پارچه گیپور کتان را با چه پارچه هایی ست کنیم

پارچه گیپور کتان را با چه پارچه هایی ست کنیم

پارچه گیپور کتان را با چه پارچه هایی ست کنیم؟

پارچه گیپور معمولا به عنوان یک پارچه مجلسی شناخته می شود. اما از آنجایی که همواره در صنعت مد و طراحی لباس خلاقیت حرف اول را می زند، می توانید این پارچه را به عنوان یک پارچه برای استایل کژوال خود نیز در نظر بگیرید. پارچه گیپور کتان به دلیل دارا بودن الیاف کتان، ویژگی های خاص خود را دارد. در نتیجه انتخابی فوق العاده برای دگرگون کردن استایل کژوال و روزمره است. این پارچه متفاوت و دوست داشتنی، به راحتی در طراحی و دوخت لباس های مختلف به کار برده می شود.

پارچه گیپور کتان به دلیل داشتن الیاف پنبه ای، به سادگی با پارچه های مختلف نیز ترکیب می شود. این ویژگی به شما کمک می کند بتوانید لباس های متفاوت تری طراحی نمایید. در ادامه این مطلب ما قصد داریم به معرفی پارچه گیپور کتان و ویژگی های آن بپردازیم. علاوه بر این، با چند پارچه کاربردی که می توانید با این پارچه ترکیب کنید نیز آشنا خواهید شد.

پارچه گیپور کتان چیست

پارچه گیپور یکی از متنوع ترین پارچه های توری است. این پارچه زیبا و پرکاربرد با طرح ها و الیاف گوناگونی تولید می شود. در واقع شاید به همین دلیل یکی از پرفروش ترین پارچه های مجلسی نیز به حساب می آید. احتمالا تا به حال حداقل یک مدل از این پارچه جذاب را در بازار مشاهده کردید. این پارچه توری هیچ زمینه ای ندارد. در حقیقت اشکال مختلف توری به هم متصل شدند و یک بافت منسجم را تشکیل دادند. این پارچه به طور معمول از الیاف پلی استر تهیه شده و اندکی براق است. اما همانطور که از نام گیپور کتان پیداست، این پارچه از الیاف پنبه ای تشکیل شده است.

پارچه گیپور کتان چیست

در نگاه اول این پارچه ظاهری مات و کاملا سبک دارد. به همین دلیل است که در مقایسه با سایر مدل های گیپور، برای استفاده روزمره مناسب تر خواهد بود. این پارچه توری وزن اندکی داشته و کاملا خنک است. همین ویژگی باعث شده است که برای دوخت مانتو و پیراهن های بهاره بسیار ایده آل به نظر برسد. فراموش نکنید این پارچه بدن نما بوده و نیاز به آستر کشی دارد. ظاهر خاص هوش مصنوعی و متفاوت گیپور کتان به شما این امکان را می دهد که در طراحی و دوخت خلاقانه تر عمل کنید. در ادامه مطلب ما قصد داریم به معرفی 4 پارچه فوق العاده برای ترکیب با گیپور کتان، بپردازیم.

4 پارچه فوق العاده برای ترکیب پارچه گیپور کتان

گیپور کتان به تنهایی قابل استفاده است اما به دلیل بدن نما بودن، معمولا نیاز است آن را با پارچه های دیگر ترکیب کنید. انتخاب یک پارچه مناسب برای ترکیب با گیپور کتان می تواند تضمین کننده زیبایی استایل شما باشد. در ادامه با بهترین پارچه هایی که می توانید همراه با پارچه گیپور کتان استفاده نمایید، آشنا خواهید شد. مطالعه ادامه این مطلب می تواند برای شما مفید و الهام بخش باشد.

پارچه گیپور کتان و پارچه ساتن

معمولا گیپور کتان را با پارچه ساتن ترکیب می کنند. در واقع این ترکیب یکی از محبوب ترین ترکیب ها برای طراحی و دوخت لباس مجلسی است. همانطور که می دانید، پارچه ساتن معمولا به عنوان آستر در طراحی لباس های مجلسی به کار می رود. در ترکیب این پارچه با گیپور کتان نیز هیچ محدودیتی نخواهید داشت. در واقع هم می توانید از ساتن به عنوان آستر استفاده نمایید، هم گیپور کتان را به عنوان خرجکار لباس ساتن خود در نظر بگیرید. پارچه ساتن به دلیل بافت خاص و ایستایی جذابی که دارد، به تنهایی نیز در دوخت لباس های مختلف به کار می رود. البته باید بدانید پارچه ساتن انواع مختلفی دارد و تنها بعضی از مدل های آن به تنهایی قابل استفاده است.

پارچه گیپور کتان و پارچه ساتن

به عنوان مثال ساتن استات یا ساتن آمریکایی جزو پارچه هایی هستند که به تنها در دوخت لباس های مختلف به کار می روند. شما می توانید لباس مجلسی یا شومیز ساتن خود را به راحتی چت بات با اندکی پارچه گیپور کتان، جذاب تر از همیشه کنید. پارچه ساتن به عنوان پارچه ای ریزش دار، در کنار گیپور کتان که ایستایی متوسطی دارد، می تواند ظاهر خاصی برای شما بسازد. شما حتی می توانید بخشی از لباس ساتن خود مانند یقه یا آستین را به طور کلی با گیپور طراحی کنید.

 

پارچه لینن

پارچه لینن یکی از بهترین پارچه ها برای استایل کژوال در فصل گرم است. با توجه به اینکه پارچه گیپور کتان از الیاف پنبه ای تولید شده، شما می توانید با اندکی خلاقیت آن را با انواع پارچه های پنبه ای ترکیب کنید. یکی از بهترین مدل های پارچه های پنبه ای برای ترکیب با گیپور کتان، لینن است. اگر معمولا برای استایل روزمره و کژوال خود به دنبال آیتم های متفاوت با پارچه های خاص هستید، یک مانتو یا وست با ترکیب این دو پارچه می توانید برای شما فوق العاده باشد. پارچه لینن با تنفس پذیری بالا و ایستایی متوسطی که دارد، به خوبی با گیپور کتان ست می شود. فراموش نکنید، یک کت اسپرت یا مانتوی ساده را می توانید با تکه هایی از گیپور تزئین کنید.

4 پارچه فوق العاده برای ترکیب گیپور

ترکیب این دو پارچه برای دوخت انواع پیراهن نیز بسیار عالی است. اگر به دنبال یک پیراهن فرمالیته کژوال هستید، این دو پارچه در کنار هم استایل زیبایی برای شما خواهند ساخت. اگر برای نیروی انسانی یک مهمانی دوستانه یا تولد در تابستان به دنبال پیراهن هستید، ما ترکیب این دو پارچه را به شما توصیه می کنیم. اگر طرفدار پوشیدن پیراهن های ساحلی بلند یا مانتوهای پیراهنی هستید نیز همچنان این ترکیب برای شما ایده آل خواهد بود. این دو پارچه با داشتن الیاف مشابه بسیار سبک و خنک بوده و نگهداری از آنها نیز شما را دچار چالش نخواهد کرد. به همین دلیل، این ترکیب برای استفاده روزمره کاملا کاربردی است.

پارچه کرپ حریر با پارچه گیپور کتان

پارچه کرپ حریر یکی از جذاب ترین پارچه هایی است که در استایل رسمی و روزمره مورد استفاده قرار می گیرد. این پارچه زیردستی مشابه حریر دارد اما از آن ضخیم تر است. در مقایسه با پارچه کرپ نیز اندکی نازک تر و ظریف تر است. همین ویژگی باعث شده است به یکی از محبوب ترین پارچه های تبدیل شود. معمولا در بافت این پارچه از الیاف مصنوعی مانند پلی استر و ابریشم مصنوعی استفاده می شود. البته این پارچه برخلاف سایر پارچه های دارای الیاف مصنوعی، جلوه ای مات دارد. شاید همین ویژگی آن را برای ترکیب با گیپور کتان مناسب کرده است.

پیراهن کوتاه دخترانه

این پارچه زیبا و خاص با ایستایی منحصر به فرد معمولا برای دوخت مانتو، شومیز و دامن استفاده می شود. پارچه کرپ حریر معمولا تک رنگ و ساده است در نتیجه می توانید از انواع پارچه گیپور شورای عالی فضای مجازی کتان برای تزئین آن استفاده کنید. با ترکیب این دو پارچه می توانید مانتوهای مجلسی زیبایی طراحی کنید. گیپور کتان به عنوان خرجکار در تزئین انواع شومیز زنانه نیز کاربرد دارد. پیراهن های مجلسی خود را نیز می توانید با این پارچه زیباتر کنید. این پارچه با تنفس پذیری بالا می تواند به عنوان آستر گیپور نیز مورد استفاده قرار گیرد.

پارچه شانتون

پارچه شانتون با بافت خاصی که دارد از سایر پارچه های مانتویی متمایز می شود. این پارچه معمولا دارای الیاف مصنوعی اکرلیک و پلی استر است. زیر دست آن اندکی زبر بوده و در هنگام لمس می توانید بافت کنفی شکل آن را مشاهده و حس کنید. از این پارچه معمولا در طراحی لباس های خنک مناسب بهار و تابستان استفاده می شود. انواع مدل های ساده و طرحدار شانتون جزو پر طرفدارترین پارچه ها است. اما اگر قصد دارید پارچه شانتون را با گیپور کتان ترکیب کنید، بهتر است به دنبال مدل های ساده و تک رنگ آن باشید.

این پارچه بادوام تا مدت ها کیفیت خود را حفظ کرده و دچار پرزدهی نمی شود. از شانتون معمولا برای دوخت مانتو شلوارهای اداری استفاده می شود. البته کاربرد زیادی در طراحی و دوخت انواع مانتو مجلسی، کت و دامن و سارافون نیز دارد. اگر مایلید این دو پارچه را برای استایل روزمره با هم ترکیب کنید، می توانید از گیپور کتان برای تزئین این پارچه استفاده نمایید. سر آستین، دور یقه و حاشیه مانتو به راحتی با اضافه کردن اندکی پارچه گیپور بسیار جذاب خواهد شد. برای دوخت لباس های مجلسی می توانید خلاقیت بیشتری به خرج دهید. به عنوان مثال یک کت با پارچه گیپور کتان را می توانید با شلوار، دامن و یا سارافون شانتون بپوشید.

 

5 نکته برای مراقبت بیشتر از پارچه گیپور کتان

اگر یک لباس گیپور زیبا دارید، بد نیست با رعایت نکاتی به عمر مفید آن بیفزایید. با توجه به بافت ظریف این پارچه، در نظر داشتن نکات زیر به شما کمک می کند بتوانید زمان بیشتری از کیفیت و زیبایی گیپور کتان در استایل خود بهره ببرید.

پارچه گیپور را با دست بشویید

گیپور کتان در دسته پارچه های ظریف و حساس قرار دارد. شستشوی دستی همواره بهترین روش برای تمیز نگه داشتن پارچه های حساس است.

شوینده مناسب و آب ولرم استفاده کنید

شستشوی این پارچه با آب داغ و شوینده های قوی به بافت آن آسیب خواهد زد. آب ولرم با دمای 30 درجه سانتیگراد و شوینده های ملایم برای تمیز کردن این پارچه کافی است.


گیپور را به تنهایی بشویید

فراموش نکنید همواره زیپ و دکمه لباس های دیگر می توانند به بافت گیپور آسیب بزنند. در نتیجه اگر قصد دارید آن را درون لباسشویی قرار دهید، حتما به تنهایی آن را بشویید. استفاده از محافظ لباسشویی نیز می تواند مفید باشد.

از چلاندن پارچه گیپور کتان بپرهیزید

همانطور که اشاره شد، بخش های مختلف این پارچه با نخ های ظریفی به هم متصل شدند. در نتیجه چنگ زدن و تکاندن آن پس از شستشو ممکن است به بافت پارچه آسیب برساند.

پارچه گیپور نیاز به اتو کشی ندارد

این پارچه به ندرت چروک شده و نیاز به اتو کشی ندارد. برای برطرف کردن خطوط چروک عمیق روی آن می توانید تنها از بخار اتو استفاده نمایید. برای اتو کشی کامل این پارچه حتما از یک پارچه نخی به عنوان محافظ استفاده کنید.

​ پارچه سوزندوزی انتخاب جذاب استایل بوهمین

پارچه سوزندوزی انتخاب جذاب استایل بوهمین

استایل بوهمین با پارچه سوزندوزی

پارچه های سوزندوزی که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده، انواع مختلفی دارند. شما می توانید انواع پارچه سوزندوزی شده دستدوز یا کارخانه ای را در بازار پیدا کنید یا به صورت اختصاصی سفارش دهید و برای رسیدن به یک استایل بوهمین یا بوهو شیک به کار ببرید. قبل از معرفی انواع لباس های مناسب استایل بوهمین با پارچه سوزندوزی، ابتدا در مقدمه، این سبک پوشش و کاربرد پارچه های سوزندوزی در آن را بیان خواهیم کرد. سپس انواع لباس هایی را که می توان با استفاده از این پارچه های سوزندوزی برای استایل بوهمین دوخت، معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید! به شما خواهیم گفت چرا پارچه سوزندوزی یک انتخاب جذاب برای استایل بوهمین است.

استایل بوهمین

استایل بوهمین یکی از سبک های پوشش است که ریشه در اروپا و فرهنگ کولی های اروپایی دارد. کولی های بوهمیا، یک قوم دوره گرد بودند که مثل برخی از اقوام کشور خودمان، ییلاق و قشلاق داشتند. در طول مسیر، این قوم، برای خرید برخی مایحتاج خود، برخی محصولات طبیعی دست ساز را با مردم دیگر مبادله می کردند. کم کم، سبک پوشش آزاد و رهای این قوم توجه مردم شهری را به خود جلب کرد. وقتی که پای این سبک زندگی و پوشش به آمریکا رسید، با فرهنگ هیپی های آمریکایی ترکیب شد. استایل بوهمین مدرن امروزی، که به آن بوهو شیک هم می‌ گویند، تلفیقی از این دو فرهنگ است.

استایل بوهمینبرخی استایل بوهمین امروزی را ترکیبی از استایل های بوهمین، وینتیج، اتنیک، هیپی و کژوال می دانند. حقیقت این است که شما در این سبک پوشش، می توانید با سلیقه شخصی، استایل خود را طراحی کنید. حتی می توانید عناصر قومی و سنتی خود را به کار ببرید. فقط باید استایل شما، تداعی گر آزادی و رهایی باشد. همچنین، احترام به طبیعت و زندگی طبیعی اهمیت زیادی در این استایل دارد. پارچه هایی که با الیاف طبیعی بافته می شوند، بهترین انتخاب برای این استایل هستند.

 

کاربرد پارچه سوزندوزی در استایل بوهمین

زیبایی طبیعی اهمیت زیادی در استایل بوهمین دارد. در لباس های بوهو شیک، انواع سوزندوزی جایگاه ویژه ای دارد. پارچه هایی که با رنگ های طبیعی رنگ آمیزی و با نقوش گل و گیاه تزئین شده اند، مناسب این استایل هستند. معمولاً استایل بوهمین، محبوبیت بیشتری برای فصل های گرم دارد. در نتیجه شما می توانید از پارچه های وال، نخ یا کتان سوزندوزی یک استایل بوهو شیک تابستانی جذاب برای خود بسازید. از پارچه های مخمل سوزن دوزی موجود در بازار برای استایل بوهمین بوهمین زمستانی استفاده کنید. پارچه جین، انتخابی برای همه فصول است و ترکیب آن با پارچه های سوزندوزی برای استایل بوهو شیک مناسب خواهد بود.

پارچه سوزن دوزیامروزه به علت نیروی جاذبه پیشرفت تکنولوژی ماشین های نساجی، انواع پارچه سوزندوزی صنعتی در بازار به وفور پیدا می شود. البته شما خودتان هم می توانید دست به کار شوید و تکنیک های مختلف سوزندوزی را روی لباس های خود پیدا کنید. با این همه، این کار وقت آزاد زیادی می طلبد. ضمن اینکه پارچه های سوزندوزی متنوعی در بازار موجود است که هر سلیقه ای را می توانند راضی کنند.

 

 

بلوز با پارچه سوزندوزی انتخابی جذاب برای استایل بوهمین

اگر استایل بوهمین را دوست دارید، بلوزهای گشاد با آستین های کلوش بهترین انتخاب برای شما است. یقه هفت و یقه‌ آف شولدر جذاب ترین یقه ها برای استایل بوهمین هستند. انواع مختلف پارچه سوزندوزی برای این مدل بلوزها مناسب هستند.

بلوز با پارچه سوزندوزی انتخابی جذاب برای استایل بوهمیناگر می خواهید یک بلوز تابستانی برای خود بدوزید، پارچه وال یا کتان سوزن دوزی انتخاب هایی منطقی خواهند بود. این پارچه ها خنک هستند و باعث جاری شدن عرق روی بدن شما نمی شوند. این بلوزها را می توانید هم با دامن و هم با شلوار ست کنید. برای بیرون از خانه، یک رویه میدی اورسایز با پارچه ساده یا سوزن دوزی شده استایل بوهو شیک شما را کامل خواهد کرد.

 

اگر یک بلوز زمستانی نیروی گرانش برای استایل بوهمین خود می خواهید، از پارچه های سوزن دوزی با زمینه مخمل، بافتنی و پشمی استفاده کنید. اگر خودتان دستی در گلدوزی و سوزندوزی دارید، می توانید هنر خود را روی یک بلوز بافتنی بلند اورسایز به کار ببرید. بوت یا نیم بوت چرمی بدون پاشنه و یک اورکت چرمی یا مخمل کوبیده سوزندوزی شده هم لازم دارید تا به یک استایل بوهمین جذاب برای بیرون از خانه برسید. شما می توانید از رویه های کاموایی قلاب بافی برای فصل های بهار و پاییز استفاده کنید.

 

دامن با پارچه سوزندوزی، شیک و دوستداشتنی

دامن های بلند و آزاد مثل دامن کلوش یا دامن های چند لایه در استایل بوهمین جایگاهی همیشگی دارند. پس اگر علاقه مند به استایل بوهمین هستید، چند مدل از این دامن ها را در کمد خود داشته باشید. دامن های استایل بوهمین معمولاً زمینه های رنگی گرم یا خنثی دارند. پارچه های سفید، مشکی، قهوه‌ ای، خردلی، زرد و… با سوزندوزی هایی از گل ها و طبیعت، مناسب این دامن هستند.

دامن با پارچه سوزندوزی، شیک و دوستداشتنیپارچه جین سوزندوزی هم مناسب خواهد بود و در انواع مختلفی در بازار موجود است. با این همه، تنوع آن نسبت به برخی از پارچه های سوزندوزی مثل انواع نخی مشبک دوزی شده کمتر است. می توانید جین ساده را با پارچه های سوزندوزی دیگر ترکیب کنید. یا پارچه سوزندوزی را به عنوان خرج کار روی دامن خود به کار ببرید.

 

فراموش نکنید آزادی دامن اهمیت زیادی در استایل بوهمین دارد. دامن های تنگ یا حتی مدل ماهی جایگاهی در استایل بوهمین ندارند.

 

 

کت کوتاه با پارچه سوزندوزی

کت های کوتاه، رویه مناسبی برای بقیه لباس های استایل بوهمین شما هستند. شما می توانید از انواع پارچه های جین، مخمل، چرم سوزندوزی برای فصول سرد استفاده کنید. برای تابستان، یک کت نخی سوزن دوزی به درد همه موقعیت های بیرون از خانه می خورد.

کت کوتاه با پارچه سوزندوزیاین کت کوتاه را می توان مادون قرمز با پیراهن ماکسی، بلوز و دامن، بلوز و شلوار و تونیک های میدی ست کرد. در استایل بوهمین، استفاده از همه رنگ های طبیعی آزاد است. با این همه، تناسب رنگ ها با هم، زیبایی بیشتری در دنیای مدرن امروزی دارد.

 

پیراهن ساحلی با پارچه سوزندوزی برای استایل بوهمین

پیراهن های ساحلی با دامن های کلوش و نیم کلوش ریزش دار، یکی از پوشش های اصلی در استایل بوهمین است. این پیراهن ها را می توان با انواع پارچه سوزندوزی دوخت. هر چه چین این پیراهن بیشتر باشد، زیباتر خواهد بود و حس رهایی بیشتری را القا خواهد کرد. برای این پیراهن های ساحلی، می توان از یقه های هفت باز یا آف شولدر گره دار استفاده کرد.

پیراهن ساحلی با پارچه سوزندوزی برای استایل بوهمینهمانند بلوزهای استایل بوهمین، استفاده از پارچه های سوزن دوزی با طرح های مختلف برای آستین سه ربع گشاد رواج زیادی دارد. نقش و نگارهای پارچه سوزندوزی برای این لباس می توانند همرنگ با پارچه باشند. طرح های گلدار و هندسی چند رنگ نیز مناسب هستند. برای بیرون از خانه، می توانید این پیراهن را با یک کت جین (ساده یا سوزندوزی) و کفش کتانی ست کنید.

 

پیراهن کوتاه بوهو شیک با پارچه سوزندوزی

دختر خانم ها معمولاً پیراهن کوتاه یا تونیک را به پیراهن های ماکسی ترجیح می دهند. پیراهن کوتاه اورسایز با آستین های گشاد و یقه آف شولدر جایگاه ویژه ای در کمد لباس اکثر دختر خانم های علاقه مند به استایل بوهمین دارد. این مدل پیراهن را می توانید با انواع پارچه سوزندوزی بدوزید. یک کلاه حصیری و بوت بلند با زیورآلات بدل و پارچه ای، استایل بوهمین دخترانه جذابی برای گردش های دوستانه در طبیعت خواهد بود.

برای بیرون از تالاب انزلی خانه، فقط کافی است این پیراهن را با یک شلوار دمپا گشاد جین ست کنید.

 

شلوارهای فاق بلند بوهمین با پارچه سوزندوزی

از پارچه های نخی و کتان سوزن دوزی می توان برای دوخت شلوارهای فاق بلند استفاده کرد. این نوع شلوار یکی از اجزاء اصلی لباس های روزمره استایل بوهمین است. یکی دیگر از شلوارهای محبوب استایل بوهمین، شلوارهای دمپا گشاد به ویژه شلوار جین سوزن دوزی شده است. این شلوارها را می توانید با بلوزهای بوهو شیک ست کنید و با یک رویه اورسایز برای بیرون از خانه بپوشید.

 

پیراهن بارداری با پارچه سوزندوزی در استایل بوهمین

استایل بوهمین، یک سبک پوشش لباسی آزاد و رها است. ضمن این که بارداری در سبک زندگی بوهمین از تقدس بالایی برخوردار است. به همین دلیل پیراهن های بارداری استایل بوهمین لباس مورد علاقه بسیاری از خانم های باردار هستند. پارچه سوزندوزی یک پارچه ایده آل برای پیراهن های بارداری بوهو شیک است. به ویژه پارچه های سوزندوزی با نقوش گل و گیاه و پرندگان که هدیه زندگی در زمین هستند.

پیراهن بارداری با پارچه سوزندوزی در استایل بوهمینپارچه های سوزندوزی وال، نخ و پنبه مشبک نیز برای لباس بارداری استایل بوهمین توصیه می شود. هیچ پارچه ای به اندازه این پارچه های سوزندوزی که با الیاف طبیعی بافته شده اند برای مادران باردار مناسب نیستند. در این پارچه ها نه از الیاف مصنوعی و نه از رنگ های شیمیایی استفاده شده است و هیچ خطری برای خانم های باردار ندارند.

 

لباس عروس با پارچه سوزندوزی

برای خیلی از عروس خانم‌ هایی که به لباس های پر زرق و برق علاقه ای ندارند، لباس عروس استایل بوهمین انتخاب مناسبی خواهد بود. شش ویژگی لباس عروس بوهو شیک عبارت هستند از: راحتی، متریال و نوع پارچه، استفاده از رنگ های ملایم، آستین‌ های بلند یا سه ربع کلوش، دامن لخت و آویزان و باز بودن پشت لباس. بر این اساس، پارچه های تور، وال و نخی ساده یا سوزن دوزی شده را می توان یک انتخاب جذاب برای لباس عروس بوهمین در نظر گرفت. ترکیب این پارچه ها با هم و دوخت لباس عروس لایه لایه نیز نوعی استایل بوهمین مدرن برای لباس عروس است.

لباس عروس با پارچه سوزندوزیبسته به میزان ساده پسندی عروس خانم، می توان از پارچه های وال سوزن دوزی مشبک استفاده کرد. با این پارچه یک لباس عروس با دامن بلند و آستین های کلوش دارید که اندکی آهاردار است. البته تورهای سوزن دوزی شده با یا بدون آستری به علت سبک تر بودن و ریزش بیشتر محبوبیت بیشتری در میان عروس خانم های علاقه‌ مند به استایل بوهمین دارند.

 

دامن در لباس عروس، هیچوقت حالت پفی و حجیم ندارد. دامن لباس عروس بوهو شیک، سنگین نیست و ریزش بالایی دارد. به این صورت، علاوه بر راحتی برای عروس، حس رهایی بیشتری را در بیننده القا می کنند.

جمع‌بندی

در این مقاله، درباره انواع لباس های بوهو شیکی که می توانید با پارچه سوزندوزی برای خود بدوزید، صحبت کردیم. در صورتی که به نوع لباسی که می خواهید بدوزید توجه کنید، پارچه سوزندوزی یک انتخاب جذاب برای استایل بوهمین است. شما در این استایل آزادید با سلیقه خود لباس هایتان را با هم ست کنید. فقط در نظر داشته باشید که آزادی و راحتی لباس در استایل بوهمین حرف اول را می زند. منشاء استایل بوهمین در اروپا است و در نتیجه تکنیک های سوزندوزی روی پارچه اروپایی در آن رواج بیشتری دارد. با این همه خود را محدود نکنید. شما آزادید پارچه های سوزندوزی ایرانی را هم در استایل خود استفاده کنید. پارچه های سوزن دوزی شده به روش های بلوچی دوزی یا پته دوزی یا ژرژت دوزی به استایل بوهمین شما یک رنگ و روی بومی و ایرانی می دهد.

انواع پارچه مانتویی بهاره مقرون به صرفه را بشناسید

انواع پارچه مانتویی بهاره مقرون به صرفه را بشناسید

پارچه مانتویی بهاره مقرون به صرفه

برای دوخت انواع مانتو و لباس های مناسب و خنک تنفس پذیر بهاری باید به سراغ پارچه های بهاره بروید. در این مطلب انواع پارچه مانتویی بهاره مقرون به صرفه با قیمت مناسب را به شما معرفی کردیم.

یکی از کاربردی ترین پارچه های بهاره پارچه کرپ مازراتی است. این پارچه با قیمت مقرون به صرفه خود و کیفیت بالا، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. ایستایی مناسب و آهار دار این پارچه به شما امکان دوخت انواع مانتوهای کتی و کت های مجلسی شیک را می دهد. با پارچه کرپ مازراتی میتوانید انواع لباس های دیگر مانند مانتو، پیراهن های مجلسی شلوار و غیره را بدوزید.

یکی دیگر از خنک ترین پارچه های بهاره، پارچه پوپلین می باشد. پارچه پوپلین یک پارچه ساده و مینیمال است که برای دوخت انواع مانتو های بهاره ساده و شیک کاربردی می باشد. پارچه پوپلین دارای وزن کم و مقاومت بالایی است. با پارچه پوپلین می توان انواع مانتو، شومیز، لباس های راحتی، پیراهن های ساحلی و لباس های ورزشی بدوزید. این پارچه بهاره اتو پذیر خوبی دارد.

کشسانی پارچه پوپلین بسیار اندک است؛ به همین دلیل آن را برای دوخت لباسهای جز پیشنهاد نمی کنیم. پارچه لینن یکی از انواع پارچه بهاره ضد حساسیت با قیمت پایین است. این پارچه با بافت تار و پودی خاص و زیبای خود می تواند لباس های زیبایی را برای شما به ارمغان بیاورد.

پارچه لینن چروک پذیری بالایی دارد اما اتو پذیری آن نیز بسیار عالی می باشد. پارچه ترگال یکی از مقرون به صرفه ترین پارچه های بهاره برای دوخت مانتوهای رسمی است. از این پارچه برای دوخت انواع لباس فرم نیز استفاده می شود. اگر بخواهیم یکی از بادوام ترین پارچه بهاره را نام ببریم باید به پارچه ترگال اشاره کنیم.

پارچه مانتویی بهاره کرپ مازراتی؛ انتخابی عالی با قیمت مناسب

پارچه کرپ مازراتی یکی از محبوب ترین پارچه های بهاره است. این پارچه ایستایی و مقاومت قابل توجهی دارد؛ در نتیجه لباس های دوخته شده با آن به خوبی روی تن می نشینند. یکی از ویژگی های عالی پارچه کرپ مازراتی لطافت عالی آن می باشد. این پارچه ریزش خوبی دارد و خیلی کم دچار شکنندگی می شود.

پارچه کرپ مازراتی یکی از انواع ضخیم پارچه کرپ است. این پارچه برای دوخت انواع کت های زنانه و دخترانه، مانتوهای کتی و لباس های مجلسی به کار برده می شود. در تولید پارچه مانتویی کرپ مازراتی، انواع الیاف مصنوعی و طبیعی به کار برده می شود. لباس های دوخته شده با پارچه کرپ مازراتی برای استایل های رسمی و مجلسی مناسب هستند.

کرپ مازراتی؛ انتخابی عالی با قیمت مناسب

بسیاری از برندهای مطرح دنیا از این پارچه مانتویی بهاره مقرون به صرفه در طراحی لباس های خود استفاده می کنند. شست و شوی پارچه کرپ با ماشین لباس شویی یا به صورت دستی امکان پذیر است. در شست و شوی پارچه کرپ بهتر است که دمای آب را در درجه سرد تنظیم کنید؛ چرا که آب سرد به بافت پارچه شما آسیب نمی رساند. همچنین دقت داشته باشید که چرخش ماشین لباسشویی در دور پایین تنظیم شده باشد.

نکات استفاده و مراقبت از پارچه کرپ مازراتی

یکی از ترفندهای جالب در شست و شوی این پارچه، استفاده از نرم کننده است. در شست و شوی پارچه کرپ مازراتی به هیچ عنوان از شوینده های حاوی سفید کننده استفاده نکنید. به طور کلی اتو کشی پارچه کرپ بر اساس نوع ضخامت آن متفاوت می باشد. در اتو کشی پارچه کرپ از پارچه محافظ استفاده کنید.

 

پیشنهاد می شود که لباس های کرپ را از قسمت زیر آن ها اتو کشی کنید. انواع لباس و پارچه کرپ مازراتی را نباید در خشک کن ماشین لباس شویی قرار دهید. در صورتی که لباس های کرپ مازراتی را برای خشک کردن در ماشین لباس شویی قرار دادید، آن را در دور ملایم تنظیم کنید. دوخت پارچه کرپ به دقت بالایی نیاز دارد.

نکات استفاده و مراقبت از پارچه کرپ مازراتی

یکی از مشکلاتی قاب خمشی که ممکن است در هنگام برش پارچه پیش بیاید، سر خوردن پارچه است. برای تسهیل در انجام این کار می توانید پارچه و الگو را به صورت کاملا منطبق و فیکس قرار دهید. پیشنهاد می کنیم که الگو را با استفاده از سنجاق به پارچه فیکس کنید. برش پارچه کرپ مازراتی را نیز با استفاده از قیچی تیز انجام دهید. ممکن است پارچه های کرپ دارای اتو رفت باشند. به همین دلیل این نکته را باید در هنگام خرید، از فروشنده بپرسید. سپس با توجه به میزان مورد نیاز پارچه کرپ را تهیه کنید.

 

پارچه مانتویی پوپلین؛ انتخابی خنک و خاص در استایل

پارچه پوپلین یکی از جذاب ترین پارچه های بهاره با قیمت مناسب است. در تولید پارچه پوپلین الیاف گوناگونی به کار رفته می شود. جالب است بدانید کیفیت و کاربرد این پارچه همانند پارچه های کتان و نخی می باشد.

امروزه معمولا در تولید پارچه پوپلین از الیاف پنبه ۱۰۰ درصد واقعی یا ترکیبات پنبه و پلی استر به کار برده می شود. پارچه پوپلین یک پارچه مینیمال و ساده است.

پارچه پوپلین؛ انتخابی خنک و خاص در استایل

این پارچه سیستم سازه ای تنفس پذیری بالایی دارد. این ویژگی ها باعث شده که با این پارچه بتوانید انواع لباس های خنک بهاره را بدوزید. از جمله ویژگی های پارچه پوپلین می توان به سطح صاف و یکدست، وزن پایین، دوام بالا، قیمت مناسب و مقرون به صرفه، ضد حساسیت بودن، ارگانیک بودن و همچنین رنگ آمیزی و چاپ راحت روی آن اشاره کرد. پارچه پوپلین با ویژگی های عالی خود می تواند در دوخت لباس های مختلفی به کار برده شود.

ویژگی های پارچه پوپلین

کاربردهای این پارچه در دوخت انواع لباس های زنانه، بچه گانه و حتی اکسسوری های منزل خلاصه می شود. با پارچه پوپلین می توانید انواع پیراهن ساحلی، شومیز، مانتو، لباس های راحتی و ورزشی بدوزید. این پارچه برای دوخت لباس های بهاره انتخابی عالی به شمار می آید. پارچه های پولین طرح دار دارای ثبات رنگی بالایی هستند.

پارچه پوپلین بر اساس الیاف به کار رفته شده در آن متفاوت می باشد. این پارچه شامل پارچه پوپلین پنبه ای و پارچه پوپلین پلی استر است. پارچه بهاره پوپلین اتو خور آسان و خوبی دارد. این پارچه سبک است و لباس های دوخته شده با آن به صورت آهار دار روی تن می ایستند. ضخامت پارچه پوپلین باعث شده که برای فصل بهار و تابستان مناسب باشد.

ویژگی های پارچه پوپلین

پارچه پوپلین با کشسانی قیر کمی که دارد برای دوخت لباس های جذب مناسب نیست. بر اساس الیاف به کار رفته شده در این پارچه ممکن است که دارای میزانی آب رفت و اتو رفت می باشد. در نتیجه این دکترا حتما از فروشنده بپرسید در هنگام خرید متراژ بیشتری را تهیه کنید.

پارچه لینن نخ؛ پر کاربردترین پارچه مانتویی

پارچه لینن یکی از پرکاربردترین پارچه مانتویی بهاره برای دوخته انواع لباس های بهاره زنانه و دخترانه می ‌باشد. این پارچه با قیمت مناسبی که دارد توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. پارچه لینن از الیاف طبیعی گیاه پنبه تولید شده و منشا طبیعی دارد. به همین دلیل لباس های دوخته شده با پارچه لینن ضد حساسیت هستند.

پارچه مانتویی لینن، تولید شده از الیاف طبیعی دارای چروک پذیری بالایی است است. برخی از انواع پارچه لینن از ترکیب الیاف مصنوعی و طبیعی تولید شده اند. این گونه پارچه های ترکیبی میزان چروک پذیری کمتری دارند. البته پارچه لینن اتو پذیری خیلی خوبی دارد. چروک های ایجاد شده روی آن ظاهر بدی به لباس نمی دهند.

پارچه لینن نخ؛ پر کاربردترین پارچه مانتویی

دقت داشته باشید که پارچه لینن تولید شده از الیاف طبیعی ممکن است میزانی آب رفت یا اتو رفت داشته باشند. در نتیجه پیش از برش و دوخت لباس با پارچه باید آن را آب رفتگی و اتو کشی کنید. پارچه لینن حس لمسی لطیف و وزن سبکی دارد. این پارچه با مقاومت بالا تا زمان زیادی دوام می آورد.

پارچه لینن با ویژگی های فوق العاده خود می تواند در دوخت لباس های گوناگونی به کار برده شود. با این پارچه می توانید انواع شومیز، مانتوهای خنک و بهاره، مانتوهای عروسکی، پیراهن های ساحلی، کت و شلوار،شلوار و انواع اکسسوری های پارچه ای را بدوزید.

 

ویژگی های پارچه لینن

ضخامت پارچه لینن در حد متوسط می باشد. ضخامت پایین پارچه موجب شده که بتوانیم با آن انواع لباس های خنک بهاره و تابستان را بدوزید. این پارچه با ضخامت خود می تواند هوا را به آسانی از خود عبور دهد. پارچه لینن دارای انواع مختلفی می باشد. پارچه لینن ساده، لینن چهارخونه و پارچه لینن راه راه از پارچه های مقرون به صرفه و باکیفیت هستند.

ویژگی های لینن

مانتوهای لینن همیشه جزو ترندی ترین مانتوهای زنانه می باشند. چرا که این پارچه بافت زیبا و ساده خود، برای دوخت انواع لباس های مینیمال و شیک به کار برده می شوند. پارچه لنین علاوه بر کاربردی که در دوخت لباس دارد، در تولید منسوجات خانگی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال با این پارچه می توانید انواع ملحفه و پرده بدوزید.

 

در صورتی که پارچه لنین لکه شده، پیش از شستشوی پارچه لینن باید آن را لکه بری کنید. امکان شستشوی لباس و پارچه لینن با استفاده از ماشین لباسشویی یا روش دستی وجود دارد. در شست و شوی لباس های لینن در ابتدا لباس ها را بر اساس رنگ آن ها جداسازی کنید.

پس از شستشوی لباس ها نیز آن ها را باید خیلی سریع پهن کنید. آویزان کردن دیرهنگام لباس پس از شست و شو باعث خشک و خشن شدن آن می شود. همچنین پس از شست و شوی لباس زمانی که لباس مرطوب است می توانید آن را اتو کشی نمایید. نخ مناسب برای دوخت پارچه لینن، نخ پنبه ای است.

پارچه مانتویی ترگال؛ بهترین انتخاب برای دوخت مانتو فرم

پارچه مانتویی ترگال یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین پارچه های مانتویی می باشد. این پارچه برای دوخت انواع مانتو و لباس های فرم تابستانه و بهاره مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین می توانید انواع لباس کار کوچک مراکز صنعتی و غیره را بدوزید. از جمله ویژگی های این پارچه بهاره می توان به بافت مستحکم و مقاومت بالا اشاره کرد.

یکی از ویژگی‌های عالی این پارچه مقاومت آن در برابر سایش، گلوله و پرز شدن است. پارچه بهاره ترگال‌ به دلیل مقاومت بالایی که دارد می تواند تا مدت های زیادی برای شما عمر کند.

ترگال؛ بهترین انتخاب برای دوخت مانتو فرم

جمله ویژگی‌های پارچه عایق ایزوگام ترگال می‌توان به تراکم بافت بالا، مقاومت در برابر لکه، مواد شیمیایی و نور خورشید و ثبات رنگی بالا اشاره کرد. این پارچه پرز نداده و گلوله نمی شود. مانتو های دوخته شده با پارچه مانتویی ترگال، راحت هستند.

از دیگر مزایای این پارچه مانتویی می توان به تبادل گرمایی فوق العاده و قیمت مناسب اشاره کرد. این پارچه دارای تنوع جذاب در رنگ و مدل می باشد در نتیجه می توانید مدل دلخواه خود را با آن بدوزید.

پارچه ترگال دارای انواع مختلفی مانند ترگال ساده و کج راه است. پارچه ترگال دارای آهار مناسبی می باشد. به همین دلیل است که از این پارچه بهاره برای دوخت مانتو و لباس های فرم استفاده می شود. لباسهای دوخته شده با این پارچه حالت خیلی شل یا خیلی سفتی ندارند.

ویژگی های خاص پارچه ترگال

پارچه ترگال برای داشتن بافت محکم و ضخیم پارچه ای لطیف محسوب می شود. یکی از مزایای عالی این پارچه چروک پذیری بسیار پایین آن می باشد. ضخامت پارچه ترگال بر اساس نوع آن متفاوت می باشد. برای مثال پارچه ترگال کجراه دارای ضخامت بیشتری نسبت به پارچه ترگال معمولی می باشد. ترگال از مقاوم ترین پارچه های بهاره به شمار می‌آید.

ویژگی های خاص ترگال

در واقع این پارچه طول عمر بسیار طولانی دارد. جالب است بدانید این پارچه مقاومت بالایی در برابر مواد شوینده، ساییدگی و غیره از خود نشان می دهد. در تولید پارچه ترگال ترکیبی از الیاف پلی استر و پنبه کار رفته شده است. این دو الیاف بکار رفته شده در تولید ترگال باعث مقاومت و شست و شوی آسان این پارچه شده‌اند.

یکی از بهترین مزایای پارچه ترگال، ثبات رنگی بالای آن می باشد. امکان شست و شوی پارچه ترگال یا لباس های ترگال با ماشین لباس شویی یا به شیوه دستی وجود دارد.

نکات استفاده

برای شست و شوی این پارچه در مایع آب را در درجه ۲۰ الی ۳۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. همچنین بهتر است که از یک شوینده ملایم استفاده کنید. البته پارچه ترگال با مقاومت بالایی که دارد می تواند با انواع شوینده ها شسته شود؛ اما شوینده‌های ملایم باعث طول عمر بیشتر این پارچه می شوند. پارچه ترگال چروک پذیری پایینی دارد. در اتو کشی این پارچه بهتر است که دمای اتو را در درجه متوسط قرار دهید. دقت داشته باشید که دمای بسیار بالایی اتو باعث آسیب رساندن و الیاف پلی استر می شوند.

در تولید پارچه ترگال از الیاف پلی استر استفاده شده است؛ این الیاف آبگریز هستند و خیلی سریع خشک می شوند. انواع لباس و پارچه ترگال را پس از شستن می توانید در هوای آزاد خشک کنید. در دوخت پارچه ترگال می توانید از سوزن معمولی چرخ خیاطی استفاده کنید. همچنین هر نوع دوختی را در دوخت لباس با ترگال می توانید پیاده کنید.

در هنگام خرید پارچه های ترگال قطع شده باشید که خرید خود را از یک فروشگاه معتبر انجام دهید. چراکه پارچه ترگال با انواع مختلف نخ تولید می‌شود و به همین دلیل ممکن است کیفیت آن متفاوت باشد. در نتیجه با خرید از فروشگاه معتبر یا سایت پارچه فروشی معتبر می توانید یک پارچه با کیفیت را تهیه کنید.

سخن آخر

اگر قصد خرید پارچه مانتویی بهاره با کیفیت و مقرون به صرفه را دارید، این مطلب راهنمای مناسبی برای شما می باشد. مطلب انواع پارچه بهاره و خصوصیات عالی و قیمت مناسب را به شما معرفی کردیم. پارچه کرپ مازراتی، پوپلین،

لینن و ترگال از انواع پارچه مانتویی بهاره با قیمت مناسب و کیفیت فوق العاده می باشند. اگر قصد خرید پارچه بهاره مناسب با قیمت ارزان برای دوخت لباس فرم را دارید می توانید به سراغ پارچه ترگال بروید. البته دقت داشته باشید که پارچه ترگال در بازار با کیفیت های گوناگونی تولید و عرضه شده است. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که خرید خود را از یک فروشگاه یا فروشگاه اینترنتی پارچه معتبر تهیه کنید.

پارچه لینن یکی دیگر از انواع پارچه مانتویی زیبای بهاره با قیمت مقرون به صرفه می باشد. لباس های دوخته شده با این پارچه باعث حساسیت افراد نمی شوند. پارچه لینن ویژگی های عالی خود در دوخت لباس های گوناگون مانند انواع شومیز، پیراهن های ساحلی، پیراهن، کت و شلوار به کار برده می شود. در شست و شوی پارچه لینن از پودرهای حاوی سفید کننده استفاده نکنید.

پارچه کرپ مازراتی یکی از انواع پارچه مانتویی بهاره با قیمت مناسب و کیفیت عالی می باشد. این پارچه ایستایی مناسبی دارد؛ از این پارچه می توانید در دوخت انواع کت، مانتوهای کتی، شلوار و غیره به کار می رود.

پارچه پوپلین یکی در از انواع پارچه مانتویی بهاره با ضخامت کم است. این پارچه از الیاف طبیعی پنبه یا ترکیبی از پنبه و پلی استر به کار رفته می شود. این پارچه بهاره با تنفس پذیری بالای خود در دوخت انواع لباس های بهاری و حتی تابستانی به کار می رود. پارچه های مقرون به صرفه بهاره با کیفیت معرفی شده در این مقاله عبارتند از: پوپلین، کرپ مازراتی، لینن و ترگال.

معرفی 5 پارچه مانتویی ساده و مینیمال

معرفی 5 پارچه مانتویی ساده و مینیمال

 

معرفی-پارچه-مانتویی-ساده

این روزها در دنیای مد و فشن سبک های مینیمال بسیار پرطرفدار هستند. سبک مینیمال در لباس پوشیدن یعنی انتخاب لباس های ساده با طراحی های ساده. لباس های ساده و شیک هیچ وقت از مد نمی افتند و همیشه جذاب هستند. همچنین این لباس ها را می توانید در موقعیت های گوناگونی استفاده کنید. در این مطلب می خواهیم انواع پارچه مانتویی ساده و مینیمال را معرفی کنیم. اگر شما هم به استایل های شیک و ساده علاقه مند هستید می توانید مانتوهای زیبا و شیکی را با این پارچه ها بدوزید. در ادامه این پارچه ها را معرفی کرده و ویژگی های آن ها را بیان می کنیم.

در این مطلب انواع پارچه مانتویی ساده و مینیمال مانند پارچه لینن، شانتون، کتان لمه، وال و کرپ را معرفی می کنیم. پارچه های لینن، شانتون، کتان لمه، وال و کرپ را معرفی می کنیم. پارچه لینن پارچه ای تنفس پذیر و خنک است که برای دوخت مانتوهای بهاره و تابستانه مینیمال کابرد دارد. از این پارچه می توانید برای دوخت مانتوهای بلند و کوتاه عروسکی استفاده کنید.

 

پارچه شانتون یکی از پارچه های مانتویی عالی و کاربردی با بافت خاص و زیبا است. این پارچه مانتویی دارای تنوع بالایی در طرح و رنگ می باشد. این پارچه یکی از پارچه های مینیمال و ساده است که می توانید مانتوهای زیبا و جذابی را با آن بدوزید.

پارچه کتان لمه، پارچه ای زیبا و چشم نواز شیک و ساده است. این پارچه دارای جلوه براق و زیبایی بوده که ظاهر بسیار خاص و زیبا دارد. این پارچه با ایستایی آهار دار و کتی است. با این پارچه می توانید انواع مانتوهای کتی زیبا و خاص با ایستایی فوق العاده را بدوزید. پارچه وال یکی دیگر از پارچه های مانتویی است. این پارچه تن خوری لطیف و نرم دارد. مانتوهای وال بسیار سبک و راحت است و احساسی عالی با آن خواهی داشت.

پارچه مانتویی لینن؛ زیبا و جذاب

پارچه مانتویی لینن یکی از پارچه های لطیف و خنک تابستانه و بهاره به شمار می آید. این پارچه دارای حس تنفس پذیری بالایی است؛ به همین دلیل انتخابی عالی برای دوخت لباس های خنک به شمار می آید. پارچه لینن از الیاف طبیعی تولید شده است. از این پارچه می توانید برای دوخت انواع مانتوهای بلند و کوتاه و مانتوهای عروسکی استفاده کنید.

بافت خاص و زیبای پارچه لینن موجب شده که ظاهری زیبا داشته باشد. برای دوخت مانتوهای ساحلی شیک و بلند هم می توانید از پارچه لینن استفاده کنید. پارچه لینن دارای رنگبندی های شیک و زیبایی می باشد. به همین دلیل به راحتی می توانید رنگ مورد علاقه خود را از بین رنگ های این پارچه انتخاب کنید.

پارچه لینن؛ زیبا و جذاب

یکی از بهترین مدل های چای بابونه مانتو که می توانید با پارچه لینن بدوزید، مانتوهای چین چین چند طبقه هستند. شلوار لینن ساده همرنگ با مانتویتان را هم می توانید بدوزید و یک ست زیبا و خاص بهاره داشته باشید. یکی دیگر از مدل مانتوهای زیبا و خاص با پارچه لینن ساده، دوخت انواع مانتوهای عروسکی می باشد. معمولا قد این مانتوها تا بالای زانو در نظر گرفته می شود. روی آستین ها قسمت دامن شکل این مانتوها می توانید مانور دهید.

در خصوص پارچه مانتویی لینن باید بدانید که این پارچه چروک پذیر است. این پارچه یکی از پارچه های مانتویی راحت به شمار می آید. وزن این پارچه کم است در نتیجه مانتوهای لینن نیز سبک هستند. این مانتوها برای روزهای گرم و طولانی تابستان فوق العاده می باشند؛ چرا که بدن شما را اذیت نمی کنند.

جالب است بدانید که پس از هر بار شست و شوی پارچه لینن، لطافت آن نیز بالا می رود. اگر مانتوی لینن شما لک شد، پیش از شست و شوی آن باید لکه بری کنید.

 

پارچه شانتون؛ مناسب برای دوخت انواع مانتوهای بهاره و تابستانه

پارچه شانتون یکی از بهترین انواع پارچه مانتویی به شمار می آید. این پارچه مانتویی دارای بافتی خاص بوده که آن را جذاب تر کرده است. پارچه مانتویی شانتون یک پارچه سبک و بهاره است که طرفداران زیادی دارد. زیر دست این پارچه به صورت نرم و لطیف است. در تولید این پارچه الیافی مانند پلی استر و ویسکوز استفاده شده است. مانتوهای شانتون دارای دوام و ماندگاری بالایی هستند.

پارچه مانتویی شانتون پارچه ای تنفس پذیر و خنک است. یکی از ویژگی های عالی این پارچه سبک و خنک بودن آن است. اگر قصد دوخت مانتوهای خنک تابستانه و بهاره را دارید، پارچه شانتون انتخابی عالی است. این پارچه برای دوخت انواع مانتوهای با حجاب و بلند به کار می رود.

پارچه مانتویی شانتون دارای تنوع بالایی در طرح و رنگ است. به همین دلیل برای افراد گوناگون با هر سلیقه ای این پارچه را پیشنهاد می کنیم. پارچه شانتون با بافت خاص و زیبای خود و سادگی جذابی که دارد برای دوخت مانتوهای ساده و مینیمال پیشنهاد می شود. این پارچه حس تنفس پذیری عالی دارد؛ در نتیجه مانتوهای شانتون برای تابستان عالی هستند و از عرق سوز شدن شما جلوگیری می کنند.

پارچه شانتون

مقاومت بالا یکی پیروکسیکام دیگر از ویژگی های پارچه مانتویی شانتون به شمار می آید. جالب است بدانید که پارچه شانتون در برابر شست و شو و پرزدهی مقاوم است. همچنین خوب است بدانید که این پارچه آبرفت ندارد و تغییر رنگ هم نمی دهد. پارچه شانتون نخ نوعی پارچه ضد حساسیت است؛ به همین دلیل برای پوست های حساس ایده خوب و ایده آلی می باشد.

 

ایستایی این پارچه به صورت متوسطی بوده برای دوخت مانتوهای تابستانه پیشنهاد می شود. مانتوهای شانتون خوش فرم هستند و به خوبی روی تن می نشینند.

پارچه مانتویی کتان لمه؛ خوش جلوه و زیبا

پارچه مانتویی کتان لمه یکی از پارچه های شیک و چشم نواز مانتویی است. جلوه ظاهری این پارچه به صورت براق می باشد. البته براقیت و درخشان بودن این پارچه در حد اغراق آمیزی نیست. به همین دلیل این پارچه را یکی از انواع پارچه مانتویی شیک و ساده می دانیم.

با این پارچه مانتویی می توانید مانتوهای رسمی، نیمه رسمی و حتی کژوال و روزمره بدوزید. مانتوهای کتان لمه به صورت آهار دار روی تن می ایستند. در دوخت مانتو با پارچه مانتویی کتان لمه دقت داشته باشید که این پارچه دارای اتو رفت است. در نتیجه پیش از برش و دوخت مانتو، آن را اتو کنید. زیر دست پارچه کتان لمه به صورت معمولی است. کتان کریستال یکی از بهترین پارچه ها برای ترکیب کردن با سایر پارچه ها می باشد. در نتیجه می توانید مانتوهای ترکیبی خاص و چشم نوازی را با آن بدوزید.

یکی از ویژگی های مثبت پارچه کتان لمه، مقاومت بالای آن است. در نتیجه به راحتی می توانید آن را در ماشین لباس شویی بگذارید. در شست و شوی آن دقت کنید که از مواد حاوی سفید کننده استفاده نکنید؛ زیرا پارچه شما آسیب می بیند. یکی دیگر از ویژگی های این پارچه، رنگ ندادن آن می باشد.

کتان لمه؛ خوش جلوه و زیبا

مانتوهای کتان لمه به صورت کتی روی تن می ایستند. این پارچه با ظاهر خاص و ایستایی عالی که دارد، پارچه ای مناسب برای دوخت مانتوهای رسمی می باشد. دقت داشته باشید که این پارچه خاصیت کشسانی ندارد؛ در نتیجه برای دوخت مانتوهای جذب پیشنهاد نمی شود.

 

یکی از مزایای این پارچه مانتویی، چروک نشدن آن است. این پارچه چروک پذیری ندارد و به ندرت چروک می شود. برای اتو کشی این پارچه آن را باید پشت و رو کنید. سپس درجه اتو را در درجه متوسط تنظیم کنید و پارچه را اتو کنید.

پارچه وال؛ راحت و خنک

پارچه مانتویی وال نوعی پارچه نخی سبک وزن و نازک است. این پارچه نرم و لطیف می باشد. جلوه ظاهری این پارچه شبیه پارچه حریر می باشد. مانتوهای وال به صورت ملایم و لخت روی تن می ایستند. البته نحوه ایستایی دقیق این پارچه بر اساس الیاف به کار رفته شده در آن متفاوت می باشد. در تولید این پارچه الیافی مانند پنبه، ترکیب پنبه و لینن، ترکیب پنبه و پلی استر، ابریشم و پلی استر به کار برده می شوند.

زیر دست این پارچه به صورت نرم و لطیف است. مانتوهای وال دارای تن خوری نرم و لطیف هستند. مانتوهای وال دارای ایستایی لخت می باشند. سبک بودن این پارچه یکی از مزایای عالی آن به شمار می آید. در نتیجه مانتوهای وال بسیار سبک و راحت هستند.

شومیز وال

روش درست شست و شوی داروی ضد التهاب پارچه وال به صورت دستی می باشد. چرا که ماشین لباس شویی به بافت پارچه وال آسیب می رساند. دقت داشته باشید که این پارچه را چنگ نزنید و نچلانید. اگر هم قصد شست و شوی این پارچه با ماشین لباس شویی را دارید، بهتر است آن را درون یک کیسه پارچه ای قرار دهید. لازم به ذکر است که در شست و شوی پارچه وال باید از شوینده های فاقد سفید کننده استفاده کنید. مانتوهای وال را برای شست و شو به خشک شویی نسپارید.

دمای متوسط و پایین برای اتو کشی پارچه وال مناسب است. در اتو کشی پارچه وال حتما از پارچه محافط پنبه ای استفاده کنید. همچنین برای سالم ماندن مانتوی شما در هنگام اتو کشی، اتو را روی پارچه نکشید. اتو را به آرامی روی پارچه قرار داده و سپس بردارید. با این کار بافت پارچه هم آسیب نمی بیند.

 

پارچه کرپ با ایستایی خاص

پارچه مانتویی کرپ یکی از پارچه های پرطرفدار می باشد. این پارچه در ضخامت های گوناگونی تولید و عرضه شده است. الیاف گوناگونی در تولید این پارچه به کار می روند. الیاف به کار رفته شده در تولید این پارچه عبارتند از ریون، ابریشم، پنبه، پشم و غیره. در حالت کلی باید بگوییم که پارچه کرپ دارای ایستایی ریزش داری است. اگر پارچه کرپ شما مقاومت بالایی نداشت، باید از لایه آستری استفاده کنید.

پارچه کرپ سطحی نرم و لطیف دارد. سبک بودن یکی دیگر از مزایای این پارچه به شمار می آید. پارچه مانتویی کرپ پارچه ای ریزش دار است. در نتیجه مانتوهای کرپ نیز دارای ایستایی ریزش دار هستند. پارچه مانتویی کرپ در برابر چروک شدن مقاومت می کند و این پارچه ها چروک پذیری خیلی کمی دارند.

مانتو کرپ

پیش از دوخت و الگو کشی روی اسید های چرب پارچه کرپ حتما آن را بشویید. چرا که ممکن است این پارچه آبرفت داشته باشد. مانتوهای کرپ را هم می توانید در ماشین لباس شویی قرار دهید و همچنین به صورت دستی آن ها را بشویید. برای شست و شوی مانتوی کرپ دمای آب باید در درجه پایین و سرد باشد. همچنین دقت کنید که چرخه ماشین لباس شویی در دور پایین تنظیم شده باشد. یکی دیگر از موارد در شست و شوی این پارچه استفاده از نرم کننده می باشد.

با توجه به ضخامت و نوع پارچه کرپ باید آن را اتو کشی کنید. در هنگام اتو کشی این پارچه حتما از لایه محافظ پنبه ای استفاده کنید. مانتوهای کرپ را به صورت پشت و رو کنید و سپس اتو کشی آن ها را انجام دهید. دقت داشته باشید که اتو در تماس مستقیم با این پارچه قرار نگیرد.

برای خشک کردن مانتوی کرپ خود آن را آویزان کنید. دقت داشته باشید که در حین شست و شوی مانتوهای کرپ آن ها را نچلانید.

سخن آخر

برای دوخت مانتوهای مینیمال و ساده باید از پارچه های مانتویی ساده و شیک استفاده کنید. در این مطلب 5 مدل از پارچه های ساده مانتویی را معرفی کردیم. یکی از بهترین پارچه های ساده مانتویی، پارچه شانتون می باشد. این پارچه با بافت ساده و خاص خود برای دوخت مانتوهای شیک تابستانه و بهاره به کار می رود. پارچه شانتون یک پارچه تنفس پذیر بوده که برای دوخت مانتو بسیار کاربردی است.

پارچه کرپ نوعی پارچه لخت و ریزش دار است که در دوخت مانتوهای ساده و خاص به کار برده می شود. در هنگام شست و شوی پارچه کرپ نباید آن را بچلانید. چنگ زدن و چلاندن این پارچه باعث آسیب رساندن به الیاف آن می شود. مانتوهای کرپ را برای خشک شدن در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

پارچه کرپ دارای انواع و ضخامت های گوناگونی است. با توجه به ضخامت و نوع کرپ باید دمای اتو را تنظیم کنید. دقت داشته باشید که در اتو کردن انواع پارچه مانتویی از لایه محافظ پنبه ای استفاده کنید. با این کار بافت پارچه آسیب نمی بیند. همچنین بهتر است که این پارچه ها را به صورت پشت و رو کنید و سپس آن ها را از قسمت پشت اتو کنید.

پارچه لینن یکی از خاص ترین و زیباترین پارچه های مینیمال است که در دوخت مانتوهای ساده لینن به کار می رود. پارچه لینن با حس تنفس پذیری بالا، وزن سبک و لطافتی که دارد، یکی از بهترین پارچه های مانتویی می باشد.

پارچه وال از خاص ترین پارچه های مانتویی می باشد. این پارچه خاصیت کشسانی ندارد و انعطاف پذیری بسیار کمی هم دارد. این پارچه مانتویی برای دوخت انواع مانتوهای پلیسه پیشنهاد می شود. این پارچه دارای بافتی شل است. پارچه وال تنفس پذیر است و برای دوخت مانتوهای خنک بسیار عالی می باشد.

پارچه ژاکارد لمه، بهترین پارچه برای عید 1402

پارچه ژاکارد لمه، بهترین پارچه برای عید 1402

پارچه ژاکارد لمه یکی از محبوب ترین پارچه های مانتویی بهاره به حساب می آید. همانطور که می دانید، مدل های مختلف پارچه ژاکارد این روزها بازار را تسخیر کردند. پارچه ژاکارد لمه نیز در این میان یکی از پرفروش ترین مدل های ژاکارد است. زیبایی، ظرافت و درخشش خاص این پارچه جزو ویژگی هایی است که آن را برای به گزینه ای عالی برای مانتو عید 1402 تبدیل کرده است. در نتیجه اگر به دنبال پارچه ای شیک و متفاوت برای بهار پیش رو هستید، این پارچه می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم بیشتر با این پارچه و کاربردهای آن آشنا شویم. مطالعه ادامه این مطلب می تواند برای شما جذاب و الهام بخش باشد.

پارچه ژاکارد لمه چیست؟

احتمالا اولین سوالی که برای شما پیش می آید، این است که این پارچه دقیقا چه ویژگی هایی دارد. در هنگام مراجعه به بازار احتمالا با تنوع بی نظیری از انواع پارچه ژاکارد رو به رو خواهید شد. قیمت ژاکارد با توجه به ضخامت و طرحی که دارد، مشخص می شود. اگر به پارچه های ساده و بدون طرح علاقه دارید، پارچه ژاکارد شاین برای شما مناسب خواهد بود. اگر به دنبال پارچه ای شلوغ و پر زرق و برق هستید، ژاکارد پفکی برای شما مناسب است. اما اگر به دنبال پارچه ای شیک، نه چندان ساده و نه خیلی شلوغ هستید، ژاکارد لمه را به شما توصیه می کنیم.

پارچه ژاکارد لمه چیست؟

این پارچه نیز مانند سایر مدل های ژاکارد دارای الیاف لمه است. در واقع به همین دلیل با نام ژاکارد لمه شناخته می شود. اما وجه تمایز آن طرح های نسبتا ساده آن است. این پارچه دارای الیاف ویسکوز بوده و با ضخامت های مختلفی تولید می شود. الیاف لمه به کار رفته در آن نیز معمولا طلایی، نقره ای و مسی رنگ است. این پارچه معمولا کشسانی نداشته و آهار متوسطی دارد. به همین دلیل از آن برای دوخت لباس های مجلسی راسته و انواع مانتوهای رسمی و مجلسی استفاده می شود. زیر دست این پارچه نیز با توجه به الیاف به کار رفته در آن، متغییر است.

آشنایی با ویژگی های پارچه ژاکارد لمه

پارچه ژاکارد لمه برای دوخت مانتو و انواع لباس های رسمی زنانه مناسب است. ویژگی های جذاب و منحصر به فرد آن می تواند بهترین دلیل برای انتخاب ژاکارد لمه در سال جدید باشد. اگر قصد دارید از این پارچه در استایل عید 1402 خود استفاده کنید، بد نیست با ویژگی های آن نیز آشنا شوید.

پارچه ژاکارد لمه، شیک و ساده

آشنایی با ویژگی های پارچه ژاکارد لمه

پارچه ژاکارد معمولا هوش کلامی با طرح های برجسته و اغراق آمیز شناخته می شود. اگر طرفدار سادگی هستید و مایلید اندکی تغییر در استایل خود ایجاد کنید، پارچه ژاکارد لمه می تواند برای شما مناسب باشد. این پارچه تمام ویژگی های فوق العاده ژاکارد را دارد. مضاف بر این، طراحی آن معمولا شیک و ساده است. به همین دلیل می توانید از مانتویی با این پارچه در استایل روزمره و رسمی خود نیز بهره ببرید.

تنوع فوق العاده

تنوع فوق العاده

پیدا کردن پارچه طرح دار شیک می تواند اندکی چالش برانگیز باشد. پارچه های طرحدار معمولا شلوغ بوده یا جنس آنها به اندازه کافی ایستایی ندارد. پارچه ژاکارد لمه تنوع بی نظیری در طرح و رنگ دارد. الیاف درخشان به کار رفته در آن نیز زیبایی آن را صد چندان کرده است.

 

پارچه ژاکارد لمه، کاربردی

قیمت پارچه ژاکارد لمه نسبت به سایر مدل های ژاکارد طرحدار، مناسب تر است. به همین دلیل می توانید به راحتی از آن در دوخت لباس های مختلف استفاده نمایید. انواع کت، مانتو، کت و شلوار و شلوارهای تک زنانه با این پارچه قابل دوخت است. لباس های مجلسی، دامن و سارافون های جذابی نیز می توانید با این پارچه طراحی نمایید.

درخشش جذاب پارچه ژاکارد لمه

درخشش جذاب پارچه ژاکارد لمه

خانم ها معمولا هوش هیجانی از پارچه های درخشان استقبال می کنند. اما پیدا کردن یک پارچه مناسب با درخشندگی خاص برای دوخت مانتو مجلسی و رسمی می تواند دشوار باشد. درخشش خاص ژاکارد لمه کاملا به اندازه است. در نتیجه می توانید از یک مانتو دوخته شده با این پارچه، در موقعیت های مختلف استفاده نمایید. به علاوه، اگر به دنبال پارچه مجلسی ساده ای نیز هستید، ژاکارد لمه می تواند برای شما کاربردی باشد.

کیفیت بالا

کیفیت یک پارچه را الیاف به کار رفته در بافت آن مشخص می کند. دوام بالای یک پارچه می تواند معیار مهمی برای انتخاب آن باشد. پارچه ژاکارد لمه یکی از بهترین پارچه هایی است که می توانید برای دوخت مانتو روزمره از آن استفاده نمایید. این پارچه بر اثر شستشو گلوله گلوله نمی شود و تغییر رنگ نیز نخواهد داد. به همین دلیل تا مدت های می توانید از کیفیت و ایستایی آن لذت ببرید.

چروک پذیری اندک

یکی دیگر از فاکتورهایی سابقه کیفری  که در هنگام خرید پارچه مجلسی یا مانتویی اهمیت دارد، میزان چروک پذیری پارچه است. پارچه ژاکارد لمه چروک پذیری اندکی دارد. به همین دلیل نیاز نیست در مهمانی ها نگران زیبایی استایل خود باشید. مهم تر اینکه، این پارچه به سرعت نیز اتو کشی می شود. به همین دلیل برای استفاده روزمره آن نیز دچار مشکل اتو کشی نخواهید شد.

بدون آبرفت

معمولا پارچه های دارای الیاف مصنوعی دچار آبرفت نمی شوند. پارچه ژاکارد لمه نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته ممکن است این الیاف مصنوعی دچار اتو رفت شوند. یعنی در هنگام اتو کشی اندکی از طول یا عرض پارچه کاسته شود. برای اطمینان بیشتر می توانید از فروشنده در این مورد سوال کنید.

ایده دوخت پارچه ژاکارد لمه

اگر پس از آشنایی با ویژگی های فوق العاده پارچه ژاکارد لمه، قصد دارید از آن در استایل عید 1402 خود استفاده کنید، مطالعه ادامه مطلب می تواند برای شما مفید باشد. در ادامه قصد داریم با ارائه چند ایده به شما کمک کنیم به بهترین نحو از این پارچه در استایل خود بهره ببرید.

مانتو کتی با پارچه ژاکارد لمه

مانتو کتی با پارچه ژاکارد لمه

یکی از ترندهای محبوب سالهای گذشته، مانتو کتی بود. این ترند همچنان محبوب خانم های طرفدار مد است. اگر به پوشیدن کت علاقه دارید، یک مانتو کتی با ژاکارد لمه می تواند پرکاربردترین لباس شما باشد. این مانتوها دقیقا الگویی شبیه به کت های زنانه با قدی بلند دارند. البته شما می توانید با تغییر ابعاد یقه یا آستین، مدل های جذاب تری مخصوص خود طراحی کنید. مانتوهای کتی اورسایز یکی از بهترین ترندهای سال مناسب هر شکل اندامی است. اگر در میان تنه دارای اضافه وزن هستید، این مانتوها می توانند کمر شما را پنهان کنند. اگر اندام لاغری دارید و مایلید کمی چاق به نظر برسید نیز ایده خوبی برای شما هستند.

دامن

دامن

یکی از محبوب ترین مغز هیجانی لباس های زنانه برای دید و بازدید عید و میهمانی های خانوادگی، دامن است. انتخاب یک پارچه مناسب می تواند دامن شما را به یک آیتم شیک و خاص تبدیل کند. پارچه ژاکارد با ایستایی فوق العاده ای که دارد، گزینه ای عالی برای دوخت دامن های چین دار محسوب می شود. علاوه بر این، شما می توانید دامن های کاملا تنگ و ماکسی را نیز با این پارچه طراحی کنید. اگر پایین تنه ظریفی دارید، باید به دنبال ژاکارد لمه با طرح های درشت بگردید. این پارچه با طرح های عمودی و ظریف به شما کمک می کند بلند و کشیده به نظر برسید.

شلوار ترند سال

شلوار ترند سال

استفاده از شلوارهای طرحدار در سالهای اخیر مورد توجه خانم های شیک پوش قرار گرفته است. این شلوارهای خاص می توانند نشانگر سلیقه متفاوت و جسور شما باشند. شما می توانید با انتخاب یک طرح مناسب از میان طرح های متنوع پارچه ژاکارد لمه، یک شلوار زیبا داشته باشید. این شلوار به راحتی استایل ساده شما را دگرگون خواهد کرد. بد نیست شلوار طرحدار خود را به عنوان آیتم اصلی در نظر بگیرید. برای انتخاب مانتو، شومیز و سایر آیتم ها از رنگ های داخل طرح پارچه شلوار استفاده نمایید. سعی کنید سایر لباس های خود را کاملا ساده و تک رنگ انتخاب کنید. این کار به شما کمک می کند استایلی شیک و درخشان داشته باشید.

لباس مجلسی با پارچه ژاکارد لمه

لباس مجلسی با پارچه ژاکارد لمه

یکی از بهترین و مقرون بصرفه ترین پارچه هایی که می توانید برای لباس مجلسی انتخاب کنید، ژاکارد است. این پارچه دوست داشتنی در دوخت لباس های مختلف کاربرد خواهد داشت. انواع کت و دامن، کت و شلوار و لباس های ماکسی را می توانید با آن طراحی کنید. ژیله، سارافون و پیراهن های مجلسی عروسکی نیز با این پارچه بسیار خیره کننده و خاص خواهند بود. اگر طرفدار ست های مادر و دختر در لباس مجلسی هستید، این پارچه گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. می توانید با ژاکارد لمه یک سارافون یا پیراهن عروسکی زیبا برای کودک خود بدوزید.