پارچه گیپور کتان را با چه پارچه هایی ست کنیم

پارچه گیپور کتان را با چه پارچه هایی ست کنیم

پارچه گیپور کتان را با چه پارچه هایی ست کنیم؟

پارچه گیپور معمولا به عنوان یک پارچه مجلسی شناخته می شود. اما از آنجایی که همواره در صنعت مد و طراحی لباس خلاقیت حرف اول را می زند، می توانید این پارچه را به عنوان یک پارچه برای استایل کژوال خود نیز در نظر بگیرید. پارچه گیپور کتان به دلیل دارا بودن الیاف کتان، ویژگی های خاص خود را دارد. در نتیجه انتخابی فوق العاده برای دگرگون کردن استایل کژوال و روزمره است. این پارچه متفاوت و دوست داشتنی، به راحتی در طراحی و دوخت لباس های مختلف به کار برده می شود.

پارچه گیپور کتان به دلیل داشتن الیاف پنبه ای، به سادگی با پارچه های مختلف نیز ترکیب می شود. این ویژگی به شما کمک می کند بتوانید لباس های متفاوت تری طراحی نمایید. در ادامه این مطلب ما قصد داریم به معرفی پارچه گیپور کتان و ویژگی های آن بپردازیم. علاوه بر این، با چند پارچه کاربردی که می توانید با این پارچه ترکیب کنید نیز آشنا خواهید شد.

پارچه گیپور کتان چیست

پارچه گیپور یکی از متنوع ترین پارچه های توری است. این پارچه زیبا و پرکاربرد با طرح ها و الیاف گوناگونی تولید می شود. در واقع شاید به همین دلیل یکی از پرفروش ترین پارچه های مجلسی نیز به حساب می آید. احتمالا تا به حال حداقل یک مدل از این پارچه جذاب را در بازار مشاهده کردید. این پارچه توری هیچ زمینه ای ندارد. در حقیقت اشکال مختلف توری به هم متصل شدند و یک بافت منسجم را تشکیل دادند. این پارچه به طور معمول از الیاف پلی استر تهیه شده و اندکی براق است. اما همانطور که از نام گیپور کتان پیداست، این پارچه از الیاف پنبه ای تشکیل شده است.

پارچه گیپور کتان چیست

در نگاه اول این پارچه ظاهری مات و کاملا سبک دارد. به همین دلیل است که در مقایسه با سایر مدل های گیپور، برای استفاده روزمره مناسب تر خواهد بود. این پارچه توری وزن اندکی داشته و کاملا خنک است. همین ویژگی باعث شده است که برای دوخت مانتو و پیراهن های بهاره بسیار ایده آل به نظر برسد. فراموش نکنید این پارچه بدن نما بوده و نیاز به آستر کشی دارد. ظاهر خاص هوش مصنوعی و متفاوت گیپور کتان به شما این امکان را می دهد که در طراحی و دوخت خلاقانه تر عمل کنید. در ادامه مطلب ما قصد داریم به معرفی 4 پارچه فوق العاده برای ترکیب با گیپور کتان، بپردازیم.

4 پارچه فوق العاده برای ترکیب پارچه گیپور کتان

گیپور کتان به تنهایی قابل استفاده است اما به دلیل بدن نما بودن، معمولا نیاز است آن را با پارچه های دیگر ترکیب کنید. انتخاب یک پارچه مناسب برای ترکیب با گیپور کتان می تواند تضمین کننده زیبایی استایل شما باشد. در ادامه با بهترین پارچه هایی که می توانید همراه با پارچه گیپور کتان استفاده نمایید، آشنا خواهید شد. مطالعه ادامه این مطلب می تواند برای شما مفید و الهام بخش باشد.

پارچه گیپور کتان و پارچه ساتن

معمولا گیپور کتان را با پارچه ساتن ترکیب می کنند. در واقع این ترکیب یکی از محبوب ترین ترکیب ها برای طراحی و دوخت لباس مجلسی است. همانطور که می دانید، پارچه ساتن معمولا به عنوان آستر در طراحی لباس های مجلسی به کار می رود. در ترکیب این پارچه با گیپور کتان نیز هیچ محدودیتی نخواهید داشت. در واقع هم می توانید از ساتن به عنوان آستر استفاده نمایید، هم گیپور کتان را به عنوان خرجکار لباس ساتن خود در نظر بگیرید. پارچه ساتن به دلیل بافت خاص و ایستایی جذابی که دارد، به تنهایی نیز در دوخت لباس های مختلف به کار می رود. البته باید بدانید پارچه ساتن انواع مختلفی دارد و تنها بعضی از مدل های آن به تنهایی قابل استفاده است.

پارچه گیپور کتان و پارچه ساتن

به عنوان مثال ساتن استات یا ساتن آمریکایی جزو پارچه هایی هستند که به تنها در دوخت لباس های مختلف به کار می روند. شما می توانید لباس مجلسی یا شومیز ساتن خود را به راحتی چت بات با اندکی پارچه گیپور کتان، جذاب تر از همیشه کنید. پارچه ساتن به عنوان پارچه ای ریزش دار، در کنار گیپور کتان که ایستایی متوسطی دارد، می تواند ظاهر خاصی برای شما بسازد. شما حتی می توانید بخشی از لباس ساتن خود مانند یقه یا آستین را به طور کلی با گیپور طراحی کنید.

 

پارچه لینن

پارچه لینن یکی از بهترین پارچه ها برای استایل کژوال در فصل گرم است. با توجه به اینکه پارچه گیپور کتان از الیاف پنبه ای تولید شده، شما می توانید با اندکی خلاقیت آن را با انواع پارچه های پنبه ای ترکیب کنید. یکی از بهترین مدل های پارچه های پنبه ای برای ترکیب با گیپور کتان، لینن است. اگر معمولا برای استایل روزمره و کژوال خود به دنبال آیتم های متفاوت با پارچه های خاص هستید، یک مانتو یا وست با ترکیب این دو پارچه می توانید برای شما فوق العاده باشد. پارچه لینن با تنفس پذیری بالا و ایستایی متوسطی که دارد، به خوبی با گیپور کتان ست می شود. فراموش نکنید، یک کت اسپرت یا مانتوی ساده را می توانید با تکه هایی از گیپور تزئین کنید.

4 پارچه فوق العاده برای ترکیب گیپور

ترکیب این دو پارچه برای دوخت انواع پیراهن نیز بسیار عالی است. اگر به دنبال یک پیراهن فرمالیته کژوال هستید، این دو پارچه در کنار هم استایل زیبایی برای شما خواهند ساخت. اگر برای نیروی انسانی یک مهمانی دوستانه یا تولد در تابستان به دنبال پیراهن هستید، ما ترکیب این دو پارچه را به شما توصیه می کنیم. اگر طرفدار پوشیدن پیراهن های ساحلی بلند یا مانتوهای پیراهنی هستید نیز همچنان این ترکیب برای شما ایده آل خواهد بود. این دو پارچه با داشتن الیاف مشابه بسیار سبک و خنک بوده و نگهداری از آنها نیز شما را دچار چالش نخواهد کرد. به همین دلیل، این ترکیب برای استفاده روزمره کاملا کاربردی است.

پارچه کرپ حریر با پارچه گیپور کتان

پارچه کرپ حریر یکی از جذاب ترین پارچه هایی است که در استایل رسمی و روزمره مورد استفاده قرار می گیرد. این پارچه زیردستی مشابه حریر دارد اما از آن ضخیم تر است. در مقایسه با پارچه کرپ نیز اندکی نازک تر و ظریف تر است. همین ویژگی باعث شده است به یکی از محبوب ترین پارچه های تبدیل شود. معمولا در بافت این پارچه از الیاف مصنوعی مانند پلی استر و ابریشم مصنوعی استفاده می شود. البته این پارچه برخلاف سایر پارچه های دارای الیاف مصنوعی، جلوه ای مات دارد. شاید همین ویژگی آن را برای ترکیب با گیپور کتان مناسب کرده است.

پیراهن کوتاه دخترانه

این پارچه زیبا و خاص با ایستایی منحصر به فرد معمولا برای دوخت مانتو، شومیز و دامن استفاده می شود. پارچه کرپ حریر معمولا تک رنگ و ساده است در نتیجه می توانید از انواع پارچه گیپور شورای عالی فضای مجازی کتان برای تزئین آن استفاده کنید. با ترکیب این دو پارچه می توانید مانتوهای مجلسی زیبایی طراحی کنید. گیپور کتان به عنوان خرجکار در تزئین انواع شومیز زنانه نیز کاربرد دارد. پیراهن های مجلسی خود را نیز می توانید با این پارچه زیباتر کنید. این پارچه با تنفس پذیری بالا می تواند به عنوان آستر گیپور نیز مورد استفاده قرار گیرد.

پارچه شانتون

پارچه شانتون با بافت خاصی که دارد از سایر پارچه های مانتویی متمایز می شود. این پارچه معمولا دارای الیاف مصنوعی اکرلیک و پلی استر است. زیر دست آن اندکی زبر بوده و در هنگام لمس می توانید بافت کنفی شکل آن را مشاهده و حس کنید. از این پارچه معمولا در طراحی لباس های خنک مناسب بهار و تابستان استفاده می شود. انواع مدل های ساده و طرحدار شانتون جزو پر طرفدارترین پارچه ها است. اما اگر قصد دارید پارچه شانتون را با گیپور کتان ترکیب کنید، بهتر است به دنبال مدل های ساده و تک رنگ آن باشید.

این پارچه بادوام تا مدت ها کیفیت خود را حفظ کرده و دچار پرزدهی نمی شود. از شانتون معمولا برای دوخت مانتو شلوارهای اداری استفاده می شود. البته کاربرد زیادی در طراحی و دوخت انواع مانتو مجلسی، کت و دامن و سارافون نیز دارد. اگر مایلید این دو پارچه را برای استایل روزمره با هم ترکیب کنید، می توانید از گیپور کتان برای تزئین این پارچه استفاده نمایید. سر آستین، دور یقه و حاشیه مانتو به راحتی با اضافه کردن اندکی پارچه گیپور بسیار جذاب خواهد شد. برای دوخت لباس های مجلسی می توانید خلاقیت بیشتری به خرج دهید. به عنوان مثال یک کت با پارچه گیپور کتان را می توانید با شلوار، دامن و یا سارافون شانتون بپوشید.

 

5 نکته برای مراقبت بیشتر از پارچه گیپور کتان

اگر یک لباس گیپور زیبا دارید، بد نیست با رعایت نکاتی به عمر مفید آن بیفزایید. با توجه به بافت ظریف این پارچه، در نظر داشتن نکات زیر به شما کمک می کند بتوانید زمان بیشتری از کیفیت و زیبایی گیپور کتان در استایل خود بهره ببرید.

پارچه گیپور را با دست بشویید

گیپور کتان در دسته پارچه های ظریف و حساس قرار دارد. شستشوی دستی همواره بهترین روش برای تمیز نگه داشتن پارچه های حساس است.

شوینده مناسب و آب ولرم استفاده کنید

شستشوی این پارچه با آب داغ و شوینده های قوی به بافت آن آسیب خواهد زد. آب ولرم با دمای 30 درجه سانتیگراد و شوینده های ملایم برای تمیز کردن این پارچه کافی است.


گیپور را به تنهایی بشویید

فراموش نکنید همواره زیپ و دکمه لباس های دیگر می توانند به بافت گیپور آسیب بزنند. در نتیجه اگر قصد دارید آن را درون لباسشویی قرار دهید، حتما به تنهایی آن را بشویید. استفاده از محافظ لباسشویی نیز می تواند مفید باشد.

از چلاندن پارچه گیپور کتان بپرهیزید

همانطور که اشاره شد، بخش های مختلف این پارچه با نخ های ظریفی به هم متصل شدند. در نتیجه چنگ زدن و تکاندن آن پس از شستشو ممکن است به بافت پارچه آسیب برساند.

پارچه گیپور نیاز به اتو کشی ندارد

این پارچه به ندرت چروک شده و نیاز به اتو کشی ندارد. برای برطرف کردن خطوط چروک عمیق روی آن می توانید تنها از بخار اتو استفاده نمایید. برای اتو کشی کامل این پارچه حتما از یک پارچه نخی به عنوان محافظ استفاده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد