راهنمای خرید پارچه لینن و هرچه باید در مورد آن بدانید


راهنمای خرید پارچه لینن و هرچه باید در مورد آن بدانید

چکیده : تنوع پارچه ها به قدری زیاد است که ممکن است افراد در تلفظ آن ها نیز دچار مشکل شوند. برای مثال حتما تا کنون اسم پارچه لینن یا لنین به گوش شما خورده است. اما اینکه کدام یک از این تلفظ ها درست است سوالی است که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کند. در این مطلب ما قصد داریم به تمام سوالات شما در مورد این پارچه پاسخ دهیم.
چکیده : تنوع پارچه ها به قدری زیاد است که ممکن است افراد در تلفظ آن ها نیز دچار مشکل شوند. برای مثال حتما تا کنون اسم پارچه لینن یا لنین به گوش شما خورده است. اما اینکه کدام یک از این تلفظ ها درست است سوالی است که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کند. در این مطلب ما قصد داریم به تمام سوالات شما در مورد این پارچه پاسخ دهیم.


کد خبر: 1443927با نزدیک شدن به فصل بهار و گرم شدن هوا تقاضا برای پارچه های ظریف و خنک چندین برابر می شود. یکی از پارچه های محبوب که در فصل بهار و تابستان فروش زیادی را تجربه می کند، پارچه لینن است. جالب است بدانید در روزهای گرم سال تقاضا برای خرید پارچه لنین چندین برابر دیگر روزهای سال است. ممکن است تا اینجا برای شما سوال ایجاد شده باشد که پارچه لینن یا لنین، کدام تلفظ درست است. در ادامه به طور کامل در مورد نحوه تلفظ درست این پارچه صحبت خواهیم کرد. یکی از چیزهایی که اکثر افراد را برای خرید پارچه لنین ترغیب می کند قیمت پارچه لینن تابستانه است. پس اگر قصد دارید با ویژگی های این محصول، علت محبوبیت و قیمت آن بیشتر آشنا شوید با ما همراه باشید.


پارچه لینن یا لنین کدام تلفظ درست است؟

در دنیای امروز پارچه های زیادی وجود دارد. تنوع پارچه ها به قدری زیاد است که ممکن است افراد در تلفظ آن ها نیز دچار مشکل شوند. برای مثال حتما تا کنون اسم پارچه لینن یا لنین به گوش شما خورده است. اما اینکه کدام یک از این تلفظ ها درست است سوالی است که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کند. جالب است بدانید تلفظ درست این پارچه لینن است. اما بعضی افراد به اشتباه آن را لنین نیز تلفظ می کنند. ما نیز در ادامه این مطلب از هر دو تلفظ برای راحتی کار شما استفاده خواهیم کرد.

الیاف پارچه لینن چیست؟

حال که با نحوه درست تلفظ این پارچه آشنا شدید، وقت آن رسیده است که در مورد الیاف این پارچه نیز با هم صحبت کنیم. این پارچه از الیاف ویسکوز، پنبه و کتان تشکیل شده است. کتان یک الیاف طبیعی بوده و به مقدار زیادی برای تولید پارچه لینن استفاده می شود. همین امر باعث می شود که پارچه لینن یک پارچه مرغوب باشد و از پوست شما به خوبی محافظت کند.

چرا پارچه لینن تا این حد محبوب است؟

 راهنمای خرید پارچه لینن و هرچه باید در مورد آن بدانید

مطمئنا پارچه لینن یا لنین و نحوه تلفظ افراد، خیلی برای شما اهمیت ندارد. چیزی که برای شما دارای اهمیت می باشد، ویژگی های این پارچه است. به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که این پارچه دارد، همچنان یکی از پارچه های پرفروش و پرمخاطب موجود در بازار است. در ادامه با این ویژگی های پارچه لینن بیشتر آشنا خواهیم شد.

خنک نگه داشتن و تنفس پذیری بالا

یکی از دلایل محبوبیت پارچه لینن توانایی بالای آن در خنک نگهداشتن بدن و تنفس پذیری بالای آن است. از این رو این پارچه می تواند در روزهای گرم سال سطح پوست شما را خنک نگهدارد. همچنین پارچه لینن با تنفس پذیری بالایی که دارد، می تواند باعث تعریق کمتر پوست شما شود و از ایجاد بوی بد جلوگیری کند.

خوش دوخت بودن و فرم پذیری عالی

زیبایی و خوش دوخت بودن این پارچه نیز از دیگر دلایل محبوبیت آن است. کافی است یک بار این پارچه را از نزدیک لمس کنید تا متوجه سبکی و نرمی آن بشود.

با خرید پارچه لنین می توانید انواع مدل ها را برای خود بدوزید و از زیبایی آن ها لذت ببرید. نرمی و انعطاف پذیری بالای پارچه لینن اجازه این کار را به شما می دهد.

دوست دار پوست شما

همانطور که گفته شد پارچه لینن یک پارچه مرغوب و باکیفیت است که برای تولید آن از الیاف طبیعی مثل کتان استفاده می شود. همین امر موجب می شود که این پارچه به یک پارچه مناسب و محافظ پوست شما تبدیل شود. همچنین پارچه لینن با خاصیت ضد باکتریایی که دارد به عنوان یک پارچه مفید و بهداشتی شناخته می شود.

دوام و کیفیت بی نظیر

از آنجایی که در روزهای گرم تابستان مجبور می شوید مرتب لباس خود را بشویید باید از پارچه هایی استفاده کنید که طول عمر بالایی دارند. پارچه لینن دوام بسیار بالایی دارد. پارچه لینن در اثر استفاده بلند مدت و شستشوی زیاد دچار خرابی و پرزدهی نمی شود. از این رو با خرید پارچه لنین صاحب یک آیتم باکیفیت و ماندگار خواهید شد.

شستشو و نگهداری آسان

یکی از چیزهایی که می تواند بعد از خرید یک پارچه شما را به دردسر بیندازد شستشوی سخت آن پارچه است. لازم است این مژده را به شما بدهیم که پارچه لینن شستشوی بسیار آسانی دارد. از این رو می توانید به راحتی آن را با دست یا ماشین لباسشویی بشوید.

اتوکشی آسان و راحت

پارچه لینن چروک پذیری کمی دارد. اما باز هم ممکن است در صورت استفاده و شستشو چروک های ریزی بر روی آن ظاهر شود. پس دقت داشته باشید که بعد از شستشو سریعا لباس های خود را آویزان کنید. این کار باعث می شود چروک کمتری بر روی لباس شما ظاهر شود. در صورتی که باز هم پارچه لینن شما نیاز به اتوکشی پیدا کرد، بهتر است آن را با درجه متوسط اتوکشی کنید.

با پارچه لینن چی بدوزیم؟

 راهنمای خرید پارچه لینن و هرچه باید در مورد آن بدانید

بعد از آشنایی کامل با پارچه لینن و ویژگی های آن مطمئنا برای شما نیز سوال ایجاد می شود که با این پارچه چه آیتم هایی را می توایند برای خود تهیه کنید. جالب است بدانید بعد از خرید پارچه لنین می توانید از آن برای دوخت بسیاری از لباس ها استفاده کنید. بسیاری از طراحان و دوزندگان لباس معتقد هستند که پارچه لینن یا لنین یک پارچه همه فن حریف است.

از بلوز و شومیزهای لینن غافل نشوید

همانطور که می دانید یکی از کاربردی ترین آیتم های کمد لباس خانم ها بلوز و شومیز است. شکل ظاهری این دو آیتم تقریبا مشابه هم است. با این تفاوت که معمولا شومیزها به شکل جلو باز طراحی می شوند و برای بسته نگهداشتن آن ها از دکمه استفاده می کنند. اما بلوز به شکل اورسایز طراحی شده و جلو بسته است. با این حال اکثر افراد از این دو عبارت به جای هم نیز استفاده می کنند. جالب است بدانید هر دوی این آیتم ها مورد استقبال خانم ها بوده و اکثر افراد به دنبال یک پارچه مناسب برای دوخت آن ها هستند.

کت و شلوار با پارچه لینن را امتحان کنید

کت و شلوار یکی از آیتم های مورد علاقه خانم ها جوان و شیک پوش است. آن ها از این ست برای شرکت در جلسات کاری، ملاقات های روزانه و دورهمی های خود به فراوانی استفاده می کنند. پارچه لینن ایستایی متوسطی دارد. این پارچه آهار مناسب برای دوخت کت و شلوار را دارد. شاید ظاهر کت و شلوار لینن خیلی رسمی و سلطنتی نباشید اما برای روزهای گرم تابستان و ملاقات های کاری یک انتخاب فوق العاده است.

با پیراهن های لینن استایل کژوال تابستانه بسازید

هیچ چیز به اندازه یک پیراهن خنک نمی تواند تابستان را برای خانم های شیک پوش لذت بخش کند. ظاهر زیبا و ترند پیراهن های بلند و اورسایز شما را در چشم مخاطبتان جذاب تر جلوه خواهد شد. ست کردن آسان این پیراهن ها یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن ها است. شما نیز اگر به دنبال یک استایل کژوال و متفاوت برای روزهای گرم سال هستید، بهتر است برای یک بار هم که شده، پیراهن های لینن را امتحان کنید. پارچه لینن توانایی خنک نگهداشتن شما را در روزهای گرم سال دارد. تنفس پذیری بالا و الیاف مرغوبی که در این پارچه به کار رفته است از تعریق زیاد و ایجاد بوی بد جلوگیری می کند. از این رو به راحتی می توانید از این پیراهن ها برای مسافرت ها نیز بهره ببرید.

تابستان خود را با مانتوهای لینن، خنک سپری کنید

بدون شک اگر از شما بخواهند فراوان ترین لباس موجود در کمد خود را نام ببرید، انتخاب بسیاری از شما خانم ها مانتو است. مانتو نقش بسیار پر رنگی را در استایل خانم های ایرانی دارد. شما می توانید با خرید پارچه لنین و دوخت آن یک مانتو خنک، زیبا و ترند را برای خود فراهم کنید. پارچه لینن با تنفس پذیری بالای خود می تواند یکی انتخاب بی نظیر برای تابستان شما باشد. این پارچه ظاهر زیبا و منحصر به فردی دارد. پس می توانید از آن در فصل بهار و ایام عید نیز بهره ببرید.

قیمت پارچه لینن تابستانه چنده؟

پس از آشنایی کامل با این پارچه و آیتم هایی که می توانید با آن بدوزید، مطمئنا سوالی که ممکن است در ذهن شما ایجاد شده باشد این است که قیمت پارچه لینن تابستانه چقدر است و این قیمت چگونه تعیین می شود. جالب است بدانید قیمت پارچه لینن تابستانه در مقایسه با سایر پارچه ها بسیار مقرون بصرفه است. همین امر افراد زیادی را برای خرید آن مصمم می کند. اگر دوست دارید بدانید قیمت پارچه لینن تابستانه چگونه تعیین می شود با ما همراه باشید.

قیمت پارچه لینن تابستانه به عوامل مختلفی مثل شرکت تولید کننده، درصد الیاف طبیعی که در آن به کار رفته است و حتی فروشگاهی که آن را عرضه می کند بستگی دارد. اگر شرکت تولید کننده یک محصول معروف تر باشید، مطمئنا از مواد بهتری برای محصولات خود استفاده کرده و بالطبع قیمت پارچه لینن تابستانه ای که تولید می کند، بیشتر است. همچنین هرچقدر مقدار الیاف طبیعی به کار رفته در آن بیشتر باشد، کیفیت پارچه و قیمت آن بالاتر می رود.

منبع : راهنمای خرید پارچه لینن و هرچه باید در مورد آن بدانید


8 مدل مانتو عید با پارچه لینن سوزن دوزی + ایده دوخت و استایل

8 مدل مانتو عید با پارچه لینن سوزن دوزی + ایده دوخت و استایل


به طور کلی رسیدن فصل بهار، فصل خرید نیز محسوب می شود. مخصوصا برای خانم ها که مایلند در دید و بازدید عید، به بهترین شکل بدرخشند. مانتو در استایل خانم های ایرانی یک آیتم اصلی محسوب می شود. به همین دلیل بیشترین خرید، خرید مانتو عید است. با توجه به سلیقه شما، مانتو عید می تواند ویژگی های مختلفی داشته باشد. بسیاری از خانم ها برای عید ترجیح می دهند یک مانتو مجلسی بپوشند. مانتوهای مجلسی معمولا پولک دوزی یا سنگ دوزی دارند. بعضی از خانم ها ترجیح می دهند مانتویی ساده و کاربردی تهیه کنند. زیرا این مدل مانتو را می توانند در تمام سال و مناسبت های مختلف بپوشند. بسیاری از خانم ها نیز راحتی و خنکی مانتو عید را مبنای خرید خود قرار می دهند.

به همین دلیل ما قصد داریم در ادامه این مطلب به معرفی یک پارچه فوق العاده برای طراحی مانتو عید بپردازیم. این پارچه با ویژگی های منحصر به فردی که دارد، سلیقه افراد مختلف را پوشش می دهد. پارچه لینن سوزن دوزی انتخابی بی نظیر برای شما خواهد بود. این پارچه از نظر ظاهری یک پارچه نفیس است که می توانید با آن یک مانتو عید شیک و خاص داشته باشید. یکی دیگر از ویژگی های این پارچه، قابلیت استفاده از آن در دوخت مانتوهای مختلف است. در ادامه مطلب شما بیشتر با پارچه لینن سوزن دوزی و ویژگی های آن آشنا خواهید شد. علاوه بر این، بهترین مدل مانتوهایی که می توانید با این پارچه طراحی کنید را نیز خواهید دید.

با پارچه لینن سوزن دوزی بیشتر آشنا شوید

قبل از هر چیز، اجازه دهید بیشتر در مورد پارچه لینن سوزن دوزی صحبت کنیم. در واقع اگر به دنبال یک پارچه مناسب برای دوخت مانتو عید خود هستید، بد نیست این پارچه را بیشتر بشناسید. همانطور که از نام این پارچه پیداست، در دسته پارچه لینن قرار دارد. پارچه لینن یکی از پرفروش ترین پارچه های دارای الیاف طبیعی در سراسر جهان محسوب می شود. این پارچه به دلیل ویژگی هایی که دارد، بسیار کاربردی است. شما می توانید با این پارچه دوست داشتنی، لباس های مختلفی بدوزید. البته باید در نظر بگیرید، پارچه لینن معمولا ساده است. در نتیجه طراحان خوش ذوق برای استفاده هر چه بیشتر از آن، مدل های مختلفی از لینن را به بازار عرضه کردند. پارچه لینن سوزن دوزی یکی از این مدل های لوکس و زیبا است.

با-پارچه-لینن-سوزن-دوزی-بیشتر-آشنا-شوید

در طراحی پارچه لینن سوزن دوزی، از لینن ساده استفاده شده است. روی سطح این پارچه نیز با الیاف مرغوب و درخشان سوزن دوزی هایی مشاهده می کنید. در گذشته این سوزن دوزی ها به صورت دستی روی پارچه انجام می شد. اما امروزه با استفاده از تکنیک های خاص، طرح های مختلف با الیاف متنوع روی این پارچه دوخته می شود. پارچه لینن سوزن دوزی ظاهری بسیار خاص و نفیس دارد. از آنجایی که اساس این پارچه از لینن است، تنفس پذیری فوق العاده ای نیز دارد. به این ترتیب شما پارچه ای زیبا، سبک، خنک و بسیار کاربردی در اختیار دارید. به همین دلیل پارچه لینن سوزن دوزی می تواند بهترین گزینه برای دوخت مانتو عید شما باشد. در ادامه چند مدل فوق العاده به شما معرفی می کنیم که می توانید در دید و بازدیدهای عید با آن ها بدرخشید.


کاربردی ترین مانتوهای عید با پارچه لینن سوزن دوزی

حالا که ترغیب شدید از پارچه لینن سوزن دوزی برای طراحی مانتو عید خود استفاده کنید، به چند ایده برای دوخت نیاز دارید. در ادامه ما مجموعه ای از جدیدترین و بهترین مدل های مانتو عید را به شما معرفی می کنیم.

مانتو کتی عید با پارچه لینن سوزن دوزی

مانتو کتی یک مدل بسیار ساده و مناسب هر فرم اندامی است. این مدل مانتو در چند سال اخیر بسیار مورد استقبال خانم ها قرار گرفته است. از پارچه های مختلفی برای دوخت این مدل مانتو استفاده می شود. اما معمولا اگر قرار است مانتو کتی به عنوان مانتو عید به بازار عرضه شود، از پارچه های سنگین، کار شده و آهار دار برای دوخت آن استفاده می کنند. پارچه لینن سوزن دوزی گزینه ای زیبا اما سبک و راحت برای دوخت این مانتو است. در حقیقت، پارچه لینن سوزن دوزی نیز یک پارچه کار شده محسوب می شود. اما به دلیل جنس الیاف پارچه ای که در زمینه آن به کار رفته است، کاملا سبک و خنک نیز هست.

مانتو-کتی-عید-با-پارچه-لینن-سوزن-دوزی2

با پارچه لینن سوزن دوزی می توانید یک مانتو عید شیک داشته باشید. اگر یک طرح شلوغ با آینه کاری یا پولک دوزی انتخاب کنید، مانتو ساده شما فرمی مجلسی به خود می گیرد. به دلیل تنفس پذیری بالا و وزن کم، شما می توانید تا پایان تابستان از پوشیدن این مانتو خاص و زیبا لذت ببرید.

کفتان با پارچه لینن سوزن دوزی

کفتان یکی از جدیدترین مدل های مانتو زنانه است. این مدل را در چند سال اخیر طراحان به بازار عرضه کردند. کفتان ها یک پیراهن بلند و گشاد و راسته هستند. در طراحی آستین کفتان نیز از مدل خاصی استفاده نمی شود. در حقیقت آن چیزی که تنوع فوق العاده ای به این مدل مانتو بخشیده، پارچه به کار رفته در آن است. این مدل مانتو معمولا با پارچه های مشکی پولک دوزی شده طراحی می شد. اما برای استفاده راحت تر در فصول گرم، طراحان از پارچه لینن سوزن دوزی نیز بهره بردند.خرید پارچه آنلاین

کفتان-با-پارچه-لینن-سوزن-دوزی

از آنجایی که پارچه لینن سوزن دوزی پارچه ای شلوغ و پر کار است، توصیه نمی شود از آن در تمام بخش های یک مانتو بلند و اورسایز استفاده نمایید. اما استفاده از آن به عنوان خرجکار در طراحی این مدل مانتو، کاملا متداول است. تنوع بالای طرح و رنگ این پارچه به شما این امکان را می دهد بی نهایت مدل های متنوع با آن طراحی کنید. به این ترتیب یک مانتو عید شیک، راحت و خنک خواهید داشت. این مانتو برای سفرهایی که در تعطیلات دارید نیز گزینه ای بی رقیب خواهد بود.

مانتو عید بلند با پارچه لینن سوزن دوزی

بسیاری از خانم ها مانتوهای بلند را ترجیح می دهند. اگر قد بلندی داشته باشید، این مدل مانتو به شما کمک می کند کشیده تر دیده شوید. البته در سال های اخیر این سبک مانتو در بازار کم و کمتر شده است. اما اگر شما هم به دنبال یک مدل بلند، راحت و خنک برای مانتو عید خود هستید، این مدل را به شما پیشنهاد می کنیم. شما می توانید جلوی مانتو را به شکل عبایی و باز طراحی کنید. اگر اندکی خلاقیت داشته باشید، دکمه های مختلفی نیز می توانید به این ترکیب اضافه کنید. در این مدل می توانید قسمت های مختلفی از مانتو را با پارچه لینن سوزن دوزی طراحی کنید.

مانتو-عید-بلند-با-پارچه-لینن-سوزن-دوزی

در نهایت اندکی پارچه لینن ساده می تواند به عنوان خرجکار به بخش های مختلف این مانتو اضافه شود. به این ترتیب یک مانتو شیک و متفاوت برای عید امسال خواهید داشت. فراموش نکنید، پارچه لینن سوزن دوزی با طرح های شلوغ را در بخش عمده ای از مانتو به کار نبرید. شلوغی بیش از حد پارچه در مانتوهای بلند، ظاهر شما را آشفته خواهد کرد.

مانتو جلو بسته کوتاه

مدل هایی که تا این بخش از مطلب به شما پیشنهاد کردیم، تقریبا رسمی بودند. در حالی که بسیاری از خانم های جوان و دختران نوجوان نمی داند چه مدل مانتویی برای عید خود انتخاب نمایند. تنوع بی نظیر طرح و رنگ در پارچه لینن سوزن دوزی، به شما کمک می کند بتوانید مدل های مختلفی با آن طراحی کنید. مانتوهای جلو بسته کوتاه را به این خانم های خوش سلیقه و طرفدار استایل کژوال پیشنهاد می کنیم.

مانتو-جلو-بسته-با-پارچه-لینن-سوزن-دوزی

استایل کژوال یک استایل راحت و روزمره است. بنابراین شما باید مدل مانتویی انتخاب کنید که راحت، گشاد و شیک باشد. علاوه بر این، باید با لباس های معتددی ست شود. مانتو جلو بسته کوتاه طراحی شده با پارچه لینن سوزن دوزی، یک انتخاب بی نقص برای این استایل است. شما می توانید این مانتو عید را با یک شلوار لینن نخی بپوشید. البته این مانتو به راحتی با شلوار جین نیز ست می شود. کفش های کتانی، صندل و کالج نیز برای تکمیل این استایل ایدئال است.

کراپ کت با پارچه لینن سوزن دوزی

در ابتدای مطلب به مانتو کتی با پارچه لینن سوزن دوزی اشاره کردیم. مانتوهای کتی معمولا استایلی رسمی و مجلسی دارند. اگر یک خانم جوان هستید که مایلید کت را به استایل خود اضافه کنید اما چندان رسمی به نظر نرسید، ما کراپ کت را به شما پیشنهاد می کنیم. کت های کوتاه جزو ترندهای سال اخیر هستند. این کت های نیم تنه را می توانید با پارچه های مختلف طراحی کنید. یکی از بهترین پارچه ها که جلوه ای خیره کننده به کراپ کت شما می دهد، پارچه لینن سوزن دوزی است.

کراپ-کت-با-پارچه-لینن-سوزن-دوزی

با توجه به اینکه در سوزن دوزی های این پارچه از رنگ های مختلف استفاده می شود، شما می توانید از این رنگ ها برای انتخاب رنگ سایر آیتم های استایل خود الهام بگیرید. به این شکل مانتو عیدی مطابق با ترندهای روز دنیای مد خواهید داشت. این کراپ کت های جذاب را می توانید با شلوارهای پارچه ای گشاد یا دامن بپوشید. همراه با شلوار جین بگ و جین های بلند و ساده نیزاستایلی خاص خواهید داشت.

مانتو عید دو تکه

مانتو-عید-دو-تکه

مانتوهای دو تکه انتخاب جذابی برای دید و بازدیدهای عید هستند. به این شکل که شما می توانید سارافون که بخش اصلی مانتو است را در مهمانی ها به صورت جداگانه بپوشید. البته کت یا شومیزی که برای روی این سارافون ها طراحی می شود نیز به شکل جداگانه قابل استفاده است. این مانتوهای دو تکه با پارچه لینن سوزن دوزی، استایلی متفاوت برای شما می سازند. جلوه خاص طرح های سوزن دوزی، استایل شما را شیک و گرانقیمت نشان می دهد. این مدل مانتو برای خانم هایی که دارای اضافه وزن هستند کاملا مناسب است. مخصوصا اگر به استایل هنری یا سنتی علاقه دارید، این مانتو عید برای شما بهترین انتخاب ممکن خواهد بود.

کت یقه انگلیسی به عنوان مانتو عید

به طور معمول سعی می شود در دوخت پارچه های کار شده، از الگوهای ساده استفاده شود. پارچه لینن سوزن دوزی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما شما می توانید با ترکیب این پارچه با پارچه های دیگر، مانتو عید متفاوتی برای خود طراحی کنید. تا این قسمت مطلب، هر مدل مانتو کتی که معرفی کردیم، یقه های گرد و ساده ای داشتند. اگر نیاز دارید استایل رسمی تری داشته باشید یا به یقه های برگردان علاقه دارید، این مدل برای شما است.

کت-یقه-انگلیسی-به-عنوان-مانتو-عید

همانطور که اشاره شد، می توانید از یک پارچه دیگر به عنوان خرجکار در قسمت یقه و سر آستین استفاده نمایید. به این ترتیب جلوه جذاب تری به مانتو خود می بخشید. تنها کافی است خلاقانه عمل کرده و جسارت ترکیب پارچه های مختلف را داشته باشید. پارچه لینن ساده، وال خامه دوزی تک رنگ و انواع پارچه های نخی بهترین انتخاب ها برای ترکیب با پارچه لینن سوزن دوزی هستند.

مانتو عید دخترانه فانتزی

مانتو-عید-دخترانه-فانتزی

در پایان قصد داریم به یک مدل مانتو عید دخترانه دیگر بپردازیم. پارچه لینن سوزن دوزی طرح های شیک و لوکسی دارد. اما می توانید از میان آن ها مدل های فانتزی یا هندسی پیدا کنید که برای دوخت مانتوهای دخترانه کاملا مناسب است. پارچه لینن سوزن دوزی را می توانید در رنگبندی های متنوعی در بازار ببینید. توصیه می شود برای دوخت مانتوهای دخترانه، از رنگ های شاد استفاده نمایید. حتی می توانید رنگبندی بژ و خنثی این پارچه را با پارچه های شاد و تک رنگ دیگر ترکیب کنید. استفاده از دامن های چند طبقه و چین دار برای طراحی مانتوهای فانتزی و عروسکی، ظاهری دوست داشتنی برای شما می سازد. فراموش نکنید که می توانید در طراحی آستین نیز کاملا خلاقانه عمل کنید.

منبع : 8 مدل مانتو عید با پارچه لینن سوزن دوزی + ایده دوخت و استایل

با بهترین پارچه ژاکارد برای عید 1403 آشنا شوید

با بهترین پارچه ژاکارد برای عید 1403 آشنا شوید

با نزدیک شدن به بهار، اولین چیزی که در بازار در مدل های جدید ارائه می شود، مانتو است. مانتو در استایل خانم های ایرانی یک آیتم اصلی به حساب می آید. به همین دلیل انتخاب یک مدل و پارچه مناسب، می تواند تاثیر بسیاری در استایل شما داشته باشد. یکی از پرفروش ترین پارچه های عید در سالهای اخیر، پارچه ژاکارد بوده است. این پارچه مدل های بسیار متنوعی دارد و می تواند نظر هر خانمی را به خود جلب کند. یکی از پرفروش ترین مدل های این پارچه، پارچه ژاکارد لمه گل ریز است. به طور کلی باید گفت بهترین پارچه ژاکارد برای عید، پارچه ژاکارد لمه است. در حقیقت این پارچه یکی از پرفروش ترین پارچه های عید به حساب می آید. اگر شما نیز برای انتخاب یکی از مدل های پارچه ژاکارد دچار سردرگمی شدید، بد نیست بیشتر با این پارچه آشنا شوید.

پارچه ژاکارد لمه همانطور که از نامش پیداست، دارای الیاف لمه است. در نتیجه اگر به پارچه های درخشان علاقه دارید، می تواند بهترین پارچه ژاکارد برای عید شما باشد. البته الیاف لمه به کار رفته در تار و پود این پارچه، بسیار ظریف و لطیف است. در نتیجه این پارچه درخششی بسیار اندک و البته چشم نواز دارد. پارچه ژاکارد لمه گل ریز یکی از محبوب ترین مدل های این نوع از ژاکارد به حساب می آید. اشکال ریز و ظریف گل ها به همراه بافت نامحسوس الیاف لمه در میانشان، یک پارچه فوق العاده برای شما می سازد. اگر مایلید بیشتر با این پارچه و قیمت پارچه ژاکارد لمه آشنا شوید، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

با پارچه ژاکارد لمه بیشتر آشنا شوید

در بسیاری از مواقع، اگر اهل خرید پارچه نباشید و پارچه ها را نشناسید، نمی توانید تفاوت میان مدل های مختلف پارچه ژاکارد را درک کنید. ویژگی مشترک میان همه مدل های پارچه ژاکارد، وجود طرح در بافت پارچه است. در واقع ژاکارد نام بافت این پارچه است. طرح هایی که روی این پارچه می بینید، در تار و پود ژاکارد تنیده می شوند. به این ترتیب شما مقاوم ترین پارچه طرحدار دنیا را در اختیار دارید که رنگ و طرح آن پس از مدتی از بین نرفته و پاک نمی شود. برای تولید انواع ژاکارد معمولا از الیاف مصنوعی و ترکیبی استفاده می شود. اما پارچه ژاکارد لمه از الیاف ویسکوز تهیه می شود. الیاف ویسکوز گیاهی هستند و ویژگی های مشابه الیاف پنبه دارند. این الیاف ظاهری مات دارند و زمانی که با الیاف لمه ترکیب می شوند، جلوه ای جذاب به پارچه می دهند.

مدل های مختلفی از پارچه ژاکارد لمه را در بازار مشاهده خواهید کرد. همانطور که اشاره شد، پارچه ژاکارد لمه گل ریز یکی از محبوب ترین طرح های این پارچه است. با توجه به طرح و شکل پارچه، بعضی از این مدل ها ممکن است فرمی برجسته داشته باشند. پارچه ژاکارد لمه ایستایی متوسطی دارد و در بعضی از مدل ها ممکن است دارای کشسانی نیز باشد. این پارچه زیر دستی لطیف دارد و ممکن است در هنگام لمس روی پارچه، برجستگی طرح های آن را حس کنید. زیر دست قسمت داخل پارچه اما ممکن است اندکی زبر باشد و این به دلیل استفاده از الیاف لمه و سیم در بافت آن است. در نتیجه برای دوخت بعضی از مدل های آن شاید نیاز به آستر کشی داشته باشید. قیمت پارچه ژاکارد لمه ترک معمولا از سایر مدل های آن بیشتر است.

پارچه ژاکارد لمه چه ویژگی هایی دارد؟

پارچه ژاکارد لمه را به عنوان بهترین پارچه ژاکارد برای عید 1403 معرفی کردیم. برای اینکه بدانید چرا این پارچه بهترین پارچه عید است، بد نیست به شکل جزئی با ویژگی های آن آشنا شوید. به همین دلیل قصد داریم به صورت موردی به ویژگی های جذاب این پارچه کاربردی بپردازیم. اگر هنوز در مورد قیمت پارچه ژاکارد لمه و خرید آن ابهامی دارید، مطالعه ادامه این مطلب می تواند برای شما مفید باشد.

پارچه ژاکارد لمه تنوع بسیاری دارد

اینکه یک پارچه صرفا زیبا باشد، کافی نیست، تنوع نیز می تواند اهمیت بسیاری در انتخاب یک پارچه زیبا داشته باشد. پارچه ژاکارد لمه تنوع بسیاری دارد و این تنوع محدود به رنگ بندی نیست. شما می توانید طرح های بسیار زیبایی در میان مدل های مختلف این پارچه مشاهده نمایید. هر طرح از این پارچه نیز در چند رنگ تولید می شود تا شما بتوانید بهترین پارچه ژاکارد برای عید 1403 را پیدا کنید. انتخاب یک طرح مناسب به شما کمک می کند بتوانید با این پارچه مانتو مجلسی، رسمی و کژوال بدوزید.

پارچه ژاکارد لمه درخشان است

بسیاری از خانم ها برای دوخت لباس های مختلف به دنبال پارچه های براق و درخشان هستند. تا سالها تنها می توانستید در میان پارچه های پولکی و سنگدوزی شده، پارچه های درخشان ببینید. اما امروزه پارچه ژاکارد لمه گل ریز با داشتن الیاف ظریف و درخشان، می تواند این نیاز شما را به بهترین شکل ممکن رفع کند. این پارچه با درخشندگی خاصی که دارد، گزینه ای عالی برای دوخت مانتوهای شیک و رسمی است. در حقیقت به همین دلیل به عنوان بهترین پارچه ژاکارد برای عید شناخته می شود. البته فراموش نکنید الیاف به کار رفته در این پارچه یکی از فاکتورهای موثر بر قیمت پارچه ژاکارد لمه است.

نگهداری از پارچه ژاکارد لمه آسان است

در انتخاب پارچه مانتویی، دوام و سهولت نگهداری از پارچه، یکی از مهمترین ویژگی ها است. انتخاب پارچه ای که مدام باید نگران نخ کش شدن یا کثیف شدن آن باشید، می تواند یک روز ناراحت کننده را برای شما بسازد. به طور کلی پارچه های زیبا و نفیس در دسته پارچه هایی قرار دارند که باید مراقب آنها باشید. اما پارچه ژاکارد لمه شما را از هرگونه نگرانی رها خواهد کرد. الیاف ویسکوز به کار رفته در این پارچه، به ندرت آلودگی ها را به خود جذب می کنند. پارچه ژاکارد لمه مرغوب نیز ابدا بر اثر اصطکاک دچار پرزدهی نخواهد شد. نوع بافت و رنگ پارچه نیز به گونه ای است که در اثر شستشوی مداوم، تغییری در آن مشاهده نخواهید کرد.

پارچه ژاکارد لمه کاربردی های مختلفی دارد

یکی دیگر از ویژگی های فوق العاده پارچه ژاکارد لمه، قابلیت استفاده از آن برای دوخت مانتو، کت و پیراهن های متنوع است. شاید به همین دلیل آن را بهترین پارچه ژاکارد برای عید می نامند. زیرا شما می توانید با این پارچه هم لباس روزمره مانند مانتو بدوزید هم در طراحی و دوخت کت و شلوار زنانه یا پیراهن های رسمی استفاده نمایید. همانطور که اشاره شد، این پارچه ایستایی متوسط و رو به بالا دارد. در نتیجه می توانید به راحتی از آن برای دوخت لباس های مجلسی استفاده نمایید. بخصوص پارچه ژاکارد لمه گل ریز که برای دوخت لباس های مختلف مجلسی و حتی کژوال مناسب است.

این پارچه آبرفت یا اتو رفت ندارد

یکی از دلایلی که معتقدیم پارچه ژاکارد لمه، بهترین پارچه ژاکارد برای عید است عدم آبرفت یا اتو رفت این پارچه است. در واقع این ویژگی ها باعث می شود هر پارچه ای، تبدیل به پارچه ای فوق العاده شود. عدم آبرفت و اتو رفت به این معناست که پس از شستشو و اتو کشی، ابعاد پارچه مورد نظر شما تغییر نمی کند. در نتیجه نه نیاز است متراژ بیشتری از این پارچه تهیه کنید و نه نگران تغییر سایز لباس دوخته شده خود باشید.

دوام پارچه ژاکارد لمه بی نظیر است

دوام یک پارچه می تواند به فاکتورهای مختلفی بستگی داشته باشد. اولین فاکتور، جنس الیاف تشکیل دهنده پارچه است. فاکتور بعدی نوع بافتی است که پارچه با آن تولید شده است. در پارچه های طرحدار، جنس رنگ و نوع چاپ نیز می تواند تاثیر زیادی بر دوام نهایی پارچه داشته باشد. اما پارچه ژاکارد لمه با توجه به نوع بافت و طرح پارچه که درون الیاف آن تنیده شده، دوامی فوق العاده دارد. الیاف ویسکوز نیز شباهت بسیاری به الیاف پنبه دارند و دوامی فوق العاده برای شما به ارمغان خواهند آورد. این پارچه بر اثر شستشو یا استفاده روزمره و فرسایش، تغییر فرم یا رنگ نخواهد داد.

این پارچه ایستایی خوب و چروک پذیری اندکی دارد

اگر به دنبال بهترین پارچه ژاکارد برای عید هستید، حتما قصد پوشیدن آن در مهمانی های مختلف را دارید. لباسی که برای مهمانی تهیه می کنید، باید ایستایی متوسط و رو به بالایی داشته باشد. در واقع تمام لباس های رسمی با پارچه هایی اینچنینی طراحی می شوند. ایستایی مناسب پارچه باعث می شود ظاهر شما رسمی، مرتب و آراسته به نظر برسد. علاوه بر این پارچه ژاکارد لمه گل ریز، چروک پذیری اندکی نیز دارد. این ویژگی به این معناست که این پارچه به سختی چروک می شود و شما می توانید برای استفاده طولانی مدت روزمره از آن استفاده نمایید. هر چه الیاف به کار رفته در پارچه شما کیفیت بالاتری داشته باشد، چروک پذیری آن کاهش می یابد. البته همواره باید در نظر داشته باشید که مرغوبیت الیاف تاثیر زیادی بر قیمت پارچه ژاکارد لمه دارد.

با پارچه ژاکارد لمه گل ریز چی بدوزیم؟

حالا که با ویژگی های ایدئال پارچه ژاکارد لمه آشنا شدید، بد نیست با چند مدل لباسی که می توانید با این پارچه بدوزید نیز آشنا شوید. بهترین پارچه ژاکارد برای عید برای در وهله اول برای دوخت مانتو مناسب است. مدل های متعددی از مانتوهای بلند و کوتاه را می توانید با این پارچه طراحی نمایید. البته مانتوهای کتی و اورسایز، اولین و بهترین گزینه هستند. در واقع برای اینکه زیبایی طرح پارچه بیشتر نمایان شود، شما به یک مدل ساده نیاز دارید. مخصوصا با در نظر گرفتن این نکته که دوخت لباس های مدل دار و پر چین با پارچه طرحدار ممکن است استایل شما را شلوغ نشان دهد. مانتوهای کتی فیت بدن نیز همچنان گزینه ای عالی برای دوخت با این پارچه محسوب می شوند. اگر به مانتوهای بلند علاقه دارید، مدل های گشاد و جلو باز را به شما توصیه می کنیم.

یکی از مزایای پارچه ژاکارد لمه گل ریز، قابلیت استفاده از آن در طراحی آستین و یقه های متنوع است. اگر به آستین های مدل دار که این روزها ترند هستند علاقه دارید، این پارچه گزینه ای فوق العاده برای شما خواهد بود. می توانید با آن مانتو یا لباس های مجلسی با آستین های پف دار، کلوش، لاله ای و فرانسوی طراحی کنید. این پارچه برای دوخت سارافون، پیراهن های کوتاه و بلند ماکسی و دامن های مجلسی مناسب است. گل های زیبای این پارچه و ایستایی متوسطی که دارد، باعث می شود لباس ساده شما جلوه ای صد چندان پیدا کند. اگر خانم ساده پسندی هستید و به پارچه های جلسی پر زرق و برق علاقه ندارید، این پارچه می تواند انتخاب جذابی برای شما باشد. قیمت پارچه ژاکارد لمه در مقایسه با بسیاری از پارچه های مجلسی، کاملا مقرون بصرفه است.

قیمت پارچه ژاکارد لمه چطور تعیین می شود؟

همواره در هنگام خرید هر پارچه ای، قیمت آن می تواند در تصمیم گیری شما تاثیر بسیاری داشته باشد. قیمت پارچه ژاکارد لمه به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. با توجه به اینکه مدل پارچه ژاکارد لمه گل ریز طرفداران بیشتری دارد، گاهی ممکن است قیمت آن در مقایسه با سایر مدل ها بیشتر باشد. همانطور که اشاره شد، این پارچه بهترین پارچه ژاکارد برای عید است و معمولا از کشورهای دیگر مانند ترکیه و چین وارد می شود. در نتیجه کشور تولید کننده و زمان عرضه می تواند بر قیمت پارچه ژاکارد لمه تاثیر مستقیم داشته باشد. اما در نهایت، کیفیت و الیاف به کار رفته در آن قیمت نهایی را مشخص می کند.

منبع : با بهترین پارچه ژاکارد برای عید 1403 آشنا شوید

6 مدل لباس مجلسی با پارچه وال خامه دوزی


6 مدل لباس مجلسی با پارچه وال خامه دوزی


داشتن استایل زیبا برای خانم های شیک پوش یکی از بزرگترین دغدغه ها است. آن ها برای حضور در همه جلسات و ملاقات های سعی می کنند زیباترین ورژن از استایل خود را به نمایش بگذارند. شما نیز حتما برای شرکت در مراسم های بزرگ و مهم به دنبال یک استایل مجلسی و خاص هستید. اکثر افراد تصور می کنند که برای شرکت در این مراسم ها حتما باید از پارچه های شاین دار و براق در استایل خود استفاده کنند. اما بسیاری از خانم های جوان و دختران شیک پوش طرفدار پارچه های مات و ساده هستند. اگر شما نیز پارچه های مات و بدون زرق و برق را ترجیح می دهید، بهتر است از یک پارچه زیبا و خاص مثل پارچه وال خامه دوزی بهره ببرید. پارچه وال خامه دوزی یکی از پرفروش ترین و پرمخاطب ترین پارچه های موجود در بازار است.


زیباترین مدل های لباس مجلسی با پارچه وال خامه دوزی

در ادامه این مطلب با زیباترین مدل لباس های مجلسی که می توانید با این پارچه برای خود تهیه کنید، آشنا خواهید شد. پس با ما همراه باشید.

مدل پیراهن زیبا با آستین های پفکی

همانطور که می دانید یکی از اصلی ترین عناصر در یک پیراهن آستین است. آستین نقش زیادی در زیباتر دیده شدن پیراهن و نهایتا زیباتر دیده شدن استایل شما دارد. مدل آستین های زیادی وجود دارد که می توانید بسته به سلیقه خود از آن ها برای پیراهن خود استفاده کنید. اما برای داشتن یک استایل مجلسی بهتر است به سراغ مدل های خاص و متفاوت بروید. حتما با مراجعه به فروشگاه ها و مزون های لباس متوجه شدید که یکی از پرکاربردترین مدل آستین ها برای پیراهن های مجلسی، آستین های پفکی هستند. ظاهر فانتزی و متفاوت این آستین ها می تواند برای شما یک استایل زیبا و خاص را ایجاد کند.

مدل-لباس-زیبا-با-آستین-های-پفکی

توجه داشته باشید که پارچه انتخابی شما نقش زیادی در زیباتر دیده شدن آستین پیراهنتان دارد. برای دوخت آستین های پفکی به پارچه های آهاردار نیاز دارید. پارچه هایی که آهار کمی دارند، بر روی تن شما می خوابند و نمی توانند ظاهر پفداری را برای پیراهن شما ایجاد کنند. یکی از پارچه های جذاب و پرمخاطب که ایستایی لازم برای دوخت این مدل آستین را دارد، پارچه وال خامه دوزی است. پارچه وال خامه دوزی برای دوخت مدل های پفدار مناسب بوده و می تواند در دراز مدت شکل اولیه خود را حفظ کند.


پیراهن ها بلند و کاربردی با پارچه وال خامه دوزی

پیراهن های بلند یکی از پرفروش ترین آیتم ها در مزون های لباس هستند. در کمد لباس هر خانم شیک پوشی می توانید چندین مدل متنوع از پیراهن های بلند را پیدا کنید. پیراهن بلند کار شما برای ساخت یک استایل مجلسی بسیار راحت می کند. کافی است از یک جفت کفش که با لباس شما همخوانی دارد برای تکمیل استایل خود استفاده کنید. بخش زیادی از زیبایی این پیراهن های بلند به دامن آن ها بستگی دارد. می توانید از دامن های چین دار و برش خورده برای زیباتر دیده شدن پیراهن خود بهره ببرید. کمربند، دکمه های تزئینی و اکسسوری ها از جمله مواردی هستند که می توانید برای زیباتر ساخت پیراهن خود از آن ها بهره ببرید.

پیراهن-ها-بلند-با-پارچه-وال-خامه-دوزی

پارچه ای که برای دوخت پیراهن های بلند و مجلسی استفاده می کنید، باید ظاهری خاص و متفاوت از سایر پارچه ها داشته باشند. از آنجایی که هدف شما استفاده نکردن از پارچه های پرزرق و برق است، بهتر است به سراغ پارچه هایی بروید که در زمینه خود طرح های برجسته و سوزندوزی دارند. یکی از زیباترین پارچه های مات و مجلسی موجود در بازار پارچه وال خامه دوزی است. از آنجایی که این پارچه بسیار خوش دوخت است و نیاز به اتوکشی زیادی ندارد، یکی از محبوب ترین پارچه ها از نظر طراحان لباس است.

پیراهن های عروسکی با دامن کلوش

دامن یک پیراهن مجلسی تاثیر بسیار زیادی در زیباتر دیده شدن آن دارد. به طور کلی می توان گفت دامن در زیباتر دیده شدن پیراهن های کوتاه و عروسکی مهم ترین نقش را ایفا می کند. مدل دامن های زیادی وجود دارد که بسته به سلیقه خود می توانید از آن ها بهره ببرید. اگر به دنبال یک مدل دامن زیبا با ظاهر عروسکی هستید، بهتر است مدل دامن های کلوش را امتحان کنید. شاید تصور کنید دوخت این مدل دامن کار سختی است. اما برخلاف تصورتان دوخت دامن های کلوش بسیار راحت بوده و با داشتن حداقل مهارت خیاطی می توانید اقدام به دوخت این مدل دامن زیبا کنید. برای دوخت این مدل پیراهن مجلسی و کوتاه بهتر است آن را تا خط کمر جذب و تنگ در نظر بگیرید. این کار باعث باریک تر دیده شدن کمر شما می شود و فرم زیباتری به استایل شما می بخشد.

پیراهن-های-عروسکی-با-دامن-کلوش

برای دوخت این مدل دامن شما به یک پارچه با آهار متوسط نیاز دارید. پارچه هایی که آهار خیلی زیادی دارند، دامن شما را به شدت پف دار نشان می دهند. از طرفی پارچه هایی که آهار کمی دارند نمی توانند ظاهر خوبی به دامن پیراهن شما بدهند. پارچه وال خامه دوزی با آهار متوسط و خوبی که دارد برای دوخت مدل دامن کلوش بسیار مناسب است. از طرفی پارچه وال خامه دوزی کیفیت بالایی داشته و می تواند برای شما یک پیراهن زیبا با طول عمر بالا فراهم کند.ترفند مراقبت از پارچه پولکی

پیراهن های فانتزی کوتاه با پارچه وال خامه دوزی

خانم های جوان و دختران خوش سلیقه معمولا به دنبال یک استایل خاص و متفاوت از سایر افراد هستند. آن ها دوست دارند زمانی که برای شرکت در یک مراسم حاضر می شوند در بین دوستان خود بدرخشند. برای داشتن یک استایل متفاوت و شیک در قدم اول به خلاقیت بالا در طراحی لباس احتیاج دارید. شما باید بتوانید آنچه را که در ذهن دارید بر روی پارچه پیاده کنید. یکی از چیزهایی که تاثیر زیادی بر روی زیبایی پیراهن شما دارد، دوخت نوارهای تزئینی مثل نوارهای چین دار است. این مدل از نوارها با خود پارچه تهیه شده و در بین درزهای لباس دوخته می شوند. از این نوارهای تزئینی بسته به سلیقه خود می توانید در سرشانه ها، کمری لباس، دکوپ، یقه و غیره بهره ببرید.

پیراهن-های-فانتزی-کوتاه-با-پارچه-وال-خامه-دوزی

توجه داشته باشید که برای اجرای ایده هایتان شما به پارچه ای احتیاج دارید که این امکان را به شما بدهد. به طور مثال برای دوخت نوارهای تزئینی چین دار پارچه شما نباید ایستایی زیادی داشته باشد. پارچه هایی با ایستایی متوسط و کم برای دوخت نوارهای تزئینی بسیار مناسب هستند. پارچه وال خامه دوزی یکی از پارچه هایی است که به فراوانی برای دوخت پیراهن های مجلسی استفاده می شود. این پارچه امکان دوخت مدل های مختلف را به شما می دهد. به دلیل ایستایی متوسطی که پارچه وال خامه دوزی دارد، دست شما را برای دوخت نوارهای چین دار  باز می گذارد. دقت داشته باشید که پارچه وال خامه دوزی یکی از پارچه های فرم پذیر است.

پیراهن های شیک با دامن های چند طبقه

طراحان لباس برای خلق یک محصول خاص به تمام اجزای آن محصول و هارمونی آن ها توجه زیادی می کنند. شما نیز اگر می خواهید یک پیراهن زیبا و متفاوت داشته باشید باید به سبک آن ها عمل کنید. برای داشتن یک پیراهن مجلسی شیک باید به مدل های جدید و ترند توجه زیادی داشته باشید. یکی از جدیدترین پیراهن ها در حال حاضر پیراهن هایی هستند که در آن ها از دامن های چند طبقه استفاده شده است. دامن های چند لایه می توانند یک ظاهر جدید و منحصر به فرد را برای شما به ارمغان آورند. می توانید این لایه ها را به شکل موازی یا مورب در نظر بگیرید. برای ایجاد هارمونی بیشتر می توانید از این چین ها و لایه ها در مچی پیراهن خود نیز بهره ببرید.

پیراهن-های-شیک-با-دامن-های-چند-طبقه

در قدم دوم چیزی که برای تولید این پیراهن های ترند احتیاج دارید، پارچه مناسب است. پارچه انتخابی شما باید ویژگی های منحصر به فردی داشته باشد تا بتوانید از آن برای تولید این مدل لباس مجلسی استفاده کنید. یکی از این ویژگی ها آهار متوسط و یا کم است. پارچه هایی که آهار متوسطی دارند برای دوخت دامن های چند طبقه مناسب هستند. این پارچه ها یک ظاهر فانتزی را برای دامن پیراهنتان ایجاد می کنند.

پیراهن های کژوال و زیبا با آستین های کلوش

اگر طرفدار استایل های ساده و کژوال هستید این قسمت برای شما است. برای داشتن یک استایل ساده باید از پارچه های پرزرق و برق و اکسسوری های زیاد دوری کنید. بهترین انتخاب برای داشتن یک استایل کژوال و در عین حال زیبا، پارچه هایی هستند که در آن ها از سوزندوزی و خامه دوزی استفاده شده است. این پارچه ها ظاهر مات و ساده ای دارند. اما در عین حال نیز از زیبایی خاصی برخوردار هستند. به همین دلیل می توانند برای استفاده در مهمانی ها و مراسم های شما مناسب باشند. پارچه وال خامه دوزی بدون شک یکی از بهترین گزینه ها برای خانم های ساده پسند و شیک پوش است. در کنار انتخاب پارچه باید مدل پیراهن مد نظر شما نیز ساده و مینیمال باشد. مدل های شلوغ استایل شما را از یک استایل کژوال و ساده دور می کند.

پیراهن-های-خاص-و-جذاب-با-آستین-کلوش

در این موارد بهتر است پیراهن خود را به شکل ماکسی و ساده طراحی کنید. این مدل پیراهن دوخت آسانی دارد و برای افراد مبتدی بسیار مناسب است. دامن های فون و پیله دار نیز می توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند. اگر قصد دوخت دامن های پیله دار را دارید، ترجیحا از پیله های کوچک و به تعداد کم استفاده کنید. در طراحی آستین ها نیز بهتر است از آستین های شلوغ دوری کنید. اگر قصد دارید برای طراحی پیراهنتان کمی ابتکار به خرج دهید، می توانید آستین های کلوش را امتحان کنید. آستین های کلوش در عین سادگی، ظاهر منحصر به فردی و زیبایی دارند. این مدل آستین در عین حال که زیبایی خاصی را به شما هدیه می دهد، از شلوغ شدن استایل شما جلوگیری می کند.

منبع : 6 مدل لباس مجلسی با پارچه وال خامه دوزی

آشنایی با پارچه لینن سوزن دوزی و دو پارچه تابستانی دیگر

پارچه لینن

آشنایی با پارچه لینن سوزن دوزی و دو پارچه تابستانی دیگر

 بهترین پارچه های تابستانی باید ویژگی های مشخصی داشته باشند تا بتوان از آنها در موقعیت های مختلف استفاده کرد. در حقیقت کاربردی بودن نیز به اندازه سبک و خنک بودن این پارچه های اهمیت دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی 3 پارچه جذاب و فوق العاده برای روزهای گرم بهار و تابستان بپردازیم.

لباس های سبک و رنگارنگ تابستان، یکی از جذابیت های این فصل دوست داشتنی هستند. با فرارسیدن روزهای گرم افراد به دنبال پارچه هایی می گردند که بتوانند تمام روز بپوشند و نگران تعریق زیاد و گرما نباشند. از آنجایی که در روزهای گرم تنها می شود یک لایه لباس بر تن کرد، زیبایی آن نیز اهمیت بسیاری دارد.

بهترین پارچه های تابستانی باید ویژگی های مشخصی داشته باشند تا بتوان از آنها در موقعیت های مختلف استفاده کرد. در حقیقت کاربردی بودن نیز به اندازه سبک و خنک بودن این پارچه های اهمیت دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی 3 پارچه جذاب و فوق العاده برای روزهای گرم بهار و تابستان بپردازیم. اگر مایلید با پارچه لینن سوزن دوزی، پارچه شانتون نخی و پارچه وال خامه دوزی بیشتر آشنا شوید، مطالعه ادامه این مطلب برای شما سودمند خواهد بود.

پارچه لینن سوزن دوزی، جذاب ترین پارچه تابستان

پارچه لینن

پارچه لینن یکی از محبوب ترین پارچه های تابستان است. این پارچه با تنوع فوق العاده ای که دارد، می تواند توجه هر شخص با هر سلیقه ای را به خود جلب کند. اگر طرفدار استایل مینیمال هستید، انواع لینن ساده برای شما مناسب است. اما اگر مایلید با یک مانتو یا شومیز خاص تغییری در استایل ساده خود ایجاد کنید، خرید پارچه لینن سوزن دوزی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این پارچه نیز تنوع بسیاری در طرح و رنگ دارد.

شما می توانید از مدل های سنتی آن که طرح های اسلیمی و رنگارنگ دارد، در استایل روزمره و کژوال استفاده نمایید. مدل هایی که در طراحی آن از انواع الیاف لمه و پولک و آینه استفاده شده است، برای محیط های رسمی کاملا مناسب هستند.

در حقیقت طرح های دوست داشتنی پارچه لینن سوزن دوزی، به شما این امکان را می دهد که در هر فضایی از پوشیدن آن لذت ببرید. علاوه بر این، برای دوخت لباس های مختلف نیز کاملا مناسب است.

بسته به جسارت و خلاقیتی که در پوشیدن لباس دارید، می توانید از این پارچه برای دوخت انواع پیراهن، مانتو و شلوار استفاده کنید. سارافون های مجلسی اورسایز و کفتان نیز جزو لباس هایی هستند که با پارچه لینن سوزن دوزی می توانید طراحی کنید. به طور کلی اگر استایلی کژوال، ساده و راحت دارید، مدل های مختلف این پارچه تمام نیازهای شما را برطرف خواهد کرد.

ویژگی های پارچه لینن سوزن دوزی

اگر قصد خرید پارچه لینن سوزن دوزی را دارید، آشنایی با ویژگی های منحصر به فرد آن به شما کمک می کند انتخاب بهتری داشته باشید.

سبک با تنفس پذیری بالا

معمولا پارچه های سوزن دوزی وزن بالایی دارند. اما پارچه لینن بسیار سبک و خنک است. در واقع نوع بافت پارچه لینن به صورتی است که هوا به راحتی از میان الیاف آن عبور می کند. این دو ویژگی فوق العاده باعث شده است این پارچه به عنوان پرفروش ترین پارچه تابستانی شناخته شود. اگر در روزهای گرم نگران تعریق زیاد هستید، این پارچه می تواند بهترین انتخاب شما باشد.

تنوع خیره کننده

در هنگام خرید پارچه لینن سوزن دوزی با دنیایی از طرح و رنگ مواجه خواهید شد. در تولید این پارچه فریبنده از الیاف مختلفی استفاده می شود. در نتیجه می توان گفت هم در طرح و هم در نوع الیاف سوزن دوزی به کار رفته، تنوع بی نظیری دارد. این تنوع می تواند استایل شما را دگرگون کند و به شما امکان طراحی و دوخت لباس های خلاقانه ای را بدهد.

پارچه لینن سوزن دوزی، بادوام و مقاوم

پارچه لینن سوزن دوزی

پارچه های دارای الیاف طبیعی معمولا دوام بالایی دارند. لینن نیز از این قاعده مستثنی نیست و شما به راحتی می توانید این پارچه را به دفعات بشویید و از کیفیت بافت آن لذت ببرید. البته پارچه لینن سوزن دوزی به دلیل دارا بودن تزئینات و الیاف ظریف، نیاز به نگهداری بیشتری دارد. به عنوان مثال، برای مراقبت از سوزن دوزی های این پارچه بهتر است آن را به صورت دستی بشویید. اگر قصد شستشوی آن در ماشین لباسشویی را دارید، باید لباس را پشت و رو کنید.

لطیف و ضد حساسیت

اگر پوست حساسی دارید، لینن برای روزهای گرم بهترین دوست شما است. این پارچه با دارا بودن الیاف طبیعی، کاملا ضد حساسیت است. در هنگام لمس این پارچه نیز خواهید دید که زیردستی برجسته اما کاملا لطیف دارد. البته الیاف به کار رفته در سوزن دوزی های این پارچه می تواند اندکی در میزان لطافت آن موثر باشد.

پارچه شانتون نخی، ساده اما کاربردی

احتمالا تا به حال بارها نام پارچه شانتون نخی را شنیدید. این پارچه یکی از محبوب ترین پارچه ها برای دوخت مانتوهای سبک تابستانی است. بافتی شبیه به پارچه های کنفی و لینن دارد اما بسیار لطیف تر و نازک تر از این پارچه ها است. در واقع به همین دلیل استفاده از آن برای دوخت مانتو و شلوارهای ساده طرفداران بسیاری دارد.

این پارچه زیر دستی بسیار نرم و لطیف دارد. کیفیت پارچه شانتون نخی معمولا در گرو میزان الیاف طبیعی به کار رفته در آن است. زیرا همه مدل های پارچه شانتون دارای میزانی الیاف مصنوعی و پلی استر هستند. اما آنچه شانتون نخ را از سایر مدل ها متمایز می کند، درصد بالای الیاف پنبه ای به کار رفته در آن است.

پارچه شانتون نخی

پارچه شانتون نخی کاملا ساده و تک رنگ است. اما با توجه به رنگ های به کار رفته در آن ممکن است شانتون دو نخ یا سه نخ نیز باشد. در حقیقت در تولید بعضی از مدل های این پارچه از دو یا سه نخ با رنگ های مشابه استفاده می شود. ترکیب رنگ این نخ ها به شکل چشمگیری، به زیبایی این پارچه می افزایند.

بد نیست بدانید، از این پارچه دوست داشتنی می توانید برای دوخت لباس های مختلفی استفاده کنید. پارچه شانتون نخی برای دوخت انواع مانتو، شومیز و شلوار مناسب است. از آنجایی که می توان به راحتی روی این پارچه گلدوزی انجام داد، شما می توانید یک مانتو ساده با آن طراحی کنید و با اضافه کردن چند گلدوزی کوچک یک مانتوی خاص داشته باشید.

ویژگی های پارچه شانتون نخی

اگر به دنبال پارچه ای ساده و شیک برای دوخت مانتویی خنک و تابستانی هستید، خرید پارچه شانتون نخ برای شما مناسب خواهد بود. آشنایی با ویژگی های این پارچه پرکاربرد، می تواند به شما کمک کند تجربه خرید بهتری داشته باشید.

پارچه شانتون نخی، سبک و خنک

مهمترین ویژگی پارچه های تابستانی، وزن اندک و تنفس پذیری بالای آنها است. پارچه شانتون نخی نیز از این قاعده مستثنی نیست و بسیار سبک و خنک است. در واقع به همین دلیل به عنوان یکی از محبوب ترین پارچه ها برای دوخت مانتو تابستانی شناخته می شود.

رنگبندی فوق العاده

اگر طرفدار استایل رسمی هستید، به یک پارچه ساده و تک رنگ برای روزهای گرم نیاز خواهید داشت. پارچه شانتون نخی با داشتن رنگبندی متنوع به شما این امکان را می دهد که بتوانید از آن در استایل های مختلفی استفاده کنید. با توجه به الیاف و بافت این پارچه، انواع پارچه شانتون چاپی نیز در بازار موجود است. این پارچه طرحدار نیز طرفداران بسیاری داشته و برای دوخت لباس های خنک ایده آل به نظر می رسد.

بادوام و ماندگار

همانطور که اشاره شد، پارچه شانتون نخی حاوی درصد کمی الیاف مصنوعی نیز هست. ترکیب الیاف نخ و پلی استر یک پارچه باکیفیت و مقاوم می سازد. در نتیجه شما می توانید یک مانتوی دوخته شده با این پارچه را به راحتی در استایل روزمره خود استفاده نمایید و به دفعات بشویید. بافت این پارچه پرز نمی دهد و گلوله گلوله نمی شود. طرح و رنگ شانتون چاپی نیز بر اثر استفاده و شستشو تغییر پیدا نخواهد کرد.

چروک پذیری اندک

یکی از ویژگی هایی که پارچه شانتون نخی را به گزینه ای فوق العاده برای استفاده روزمره در روزهای گرم تبدیل کرده، مقاومت آن در برابر چین و چروک است. به همین دلیل شما می توانید از این پارچه برای دوخت مانتوهای رسمی و اداری استفاده کنید و نگران چروک شدن آن در طی روز نباشید. البته این پارچه به سرعت نیز اتو کشی شده و مشکلی از این بابت نیز نخواهید داشت.

ایستایی جذاب پارچه شانتون نخی

این پارچه مانند سایر پارچه های نخی و تابستانی، ایستایی متوسطی دارد. در حقیقت ایستایی خاص و جذاب این پارچه یکی از دیگر ویژگی هایی است که آن را به گزینه ای فوق العاده برای دوخت مانتو روزمره تبدیل کرده است. ایستایی پارچه شانتون کمک می کند بتوانید ایرادهای اندامی خود را بپوشانید.

کاربردی در همه فصول

به عنوان آخرین ویژگی اجازه دهید اشاره کنیم که این پارچه برای تمام فصل های سال مناسب است. یک مانتو یا شومیز شانتون را می توانید به راحتی در تمام روزهای فصل تابستان بپوشید. در فصول سرد نیز می توانید با پوشیدن آن زیر لباس های گرم، از تعریق بیش از حد جلوگیری نمایید.

پارچه وال خامه دوزی، مطابق مد روز

همانطور که از نام این پارچه پیداست، زمینه آن از پارچه وال تهیه شده است. پارچه وال یکی از قدیمی ترین و پرطرفدارین پارچه های نخی در سراسر جهان محسوب می شود. در تولید این پارچه از الیاف نخ و پنبه استفاده می شود.

در نتیجه بسیار سبک و لطیف است. سوزن دوزی های سطح این پارچه معمولا با کمک ماشین های پیشرفته به شکل متقارن یا نامتقارنی ایجاد می شود. الیاف سوزن دوزی ها نیز معمولا پلی استر و یا پنبه است. این سوزن دوزی ها دوام بالایی دارند و به رنگ زمینه پارچه هستند. در واقع پارچه وال خامه دوزی در بیشتر موارد یک پارچه تک رنگ است که سوزن دوزی های برجسته روی آن، زیبایی اش را صد چندان کرده است.

پارچه وال خامه دوزی

البته سوزن دوزی های چند رنگ با رنگ های متضاد نیز روی این پارچه انجام می شود. به این مدل پارچه وال خامه دوزی، خامه دوزی مولتی کالر نیز گفته می شود. با توجه به طرح سوزن دوزی شده، حفره هایی نیز روی این پارچه ایجاد می شود. این حفره ها تزئینی بوده و تنفس پذیری این پارچه را به شکل چشمگیری افزایش می دهد.

جذب رطوبت پارچه پارچه وال خامه دوزی نیز بسیار بالاست و شما می توانید از آن برای دوخت لباس های خانگی نیز استفاده نمایید. انواع مانتوهای بهاره، پیراهن های کژوال و شومیز را نیز می توانید با این پارچه زیبا و مد روز، طراحی کنید.

ویژگی های پارچه وال خامه دوزی

ویژگی های پارچه وال خامه دوزی

این پارچه به عنوان یکی از پارچه های ترند سالهای اخیر شناخته می شود. اگر به دنبال پارچه ای مناسب برای دوخت یک مانتو بهاره شیک یا شومیز کاربردی هستید، قیمت پارچه وال خامه دوزی می تواند برای شما مناسب باشد. در ادامه قصد داریم به بررسی ویژگی های این پارچه بپردازیم تا بتوانید انتخاب دقیق تری داشته باشید.

متنوع و کاربردی

پارچه وال خامه دوزی از نظر طرح و رنگ، تنوع بی نظیری دارد. در حقیقت این پارچه بسیار ساده و همزمان بسیار شیک و ظریف است. به همین دلیل می توانید از آن برای طراحی لباس های مختلف مناسب استایل نیمه رسمی و کژوال استفاده کنید.

دوام فوق العاده

پارچه های نخ و پنبه معمولا تا سالها کیفیت روز اول خود را از نظر بافت و رنگ حفظ می کنند. البته ممکن است بخشی از خامه دوزی های این پارچه اندکی حساس باشد، اما با مراقبت صحیح می توانید از آنها نیز به خوبی محافظت کنید. به طور کلی، پشت و رو شستن چنین لباس هایی، تاثیر بسیاری در افزایش عمر مفید آنها دارد.

سبک و زیبا

معمولا پارچه های خامه دوزی شده اندکی سنگین هستند. اما پارچه وال خامه دوزی به دلیل جنس بسیار سبک زمینه و خامه دوزی های بسیار ظریف، کاملا سبک است. به همین دلیل شما می توانید از آن برای دوخت لباس های راحتی خانگی نیز استفاده نمایید. البته فراموش نکنید، ممکن است به آستری از جنس وال ساده برای دوخت لباس های راحتی نیاز داشته باشید.

ضد حساسیت با چروک پذیری متوسط

پارچه وال خامه دوزی به حدی سبک، نرم و لطیف است که می توانید از آن برای دوخت لباس کودک نیز استفاده کنید. در حقیقت اگر پوست حساسی دارید، این پارچه بهترین گزینه برای شما محسوب می شود. چروک پذیری پارچه وال نیز متوسط و در بعضی موارد بسیار است. اما نیاز به نگرانی نیست، زیرا به راحتی اتو می شود. علاوه بر این، اگر پس از شستشو به صورت صاف آویزان شود، نیاز به اتو کشی نخواهد داشت.

منبع : آشنایی با پارچه لینن سوزن دوزی و دو پارچه تابستانی دیگر