پارچه لینن ساده و نکات مهم در هنگام خرید

پارچه لینن ساده و نکات مهم در هنگام خرید

نکات مهم خرید پارچه لینن ساده

پارچه لینن ساده یکی از پر کاربرد ترین پارچه های بهاره و تابستانه است. با این پارچه می توان ایده های دوخت مختلفی را اجرا کرد. پارچه لینن با وزن سبک لطافت و تنفس پذیری بالایی که دارد، دارای طرفداران زیادی است. این پارچه سر منشأ طبیعی دارد. در نتیجه لباس های دوخته شده با این پارچه با پوست بدن سازگاری بالایی دارند و احساس بسیار راحتی در آنها خواهید داشت.

زیبایی طبیعی، دوام و تنفس پذیری عالی پارچه لینن را به انتخابی محبوب برای بسیاری از کاربردها، از لباس گرفته تا دکوراسیون منزل تبدیل کرده است. یکی از مهم ترین موارد در هنگام خرید این پارچه، قیمت آن است. شایان ذکر است که پارچه لینن قیمت ارزانی ندارد. این پارچه به دلیل الیاف و شیوه تولید خاص خود از قیمت بالایی بهره برده است.

یکی از مهم ترین مواردی که در هنگام خرید پارچه باید به آن دقت داشته باشید، خرید از یک فروشگاه حضوری یا فروشگاه اینترنتی معتبر است. با خرید از فروشگاه های معتبر پارچه فروشی می توانید پارچه با کیفیت عالی را با خیال راحت تهیه کنید.

 

یکی دیگر از معیارهای خرید پارچه لینن با کیفیت، ثبات رنگی آن است. لازم به توضیح است که پارچه لینن با کیفیت بالا، رنگ نمی دهد. در نتیجه پیش از خرید پارچه ثبات رنگی آن را تست کنید تا خریدی عالی داشته باشید. برای تست کردن ثبات رنگی پارچه می توانید آن را روی یک پارچه سفید بکشید. در صورتی که پارچه سفید رنگی شود یعنی پارچه لینن رنگ می دهد.

اگر قصد خرید پارچه لینن ساده را دارید، باید نکاتی را پیرامون خرید اصولی و هوشمندانه این پارچه بدانید. در این مقاله، به بررسی برخی از نکات مهم می پردازیم که هنگام خرید پارچه لینن باید در نظر داشته باشید.

توجه به نوع پارچه لینن ساده در هنگام خرید

در خرید پارچه لینن ساده باید به نوع پارچه توجه داشته باشید. با آگاهی از نوع پارچه لینن می توانید خریدی آگاهانه و موفقیت آمیز را تجربه کنید.

توجه به وزن

توجه به نوع پارچه لینن ساده در هنگام خرید

یکی از مهم ترین فاکتورهایی کوه المپ که باید به آن توجه کرد وزن پارچه لینن است. پارچه لینن دارای وزنی سبک‌ است و در نتیجه لباس های دوخته شده با آن بسیار راحت هستند.

بررسی کیفیت پارچه لینن قبل از خرید

بررسی کیفیت پارچه لینن قبل از خرید

هنگام خرید پارچه لنین، مهم است که قبل از خرید، کیفیت پارچه را بررسی کنید. به دنبال پارچه ای باشید که بافتی صاف و یکدست داشته باشد، بدون عیب یا بی نظمی قابل مشاهده باشد. کیفیت پارچه لینن به عوامل مختلفی از جمله طول و ضخامت الیاف، بافت و فرآیند تولید پارچه بستگی دارد. با خرید از فروشگاه های معتبر می توانید پارچه های لینن با کیفیت را تهیه کنید.

 

ثبات رنگی

یکی از مهم ترین کهن الگو آیتم های خرید پارچه لینن ثبات رنگی آن است. پیش از خرید پارچه لینن از ثبات رنگی و کیفیت آن اطمینان حاصل نمایید. برای تست کردن ثبات رنگی پارچه لینن کافی است که پارچه را روی یک پارچه سفید بکشید. چنانچه با کشیده شدن پارچه لینن روی پارچه سفید، پارچه سفید رنگی شد، یعنی پارچه رنگ می دهد. پارچه های الیاف طبیعی و یا نچرال در اولین شست و شو کمی رنگ آب پس می دهند. اما در شست و شو های بعدی پارچه لینن، رنگ پس نمی دهد.

توجه به رنگ پارچه لینن ساده

رنگ پارچه لینن یکی از مهم ترین موارد در هنگام خرید آن است. پارچه کتان در طیف گسترده ای از رنگ ها، از رنگ های طبیعی و خنثی گرفته تا رنگ های پر جنب و جوش و پر رنگ موجود است. هنگام انتخاب یک رنگ، مهم است که فرآیند رنگرزی مورد استفاده برای ایجاد آن را در نظر بگیرید. برخی از پارچه های کتانی با استفاده از رنگ های طبیعی و گیاهی رنگ می شوند، در حالی که برخی دیگر ممکن است از رنگ های مصنوعی یا شیمیایی استفاده کنند.

توجه به رنگ پارچه لینن ساده

اگر در مورد اثرات زیست محیطی خرید خود نگران هستید، به دنبال پارچه ای باشید که با استفاده از روش های طبیعی و سازگار با محیط زیست رنگ آمیزی شده باشد. این رنگ ‌ها معمولا از مواد گیاهی ساخته می‌شوند و نسبت به رنگ‌ های مصنوعی آسیب کمتری برای محیط زیست دارند.

لینن دارای طیف رنگی گسترده ای است که بر اساس سلیقه خود می توانید بهترین آن ها را انتخاب کنید. اگر به استایل های مینیمال علاقه داردی می توانید به سراغ رنگ های خنثی لینن بروید.

اطلاع از شیوه نگهداری پارچه لینن

اطلاع از شیوه نگهداری پارچه لینن

پارچه لینن پارچه ای آفرودیت بادوام است، اما برای طول عمر بیشتر، نیاز به مراقبت های خاصی دارد. پارچه لینن را بهتر است که با آب خنک یا ولرم بشویید و هرگز از شوینده های حاوی سفید کننده استفاده نکنید. پیشنهاد می کنیم که برای خشک کردن این پارچه به جای استفاده از خشک کن های چرخشی از هوای آزاد کمک بگیرید.

توجه به قیمت

شاید قیمت پارچه لینن ساده از برخی از انواع دیگر پارچه بالاتر باشد؛ اما این پارچه دوام و ماندگاری بالایی دارد. قطعا پارچه لینن با کیفیت عالی را نمی توانید با قیمت ارزان تهیه کنید.

هنگام در نظر گرفتن قیمت، به ارزش بلندمدت خرید خود فکر کنید. پارچه لینن با کیفیت ممکن است در ابتدا گرانتر باشد، اما دوام بیشتری خواهد داشت. در نهایت در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.

خرید پارچه لینن بر اساس کاربرد

خرید پارچه لینن بر اساس کاربرد

 

پیش از خرید پارچه لینن خدای یونان باستان ساده باید هدف دوخت خود را از خرید پارچه مشخص کنید. مدل مورد نظرتان را مشخص کنید. سپس متراژ مورد نیاز برای دوخت مدل را تعیین کنید.

 

در نظر گرفتن آبرفت پارچه

در نظر گرفتن آبرفت پارچهلازم به ذکر است که پارچه لینن از الیاف طبیعی تولید شده است. به همین دلیل امکان آبرفت این پارچه وجود دارد. در نتیجه پیش از خرید پارچه لینن ساده باید آبرفت آن را در نظر داشته باشید.

خرید پارچه لینن از فروشگاه معتبر

یکی از موارد مهمی که در هنگام خرید پارچه لینن میزان دقت کنید انتخاب فروشگاه معتبر می باشد. با خرید از فروشگاه معتبر یا یک فروشگاه اینترنتی معتبر پارچه می توانید پارچه باکیفیت لینن را تهیه کنید.

سخن آخر

اگر قصد خرید پارچه لینن را دارید حتما می دانید که کاربردهای گوناگونی دارد. پارچه لینن با لطافت و تنفس پذیری بالای خود، دارای طرفداران زیادی است. پیش از خرید پارچه لینن باید نکات مهمی را در نظر بگیرید تا خریدی موفقیت آمیز و عالی داشته باشید. در این مقاله نکات مهم پیش از خرید پارچه لینن را بیان کردیم.

یکی از نکات مهم پیش از خرید اینترنتی پارچه لینن ساده، توجه به کیفیت پارچه است. یکی دیگر از موارد، وزن پارچه می باشد. پارچه لینن وزن سبکی داشته و در نتیجه لباس های لینن راحت و سبک هستند. پارچه لینن با کیفیت دارای ثبات رنگی می باشد. این مورد را می توانید پیش از خرید پارچه تست کنید. برای تست ثبات رنگی پارچه باید آن را روی یک پارچه سفید بکشید. در صورتی که پارچه سفید رنگی شود، یعنی پارچه شما فاقد ثبات رنگی است.

قیمت پارچه لینن نیز یکی دیگر از موارد مهمی است که باید در نظر گرفته شود. خوب است بدانید که پارچه لینن ساده دارای قیمت نسبتا بالایی است. این قیمت به دلیل کیفیت متریال و نوع تولید این پارچه می باشد. در نتیجه در صورتی که پارچه لینن با قیمت ارزان دیدید، باید در کیفیت آن شک کنید. یکی دیگر از موارد مهم تعیین مدل لباس است. پیش از خرید پارچه نوع و مدل لباسی که می خواهید بدوزید را تعیین کنید. سپس بر اساس آن مدل، متراژ مورد نظرتان از پارچه لینن را تهیه نمایید.

پارچه لینن دارای رنگ بندی های گسترده و جالب توجهی است. پیش از خرید این پارچه حتما رنگ های متنوع آن را نگاه کنید و بهترین آن ها را انتخاب کنید. اگر به استایل مینیمال علاقه دارید می توانید انواع پارچه لینن با رنگ های خنثی را برای خود انتخاب کنید

پارچه ژاکارد چاپی چه ویژگی هایی دارد؟

پارچه ژاکارد چاپی چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی های پارچه ژاکارد چاپی

یکی از جذاب ترین و خاص ترین پارچه های ترندی، پارچه ژاکارد چاپی است. اگر به دنبال یک پارچه طرح دار جدید و متفاوت هستید، پارچه ژاکارد انتخاب خوبی خواهد بود. تنوع بی نظیر این پارچه خرید آن را جذاب تر می کند. یکی دیگر از نام های پارچه ژاکارد چاپی، پارچه ژاکارد پرینت است.

خصوصیت اصلی پارچه ژاکارد این است که طرح های آن درون تار و پود پارچه نهفته شده است. در واقع این طرح ها در بافت پارچه به کار رفته شده اند. اما جالب است بدانید که طرح های پارچه ژاکارد چاپی به صورت چاپ شده روی پارچه هستند.

پارچه ژاکارد چاپی نه تنها در طراحی لباس و مد کاربردی دارد بلکه الگوها و طرح های پیچیده و جذاب آن، آن را به یک انتخاب محبوب برای دکوراسیون منزل تبدیل کرده است. پارچه ژاکارد چاپی طول عمر بالایی دارد و ثبات رنگی بالایی نیز دارد. این پارچه برای دوخت انواع مانتو، مانتو کتی، دامن و پیراهن های زنانه و دخترانه به کار برده می شود. در ادامه این مطلب ما قصد داریم به بررسی ویژگی های پارچه ژاکارد چاپی و کاربردهای آن بپردازیم.

تفاوت پارچه ژاکارد چاپی و سایر پارچه های چاپی

پارچه ژاکارد چاپی دارای طرح و رنگ های گسترده ای است. این پارچه با تنوع بالای خود، پاسخگوی سلایق مختلف است. یکی از بهترین ویژگی های پارچه ژاکارد پرینت، کیفیت بالای آن می باشد. در واقع آن چیزی که این پارچه را از سایر پارچه های چاپی متمایز می کند، کیفیت بالا و دوام طرح آن است.

 

انواع طرح و رنگ برای تمامی سلایق

پارچه ژاکارد پرینت دارای طرح ‌های ساده تا پیچیده‌ است. طرح های پارچه ژاکارد از اشکال هندسی ساده گرفته تا نقوش گل ‌دارو انتزاعی را شامل می شود.

پارچه بکار رفته شده برای زمینه پارچه ژاکارد چاپی، پارچه کتان لمه است. خوب است بدانید که قیمت پارچه ژاکارد چاپی نیز حدوداً مشابه با پارچه کتان لمه یا پارچه ژاکارد شاین است. چرا که در این نوع پارچه ها الیاف مشابهی به کار رفته اند و ویژگی‌های مشابهی نیز دارند. الیاف بکار رفته شده در تولید این پارچه عبارتند از الیاف ویسکوز و پلی استر.

تفاوت پارچه ژاکارد چاپی و سایر پارچه های چاپی

این پارچه دارای زیر دستی نرم و لطیف است در نتیجه نیازی به آستر دوزی ندارید. در هنگام لمس این پارچه می توانید برجستگی هایی که روی سطح آن ایجاد شده را لمس کنید.

گذری به تاریخچه پارچه ژاکارد چاپی

پارچه ژاکارد رانش زمین چاپی از بهترین و پرطرفدار ترین پارچه های مانتویی و مجلسی به شمار می آید. بافت زیبا و خاص این پارچه موجب شده که از پارچه های منحصر به فرد و زیبا باشد. پارچه ژاکارد چاپی و صنعتی در صنعت نساجی به شمار می آید. ماندگاری بالا و جلوه ی زیبای این پارچه موجب شده که از پارچه های پرطرفدار با کیفیت مدرن به شمار بیاید.

 

چاپ بکار رفته شده در تولید پارچه ژاکارد چاپی

روش های گوناگونی برای ایجاد چاپ روی پارچه وجود دارد. جالب است بدانید که نوع چاپ ایجاد شده روی پارچه در کیفیت ماندگاری و زیبایی آن تاثیر گذار است. در حالت کلی باید بگوییم که تکنیک های چاپ به سه دسته کلی چاپ مستقیم، چاپ تخلیه و چاپ مقاوم تقسیم بندی می شوند. روش های چاپی گوناگونی نیز وجود دارند که در آنها از چه روش ذکر شده استفاده می شود. تکنیک های چاپ عبارتند از: چاپ روتاری، چاپ سیلک اسکرین، چاپ مستقیم، چاپ پیگمنت، چاپ راکتیو و چاپ سابلیمیشن.

چاپ ایجاد شده روی پارچه ژاکارد چاپی با استفاده از روش چاپ سابلیمیشن می‌ باشد. در این روش چاپ رنگ مخصوص با دمای بالا از حالت جامد به حالت گاز تبدیل می‌ شود. در واقع باید بگوییم که در این روش جوهر به مواد پارچه ژاکارد چاپی تبدیل می شود. در نتیجه این چاپ با کیفیت می توان گفت که پارچه ژاکارد چاپی دچار افت کیفیت در رنگ و طرح نخواهد شد.

چاپ بکار رفته شده در تولید پارچه ژاکارد چاپی

یکی دیگر از نام های الکترون این مدل چاپ، روش چاپ دیجیتال است. طرح های ایجاد شده در این روش چاپ روی پارچه حالتی درخشان و شفاف دارند. همچنین نقش های ایجاد شده روی پارچه نیز در نهایت کیفیت و با جزئیات دقیق ایجاد می شوند.

ویژگی های پارچه ژاکارد چاپی

پارچه ژاکارد پرینت دارای ویژگی های متنوعی است. پیش از خرید پارچه ژاکارد چاپی باید با ویژگی های آن به طور کامل آشنا شوید.

تنوع بالا در طرح

ویژگی های پارچه ژاکارد چاپی

پارچه ژاکارد پرینتری از ترندی ترین پارچه های سال های اخیر به شمار می آید. تنوع بی نظیر در طرح و رنگ این پارچه باعث شده که ایده های دوخت گسترده ای را با آن بتوان اجرا کرد.

دوام بالا و کاربرد گسترده

یکی از ویژگی های عالی پارچه ژاکارد چاپی دوام بالای آن می باشد. دوام بالای این پارچه به دلیل کیفیت بالای بافت آن است. همچنین الیاف به کار رفته شده در این پارچه نیز موجب افزایش ماندگاری آن شده‌اند‌.

یکی از ویژگی های عالی این پارچه این است که می‌توانید آن را به دفعات بشویید و نگران پاک شدن چاپ های آن و تغییر رنگ آن نیز نباشید. لازم به توضیح است که طرح ها و رنگ های ایجاد شده روی این پارچه نیز در برابر نور آفتاب مقاومت بالایی دارند. یکی دیگر از ویژگی های آنلاین پارچه گلوله گلوله نشدن و پرز ندادن آن است.

نگهداری راحت

پارچه ژاکارد پرینت یکی از بهترین پارچه هایی است که می تواند به دفعات استفاده شود. در واقع این پارچه ظریف و حساس نیست و دست شما را در دوخت باز می گذارد. لباس های ژاکارد چاپی را می توانید به دفعات بشویید و نگران خراب شدن آن ها هم نباشید.

این پارچه را به راحتی می توانید در ماشین لباسشویی قرار دهید. تنها دقت داشته باشید که از شوینده های ملایم برای شست و شوی لباس های ژاکارد چاپی خود استفاده کنید.

ایستایی عالی

پارچه ژاکارد چاپی پروتون دارای ایستایی متوسطی است. در نتیجه این حالت ایستایی از این پارچه می توانید برای دوخت انواع مانتو و شلوار استفاده کنید. همچنین می توان با این پارچه انواع لباس های مجلسی و دامن های خوش فرم و زیبایی را دوخت.

میزان چروک پذیری

یکی از ویژگی هایی که خرید پارچه ژاکارد پرینت را لذت بخش کرده، میزان چروک پذیری پایین آن می باشد. این پارچه برای دوخت لباس های روزمره که نگران چروک شدن آنها هستید انتخابی عالی است. اتو پذیری فوق عالی نیز یکی دیگر از ویژگی های خرید پارچه ژاکارد پرینت به شمار می آید. با یک اتو کشی سریع می توانید چین و چروک های ایجاد شده روی این پارچه را بر طرف نمایید.

تنفس پذیری

یکی از مزایای خرید پارچه ژاکارد چاپی نسبت به سایر پارچه های چاپی تنفس پذیری این پارچه است. شایان ذکر است که پارچه های چاپی با داشتن الیاف مصنوعی دارای تنفس پذیری کمی هستند. پارچه ژاکارد طرحدار دارای تنفس پذیری مناسبی می باشد.

اگر بخواهیم خنک ترین مدل پارچه ژاکارد را معرفی کنیم باید پارچه ژاکارد پرینت را نام ببریم. این مدل پارچه چاپی در مقابل سایر پارچه های چاپی سبک تر و خنک تر است. به همین دلیل انتخابی عالی برای روزهای گرم است.

نکات مهم در هنگام خرید پارچه ژاکارد طرحدار

در هنگام خرید پارچه ژاکارد چاپی باید به نکات گوناگونی توجه کنید تا خریدی مطلوب داشته باشید. فرقی نمی کند که قصد خرید عمده پارچه ژاکارد پرینت را دارید یا می خواهید به میزان اندکی از این پارچه تهیه کنید. در ادامه نکات مهم در هنگام خرید پارچه ژاکارد پرینت را بیان می کنیم.

انتخاب مدل مناسب

پیش از خرید پارچه ژاکارد چاپی باید به مدل لباس مد نظرتان دقت کنید. پارچه ژاکارد چاپی کشسانی ندارد و در نتیجه برای دوخت لباس های اندامی و تنگ پیشنهاد نمی شود. پارچه ژاکارد پرینت و ایستایی مناسب خود برای دوخت لباس هایی مانند کت، پیراهن مجلسی و انواع مانتو پیشنهاد می شود.

توجه به فرم بدن

یکی از مزایای خرید پارچه های چاپی، ایجاد خطای دید می باشد. با خطای دید می توان عیوب اندام را پوشاند. برای افراد با بالاتنه ظریف پارچه ژاکارد پرینت با طرح های درشت و شلوغ را پیشنهاد می کنیم. چرا که طرح های درشت و شلوغ پارچه اندام افراد را درشت تر نشان می دهند. در صورتی که میخواهید اندام شما لاغر تر به نظر برسند بهتر است به سراغ پارچه ژاکارد چاپی با طرح های ظریف و ریز با و حالت عمودی بروید.

یکی از ایده های دوخت جذاب با پارچه ژاکارد پرینت، ترکیب کردن این پارچه با پارچه های ساده است. به همین دلیل باید به مدل لباس ترکیبی مورد نظر خود توجه کنید و متراژ صحیحی از پارچه را تهیه نمایید.

تست چروک پذیری

پارچه ژاکارد پرینت دارای چروک پذیری کمی است. پیش از خرید پارچه ژاکارد پرینت می توانید میزان چروک پذیری آن را تست نمایید. برای این کار کافیست که اندکی از پارچه را در درون دست خود مشت کنید. در صورتی که پارچه به سرعت شروع شود یعنی چروک پذیری بالایی دارد.

قیمت پارچه ژاکارد چاپی

قیمت پارچه ژاکارد چاپی بر اساس موارد گوناگون تعیین می شود. از آنجایی که پارچه به کار رفته شده در زمینه پارچه ژاکارد چاپی با کیفیت و عالی بوده و همچنین با توجه به هزینه های چاپ، پارچه ژاکارد چاپی قیمت پایینی ندارد‌.

در واقع برای خرید پارچه با کیفیت باید هزینه مناسب با آن را پرداخت نمایید. به همین دلیل در هنگام خرید پارچه های بسیار ارزان چاپی دقت ویژه ای داشته باشید.

نکته مهم در هنگام خرید عمده پارچه ژاکارد چاپی

اگر قصد خرید عمده پارچه ژاکارد چاپی را دارید، حتماً پیش از خرید از فروشنده نمونه پارچه را دریافت کنید. با این کار می توانید خرید خود را با خیال راحت انجام دهید.

ایده های دوخت با پارچه ژاکارد چاپی

یکی از مهم ترین موارد در خصوص پارچه ژاکارد چاپی، کاربردهای آن است. در این بخش با کاربردهای گوناگون ژاکارد پرینت آشنا می شویم. در حالت کلی باید بگوییم که با این پارچه می توان انواع مانتو، کت، مانتوی کتی، دامن و پیراهن های بلند و کوتاه را دوخت.

دوخت انواع مانتو

ایده های دوخت با پارچه ژاکارد چاپی

یکی از کاربردهای نوترون فراوان پارچه ژاکارد پرینت، در دوخت مانتو است. برای دوخت مانتوهای خاص و زیبا می توانید به سراغ پارچه ژاکارد پرینت بروید. دوخت مانتوهای کتی با این پارچه نیز بسیار شیک و چشم نواز خواهد شد. در ست کردن لباس های خود با پارچه ژاکارد چاپی دقت داشته باشید که از آیتم های ساده استفاده کنید. از آنجایی که پارچه ژاکارد چاپی طرحدار است در نتیجه به سراغ شال و شلوار ساده و تک رنگ بروید.

دامن زنانه؛ ایده ای خاص با ژاکارد پرینت

اگر قصد دوخت یک دامنه طرح دار و زیبا را دارید می توانید از پارچه ژاکارد پرینت کمک بگیرید‌. دوخت دامن های چین دار کوتاه و بلند با این پارچه بسیار زیبا و چشم نواز می شود. دامن های طرح دار ژاکارد چاپی را می توانید با انواع تاپ و تیشرت های ساده ست کنید.

دامن زنانه؛ ایده ای خاص با ژاکارد پرینت

شومیز های ساده نیز در کنار دامن های ژاکارد چاپی بسیار خاص و ایده آل می شوند. یکی از ایده های جذاب این است که رنگ لباس خود را به رنگ قالب طرح های پارچه ژاکارد پرینت انتخاب کنید.

دوخت انواع پیراهن

یکی دیگر از کاربرد های جذاب پارچه ژاکارد پرینت در دنیای مد و فشن در دوخت انواع پیراهن های مجلسی می باشد. به خصوص دوخت پیراهن های مجلسی کوتاه با پارچه ژاکارد پرینت را به شما پیشنهاد می کنیم.

پیراهن دخترانه طرحدار

پارچه ژاکارد چاپی در دوخت انواع پیراهن های عروسکی دخترانه و جوان پسند نیز بسیار عالی می شود. برای دوخت پیراهن های چین دار، دکلته و ماکسی نیز این نوع پارچه ژاکارد پیشنهاد می شود. برای افراد با وزن بالا و هیکل درشت، پارچه ژاکارد چاپی با طرح های ساده، عمودی و کم تراکم را پیشنهاد می کنیم.

استفاده به عنوان خرج کار

مانتو خرجکار

پارچه ژاکارد چاپی متن ها در دوخت لباس های مختلف کاربرد دارد، بلکه به عنوان خرج کار نیز ایده مناسبی است. اگر ساده پوش هستید و میخواهید کمی رنگ و خلاقیت به استایل خود اضافه کنید می توانید اکسسوری های استایل خود را با پارچه ژاکارد، بدوزید. برای مثال می‌توانید قسمت هایی مانند سر آستین لباس یا اطراف یقه مانتو و کت را با پارچه ژاکارد چاپی بدوزید.

نکات مهم در هنگام دوخت پارچه ژاکارد پرینت

یکی از بهترین مزایای خرید پارچه ژاکارد چاپی، خوش دوخت بودن آن است. پارچه ضخامت متناسبی داشته و نیازی به آستر کشی نیز ندارد. ژاکارد پرینت لغزنده و سر نیست و همچنین زود چروک نمی شود. در نتیجه تا خیاطان مبتدی نیز می توانند با این پارچه لباس بدوزند‌. در ادامه نکات مهم برای یک دوخت راحت با پارچه ژاکارد چاپی را بیان می کنیم.

 

شست و شوی پارچه ژاکارد طرحدار

پارچه ژاکارد چاپی در بافت خود دارای الیاف ویسکوز و پلی استر است و در نتیجه آبرفت ندارد. اما بهتر است که آن را پیش از دوخت، برش بزنید. با شست و شوی این پارچه در وهله اول دیگر نگران آبرفت، اتو رفت یا رنگ دهی آن نخواهید بود.

استفاده از لوازم نو و تیز برای خیاطی

در فرایند دوخت لباس های ژاکارد چاپی به یک قیچی تیز احتیاج دارید. قیچی کند باعث آسیب رساندن به پارچه می شود و الگوی شما به خوبی بریده نمی شود. روش کاربردی این است که پس از دوخته لباس سوزن چرخ خیاطی را عوض کنید.

با این ترفند دوخته تمیزتری را در قسمت درز های لباس تجربه خواهید کرد. یکی دیگر از موارد مهم انتخاب سایز سوزن بر اساس ضخامت پارچه است. همچنین پیشنهاد می کنیم پس از دوخت، هر درز را اتو کشی نمایید. با این کار یک لباس زیبا و خوش فرم خلق خواهید کرد.

توجه به قرار گرفتن الگوها و طرح ها

در دوخت تمامی پارچه های طرح دار باید به جهت طرح ها دقت داشته باشید. یکی از مهمترین موارد این است که به قرینه بودن طرح ها توجه کنید. در صورتی که پارچه شما را دارای حاشیه است باید دقت داشته باشید که حاشیه پارچه در جای درست قرار بگیرد.

 

کوک بندی

یکی از ترفند هایی که دوخت را برای شما آسان می کند کوک بندی اولیه پارچه پیش از دوخت است. برای این کار از یک سوزن نازک کمک بگیرید. در انتخاب نهم نیز دقت داشته باشید که از جنس پلی استر باشد؛ چرا که جنس رنگ و پارچه باید با یکدیگر مشابه باشند.

پاک دوزی پارچه ژاکارد

برای داشتن یک دوخت تمیز و عالی لازم است که کلیه درزها را پاک دوزی نمایید. با پاکدوزی یا سردوز لباس شما از قسمت درزها نخ کش نمی شود. ترفند های جالب برای دوخت ایده آل استفاده از نوار اریب می باشد.

روش شست و شوی درست پارچه ژاکارد چاپی

در شستشوی پارچه ژاکارد پرینت بهتر است که از انواع شوینده ملایم استفاده کنید. دقت داشته باشید که شوینده های حاوی سفید کننده پارچه شما را از بین می برند.

استفاده از آب سرد

به طور کلی پارچه ژاکارد پرینت رنگ نمی دهد؛ اما پیشنهاد می کنیم که در شستشوی آن از آب سرد استفاده کنید. دمای مناسب برای شستشوی این پارچه حداکثر باید در حدود ۳۰ درجه سانتیگراد باشد.

شست و شوی لباس به حالت پشت و رو

یکی دیگر از مواردی که در شستشوی لباس های ژاکارد چاپی باید به آن دقت کنید پشت و رو کردن لباس در هنگام شستشو است. این طرف نیز باعث افزایش طول عمر پارچه می شود.

روش خشک کردن اصولی

دقت داشته باشید که خشک کن ماشین لباسشویی با حرارت بالایی که دارد می‌تواند به پارچه آسیب برساند. بهترین روش خشک کردن این پارچه این است که آن را در هوای آزاد خشک کنید.‌ همچنین دقت داشته باشید که قرار دادن پارچه در معرض نور مستقیم خورشید برای مدت زمان طولانی نیز به پارچه شما آسیب می رساند.

اتوکشی

پارچه ژاکارد پرینت با داشتن الیاف پلی استر و ویسکوز کمی در برابر حرارت آسیب پذیر است. اگر می خواهید یک اتو کشی ایمان داشته باشی بهتر است که از یک پارچه محافظ نخی استفاده کنید. برای این کار باید پارچه نخی رابین لباس اصلی و اتو قرار دهید.

سخن آخر

پارچه ژاکارد چاپی یکی از کاربردی ترین و زیباترین پارچه های چاپی می باشد. اگر می خواهید که یک پارچه ماندگار و با کیفیت چاپی تهیه کنید پارچه ژاکارد چاپی از بهترین انتخاب ها است. روش تولید پارچه ژاکارد پرینت با سایر پارچه های ژاکارد متفاوت می باشد. لازم به ذکر است که طرح های ایجاد شده روی پارچه ژاکارد چاپی دارای ثبات رنگی بالا می باشند و از بین نمی روند.

همچنین پارچه با گذشت زمان نیز دچار افت کیفیت نشده و رنگ نمی دهد. یکی از ویژگی‌ های عالی این پارچه چروک پذیری پایین آن می باشد. اگر قصد دوخت یک لباس پر مصرف روزانه را دارید، می توانید از این پارچه استفاده کنید چرا که چروک پذیری بسیار کمی دارد. پارچه ژاکارد پرینت را به راحتی می توانید در ماشین لباسشویی قرار دهید و نگران خراب شدن آن هم نباشید؛ البته دقت داشته باشید که در شستشوی این لباس ها از شوینده های حاوی سفیدکننده استفاده نکنید.

شوینده های ملایم بهترین انتخاب برای شستشوی لباس های ژاکارد چاپی هستند. خشک کن ماشین لباس شویی نیز برای خشک کردن پارچه های ژاکارد چاپی مناسب نیستند.

بهترین روش خشک کردن لباس های ژاکارد چاپی قرار دادن آنها در هوای آزاد است. پارچه دارای کاربرد های متنوعی است. با آن می توانید انواع مانتو پیراهن های بلند و کوتاه دامن تیشرت تاپ و مانتوهای کتی بدوزید. پیش از خرید پارچه ژاکارد طرحدار طرح دار نیست باید به موارد گوناگونی توجه کنید. برای مثال میزان چروک پذیری پارچه را تست نمایید.

پارچه ژاکارد ساده و کاربرد آن در استایل مینیمال

پارچه ژاکارد ساده و کاربرد آن در استایل مینیمال

 

کابرد پارچه ژاکارد ساده در استایل مینیمال

پارچه ژاکارد یکی از پرکاربردترین و متنوع ترین پارچه ها است. این پارچه خاص معمولا با طرح های شلوغ و برجسته اش شناخته می شود. اما باید بدانید در دنیای متنوع ژاکارد، پارچه ژاکارد ساده نیز جایگاه خود را دارد. معمولا طرفداران استایل مینیمال و ساده پوش در انتخاب پارچه مجلسی و رسمی دچار مشکل می شوند. پارچه ژاکارد ساده می تواند بهترین انتخاب برای خانم های ساده پوش باشد. علاوه بر این، اگر برای استایل روزمره به دنبال پارچه ای شیک و متفاوت هستید، این پارچه برای شما مناسب خواهد بود. مطالعه این مطلب برای آشنایی بیشتر با پارچه ژاکارد ساده و کاربرد آن در استایل مینیمال و روزمره، مفید خواهد بود.

پارچه ژاکارد ساده چیست؟

همانطور که اشاره شد، معمولا پارچه ژاکارد با طرح های برجسته و شلوغ آن شناخته می شود. به همین دلیل ممکن است افراد تصور صحیحی از پارچه ژاکارد ساده نداشته باشند. مشخصه اصلی انواع ژاکارد، بافته شدن طرح در تار و پود آن است. در حقیقت اگر با پارچه ای رو به رو هستید که طرح های آن در بافت پارچه تنیده شدند، می توانید آن را در دسته ژاکارد قرار دهید. پارچه ژاکارد ساده طرح خاصی ندارد. در حقیقت این پارچه معمولا تنها الیاف برجسته و درشتی دارد. طرحدارترین مدل های آن دارای الیاف برجسته لمه در تار و پود پارچه است. که به آن پارچه ژاکارد ساده لمه یا شاین گفته می شود.

پارچه ژاکارد ساده چیست؟ | پارچه نگار

مدل های بازار بزرگ خاص این پارچه گاهی دارای طرح های بسیار ظریف و برجسته است. این طرح ها معمولا در ساده ترین نوع خود هستند. به عنوان مثال پارچه ژاکارد ساده ترک تنها الیاف درشتی دارد و بافت آن شبیه پارچه های کنفی است. اما دارای الیاف پلی استر بوده و به روش ژاکارد بافته شده است. در نتیجه تمام ویژگی های پارچه ژاکارد را دارد. یکی از مدل های ساده و جذاب دیگر این پارچه، پارچه ژاکارد پلیسه است. این پارچه دارای چین های پلیسه شکل نیست، بلکه سطح آن با برجستگی های خاص است. همین تفاوت های کوچک در جزئیات بافت پارچه باعث شده است به یکی از بهترین پارچه ها برای استفاده روزمره تبدیل شود.

 

آشنایی با استایل مینیمال

استایل مینیمال در مورد حداقل هاست. حداقل طرح، رنگ و نقش در یک استایل به شما کمک می کند شیک و ساده به نظر برسید. در سالهای اخیر افراد زیادی به این سبک پوشش علاقمند شدند. در حقیقت ساده پوشی و استایل مینیمال تبدیل به یکی از ترندهای دنیای مد شده است. در نتیجه اگر ذاتا به سادگی علاقه دارید، بد نیست بدانید این روزها سادگی مد است. مشخصه اصلی لباس هایی که باید در این استایل انتخاب کنید، سادگی در طرح و رنگ و کاربردی بودن آنها به نظر می رسد. در حقیقت برای داشتن استایل مینیمال ابتدا باید به سراغ رنگ های خنثی بروید. انواع طیف خاکستری و بژ بهترین رنگ هایی هستند که می توانید در این استایل استفاده کنید.

آشنایی با استایل مینیمال

لباس های شما مترو نیز باید باکیفیت و کاربردی باشند. به این معنا که بتوانید به راحتی آیتم های مختلف را با هم ست کنید و نگران استفاده مداوم از آنها نباشید. به عنوان مثال شما می توانید یک کت با پارچه ژاکارد ساده را به راحتی با شلوار جین یا کتان ست کنید. اگر مدل کت شما مناسب باشد، با دامن و پیراهن های بلند نیز ست می شود. یک شلوار بگ یا مام استایل با این پارچه نیز می تواند به پرکاربردترین لباس کمد شما تبدیل شود. با توجه به اینکه پارچه ژاکارد ساده دوام بالایی دارد و در رنگبندی متنوعی در بازار موجود است، می تواند انتخاب هوشمندانه ای برای شما در استایل مینیمال باشد. در این استایل استفاده از اکسسوری های چشمگیر یا رنگ های متضاد چندان توصیه نمی شود. بهتر است در هنگام خرید پارچه ژاکارد ساده، تنها به یک پالت رنگی وفادار باشید.

 

معرفی 3 مدل پارچه ژاکارد ساده برای استایل مینیمال

از آنجایی که پارچه ژاکارد در اکثر مدل ها دارای طرح های ریز و درشتی است، در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با سه مدل ساده و کاربردی از این پارچه آشنا کنیم. این مدل ها در دسته پارچه ژاکارد ساده قرار می گیرند زیرا نقش خیر کننده و برجسته ای ندارند. به دلیل داشتن همین ویژگی برای استفاده در استایل مینیمال بسیار مناسب خواهند بود.

پارچه ژاکارد ساده کجراه

معرفی 3 مدل پارچه ژاکارد ساده برای استایل مینیمال

یکی از خاص ترین ارگ بم مدل های پارچه ژاکارد ساده، ژاکارد کجراه است. این پارچه جذاب در نگاه اول خطوط کجراه زیبایی دارد. این خطوط کاملا همرنگ با زمینه پارچه بوده و به دلیل برجستگی، اندکی تیره تر به نظر می رسند. البته این برجستگی چندان زیاد نبوده و این پارچه در هنگام لمس زیردستی کاملا صاف و صیقلی دارد. به دلیل نوع بافت و دارا بودن الیاف مصنوعی، این پارچه درخشندگی اندکی نیز دارد که به زیبایی آن افزوده است. شما به راحتی می توانید در استایل مینیمال این پارچه را به عنوان پارچه طرحدار در نظر بگیرید. به عنوان مثال یک شلوار طراحی شده با این پارچه را با یک مانتو ژاکارد شاین ساده یا کتان ست کنید.

پارچه ژاکارد پلیسه

مانتو مینیمال دخترانه

این پارچه نیز در توسعه فیزیکی دسته انواع ژاکارد ساده قرار می گیرد. برخلاف نامی که دارد، این پارچه فرم پلیسه شکل ندارد. بلکه تنها طراحی برجسته و خاص آن باعث شده است با نام ژاکارد پلیسه شناخته شود. استفاده از پارچه های دارای طرح های ظریف و تقریبا نامرئی در استایل مینیمال می تواند جلوه خاصی به استایل شما بدهد. در واقع توصیه می شود در استایل ساده، مینیمال و تک رنگ حتما از پارچه های خاص با الیاف برجسته استفاده کنید. به عنوان مثال در یک استایل زمستانی توصیه می شود به سراغ بافت های ضخیم با الیاف درشت بروید. در استایل تابستانی انواع لینن و پارچه های کنفی به دلیل داشتن بافت خاص، توصیه می شود. پارچه ژاکارد ساده پلیسه نیز به دلیل داشتن طرحی بسیار ساده و البته شیک و متفاوت، می تواند استایل مینیمال شما را دگرگون کند.

پارچه ژاکارد ساده شاین

پارچه ژاکارد شاین

معمولا طرفداران استایل مینیمال برای انتخاب پارچه های مجلسی و مناسب استایل رسمی دچار مشکل می شوند. پارچه ژاکارد ساده شاین می تواند بهترین گزینه برای خانم های ساده پوش باشد. این پارچه شیک و دوست داشتنی تک رنگ و کاملا ساده است. میزان درخشندگی آن نیز بسیار اندک بوده و شما می توانید آن را به عنوان یک آیتم بسیار ساده و البته متفاوت به استایل خود اضافه نمایید. این پارچه برای دوخت انواع مانتو، شلوار و کت زنانه بسیار مناسب است. حتی می توانید با آن انواع دامن و پیراهن های ساده را نیز طراحی کنید. اگر به دنبال پارچه ای برای ست کردن با این پارچه هستید، انواع پارچه کتان و لینن کاملا مناسب خواهد بود. از این پارچه کاربردی می توانید در دوخت مانتوهای اداری و مجلسی نیز استفاده نمایید.

راهنمای شستشوی پارچه ژاکارد ساده

یکی از دلایلی که پارچه ژاکارد به محبوب ترین پارچه در صنعت مد تبدیل شده است، مراقبت و شستشوی آسان آن است. این ویژگی ژاکارد باعث شده است خانم های طرفدار استایل کژوال و مینیمال مانتوهای دوخته شده با این پارچه را با خاطری آسوده در استایل روزمره خود استفاده کنند. شما می توانید به دفعات پارچه ژاکارد ساده را با لباسشویی بشویید و از کیفیت رنگ و بافت آن لذت ببرید. در نظر داشتن نکات زیر می تواند به حفظ زیبایی لباس ژاکارد شما کمک کند.

 

شوینده ملایم را فراموش نکنید

باید در نظر داشته باشید، پارچه ژاکارد به دلیل الیاف و نوع بافتی که دارد چندان آلودگی ها را به خود جذب نمی کند. در نتیجه برای شستشوی آن نیاز به شوینده های قوی و آب داغ ندارید. یک شوینده ملایم و آب با دمای متوسط به سادگی لباس شما را تمیز خواهد کرد. اگر لباس شما لک مشخصی به خود گرفته است، می تونید به مدت یک ربع آن را بخیسانید. سپس لکه گیری انجام داده و آن را درون لباسشویی قرار دهید.

به آبرفت و اتو رفت پارچه ژاکارد ساده توجه کنید

معمولا پارچه های دارای الیاف مصنوعی مانند پارچه ژاکارد، دچار آبرفت نمی شوند. اما این الیاف اگر در معرض دمای بالای آب یا اتو قرار بگیرند ممکن است اندکی تغییر سایز دهند. به همین دلیل در هنگام خرید و پیش از شستشو بهتر است در این مورد از فروشنده سوال بپرسید. به طور کلی بهتر است از برنامه شستشوی پارچه های حساس در ماشین لباسشویی، برای شستشوی ژاکارد استفاده نمایید.

با احتیاط اتو کشی کنید

یکی از دلایل محبوبیت پارچه ژاکارد، چروک پذیری اندک آن است. این پارچه به ندرت چروک می شود. در نتیجه در استفاده روزمره نیاز به اتو کشی مداوم آن ندارید. اگر لباس خود را تا نکنید و به صورت آویز در کمد نگه دارید، نیاز به اتو کشی نخواهید داشت. برای مراقبت بیشتر از الیاف پارچه در برابر دمای بالا، می توانید از یک پارچه نخی به عنوان محافظ استفاده نمایید. اتو کشی لباس به صورت پشت و رو نیز میزان آسیب دیدن احتمالی آن را به حداقل می رساند.

لباس را درون کاور نگه دارید

اگر قرار است برای طولانی مدت از لباس ژاکارد خود استفاده نکنید، بهتر است آن را درون کاور نگه دارید. کاورهای نایلونی یا پارچه ای از لباس شما در برابر گرد و خاک و حشرات موذی محافظت می کند. در نتیجه نیاز به شستشو و اتو کشی کمتری نیز خواهید داشت. سعی کنید این پارچه را به صورت آویزان در کمد قرار دهید. زیرا در صورت تا کردن ممکن است چروک های عمقی درون پارچه ایجاد شود که اتو کشی آن را سخت خواهد کرد.

پارچه کتان گاباردین برای دوخت چه لباس هایی مناسب است؟

پارچه کتان گاباردین برای دوخت چه لباس هایی مناسب است؟

پارچه کتان گاباردین پارچه ای کاربردی و بادوام است که برای دوخت لباس های گوناگونی به کار برده می شود. این پارچه منحصر به فرد ترکیبی از دو پارچه پرطرفدار پشم و پنبه است. پارچه کتان گاباردین یکی از پرکاربردترین و شیک ترین پارچه های موجود برای دوخت پوشاک زنانه است. در این مقاله به بررسی استایل های مختلف زنانه با این پارچه می پردازیم.

واژه گاباردین در اواخر قرن نوزدهم به وجود آمد. این واژه به نوعی پارچه اشاره دارد که محکم بافته شده و دارای بافتی مورب است. لباس های دوخته شده با این پارچه دارای ایستایی متوسطی هستند. در ادامه انواع لباس هایی را که می توان با این پارچه دوخت را به شما معرفی می کنیم.

با کتان گاباردین می توان ایده های جذاب و گوناگونی را به منصه ظهور رساند. برای مثال یکی از ایده های دوخت با این پارچه، دوخت انواع سارافون می باشد. همچنین می توانید با این پارچه، ست سارافون و دامن بدوزید. از دیگر کاربردهای آن می توان به دوخت انواع شلوار و شلوارک اشاره کرد. اگر می خواهید یک مانتوی بادوام و خوش فرم اداری بدوزید، پارچه کتان گاباردین را انتخاب کنید.

 

این پارچه با چروک پذیری پایین خود برای دوخت انواع لباس های فرم و اداری نیز مناسب است. برای مثال می توانید مانتو و شلوار کتان گاباردین را طی ساعات طولانی بپوشید و نگران چروک شدن آن ها هم نباشید. از این پارچه می توانید در انواع استایل های رسمی و غیر رسمی تان استفاده کنید. دوخت پیراهن های کژوال نیز یکی دیگر از ایده های دوخت با این پارچه است. این پارچه با رنگ های بژ، خاکستری، ذغالی و مشکی برای استایل های کلاسیک مناسب است. لباس های شیک و زیبای کتان گاباردین همیشه مد هستند و هیچ وقت از مد نمی افتند.

کت و شلوار؛ ایده ای خاص برای دوخت با پارچه کتان گاباردین

پارچه کتان گاباردین برای دوخت کت و شلوار یک پارچه عالی و خاص به شمار می آید. کتان گاباردین، پارچه ای زیبا با بافتی خاص و عالی است که آن را برای پوشیدن رسمی مناسب می کند.

کت و شلوار؛ ایده ای خاص برای دوخت با پارچه کتان گاباردین

یکی از ویژگی های ماده سیال عالی کتان گاباردین، چروک پذیری اندک آن است. این پارچه در برابر چین و چروک مقاومت می کند و شکل خود را حفظ می کند؛ در نتیجه به گزینه ای عالی برای مراسم های کاری و قرار های رسمی تبدیل شده است.

ایده آل برای دوخت مانتو

مانتو بهاره دخترانه

پارچه کتان گاباردین نیروی پسا برای دوخت مانتو نیز مناسب است. این پارچه پس از ساعت ها، حالت و فرم خود را حفظ می کند. کتان گاباردین با وزن سبک خود و حس تنفس پذیری که دارد، گزینه ای عالی برای دوخت مانتو می باشد. به خصوص اگر قصد دوخت مانتوهای رسمی را دارید، این پارچه را به شما پیشنهاد می کنیم.

شلوار

شلوار گاباردین

ترکیب منحصر به چگالی هوا فرد کتان و پنبه این پارچه را تنفس پذیر، سبک و راحت کرده است. همچنین درخشندگی زیبای این پارچه، جلوه زیبایی به شلوارهای دوخته شده با آن می دهد. کتان گاباردین یک انتخاب محبوب برای شلوار است؛ چرا که این پارچه بادوام بوده و در برابر سایش و پارگی مقاومت می کند.

شلوار کتان گاباردین یک انتخاب عالی برای خانم هایی است که می خواهند در عین راحتی، شیک به نظر برسند. اگر می خواهید استایلی کلاسیک داشته باشید بهتر است که شلوار کتان گاباردین را با یک بلوز ست کنید. در صورتی که می خواهید در استایل غیر رسمی خود از شلوار کتان گاباردین استفاده کنید، بهتر است آن را با یک تی شرت ست کنید.

شلوارک

شلوارک تابستانه

طبیعت سبک ژنراتور و تنفس پذیر آن، آن را برای دوخت یک شلوارک خنک تابستانی عالی کرده است. با این پارچه می توانید انواع شلوارک های سبک و راحت تابستانه و بهاره بدوزید.

 

دامن های خاص و زیبا با پارچه کتان گاباردین

کتان گاباردین می تواند خالق دامن های زیبا و چشم نوازی برای شما باشد. دوخت انواع دامن های کوتاه و بلند با این پارچه پیشنهاد می شود. با پارچه گاباردین پشمی نیز می توانید انواع دامن های گرم مناسب برای فصل زمستان را طراحی کرده و بدوزید. برای ست کردن دامن کتان گاباردین در استایل های رسمی خود می توانید آن را با یک پیراهن ست کنید.

دامن های خاص و زیبا با پارچه کتان گاباردین

پیراهن های مچ دار رسمی برای این مدل استایل های رسمی گزینه مناسبی هستند. برای استایل های غیر رسمی تان هم می توانید دامن کتان گاباردین را با یک تی شرت ست کنید.

لباس های تابستانی

پارچه کتان گاباردین را برای دوخت لباس های خنک تابستانی نیز پیشنهاد می کنیم. طبیعت سبک و تنفس پذیر این پارچه، حس خنکی فوق العاده ای را به شما منتقل می کنند. ظاهر درخشنده این پارچه زیبایی لباس شما را دو چندان می کند. همچنین کار با پارچه کتان گاباردین آسان است و می توان آن را متناسب با هر نوع بدنی طراحی کرد.

پیراهن های جذاب و زیبا با پارچه کتان گاباردین

کتان گاباردین یک انتخاب عالی برای دوخت پیراهن های زیبا و خاص زنانه است. پیراهن های دوخته شده با آن تنفس پذیر، سبک و راحت هستند. ایستایی پیراهن های دوخته شده با این پارچه به صورت متوسط بوده و بسیار زیبا روی تن می ایستند. همچنین بافت زیبای کتان گاباردین، لباس شما را جذاب تر می کند.

پیراهن های جذاب و زیبا با پارچه کتان گاباردین

پیراهن کتان گاباردین برای یک روز تابستانی ایده آل است. پارچه سبک و قابل تنفس کتان گاباردین، پوشیدن آن را حتی در گرم ترین روزها راحت می کند. می‌توانید پیراهن خود را با یک جفت صندل و کلاه برای داشتن ظاهری غیررسمی مدل دهید؛ برای موقعیت رسمی ‌تر می توانید آن را با یک جفت کفش پاشنه بلند بپوشید.

کت های پاییزه با پارچه گاباردین

پارچه کتان گاباردین پشمی با وزن بالا و ضخامتی که دارد برای دوخت کت های گرم پاییزه انتخابی عالی است. اگر قصد دوخت یک کت گرم با ایستایی خاص و زیبا را دارید، پارچه کتان گاباردین انتخابی فوق العاده می باشد.

کت‌ های کتان گاباردین برای خانم‌ هایی ایده‌ آل هستند که می‌خواهند در عین داشتن استایلی خاص و زیبا، گرم و راحت بمانند. کت های پشمی کتان گاباردین برای پوشیدن در فصل های پاییز و زمستان عالی هستند. برای ست کردن این کت ها، آنها را با روسری و دستکش ست کنید تا ظاهری شیک و خاص داشته باشید.

سارافون های دخترانه و زنانه

از دیگر کاربردهای پارچه کتان گاباردین می توان به دوخت انواع سارافون های دخترانه و زنانه اشاره کرد. کتان گاباردین طوسی و ذغالی برای دوخت سارافون های کاربردی بسیار مناسب هستند. لباس زیری خود را می توانید با رنگ سارافون ست کنید.

انتخابی عالی برای استایل های رسمی و غیر رسمی

پارچه کتان گاباردین برای انواع استایل های رسمی و غیر رسمی بسیار مناسب است. لباس‌ دوخته شده با کتان گاباردین برای تابستان مناسب هستند، زیرا سبک و قابل تنفس هستند و پوشیدن آن‌ ها را در روزهای گرم به شما پیشنهاد می کنیم. این لباس ها را می توان با یک جفت کفش پاشنه بلند برای یک مراسم رسمی یا با صندل برای ظاهری غیر رسمی تر ست کنید.

سخن آخر

پارچه کتان گاباردین یک پارچه فوق العاده برای دوخت لباس های زنانه است. دوام بالا، حس تنفس پذیری و لطافت آن را به انتخابی ایده آل برای دوخت بسیاری از لباس ها تبدیل کرده است. از شلوار و دامن گرفته تا کت و لباس،کتان گاباردین را می‌توان در طیف وسیعی از سبک ‌ها طراحی کرد و آن را به یک لباس ضروری برای کمد لباس زنانه تبدیل کرد.

این پارچه بسیار کاربردی است و می تواند در انواع سبک های زنانه استفاده شود. با این حال، داشتن یک استایل زیبا و خاص با این پارچه می تواند چالش برانگیز باشد. در این مقاله به انواع لباس هایی که می توان با این پارچه دوخت اشاره کردیم. به صورت کلی باید بگوییم که با کتان گاباردین می توانید انواع بلوز، دامن، کت و شلوار، کت تک، شلوارک، سارافون و غیره را دوخت.

از این پارچه میتوانید برای دوخت لباس های مناسب برای انواع استایل های رسمی و غیر رسمی استفاده کنید. برای مثال برای داشتن یک استایل رسمی با دامن کتان گاباردین می توانید با آن یک پیراهن ست کنید. اما برای داشتن یک استایل غیر رسمی با این دامن با آن یک تی شرت ست کنید.

شلوار کتان گاباردین نیز یکی از بهترین شلوارها برای محیط کار است. شلوارهای کتان گاباردین حس راحتی دارند و شما را در دراز مدت خسته نمی کنند. همچنین چروک پذیری کمی دارند و خوش فرم روی تن شما می نشینند.

کت و شلوار کتان گاباردین نیز می تواند انتخابی عالی برای قرارهای رسمی و کاری باشد. ایستایی متوسط این کت و شلوارها استایل شما را خاص تر می کند. کت های تک پشمی کتان گاباردین با ضخامت بالایی که دارند برای استایل های زمستانی و پاییزی مناسب هستند. این کت ها ظاهر شما را شیک و خاص کرده و گرمای فوق العاده ای دارند.

پارچه هندی و معرفی انواع آن

پارچه هندی و معرفی انواع آن

پارچه های هندی از زیباترین و جذاب ترین پارچه ها هستند. برخی از پارچه های هندی مانند مخمل سوزن دوزی هندی دارای گلدوزی های خاص و ظریفی هستند. پارچه های هندی از خاص ترین پارچه ها به شمار می آیند. چرا نحوه تولید خاصی دارند. این پارچه های زیبا برای دوخت لباس های خاص و زیبای دخترانه و زنانه به کار می روند. پارچه های هندی با ظاهر و ساختار خاص خود از پارچه های ترندی به شمار می آیند. این پارچه ها را نه تنها می توانید به تنهایی در دوخت لباس های خود استفاده کنید، بلکه می توانید آن ها را به صورت ترکیبی با پارچه های ساده هم ترکیب کنید.

پارچه ابریشم سوزن دوزی هندی جزو پارچه های ظریف و زیبای هندی شمرده می شود. پارچه خامه دوزی طرحدار هندی یکی از پارچه های ترندی می باشد. این پارچه زیبا برای دوخت انواع مانتوهای بلند و کوتاه عروسکی، شال و غیره به کار برده می شود. پارچه خامه دوزی طرح دار هندی با انواع طرح های زیبای هندی و طرح های جذاب طراحی و تولید شده اند.

پارچه مخمل سوزندوزی یکی از پارچه های پاییزه و زیبای زمستانه است. این پارچه با سوزن دوزی های جذاب و خاص طراحی و تولید می شود. پارچه مخمل سوزن دوزی برای دوخت کت های مجلسی و خاص دخترانه و زنانه به کار برده می شود. این پارچه برای انواع استایل های کلاسیک، وینتیج و سنتی بسیار عالی می باشد.

 

پارچه کوک دوزی یکی دیگر از پارچه های خاص و زیبای هندی است. این پارچه به صورت تک لا یا دو لایه طراحی و تولید می شود. از پارچه کوک دوزی تک لایه می توانید برای دوخت انواع لباس های خنک و بهاری استفاده کنید.

استایل های با شکوه مجلسی با پارچه هندی مخمل سوزن دوزی

یکی از انواع جذاب پارچه هندی، پارچه مخمل سوزن دوزی هندی می باشد. این پارچه چشم نواز و زیبا برای دوخت انواع لباس و مانتوهای مجلسی خاص به کار می رود. پارچه به کار رفته شده برای زمینه، پارچه لوکس مخمل ونوس می باشد. این پارچه با شکوه و لوکس موجب شده که پارچه مخمل سوزن دوزی ظاهری خاص و براق داشته باشد. روی این پارچه سوزن دوزی های خاص و زیبایی ایجاد شده که جلوه ظاهری این پارچه را جذاب تر کرده است.

جالب است بدانید که پارچه مخمل سوزن دوزی با تزئینات جذاب و زیبای خود دارای گروه های مختلفی است. روی پارچه مخمل سوزن دوزی نقش های زیبا و خاص گل، بته جقه و طرح های نواری شکل دوخته شده است. یکی دیگر از انواع پارچه مخمل سوزن دوزی، پارچه مخمل پولک دوزی می باشد. در سطح این پارچه نقش های سوزن دوزی شده و همچنین پولک دوزی های خاص و زیبایی را می بینیم.

پارچه مخمل آینه دوزی که یکی از دیگر از انواع پارچه مخمل سوزن دوزی می باشد، نیز طرح های آینه ای خاصی دارد. در این پارچه از آینه برای دیزاین پارچه استفاده شده است.

استایل های با شکوه مجلسی با پارچه هندی مخمل سوزن دوزی

در حالت کلی باید بگوییم که پارچه کشتی فرنگی مخمل سوزن دوزی دارای تن خور راحت و لطیفی است. در واقع این پارچه اصلا پوست شما را اذیت نمی کند. میزان چروک پذیری این پارچه نیز اندک است. اتو خور خوب یکی از مزایای این نوع پارچه هندی می باشد.

پارچه مخمل سوزن دوزی ضخامتی در حد متوسط دارد. از این پارچه می توانید برای دوخت انواع لباس های پاییزه استفاده کنید. دوخت انواع لباس های مجلسی، کت و مانتوهای خاص و مجلسی شیک را با این پارچه به شما پیشنهاد می کنیم. این پارچه برای استایل های کلاسیک، وینتیج، هنری و سنتی بسیار عالی می باشد.


پارچه کوک دوزی هندی کاربردی در استایل های بهاره

پارچه هندی کوک دوزی یکی دیگر از انواع پارچه های هندی مجلل به شمار می آید. این پارچه هندی یک نوع پارچه نخی می باشد. کوک دوزی های خاص و زیبایی روی این پارچه به روش دستی یا ماشینی صورت گرفته است. این پارچه هندی یکی از پارچه های چشم نواز ترندی به شمار می آید. پارچه کوک دوزی هندی با ضخامت های گوناگونی طراحی و تولید می شود.

یکی از انواع پارچه کوک دوزی هندی، کوک دوزی نازک است. این پارچه برای دوخت لباس های خنک بهاره و تابستانه به کار می رود. پارچه کوک دوزی دو لایه یکی دیگر از انواع پارچه کوک دوزی می باشد. این پارچه به دلیل وجود لایه های بیش تر ضخامت بیش تری دارد. از این پارچه می توان در دوخت انواع کت، مانتو و پالتوهای زمستانه استفاده کرد.

پارچه کوک دوزی هندی کاربردی در استایل های بهاره

پارچه کوک دوزی دارای زیر دست جهاد کشاورزی نرم و لطیفی می باشد. از دیگر ویژگی های این پارچه می توان به ضد حساسیت بودن و ماندگاری بالا اشاره کرد. جلوه بصری این پارچه بسیار خاص و زیبا است. کوک دوزی های ظریف و جذاب ایجاد شده روی این پارچه نمای آن را زیباتر کرده است. کوک دوزی با الیاف پنبه تولید می شود.

ویژگی های این پارچه عبارتند از نرمی و لطافت بالا، تنفس پذیری عالی، سازگاری با پوست بدن و ماندگاری بالا. در خصوص میزان چروک پذیری این پارچه باید بگوییم پارچه کوک دوزی تک لایه دارای چروک پذیری بالایی می باشد. در ابتدا پارچه کوک دوزی دارای آهار دار است اما پس از چندین مرتبه شست و شو آهار دار از بین رفته و این پارچه نرم و ملایم می شود. پارچه کوک دوزی دو لایه دارای ضخامت بیشتری نسبت به یک لایه می باشد. به همین دلیل کوک دوزی دو لایه دارای ایستایی کتی است

نوار خرجکار هندی؛ مزین کننده انواع لباس های زنانه و دخترانه

از دیگر پارچه های هندی می توان به نوار خرجکار هندی اشاره کرد. نوار خرجکار هندی یکی از بهترین خرجکارهایی است که برای دیزاین لباس به کار می رود. برای مثال سر آستین یا اطراف یقه را می توانید با این پارچه بدوزید. نوار خرجکار هندی در ابعاد پهن و نازک تر طراحی و تولید شده اند. با توجه به رنگ لباس خود می توانید نوار ست آن را انتخاب کنید.

نوار خرجکار هندی؛ مزین کننده انواع لباس های زنانه و دخترانه

نوار خرجکار هندی یکی جوجه ریزی از بهترین موارد برای دیزاین لباس های ساده می باشد. مثلا می توانید لباس های ساده خود را با این نوار دیزاین کنید. این نوارها برای سر آستین نیز ایده ای جذاب و عالی هستند. نوار سوزن دوزی هندی یکی دیگر از انواع نوارهای خرجکار هندی می باشد. این نوع نوارهای هندی با انواع طرح های گل و طرح های سنتی شکل گرفته اند.

حریر سوزن دوزی هندی؛ ظریف و زنانه

پارچه هندی حریر سوزن دوزی یکی از پارچه های چشم نواز و خاص است. این پارچه برای دوخت انواع لباس های مجلسی زیبا و ظریف و شال های مجلسی به کار برده می شود. پارچه حریر سوزن دوزی هندی با طرح های ظریف و خاصی که دارد برای طراحی و دوخت لباس های خاص زنانه به کار برده می شود.

پارچه حریر سوزن دوزی یکی از بهترین پارچه ها برای دوخت رویه لباس مجلسی می باشد. به خصوص برای لباس های مجلسی ساده می توانید از رویه حریر سوزن دوزی هندی استفاده کنید. چرا که طرح و نقش های زیبای سوزن دوزی روی لباس مجلسی ساده به خوبی روی تن می نشیند.

یکی دیگر از کاربردهای پارچه حریر سوزن دوزی این است که آن را در دوخت شال ترکیب کنید. برای مثال می توانید یک شال ساده بدوزید  و آن را با پارچه حریر سوزن دوزی ترکیب کنید.

حریر سوزن دوزی هندی؛ ظریف و زنانه

پارچه حریر سوزن دوزی نهاده دامی در واقع همان پارچه ظریف حریر است، اما با سوزن دوزی های خاص و زیبا. این پارچه با انواع سوزن دوزی های زیبا با رنگ بندی های مختلف تولید شده است. بر اساس سن و سلیقه خود می توانید بهترین نوع پارچه سوزن دوزی هندی را انتخاب کنید. برای مثال اگر قصد دوخت لباس های جوان پسند و دخترانه را دارید می توانید به سراغ حریر سوزن دوزی با سوزن دوزی های شاد بروید.

پارچه لینن سوزن دوزی هندی

پارچه لینن یکی از بهترین پارچه های بهاره و تابستانه از انواع پارچه هندی به شمار می آید. این پارچه برای دوخت انواع لباس های خنک بسیار عالی می باشد. پارچه لینن سوزن دوزی با طرح و نقش های زیبا و خاصی که دارد، یکی از پارچه های تابستانه و بهاره چشم نواز می باشد. پارچه لینن سوزن دوزی با انواع طرح های گل و طرح های پرطرفدار ظریف و زیبا طراحی و تولید شده است.

یکی از بهترین کاربردهای پارچه لینن سوزن دوزی در دوخت انواع مانتو و شومیز های بهاره و تابستانه است. این پارچه با طرح و نقش های زیبای خود برای دوخت لباس های بهاری و خوش نقش و نگار بسیار عالی می باشد.

یکی دیگر از خلاقیت هایی که می توانید با پارچه لینن سوزن دوزی اجرا کنید این است که آن را با پارچه های ساده ترکیب کنید. ترکیب پارچه لینن ساده و لینن سوزن دوزی یک ترکیب عالی و خاص می شود. برای مثال می توانید یک پارچه عروسکی چند طبقه با این دو پارچه لینن بدوزید.

پارچه لینن سوزن دوزی دارای چروک پذیری است. البته چروک پذیری یکی از خاصیت های پارچه لینن است که جلوه بدی هم به لباس نمی دهد. پارچه لینن سوزن دوزی دارای تن خور لطیفی می باشد. از این پارچه می توانید به عنوان خرج کار هم استفاده کنید و قسمت هایی مانند سر آستین و یقه را با این پارچه بدوزید.


پارچه خامه دوزی طرحدار هندی

پارچه خامه دوزی یکی دیگر از پارچه های طرحدار و چشم نواز از انواع پارچه هندی می باشد. این پارچه زیبا و خاص در دوخت انواع لباس های زیبای زنانه و دخترانه کاربرد دارد. پارچه خامه دوزی با انواع طرح های هندسی و طرح های زیبای دیگر طراحی و تولید شده است. یکی از بهترین کاربردهای این مدل پارچه هندی در دوخت انواع مانتو می باشد. با این مانتو می توانید مانتوهای بلند چند طبقه و مانتوهای عروسکی بدوزید. همچنین می توانید پارچه خامه دوزی طرحدار هندی را با پارچه های ساده دیگر ترکیب کنید.

خامه دوزی طرحدار

پارچه خامه دوزی طرحدار هندی برای دوخت انواع شومیزهای دخترانه و زنانه نیز بسیار عالی می باشد. یکی از ایده های جذاب با پارچه خامه دوزی طرحدار هندی این است که قسمت بالای مانتو را با پارچه خامه دوزی بدوزید و سر آستین و پایین تنه مانتو را با پارچه ساده بدوزید. با این پارچه می توانید شال های بهاره زیبا و خاص را هم بدوزید. هم می توانید این پارچه را به صورت ترکیبی در دوخت شال به کار ببردید و همچنین می توانید تنها از این پارچه برای دوخت شال بهاری و خاص خود استفاده کنید.

 

پارچه ابریشم سوزندوزی هندی

ابریشم سوزندوزی

پارچه ابریشم سوزندوزی هندی یکی از ظریف ترین، لطیف ترین و زیباترین انواع پارچه سوزندوزی به شمار می آید. از این پارچه می توانید در دوخت انواع لباس های خاص و زیبای زنانه و دخترانه استفاده کنید. به خصوص پیشنهاد می کنیم که این پارچه را برای دوخت لباس های مجلسی خود انتخاب کنید. پارچه ابریشم سوزندوزی دارای جلوه براق و خاصی است. با سوزن دوزی های جذاب می توانید روی این پارچه را دیزاین کنید.

سخن آخر

از انواع پارچه هندی سوزندوزی می توانید در دوخت لباس های خاص و چشم نواز خود استفاده کنید. پارچه سوزن دوزی هندی دارای انواع مختلفی است و کاربردهای گوناگون و جذابی دارد. در این مطلب با انواع پارچه سوزن دوزی، کاربردهای آن ها و ویژگی هایشان آشنا شدیم. پارچه مخمل سوزن دوزی هندی، پارچه کوک دوزی، نوار خرجکار ، پارچه حریر سوزن دوزی، پارچه لینن سوزن دوزی ، پارچه ابریشم سوزن دوزی و پارچه خامه دوزی طرحدار هندی از انواع پارچه های هندی می باشد.

 

یکی از مجلل ترین پارچه های هندی، پارچه مخمل سوزندوزی می باشد. پارچه زمینه به کار رفته شده در این پارچه، پارچه مخمل ونوس می باشد. این پارچه با سوزن دوزی های زیبا با انواع طرح های ظریف و با شکوه طراحی و دوخته شده است. پارچه کوک دوزی هندی یکی دیگر از پارچه های خاص و پرطرفدار می باشد. این پارچه به صورت تک لایه یا دو لایه طراحی و تولید می شود. در نتیجه ضخامت این پارچه با توجه به تعداد لایه های آن متفاوت است. پارچه کوک دوزی هندی با کوک دوزی های خاص و زیبایی که دارد، یکی از پارچه های خوش جلوه است.

پارچه لینن سوزن دوزی هندی پارچه ای عالی برای دوخت انواع مانتو و لباس های بهاره می باشد. این پارچه خنک و لطیف است و تنفس پذیری بالایی دارد. از این پارچه می توانید در دوخت انواع شومیز و مانتوهای بهاری زیبای خود استفاده کنید. از این پارچه می توانید در دوخت شال هم استفاده کنید. همچنین می توانید آن را به صورت ترکیبی در دوخت مانتو، لباس و انواع شال های خود به کار ببرید. پارچه ابریشم سوزن دوزی هندی از پارچه های براق و زیبایی است که روی آن سوزن دوزی های خاصی شکل گرفته است.