کرپ کنزو تمامی این خصوصیات را دارد.

کت و شلوارهای زیبا

کت و شلوار با پارچه کرپ کنزو

از جذابیت کت جهان موازی و شلوار صحبت کردن کار سختی است. به قدری کت و شلوارهای زنانه زیبا و جذاب هستند که قابل توصیف نیست. کت و شلوار یکی از واجبات کمد هر خانم ایرانی می باشد. کاربردی بودن کت و شلوارهای زنانه مثال زدنی است. در مراسم های رسمی، میهمانی ها و مکان های عمومی کت و شلوار می تواند جز گزینه های اصلی باشد. کت و شلوار خود را می توانید با یقه آرشال، یقه آمریکای و یقه انگلیسی طراحی کنید. می توانید کت خود را به صورت جلو باز یا جلو بسته و حتی چپ و راستی در نظر بگیرید. اگر قد کت شما بلند است شلوار خود را به صورت راسته و اگر قد کت خود را کوتاه در نظر گرفتید از شلوارهای بوت کات غافل نشوید.

توجه کنید که پارچه شلوار شما باید ایستایی بالایی داشته باشد. ایستایی پارچه کرپ کنزو برای دوخت شلوار عالی و ایده آل است. دوخت اکسسوری بر روی کت یک ایده پر طرفدار در میان خانم های جوان است. اما مراقب باشید که در استفاده از آن ها زیاده روی نکنید. اگر کت شما جلو باز است می توانید برای استایل خود از جلیقه استفاده کنید. برای انتخاب پارچه کت و شلوار، پارچه کرپ کنزو از پارچه های موجود در بازار یک سر و گردن بالاتر است. این پارچه خوش دوخت یک استایل جذاب را برای شما فراهم می کند.

پیراهن های بلند با پارچه کرپ کنزو

مدل پیراهن مجلسی بلند

پرکاربردترین لباس برای خانم ها لباس های بلند و به اصطلاح لباس شب است. از این رو سالانه تعداد زیادی لباس شب از طرف برندهای معتبر وارد بازار می شود. تنوع بالای لباس های بلند به قدری است که تمامی سلیقه ها را پوشش می دهد. از طرفی یک پیراهن بلند مجلل که با اکسسوری های متفاوت زیباتر شده، خیره کننده است. پیراهن های بلند اندام شما را کشیده تر و قد شما بلندتر نشان می دهد. این پیراهن ها با کفش پاشنه بلند برای مراسم های بزرگ مانند عقد و عروسی ها، یک انتخاب طلایی هستند.

خرید پارچه کرپ کنزو اورجینال

 

ما به شما برای داشتن یک استایل رویایی پارچه کرپ کنزو را پیشنهاد می دهیم. کرپ کنزو تنوع بالایی در رنگ دارد و تمامی سلیقه ها را پوشش می دهد. از طرفی نرمی و لطافت این پارچه برای تایم طولانی پوست شما را محافظت می کند. برای داشتن یک لباس شب زیبا با پارچه کرپ کنزو می توانید آن را با پارچه های دیگر به عنوان خرجکار میکس کنید. پارچه حریر یا کرپ حریر برای ترکیب با پارچه کرپ کنزو پیشنهاد ما به شما است. برای قسمت بدنه لباس می توانید از پارچه کرپ کنزو استفاده کرده و برای شنل رویی، آستین ها و دامن لباس خود از پارچه های دیگر بهره ببرید. اگر به پارچه های طرح دار و لباس های پرزرق و برق تر علاقه دارید، می توایند پارچه کرپ کنزو را با پارچه های گیپور و پارچه های پولک دار نیز ترکیب کنید.