آیا با پارچه شانل می شود لباس مجلسی دوخت؟

آیا با پارچه شانل می شود لباس مجلسی دوخت؟

آیا با پارچه شانل می شود لباس مجلسی دوخت؟


پارچه شانل در عین اینکه یک پارچه کلاسیک محسوب می شود، جزو ترندهای امسال نیز به حساب می آید. این پارچه که گاهی با نام پارچه بافت نیز شناخته می شود، همانطور که از نامش پیداست متعلق به برند Chanel است.


در واقع موسس خوش ذوق این برند، برای طراحی مجموعه جدید لباس هایش، به یک پارچه جدید نیاز داشت. به این ترتیب پارچه شانل با بافتی بسیار خاص و منحصر به فرد در سال 1921 تولید شد.


به طور معمول تصور می شود که پارچه شانل برای دوخت لباس های ساده مناسب باشد. انواع مانتو، کت و در نهایت دامن و شلوار را می توانید با این پارچه در بازار مشاهده کنید. اما باید بدانید لباس مجلسی با پارچه شانل نیز می تواند برای پاییز و زمستان، انتخابی بی نظیر باشد.


پارچه شانل به عنوان یک پارچه پاییزه شناخته می شود. شما می توانید با اضافه کردن این پارچه خاص که در طرح های متعددی تولید می شود، استایل شیکی برای خود داشته باشید.


لباس مجلسی با پارچه شانل نیز باعث می شود در مهمانی هایی که در فصول سرد برگزار می شود، استایلی متفاوت داشته باشید.


به همین دلیل قصد داریم شما را در ادامه این مطلب بیشتر با این پارچه آشنا کنیم. اگر به دنبال ایده دوخت لباس مجلسی با پارچه شانل هستید، مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود.


پارچه شانل چیست


آیا با پارچه شانل می شود لباس مجلسی دوخت؟


در اصل باید گفت پارچه شانل نوعی پارچه توییت است. در واقع این دو پارچه مدل بافت یکسانی دارند اما الیاف آنها کاملا متفاوت است. البته در ابتدا تنها از الیاف پشمی برای تولید پارچه شانل استفاده می شد.


به این ترتیب این پارچه از نظر طرح و رنگ، محدودیت هایی داشت. اما با گذشت زمان و ورود الیاف مصنوعی و رنگارنگ به صنعت نساجی، پارچه شانل نیز تنوع بی نظیری پیدا کرد.


این تنوع هم در رنگ، هم در طراحی و هم در جنس و شکل الیاف دیده می شود. مدل های اولیه این پارچه بسیار ضخیم، سنگین و محدود در رنگبندی بودند.


کوکو شنل با این ترس رو به رو بود که شاید لباس های طراحی شده با این پارچه، مورد استقبال زنان جامعه قرار نگیرد. اما او توانست پس از چندین بار آزمون و خطا، نمونه های سبک تر با طراحی بهتر تولید کند.


اولین لباس مجلسی با پارچه شانل، کت و دامن و کت و شلوارهایی بود در دهه 1900 توسط کوکو شنل طراحی و به بازار عرضه شد. همانطور که می دانید، این مدل لباس های همچنان ارزشمندترین و پرفروش ترین محصولات این برند محسوب می شوند.


پارچه شانل در مدل های مختلف، ضخامت و بافت متفاوتی دارد. به همین دلیل زیر دست این پارچه هم می تواند بسیار نرم و لطیف باشد و هم گاهی زبر به نظر برسد.


در حالت کلی این پارچه نیاز به آستر کشی ندارد. اما می توانید با آستر کشی، ایستایی متوسط آن را بیشتر نمایید. نوع بافت و تار و پود این پارچه با دست قابل لمس است.


در بعضی از مدل های پارچه شانل از الیاف لمه نیز استفاده می شود. برای دیدن جدیدترین طرحهای پارچه شنل اینجا کلیک کنید. بسته به نوع مدل لباس مجلسی که انتخاب کردید، می توانید از رنگ و طرح های متنوع آن بهره ببرید.


ویژگی های پارچه شانل


شناخت پارچه شانل (پارچه بافت)


پارچه ای که سالها توانسته در یک برند معروف به عنوان پارچه ای محبوب و پرفروش شناخته شود، یقینا ویژگی های خاصی دارد. این پارچه به طور معمول در میان مجموعه پارچه های پاییزه، بسیار پرطرفدار است.


اما بیشتر افراد در هنگام خرید تصوری از ویژگی های این پارچه متفاوت و دوست داشتنی ندارند. پیش از دوخت لباس مجلسی با پارچه شانل و انتخاب یک مدل مناسب، بد نیست بیشتر با ویژگی های این پارچه آشنا شوید. برای دیدن جدیدترین طرحهای پارچه شنل اینجا کلیک کنید.


پارچه شانل ظاهر متفاوت و زیبایی دارد

یکی از ویژگی هایی که پارچه شانل را به یک پارچه فوق العاده برای دوخت لباس های مختلف تبدیل کرده است، ظاهر متفاوت آن است. اینکه بتوانید نوع بافت و الیاف پارچه را به صورت جداگانه ببینید، در بسیاری از مواقع می تواند حس خوبی به شما بدهد.


اغلب از الیاف بسیار درشت و در هم تنیده برای تولید این پارچه استفاده می شود. گاهی دیده می شود چند رشته نخ متفاوت به هم تنیده شدند تا تار یا پود این پارچه ایجاد شود.


در بعضی از مدل های پارچه شانل، شما الیاف درخشان لمه را نیز در میان تار و پود آن مشاهده می کنید. به همین دلیل است که لباس مجلسی با پارچه شانل نیز می تواند لباس فوق العاده برای شما باشد.


این پارچه تنوع بی نهایتی در طرح و رنگ دارد

تنوع پارچه در میان پارچه های پاییزه محدود است. زیرا بیشتر پارچه ها با بافتی ساده و سبک از الیاف پشمی تهیه می شوند. البته می توانید در میان آنها، پارچه های طرحدار متنوعی ببینید.


اما پارچه شانل علاوه بر اینکه از نظر ظاهری کاملا با سایر پارچه های پاییزی متفاوت است، تنوع بی نظیری نیز دارد. تقریبا می توانید دنیایی از رنگ را در طراحی پارچه شانل مشاهده کنید.


این پارچه مدرن هم با طرح های متقاون و هندسی در بازار موجود است، هم با طرح های چند رنگ و مولتی کالر می توانید آن را بیابید. یکی از جدیدترین مدل های نیز پارچه شانل پرینت است.


این پارچه جدید یک مدل بی نظیر در میان طرح های درخشان این پارچه کاربردی است. همچنان شما می توانید برای دیدن جدیدترین طرحهای پارچه شنل اینجا کلیک کنید.


پارچه شانل لطیف و دوست داشتنی است

پارچه های پشمی معمولا اندکی زبر هستند، مخصوصا اگر مانند پارچه شانل دارای الیالف درشت باشند. اما پارچه شانل اعلا و باکیفیت معمولا بسیار نرم و لطیف است.


در واقع مهم نیست پارچه شما چه بافتی داشته باشد یا درصد الیاف طبیعی به کار رفته در آن چقدر باشد، این پارچه همواره زیردستی بسیار لطیف دارد. علاوه بر این، حتی برای دوخت لباس مجلسی با پارچه شانل نیز نیاز به آستر کشی نخواهید داشت.


مگر اینکه مایل باشید لباس شما ایستایی بیشتری داشته باشد. به عنوان مثال، در دوخت کت و شلوار با پارچه شانل، شلوار شما نیاز به آستر کشی ندارد.


برای افزایش آهار و ایستایی کت اما می توانید آن را آستر کشی نمایید. فراموش نکنید پارچه شانل کاملا ضد حساسیت است و دوست پوست شما خواهد بود.


این پارچه بسیار کاربردی و جذاب است

یکی از ویژگی های بی نظیر این پارچه پاییزه این است که می توانید از آن برای دوخت لباس های مختلفی استفاده نمایید. از کت مجلسی گرفته تا وست و پالتو مناسب استایل روزمره با پارچه شانل قابل طراحی و دوخت است.


حتی شما می توانید این پارچه را با پارچه هایی مانند فوتر ساده و تک رنگ نیز ترکیب کنید. به این ترتیب استایلی منحصر به فرد برای روزهای سرد پاییز و زمستان خود خواهید داشت.


در طراحی لباس مجلسی با پارچه شانل نیز محدودیتی نخواهید داشت. انواع پیراهن مجلسی بلند، کوتاه، عروسی و کت و دامن را می توانید با این پارچه بدوزید.


البته که در دوخت انواع مانتو پاییزه، دامن و کت های روزمره نیز کاربرد و جایگاه خود را دارد. می توانید برای دیدن جدیدترین طرحهای پارچه شنل اینجا کلیک کنید.


پارچه شانل اتو رفت و آبرفت ندارد

چه چیزی بهتر از اینکه بتوانید پارچه ای پیدا کنید که در هنگام دوخت و اولین شستشو، نگران تغییر ابعاد و اصطلاحا آبرفت آن نباشید. پارچه شانل یکی از بادوام ترین پارچه هایی است که می توانید برای دوخت لباس های مختلف تهیه کنید.


این پارچه نه در شستشوی اول تغییر سایز می دهد و نه در طولانی مدت رنگ و بافت آن دچار تغییر می شود. البته ممکن است در بعضی مدل های شاهد اندکی پرزدهی باشید. البته این مشکل نیز با رعایت نکاتی در هنگام شستشوی پارچه شانل تا حد زیادی رفع خواهد شد.


این پارچه بدن نما نیست

تاکید شد که مدل های مختلف پارچه شانل، بافت های گوناگونی دارند. بعضی از این پارچه تراکم بسیار بالایی دارند و بعضی دیگر در میان تار و پودشان فاصله هایی حس می شود.


اما در نهایت این پارچه جزو پارچه های بدن نما به حساب نمی آید. البته که آستر کشی پارچه شانل کار متداولی است و شما می توانید ایستایی متوسط این پارچه را با کمک آستر کشی، بیشتر کنید.


به همین دلیل می توانید مدل های مختلفی از لباس مجلسی با پارچه شانل داشته باشید. برای دیدن جدیدترین طرحهای پارچه شنل اینجا کلیک کنید.


نگهداری از پارچه شانل آسان است

پارچه شانل چندان جاذب آلودگی ها نیست و به دلیل استفاده از رنگ های متعدد در آن، لکه ها به ندرت رویش دیده می شوند. برای شستشوی آن بهترین گزینه، سپردن آن به مراکز خشکشویی است.


البته شستشو با دست نیز می تواند راه حل امنی برای شستن این پارچه باشد. اگر مایلید این پارچه را درون ماشین لباسشویی قرار دهید، توصیه می شود از برنامه شستشوی لباس های حساس و پشمی استفاده نمایید.


پشت و رو کردن لباس می تواند ترفند خوبی برای کاهش اصطکاک سطح پارچه شانل با سایر لباس ها باشد.


دوخت پارچه شانل دشوار نیست

تنها چیزی که ممکن است در زمان دوخت لباس مجلسی با پارچه شانل شما را دچار چالش کند، رشته رشته شدن تار و پود حساس آن است. جز این مسئله می توانید مطمئن باشید که دوخت این پارچه چندان چالش برانگیز نیست.


البته طبق نکاتی که باید در هنگام دوخت پارچه طرحدار در نظر داشته باشید، جهت طرح پارچه نیز اهمیت زیادی دارد. زیرا طرح پارچه در همه بخش های یک لباس باید در یک جهت باشد.


اگر پارچه شما بافت برجسته ای داشته باشد، جهت آن نیز مهم است. در واقع باید با توجه به خواب پرز پارچه برش را انجام دهید. برای دیدن جدیدترین طرحهای پارچه شنل اینجا کلیک کنید.


راهنمای نگهداری از پارچه شانل


رنگبندی پارچه بافت


نگهداری از پارچه مراحل مختلفی دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم به نکات مراقبت از این پارچه در مراحل مختلف دوخت، شستشو و نگهداری بپردازیم. امیدواریم با رعایت این نکات بتوانید لباس مجلسی با پارچه شانل را تا سالها با کیفیت روز اول حفظ کنید.


زیرا همانطور که می دانید، این پارچه کلاسیک و پرکاربرد هرگز قدیمی نمی شود. اگر بتوانید در طولانی مدت از آن خوب نگهداری کنید، تا سالها یک لباس شیک و خاص برای مهمانی های خود خواهید داشت.


نگهداری از پارچه شانل چندان دشوار نیست. تنها کافی است با آن با احتیاط برخورد کنید و آن را از اجسام تیز دور نگه دارید. زیرا بیشترین آسیبی که به این پارچه زیبا ممکن است وارد شود، نخ کش شدن الیاف برجسته آن است. برای دیدن جدیدترین طرحهای پارچه شنل نیز می توانید اینجا کلیک کنید.


نگهداری از پارچه شانل در مراحل دوخت آن

سعی کنید در هنگام دوخت پارچه شانل، نکات زیر را به خاطر داشته باشید:


محیط کار خود را تمیز کنید

الیاف پشمی به کار رفته در آن نیز ممکن است باعث ایجاد الکتریسیته شود. در نتیجه در بعضی مواقع ممکن است مو، خرده نخ و آشغال های روی زمین به پارچه شما بچسبد.


توصیه می شود قبل از اقدام به برش زدن این پارچه، محیط کار خود را تمیز کنید. زیرا پاکسازی سطح پارچه از آلودگی های اینچنینی سخت و زمان بر خواهد بود.


پارچه شانل را چند لایه برش نزنید

پارچه های ضخیم را نباید به صورت چند لایه برش بزنید. هرچند پارچه شانل ضخامت چندانی ندارد اما اگر چند لایه از آن روی هم قرار بگیرد، احتمال خطا در هنگام برش را افزایش خواهد دارد.


زیرا لایه ها روی هم می لغزند و ممکن است انحرافی در برش های شما ایجاد شود. برش زدن پارچه به صورت یک لایه، به طور کلی تسلط شما را بر پارچه افزایش می دهد.


به جهت طرح و کشسانی پارچه شانل توجه کنید

بعضی از مدل های پارچه شانل ممکن است از طول یا عرض دچار کشسانی شوند. در هنگام الگو کشی باید به این نکته توجه نمایید.


علاوه بر این، باید دقت کنید طرح پارچه در همه قسمت ها در یک جهت قرار بگیرد. این نکته می تواند مهمترین و چالش برانگیزترین نکته در هنگام برش پارچه طرحدار باشد.


بلافاصله پارچه شانل را سردوز بزنید

نکته مهمی که باید در هنگام دوخت پارچه شانل در نظر داشته باشید، الیاف حساس آن است و فرم تار و پودی و الیاف درشت این پارچه باعث می شود الیاف به سرعت از هم جدا شوند.


در واقع احتمال ریش ریش شدن این پارچه در اثر برخورد با قیچی و در هنگام برش، افزایش پیدا می کند. در نتیجه نیاز است بلافاصله پارچه شانل را سردوز بزنید.


با احتیاط اتو کشی انجام دهید

به طور کلی پارچه شانل از الیاف ترکیبی تولید می شود. برای اینکه به این الیاف حساس و تشکیل شده از چند مواد طبیعی و صنعتی آسیب نرسانید، توصیه می شود با احتیاط اتو کشی نمایید.


هرچند این پارچه به ندرت چروک می شود اما برای اتو کشی درزها حتما از یک پارچه نخی به عنوان محافظ استفاده کنید. دمای اتو نیز باید برای اتو کشی پارچه حساس مناسب باشد.


نگهداری از پارچه شانل در هنگام شستشوی پارچه

شستشوی پارچه شانل چندان دشوار نیست. اما شما می توانید با رعایت نکات زیر، طول عمر این پارچه حساس را افزایش دهید.


شوینده مناسب انتخاب کنید

برای شستشوی پارچه شانل به یک شوینده ملایم نیاز دارید. استفاده از شوینده های قوی ممکن است به رنگ و بافت پارچه آسیب بزند. پارچه شانل تیره ممکن است در شستشوی اولیه اندکی رنگ دهی داشته باشد، اما اگر آن را با شوینده مخصوص لباس های تیره بشویید، رنگ آن در طولانی مدت آسیبی نخواهد دید.


به دمای آب توجه کنید

بهترین دمای شستشو برای لباس های حساس، 25 درجه سانتیگراد است. این دما را برای شستشوی پارچه شانل توصیه می کنیم. برای شستشوی این پارچه نیازی به آب داغ ندارید و آب با دمای بالا ممکن است باعث شل شدن تار و پود آن شود.


برنامه شستشوی مناسب انتخاب کنید

پارچه شانل در درجه اول، در دسته پارچه های پشمی قرار می گیرد. به دلیل داشتن بافت خاص و الیاف متفاوت نیز بهتر است آن را یک پارچه حساس در نظر بگیرید. اگر قصد دارید این پارچه را در ماشین لباسشویی بشویید، از دمای زیاد و دور موتور بالا پرهیز نمایید.


از چلاندن آن بپرهیزید

چه در زمان شستشوی دستی و چه در هنگام خشک کردن پارچه شانل، توصیه می شود از چلاندن آن بپرهیزید. وارد کردن فشار زیاد به الیاف این پارچه ممکن است به بافت آن آسیب برساند.


لباس را آویزان نکنید

همانطور که اشاره شد، پارچه شانل تار و پود حساسی دارد و اگر بافت غیر متراکمی داشته باشد، ممکن است بر اثر فشار این تار و پودها دچار تغییر شکل شوند.


لباس خیس وزن بیشتر دارد، اگر آن را آویزان کنید ممکن است شل شده و تغییر شکل دهد. توصیه می شود لباس خیس خود را روی یک سطح صاف پهن کنید. به این صورت از چروک شدن آن نیز جلوگیری خواهید.


مراقبت از پارچه شانل برای طولانی مدت

لباس مجلسی با پارچه شانل را هر روز نیاز نخواهید داشت. در نتیجه احتمالا برای زمان زیادی باید آن را درون کمد قرار دهید. نکات زیر به شما کمک می کند از این لباس نفیس خود بهتر مراقبت نمایید.


لباس به صورت آویزان در کمد قرار دهید

اگر لباس مجلسی با پارچه شانل شما بلند و سنگین نیست، توصیه می شود آن را به صورت آویزان در کمد قرار دهید. زیرا تا زدن آن باعث ایجاد چروک های عمقی در پارچه می شود.


اگر لباس شما سنگین است، می توانید از دو عدد چوب لباسی برای قرار دادن آن در کمد استفاده کنید. اگر قصد تا کردن این لباس را دارید، این کار را به نحوی انجام دهید که لباس چروکیده نشود.


از کاور محافظ استفاده کنید

خاک و حشرات موذی دو عامل تخریب لباس در طولانی مدت هستند. الیاف پشمی پارچه شانل جاذب هر دوی اینها است. برای محافظت از لباس مجلسی با پارچه شانل خود، حتما آن را درون کاور محافظ قرار داده و سپس در کمد نگهداری نمایید.


مراقب لکه ها باشید

اگر می خواهید عمر لباس مجلسی با پارچه شانل را بیشتر کنید، توصیه می شود مراقب لکه ها باشید. هر لکه را به سرعت پاک کنید و به این ترتیب لباس شما همیشه تمیز و سالم خواهد بود.


5 مدل لباس مجلسی با پارچه شانل

تا این قسمت مطلب، به ویژگی های منحصر به فرد پارچه شانل پرداختیم. گفتیم این پارچه یکی از بهترین و زیباترین پارچه هایی است که می توانید از آن در دوخت لباس های مختلف بهره ببرید.


در ادامه قصد داریم چند مدل لباس مجلسی با پارچه شانل به شما معرفی کنیم. برای انتخاب بهتر پارچه و دیدن جدیدترین طرحهای پارچه شنل اینجا کلیک کنید.


کت و دامن با پارچه شانل


کت-و-دامن-بلند،-مدل-لباس-مجلسی-کلاسیک


همانطور که اشاره شد، اولین کاربرد پارچه شانل در تولید کت و دامن های برند معروف شنل بود.


در واقع دلیل تولید پارچه، طراحی کت و دامن های زنانه و خاصی با این پارچه بود. در نتیجه اولین مدل لباس مجلسی با پارچه شانلی که می توانیم به شما توصیه کنیم، کت و دامن است.


پیراهن بلند با پارچه شانل


پیراهن-ماکسی-بلند-با-پارچه-بافت-شانل


پیراهن های ماکسی بلند یکی از بهترین مدل های لباس مجلسی با پارچه شانل است که می توانید از پوشیدن آنها لذت ببرید. این پیراهن ها را هم می توانید به شکل دکلته و هم آستین دار طراحی کنید.


دامن مجلسی متفاوت


دامن-مجلسی-با-پارچه-بافت-شانل


دامن ها یکی از کاربردی ترین لباس هایی هستند که در مجالس و مهمانی می توانید آنها را بپوشید. پارچه شانل این امکان را به شما می دهد که انواع دامن بلند و کوتاه را برای مهمانی خود بدوزید.


پیراهن کوتاه با پارچه شانل


مدل-لباس-مجلسی-با-پارچه-بافت-شانل-برای-زمستان


یکی از جذاب ترین مدل های لباس مجلسی با پارچه شانل که می توانیم به خانم های جوان و خوش سلیقه توصیه کنیم، پیراهن کوتاه ماکسی با این پارچه است.


این پیراهن ها را می توانید با دامن ماکسی یا چین دار طراحی نمایید. برای دیدن جدیدترین طرحهای پارچه شنل اینجا کلیک کنید.


کت و شلوار با پارچه شانل


کت-و-شلوار-زنان،-مدل-لباس-مجلسی-شیک


کت و شلوارهای طراحی شده با این پارچه می توانند یکی از کاربردی ترین لباس های مجلسی با پارچه شانل باشند.


این گزینه را به خانم های طرفدار استایل کلاسیک توصیه می کنیم. می توانید انواع کت و شلوار زنانه را با این پارچه برای خود طراحی کنید.

منبع : آیا با پارچه شانل می شود لباس مجلسی دوخت؟

7 مدل شومیز زنانه با پارچه وال خامه دوزی + عکس


7 مدل شومیز زنانه با پارچه وال خامه دوزی + عکس


برای داشتن یک استایل زیبا و جذاب نیاز به رعایت چند نکته مهم دارید. به عنوان مثال شما باید مشخص کنید که این استایل را برای حضور در چه مراسمی مد نظر دارید. استایل های کژوال، کلاسیک، اسپرت و غیره، هر کدام برای حضور در مکان های بخصوصی کاربرد دارند. نکته بعدی این است که باید هارمونی و ترکیب رنگی درست را رعایت کنید. انتخاب مدل و آیتم های به کار رفته در آن استایل نیز، برای خانم های شیک پوش اهمیت بالایی دارد.  بعد از مدل چیزی که برای شما یک استایل زیبا می سازد، انتخاب پارچه درست است و به عنوان نکته آخر برای داشتن یک استایل جذاب، باید به ترندهای روز جهانی توجه زیادی داشته باشید. آیتمی که می تواند تمامی این نیازها را مرتفع کند شومیز است. از این رو قصد داریم شما را با چند مدل شومیز زنانه آشنا کنیم.


چرا باید پارچه وال خامه دوزی را برای دوخت شومیز انتخاب کنیم؟

پارچه ای که برای دوخت شومیز خود انتخاب می کنید باید دارای ظاهری زیبا و در عین حال کیفیت بالا باشد. پارچه وال خامه دوزی، با ظاهری زیبا و خاص، و درعین حال کیفیت بالایی که دارد به خوبی این انتظارات را برآورده می کند. خصوصیت دیگری که از پارچه شومیز خود انتظار دارید، قابلیت اجرا، برای دوخت مدل های متنوع است. پارچه انتخابی شما باید قابلیت ترکیب شدن با سایر پارچه ها را داشته باشد. وال خامه دوزی با اکثر پارچه ها ست می شود.

پارچه-وال-خامه-دوزی-رنگی


پارچه وال خامه دوزی برای دوخت اکثر مدل ها مناسب است و می توانید بسته به سلیقه خود، مدل دلخواه خود را انتخاب کنید، و آن را با این پارچه جذاب بدوزید.این پارچه جزو پارچه های ترند و پرفروش در جهان است، که امروزه طرفداران زیادی دارد. از ویژگی های مهمی که یک شومیز زنانه باید داشته باشد، کاربردی بودن آن در استایل های مختلف است. شما نیز می توانید با خرید این پارچه و دوخت یک مدل شومیز زنانه زیبا صاحب یک آیتم خاص و کاربردی شوید. اگر شما نیز از آن دسته افرادی باشید که به دنیای مد و فشن علاقمند هستند، این پارچه می تواند برای شما گزینه مناسب و ایدئالی باشد.


مدل شومیز زنانه پرطرفدار با پارچه وال خامه دوزی

با پارچه وال خامه دوزی دست شما در انتخاب مدل باز است. می توانید مطابق با سلیقه خود و استایلی که می پسندید، مدل شومیز زنانه خود را انتخاب کنید. در ادامه قصد داریم شما را با چند مدل شومیز زنانه زیبا و پرطرفدار آشنا کنیم. مطمئنا در پایان این مقاله می توانید راحت تر در مورد مدل شومیز خود تصمیم بگیرید.

مدل شومیز زنانه ساده و مینیمال در کنار یک استایل کژوال جذاب

مدل-شومیز-زنانه-ساده-و-مینیمال

وقتی اسم از شومیز زنانه به میان می آید، در ذهن همه ما شومیزهای ساده و زیبا نقش می بندد. شومیز های مینیمال در عین سادگی می توانند تحول جدی را در استایل شما ایجاد کنند. اگر طرفدار سبک های ساده و در عین حال جذاب هستید، این مدل شومیز زنانه برای شما است. این مدل شومیز زنانه به تنهایی زیبایی زیادی دارد. می توانید از مدل شومیزهای ساده و مینیمال در استایل های کژوال بهره ببرید. پایه و اساس استایل کژوال سادگی و دوری از زرق و برق است. پس برای این مدل شومیز زنانه، بهتر است از اکسسوری استفاده نکنید. همچنین استفاده از رنگ های ختنثی و نود (nude) بهترین گزینه است. کافی است آن را با یک کفش اسپرت و شلوار جین، یا کالج و شلوار پارچه ای کرپ ست کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

شومیزهای کراپ کوتاه و جذاب در استایل مونوکرم

شومیزهای-کراپ-کوتاه-و-جذاب

استایل

 از جمله استایل هایی است که در آن سادگی زیادی دیده می شود. اما این استایل با استایل کژوال تفاوت زیادی دارد. در استایل مونوکروم شما می توانید تنها از یک رنگ در استایل خود بهره ببرید. همچنین می توانید با کمی خلاقیت از سادگی زیاد شومیزهای مینیمال فاصله بگیرید و استایل منحصر به فرد خود را طراحی کنید. برای دوخت این مدل شومیز زنانه می توانید از پارچه وال خامه دوزی استفاده کنید. این پارچه دست شما را در انتخاب رنگ و مدل باز می گذارد.

اگر به دنبال یک استایل ساده و در عین حال زیبا می گردید مستقیما به سراغ شومیزهای کراپ پرطرفدار بروید و از آن در استایل مونوکروم خود بهره ببرید. شومیز کراپ خود را می توانید با دامن های کوتاه و میدی ست کنید. همچنین از زیبایی این شومیزهای زیبا در کنار شلوارهای فاق بلند و دم پا گشاد غافل نشوید، که می توانند برای شما یک استایل جذاب بسازند. بعد از استفاده از این شومیزها به خوبی متوجه نگاه های تحسین برانگیز اطرافیانتان خواهید شد. از شومیزهای کراپ در استایل های اسپرت نیز می توانید بهره ببرید. کافی است این شومیز جذاب را با یک شلوار جین آبی روشن و کفش اسپرت ست کنید.

شومیزهای فانتزی با آستین های پفکی، مناسب استریت استایل

شومیزهای-فانتزی-با-آستین-های-پفکی

یکی از زیباترین مدل شومیزها برای خانم های جوان و دختران، شومیزهای آستین پفکی و فانتزی هستند. در دوخت این شومیزها تمرکز طراح لباس بر روی آستین های آن است. بعد از دوخت نیز بیشترین قسمتی از شومیز که جلب توجه می کند، آستین آن است. این مدل شومیز زنانه، امروزه بسیار در بین دختران جوان محبوب شده است. آستین های پفکی ظاهری بامزه و زیبا دارند. همین ظاهر منحصر به فرد در آستین ها می تواند به تنهایی استایل جذابی را برای شما فراهم کند.

لبه های آستین های پفکی را می توانید با کش یا مچی جمع کنید. پارچه وال خامه دوزی به دلیل آهار نسبی که دارد برای دوخت این مدل آستین بسیار مناسب است. این مدل شومیز زنانه به دلیل ظاهر غیر رسمی که دارد برای استایل های خیابانی بهترین گزینه است. بهتر است برای ست کردن این مدل شومیز زنانه به سراغ شلوارهای جین و کفش های اسپرت بروید و یک استایل خیابانی جذاب را تجربه کنید.پارچه کشمیر جناغی

مدل شومیز زنانه چین دار و استایل اسپرت همه پسند

مدل-شومیز-زنانه-چین-دار

چین و پیله آپشن هایی هستند که می توانند ظاهر لباس شما را به خوبی تغییر دهند. با به کاربردن این دو می توانید ظاهر شومیز ساده خود را به یک شومیز خاص و همه پسند تغییر دهید. کافی است کمی خلاقیت داشته باشید. از چین و پیله می توانید در قسمت های مختلف شومیز خود بهره ببرید. برندهای لباس سالانه تعداد زیادی شومیز تولید می کنند که در بسیاری از آن ها چین های زیبا و دوست داشتنی را می توانید ببینید. این موضوع به خوش سلیقه بودن طراح و باهوش بودن او برمی گردد. آن ها متوجه شدند که چین های ریز و درشت ظاهر منحصر به فردی را برای محصولات آن ها ایجاد می کنند، که برای همه سنین جذابیت دارد و به عبارتی همه پسند است.

جالب است بدانید استایل اسپرت نیز، یک استایل مورد پسند همگان است و طرفداران زیادی دارد. پس بهتر است برای داشتن یک استایل اسپرت زیبا و بدون دغدغه همین حالا اقدام کنید. پارچه وال خامه دوزی آهار متوسطی دارد و می تواند چین ها لباس شما را به بهترین شکل نشان دهد. برای تکمیل استایل خود می توانید از کفش های اسپرت، شلوار جین و یک کیف دستی کوچک بهره ببرید.

شومیزهای یقه رومی نامتقارن در کنار استایل های کلاسیک

شومیزهای-یقه-رومی-نامتقارن

برای داشتن یک شومیز زیبا، باید کمی ابتکار عمل داشته باشید. همچنین از مدل های تکراری و همیشگی فاصله بگیرید. این مدل شومیزها مناسب افرادی است که به سبک های ساده و مینیمال علاقه ای ندارند. آن ها بیشتر طرفدار مدل های پیچیده و پرکار هستند. این افراد برای دوخت شومیز خود جسارت بالایی دارند و به سراغ مدل های نامتقارنی مثل مدل رومی می روند. مدل رومی یکی از مدل های پرطرفدار است. در این مدل یکی از سرشانه های شما پوشیده و دیگری باز است. برای زیباتر شدن مدل شومیز زنانه خود می توانید از چین در قسمت یقه، دامن و آستین لباس خود استفاده کنید.

استایل کلاسیک جزو شیک ترین و فاخرترین استایل های دنیای فشن است. استایل کلاسیک باید بتواند برای شما ظاهری برازنده و لوکس فراهم کند. پارچه وال خامه دوزی به سبب ظاهر زیبا و موجه ای که دارد می تواند برای ساخت این استایل مناسب باشد. از طرفی مدل های نامتقارن مثل مدل رومی نیز گزینه بسیار مناسبی برای ساخت یک استایل کلاسیک شیک و جذاب هستند. در استایل کلاسیک از شلوارهای پارچه ای ساده و چارخونه استفاده می شود. شما نیز بهتر است برای آیتم شلوار، از شلوار های راسته و پارچه ای، در کنار یک کیف دستی کوچک بهره ببرید.

مدل شومیز زنانه پاپیون دار و استایل هنری دوست داشتنی

مدل-شومیز-زنانه-پاپیون-دار

استایل هنری برگرفته از احساسات و خلاقیت بالای طراح لباس است. افرادی که این سبک را می پسندند نیز معمولا افرادی جسور و با اعتماد به نفس هستند. این افراد با ورود به یک مکان اکثر نگاه ها را به خود جلب می کنند. راز این افراد داشتن خلاقیت و هوش هیجانی بالا است. شما نیز اگر می خواهید در استایل هنری خود از یک مدل شومیز زنانه زیبا بهره ببرید، باید بی پروا عمل کنید. لازمه داشتن یک استایل هنری فاصله گرفتن از کلیشه و مدل های تکراری است. یکی از چیز هایی که باعث می شود مدل شومیز زنانه شما زیباتر به نظر برسد، پاپیون است. پاپیون می تواند رنگ بوی تازه ای به شومیز شما ببخشد و شما را برای ساخت یک استایل هنری یاری کند.

بسته به سلیقه خود، می توانید این مدل شومیز زنانه را با دامن یا شلوار ست کنید. اما توجه داشته باشید، هسته اصلی استایل شما، شومیزتان است. پس برای طراحی دیگر آیتم های خود زیاده روی نکنید و به سراغ مدل های پر زرق و برق نروید. تنها کافی است، استایل خود را با یک شلوار جین و کفش اسپرت، یا دامن پارچه ای و کالج ساده تکمیل کنید.

شومیز آف شولدر زیبا مناسب برای اکثر استایل ها

شومیز-آف-شولدر

اگر بخواهیم یک مدل شومیز داشته باشیم که بتوانیم از آن در اکثر استایل ها استفاده کنیم، بدون شک شومیزهای آف شولدر یا دکلته بهترین گزینه هستند. مدل دکلته در بین خانم های جوان طرفداران زیادی دارد. از این مدل در پیراهن های مجلسی، تاپ ها و شومیزها به فراوانی استفاده می شود. شما نیز می توانید با خرید پارچه وال خامه دوزی و دوخت آن یک مدل شومیز دکلته زیبا داشته باشید. از این شومیز زیبا می توانید در استایل های متنوع و مراسم های مختلف استفاده کنید.

اگر این شومیزها را با یک شلوار جین و کفش اسپرت ست کنید می توانید یک استایل اسپرت دخترانه و زیبا داشته باشید. در صورتی که مایلید از شلوارهای پارچه ای بهره ببرید می توانید به استایل های کژوال یا کلاسیک فکر کنید. اگر از پارچه وال خامه دوزی بهره ببرید شومیز و دامن ست و همرنگ بدوزید، استایل مونوکروم شما خیره کننده خواهد بود.

منبع : 7 مدل شومیز زنانه با پارچه وال خامه دوزی + عکس

پارچه شانل و پارچه کشمیر؛ دو انتخاب محبوب زمستانی

پارچه شانل و پارچه کشمیر؛ دو انتخاب محبوب زمستانی

پارچه شانل یکی از بهترین انتخاب ها برای دوخت لباس های زمستانی و پاییزی است. این پارچه دارای بافتی ساده و بوده و تار و پودهای آن کاملا مشخص هستند. طرح های پارچه شانل در الیاف و نخ های بافته شده در آن به کار رفته اند. جالب است بدانید که پارچه بافت نوعی از پارچه توئیت است. پارچه شانل دارای الیاف متنوعی بوده و از پارچه های لوکس به شمار می آید. قیمت پارچه شانل لمه دار مشکی و سایر انواع شانل بالا است.

پارچه شانل یکی از بهترین انتخاب ها برای دوخت لباس های زمستانی و پاییزی است. این پارچه دارای بافتی ساده و بوده و تار و پودهای آن کاملا مشخص هستند. طرح های پارچه شانل در الیاف و نخ های بافته شده در آن به کار رفته اند. جالب است بدانید که پارچه بافت نوعی از پارچه توئیت است. پارچه شانل دارای الیاف متنوعی بوده و از پارچه های لوکس به شمار می آید. قیمت پارچه شانل لمه دار مشکی و سایر انواع شانل بالا است.

در ادامه با ویژگی های پارچه شانل و پارچه کشمیر آشنا می شویم. همچنین به بررسی تفاوت پارچه کشمیر و پارچه شانل می پردازیم. با بررسی این ویژگی ها می توانید پارچه مورد نظر خود را انتخاب کنید. هچنین نکات مهم برای خرید پارچه بافت و کشمیر را نیز بیان می کنیم.

پارچه کشمیر یا پارچه توئیت

پارچه توییت

پارچه کشمیر یا توئیت یکی دیگر از محبوب ترین پارچه های زمستانی است. این پارچه از الیاف با رنگ های مختلف تولید می شود. الیاف به کار رفته شده در تولید این پارچه به صورت نامنظم از رنگ های مختلف تولید می شوند. اگر می خواهید یک استایل کلاسیک پاییزه و زمستانی داشته باشید، پارچه توئیت انتخابی عالی خواهد بود. از این پارچه می توانید برای دوخت انواع کت، کت و شلوار، پالتو، شلوار و … استفاده کنید.

آزمون تافل هوم ادیشن برای دانشگاه های استرالیا

بررسی الیاف موجود در پارچه شانل

برای بررسی تفاوت پارچه کشمیر و پارچه شانل باید الیاف این دو پارچه را بررسی کنیم. یکی از مشخصه های پارچه شانل، الیاف متنوعی است که در تولید این پارچه به کار رفته می شود. در تولید این پارچه، الیاف لطیف پشمی به کار رفته می شوند. پارچه شانل دارای زیر دستی نرم است. الیاف دیگری نظیر ترکیب پشم، پلی استر، ویسکوز ریون، اکریلیک و نایلون نیز ممکن است در تولید پارچه شانل به کار رفته شود.

الیاف پارچه شانل

در تولید پارچه شانل از نخ هایی با گره های متنوع یا نخ های ظریف در کنار هم استفاده می شود. قیمت پارچه بافت ممکن است بر اساس الیاف به کار رفته شده در آن بستگی دارد. برای مثال قیمت پارچه شانل لمه دار مشکی و پارچه های شانل با الیاف سیم و زر از نمونه های ساده تر بیش تر است.

پارچه شانل دارای بافتی ساده و متقارن است. به این نوع بافت، بافت تار و پودی نیز می گویند. در فرایند تولید پارچه شانل از ترکیب 2 تا 10 نخ گوناگون استفاده می شود. معمولا این پارچه دارای بافت شلی بوده و بین تار و پود آن فضای خالی وجود دارد. تراکم بافت پایین پارچه شانل باعث شده که این پارچه لخت باشد.

الیاف تشکیل دهنده پارچه کشمیر

الیاف پارچه کشمیر

پارچه کشمیر از الیافی مانند الیاف پشم، پنبه، کشمیر، اکریلیک، پلی استر، ویسکوز ریون و نایلون تولید می شوند. پارچه توئیت معمولا در برابر آب و رطوبت مقاوم است. اگر قصد دوخت یک لباس بسیار گرم زمستانی را دارید این پارچه انتخاب خوبی است.

نوع ایستایی پارچه شانل

یکی دیگر از موارد قابل بررسی در تفاوت پارچه کشمیر و پارچه شانل، نوع ایستایی این دو پارچه است که آن ها را بررسی می کنیم. پارچه زمستانی شانل یک پارچه ضخیم و گرم با ایستایی شل و لخت است. ایستایی پارچه شانل با توجه به نخ های به کار رفته شده و نخ های موجود در آن متفاوت می باشد. در صورتی که در تولید پارچه شانل از نخ های ضخیم و گره دار استفاده شود، این پارچه تراکم بافت متوسطی خواهد داشت، در نتیجه لباس های دوخته شده با آن به صورت کتی و آهار دار روی تن می ایستند.

خرید پارچه شانل

چنانچه پارچه شانل با استفاده از نخ های ظریف و کم تراکم تولید شود، به صورت لخت و شل می ایستد. در نتیجه با توجه به تنوع نخ و بافت پارچه شانل، لباس های دوخته شده با آن می توانند به صورت لخت یا کتی روی تن بنشینند. در هنگام خرید پارچه بافت باید به ایستایی این پارچه دقت کنید.

ایستایی پارچه توییت

پارچه کشمیر

یکی از موارد مهم در ایستایی پارچه توییت، الیاف به کار رفته شده در تولید این پارچه هستند. پارچه توییت از الیاف پشم و کشمیر ساخته می شود. در تولید این پارچه از الیاف نرم و لطیف استفاده شده است اما باز هم پارچه های پشمی دارای حس لمسی کمی زبری هستند. به دلیل وجود پرزهای روی الیاف پشمی ممکن است که این پارچه به صورت مستقیم روی بدن احساس خارش کند. در نتیجه پیشنهاد می کنیم که حتما پارچه کشمیر را آستر کشی کنید تا باعث خارش نشود.

میزان لطافت پارچه بافت

الیاف پشمی به کار رفته شده در پارچه شانل دارای زیر دستی نرم بوده و حس لمسی لطیف دارند. البته انواع پارچه شانل که در تولید آن ها از نخ زر یا سیم استفاده شده باشد، دارای زیر دستی زبر است. در دوخت لباس با این نوع پارچه ها باید از لایه آستری استفاده کنید.

 میزان چروکی و شکنندگی پارچه بافت

یکی از ویژگی های عالی پارچه شانل، چروک پذیری پایین آن است. این پارچه زمستانه اتو پذیری بسیار خوبی نیز دارد. پارچه شانل با تراکم بافت پایین و الیاف ظریف به کار رفته در آن، پارچه ای حساس است. این پارچه را نباید تحت فشار و کشش زیاد قرار دهید. از پارچه شانل باید با ملایم و دقت بالا نگهداری کنید؛ زیرا طول عمر آن بیشتر می شود.

بررسی چروکی و شکنندگی پارچه کشمیر

بر اساس الیاف به کار رفته شده در پارچه کشمیر، چروک پذیری آن تعیین می شود. برای مثال پارچه پشمی کشمیر دارای چروک پذیری کمی است. این پارچه با یک اتو کشی با دمای پایین خیلی سریع صاف می شود. چین و شکن های ایجاد شده در پارچه پشمی کمی درشت است. در نتیجه برای دوخت لباس های چین دار گزینه مناسبی نیست. پارچه کشمیر تولید شده از الیاف مصنوعی دارای چروک پذیری بیشتری بوده ولی اتو خور خوبی دارد.

کاربردهای پارچه شانل

پارچه شانل یکی از پارچه های کاربردی پاییزه و زمستانه برای دوخت انواع کت و پالتو است. همچنین با این پارچه می توانید انواع بلیزر، کت و دامن، پیراهن و … را نیز بدوزید.

نکات نگهداری پارچه بافت

پارچه بافت یا شانل پارچه ای حساس و ظریف بوده و باید از آن به خوبی مراقبت کنید. پارچه شانل کم تراکم و شل را نباید از رخت آویز، آویزان کرد؛ زیرا در چنین شرایطی بافت پارچه آسیب دیده و لباس شل خواهد شد. همچنین پارچه شانل را نباید تحت فشار زیادی بگذارید؛ زیرا پارچه دچار اعوجاج می شود. همچنین دقت کنید که باید لباس های شانل را درون کاور پلاستیکی بگذارید تا گرد و غبار روی آن نشیند.

 روش شست و شو پارچه شانل

از آنجایی که پارچه شانل دارای الیاف پشمی و پرز دار است، پیشنهاد می کنیم که پارچه شانل را به صورت دستی بشویید. توجه داشته باشید که خشک کن چرخشی و خشک شویی باعث آسیب رساندن به بافت پارچه می شوند. دمای آب مناسب برای شست و شوی این پارچه باید 25 درجه سانتی گراد باشد.

لباس های شانل را به هیچ عنوان چنگ نزنید؛ زیرا این کار نیز باعث آسیب رساندن به بافت پارچه می شود. در صورت لکه شدن پارچه می توانید آن را به آرامی ماساژ دهید تا لکه آن از بین برود. همچنین نباید از شوینده های حاوی سفید کننده استفاده کنید. چرا که این مواد شوینده باعث کاهش عمر پارچه شده و آن را بور می کنند.

روش شست و شو پارچه کشمیر

در هنگام شست و شوی پارچه کشمیر نباید دمای آب را در درجه گرم تنظیم کنید. آب گرم باعث شل و چروک شدن لباس های پشمی می شود. دمای آب مناسب برای شست و شوی این پارچه، بین 25 تا 40 درجه سانتی گراد است. این پارچه را می توانید با ماشین لباسشویی و خشک کن های چرخشی شسته و خشک کنید.

سیر تا پیاز انواع روغن صنعتی و هرآنچه در مورد روغن صنعتی باید بدانید!!

دقت داشته باشید که برای شست و شوی این لباس ها، ماشین لباسشویی را در تنظیمات شست و شوی لباس های پشمی قرار دهید. از شوینده های حاوی سفید کننده استفاده نکنید. زیرا این شوینده ها به پارچه آسیب می رسانند. برای شست و شوی پارچه کشمیر از شوینده های ملایم باید استفاده کنید.

روش خشک کردن پارچه کشمیر

اگر قصد خشک کردن لباس های کشمیر را دارید می توانید آن ها را روی یک سطح صاف و نرم قرار دهید. دقت داشته باشید که نباید پارچه را در معرض تابش نور مستقیم خورشید قرار دهید. می توانید برای خشک کردن پارچه از خشک کن چرخشی استفاده کنید اما باید بدانید که پارچه شما خیلی چروک می شود. اگر می خواهید لباس های پشمی را با اتو خشک کنید، حتما لباس پشمی را میان پارچه محافظ پتبه ای بگذارید. سپس آن را با اتو با دمای متوسط خشک کنید.

شیوه خشک کردن پارچه بافت

به دلیل ظرافت و حساس بودن بالای پارچه شانل نباید آن را از رخت آویزان کنید. پس از شست و شوی لباس های شانل آن ها را روی سطحی صاف و نرم قرار دهید و اجازه دهید تا خشک شوند. برای خشک کردن لباس های شانل آن ها را در معرض نور مستقیم خورشید نگذارید؛ زیرا بور می شوند.

روش اتوکشی پارچه شانل

پارچه زمستانه شانل را باید با ملایم اتو کنید. این پارچه دارای بافتی شل بوده و تراکم پایینی دارد؛ به همین دلیل ممکن است در اثر حرارت اتو کشیده شود. درجه حرارت اتو را در دمای متوسط قرار دهید. همچنین می توانید از یک پارچه محافظ پنبه ای استفاده کنید. می توانید اتو را از جهت پشت پارچه بگذارید و بردارید. اتو را نباید روی پارچه بکشید.

روش اتو کشی پارچه کشمیر

برای اتو کشی پارچه توییت باید اتو را در دمای 1 و 2 تنظیم کرده و سپس آن را اتو کنید. پیشنهاد می کنیم که برای اتو کشی پارچه را بین دو لایه پارچه محافظ پنبه ای قرار دهید. اتو را نباید روی پارچه بکشید؛ زیرا ممکن است پارچه تغییر شکل داده و کش بیاید.

بهترین روش در اتو کشی پارچه کشمیر این است که اتو را به آرامی روی پارچه گذاشته و بردارید. این روش اتو کشی آسیبی به پارچه نمی رساند. اتو بخار نیز گزینه خوبی برای اتو کشی پارچه کشمیر است.

نکات مهم در هنگام خرید پارچه بافت

در هنگام خرید پارچه بافت باید به ضخامت این پارچه دقت کنید. باید ببنید که آیا این پارچه برای دوخت لباس مدنظر شما قابل استفاده است یا خیر؟

اگر می خواهید لباسی با ایستایی شل و راحت بدوزید، می توانید از انواع پارچه شانل کم تراکم استفاده کنید. اما برای دوخت لباس های شانل با ایستایی بیش تر باید از انواع پارچه شانل پر تراکم تر استفاده کنید. برای دوخت لباس های آهار دار با ایستایی محکم می توانید از لایی کشی استفاده کنید. در هنگام لایی کشی بهتر است که اتو را به آرامی روی پارچه گذاشته و سپس بردارید تا پارچه آسب نبیند.

یکی دیگر از موارد مهم در هنگام خرید پارچه بافت، خرید از یک فروشگاه معتبر است. با خرید پارچه بافت از فروشگاهی معتبر خیالتان از بابت کیفیت بالای پارچه راحت خواهد بود. قیمت پارچه شانل لمه دار مشکی بر اساس کیفیت این پارچه بسیار مناسب است.

معرفی دوره حسابداری در کرج

 راز و رمز های دوخت پارچه شانل

سوزن مناسب دوخت پارچه را باید بر اساس ضخامت پارچه انتخاب کنید. برای دوخت پارچه شانل می توانید از سوزن شماره 14 سا 16 استفاده کنید.

دقت داشته باشید که پارچه شانل با تراکم بافت پایین خود، پس از برش ریش ریش می شود. به همین دلیل پس از برش آن لبه های پارچه را سر دوز بزنید.

بافت پارچه کشمیر

پارچه کشمیر دارای روش های بافت گوناگونی مانند بافت ساده متقارن، بافت کجراه و بافت جناغی است. هر کدام از این نوع بافت ها باعث ایجاد طرح های خاصی در این پارچه می شوند.

بررسی ضخامت کشمیر

اگر بخواهیم ضخامت پارچه کشمیر را بررسی کنی باید به الیاف و تراکم بافت آن ها توجه کنیم. پارچه توییت یک پارچه زمستانی ظریف و منعطف با ضخامت متوسطی است. از آنجایی که الیاف پشمی عایق گرما هستند، در نتیجه این پارچه برای دوخت لباس های بسیار گرم مناسب است.

کاربرد پارچه کشمیر

کاربردهای اولیه پارچه کشمیر در زمان های گذشته در دوخت انواع لباس های غیر رسمی مانند شکار، ماهیگیری، تیراندازی و … بوده است. سپس از این پارچه برای دوخت کت های مناسب برای دوچرخه سواری استفاده کردند. در دنیای مد و فشن امروزی از پارچه کشمیر برای دوخت انواع جلیقه، کت های زمستانی، پالتو، کت و شلوار، لباس های بیرون از منزل و … استفاده می کنند. از پارچه شانل لمه دار مشکی نیز می توانید برای دوخت لباس های زمستانی استفاده کنید. قیمت پارچه شانل لمه دار مشکی یکی از مزایای خرید این پارچه است.

نکات و روش های نگهداری از پارچه کشمیر

یکی از نکات مهم در نگهداری از لباس های کشمیر این است که آن ها را نباید از رخت آویز، آویزان کنید. آویزان کردن این لباس ها باعث کش آمدن و افتادگی ظاهری آن ها می شود. بهتر است که لباس های پشمی را تا کنید و داخل کاور بگذارید؛ با این روش لباس های شما از گرد و غبار در امان می مانند.

نکات مهم در خرید پارچه کشمیر

در هنگام خرید پارچه کشمیر دقت کنید که انواع پارجه کشمیر باکیفیت دارای قیمت بالاتری هستند. این پارچه ها کیفیت بالاتری داشته و مقاومت زیادی دارند. برای تشخیص پارچه کشمیر باکیفیت می توانید یکی از الیاف کناری پارچه را بکشید، در صورتی که به راحتی پاره شود یعنی پارچه بی کیفیت است. اما در صورتی که نخ را محکم کشیدید و دیر پاره شود نشان دهنده الیاف مقاوم پارچه است.

سوزن مناسب برای دوخت پارچه کشمیر، سوزن شماره 16 و 18 است. پارچه کشمیر دارای ایستایی متوسطس است. برای تن خور بهتر لباس های کشمیر می توانید آن را لایی کشی کنید. برای لایی کشی این پارچه نباید اتو را روی پارچه حرکت دهید. برای دوخت لباس های خوش دوخت با پارچه کشمیر می توانید از چرخ خیاطی صنعتی استفاده کنید.

تفاوت پارچه کشمیر و پارچه شانل

پارچه شانل و پارچه کشمیر دو پارچه محبوب زمستانی و پاییزه هستند. ویژگی های این دو پارچه را پیش رویتان گذاشتیم و در این بخش تفاوت های آن ها را بررسی می کنیم.

پارچه شانل دارای بافتی برجسته و نرم است. در پارچه شانل می توانید فاصله بین الیاف را مشاهده کنید. اما بافت پارچه کشمیر بر اساس مدل پارچه متفاوت خواهد بود. برای مثال پارچه کشمیر جناغی و پارچه کشمیر تارتان دارای بافت متفاوتی هستند. با لمس کردن پارچه کشمیر، هیچ گونه تار و پودی را احساس نخواهید کرد اما در هنگام لمس پارچه شانل متوجه برجستگی های آن خواهید شد.

دیگر تفاوت پارچه کشمیر و پارچه شانل در ایستایی آن ها است. پارچه شانل دارای ایستایی متوسطی بوده و ریزش دار است. البته پارچه های شانل متراکم تر دارای ایستایی بیشتری هستند. پارچه کشمیر دارای ایستایی متوسطی است.

در خصوص تفاوت پارچه کشمیر و پارچه شانل در میزان چروک پذیری باید بگوییم که چروک پذیری پارچه شانل بسیار کم است. چروک های ایجاد شده در این پارچه را می توانید با اتو بخار برطرف کنید. میزان چروک پذیری پارچه کشمیر بر اساس الیاف به کار رفته شده در آن متفاوت است. پارچه کشمیر با الیاف مصنوعی زیاد چروک پذیری بالایی دارد. اما چنانچه پارچه کشمیر از الیاف پشمی تولید شده باشد دارای چروک پذیری کمی خواهد بود.

منبع : پارچه شانل و پارچه کشمیر؛ دو انتخاب محبوب زمستانی

6 پارچه ای که می توانید با پارچه کرپ باربی ترکیب کنید


6 پارچه ای که می توانید با پارچه کرپ باربی ترکیب کنید


انتخاب پارچه برای دوختن لباس، انتخابی سخت و زمان گیر است. ممکن است بتوانید مدل لباس خود را از طریق اینترنت، مزون ها یا آنلاین شاپ ها به سرعت پیدا کنید. اما برای انتخاب پارچه آن باید ساعت ها و حتی روزها زمان صرف کنید، تا بتوانید پارچه دلخواه خود را پیدا کرده و خریداری کنید. اگر بخواهیم از یک پارچه، به عنوان پارچه ای که برای دوخت اکثر لباس ها مناسب است، و زیبایی منحصر به فردی دارد نام ببریم، پارچه کرپ باربی آن پارچه خواهد بود.

ویژگی که پارچه کرپ باربی را از دیگر پارچه ها متمایز می کند، زیبایی آن نیست. چیزی که آن را متمایز می کند، قابلیت ترکیب شدن آن با سایر پارچه ها است. اگر از لباس های ساده خسته شدید و ترجیح می دهید در پیراهن یا مانتو خود، بیش از یک پارچه به کار ببرید، می توانید پارچه کرپ باربی را امتحان کنید.

پارچه کرپ باربی چیست؟

کرپ باربی زیر مجموعه پارچه کرپ بوده و جزو ریزش دارترین نوع پارچه کرپ محسوب می شود. پارچه کرپ باربی نسبت به سایر کرپ ها از ضخامت متوسطی برخوردار است. دوام و کیفیت این پارچه به علت وجود الیاف پشم، پنبه و پلی استر مثال زدنی است. سالانه لباس های زیادی در سراسر دنیا با این پارچه تولید می شود. علت این موضوع تقاضای بالا برای این پارچه و کاربرد آن در دوخت لباس های مختلف است.


ویژگی منحصر به فرد کرپ باربی چیست؟

پارچه کرپ باربی ویژگی های منحصر به فردی دارد که خریدار را برای خرید آن مجاب می کند. برای مثال از این پارچه برای دوخت انواع مدل های لباس می توانید استفاده کنید. کرپ باربی یک پارچه کاربردی محسوب می شود. این پارچه می تواند سال های سال مهمان کمد لباس شما باشد بدون اینکه بافت آن آسیبی ببیند. زیرا پارچه ای مقاوم و با دوام است. شکل و فرم لباس در بلند مدت برای ما اهمیت زیادی دارد. پارچه کرپ باربی چروک پذیری کمی دارد و می تواند در مدت طولانی زیبایی استایل شما را حفظ کند. این پارچه در برابر بور شدن مقاوم است و کیفیت اولیه خود را از دست نمی دهد. همچنین به خوبی با دیگر پارچه ها ترکیب می شود و به عنوان پارچه پایه کاربرد زیادی دارد.

اگر به فروشگاه های لباس زنانه مراجعه کنید، تعداد بی شماری از لباس ها با دو یا چند پارچه تهیه شدند. اگر پارچه های انتخابی شما برای ترکیب شدن باهم مناسب باشند، زیبایی لباس شما دو چندان می شود. پارچه های زیبای زیادی، برای خرجکار وجود دارند. انتخاب پارچه پایه اما نیاز به دقت زیادی دارد. پارچه شما باید ایستایی مطلوبی داشته باشد تا بعد از دوخت، فرم مناسبی را ایجاد کند. خوش دوخت بودن یکی دیگر از ویژگی های مهم برای خرید است. اگر پارچه شما دوخت سختی داشته باشد، زمان ترکیب با پارچه خرجکار، دردسر زیادی ایجاد می کند. چروک پذیری یکی از نکات مهمی است که پارچه پایه لباس شما باید داشته باشد. پارچه کرپ باربی تمامی این ویژگی ها را دارد و می تواند یک انتخاب فوق العاده برای شما باشد.

چه پارچه هایی را با کرپ باربی می توان ترکیب کرد؟

پارچه های زیادی وجود دارند که می توان آن ها را با کرپ باربی ترکیب کرد و از زیبایی آن ها بهره برد. اما باید توجه داشته باشید پارچه های خیلی ضخیم مثل، خز یا چرم را نمی توان با این پارچه ترکیب کرد. زیرا ایستایی مشابهی ندارند و بعد از دوخت ظاهر زیبایی ایجاد نمی کنند. بهتر است از پارچه ای استفاده کنید که ایستایی مشابه کرپ باربی دارد. با این کار در زمان دوخت دردسری ندارید و زیبایی ظاهری لباس خود را تضمین می کنید. در ادامه چند پارچه ای که برای ترکیب شدن با پارچه کرپ باربی مناسب هستند را بررسی خواهیم کرد.

پارچه کرپ باربی و تافته طرحدار در کنار هم

پارچه-کرپ-باربی-و-تافته-طرحدار-در-کنار-هم

به عنوان اولین پارچه که می توانید در کنار پارچه کرپ باربی قرار دهید، می توان از تافته طرحدار نام برد. پارچه تافته طرحدار همانطور که از اسم آن پیدا است دارای طرح ها و رنگ های متنوعی است. این ویژگی ها برای تافته ظاهری زیبا و خاص را می سازند. تمامی طراحان لباس معتقد هستند که استفاده از دو پارچه طرحدار در کنار هم کار درستی نیست. این کار می تواند باعث بد شکل به نظر رسیدن استایل فرد بشود. پس برای ترکیب کردن تافته طرحدار باید به سراغ پارچه های ساده و بدون طرح برویم. قرارگیری تافته در کنار پارچه ساده کرپ باربی انتخاب هوشمندانه ای می تواند باشد. تافته طرحدار آهار متوسطی دارد و از این نظر نیز برای ترکیب شدن با کرپ باربی بسیار مناسب است.ویژکی های پارچه ژاکارد لمه ژان

 پارچه ژاکارد زیبا و دوست داشتنی

پارچه ژاکارد نامی آشنا برای تمامی دوستداران مد است. حتما شما هم کم و بیش با این پارچه و خصوصیات آن آشنا هستید. ژاکارد از جمله پارچه های طرحدار و بعضا گران قیمت در بازار محسوب می شود. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که، به استایل های یکدست که در آن ها از یک پارچه طرحدار به تنهایی استفاده می شود، علاقه ای ندارید بهتر است این پارچه جذاب را به عنوان خرجکار استفاده کنید.

 پارچه-ژاکارد-زیبا-و-دوست-داشتنی

پیدا کردن پارچه ای که بتوان آن را با ژاکارد ترکیب کرد، برای شمایی که پارچه کرپ باربی را می شناسید، کار بسیار آسانی خواهد بود. پارچه کرپ باربی تمامی ویژگی های لازم برای ست شدن با ژاکارد را دارد. کافی است این ست را یکبار امتحان کنید. مطمئنا بعد از دوخت شگفت زده خواهید شد. برای مثال چروک پذیری ژاکارد و کرپ باربی مشابه هم است. پس بعد از دوخت مشکلی از این بابت احساس نخواهید کرد.

پارچه کرپ باربی در کنار پارچه مخمل سوزندوزی

برای داشتن یک لباس زیبا و خاص که با ترندهای روز دنیا هماهنگ باشد، نیاز به جستجوی زیادی ندارید. تنها کافی است به ترکیب کرپ باربی و مخمل سوزندوزی فکر کنید، تا متوجه این اثر هنری جذاب بشوید. در دوخت و تولید پارچه مخمل سوزندوزی، نخ های رنگی متنوعی به کار می رود. همچنین از طرح های متنوعی در تولید این پارچه استفاده می شود. پس برای ترکیب این پارچه باید به سراغ یک پارچه ساده و بدون طرح بروید. توجه داشته باشید، پارچه مخمل سوزندوزی ایستایی متوسطی دارد و جزو پارچه های ریزش دار نیست. پس برای ست کردن این پارچه نمی توانید به سراغ پارچه های ریزش دار بروید.

پارچه-کرپ-باربی-در-کنار-پارچه-مخمل-سوزندوزی

بهترین گزینه برای ترکیب کردن با این پارچه، پارچه کرپ باربی است. این پارچه می تواند فرم لازم را بعد از دوخت برای لباس شما فراهم کند. پارچه مخمل سوزندوزی را نباید زیاد اتوکشی کنید. اینکار ممکن است باعث بور شدن پارچه بشود و رد اتو بر روی آن بماند. کرپ باربی نیز نیاز به اتوکشی زیادی ندارد. پس بعد از دوخت از لحاظ اتوکشی بسیار راحت خواهید بود نگرانی نخواهید داشت.

پارچه پولکی پر زرق و برق

زیبایی پارچه های پولکی بر هیچکس پوشیده نیست. کافی است یک بار این پارچه را در زیر نور خورشید یا چراغ نگاه کنید تا مجذوب زیبایی آن بشوید. یکی از بهترین گزینه ها برای لباس های مجلسی، پارچه پولکی خواهد بود. اگر شما نیز می خواهید یک پیراهن زیبا برای مهمانی ها و عروسی ها داشته باشید مستقیم به سراغ پارچه های پولکی بروید. شاید در ذهن شما این سوال ایجاد شود که اگر بخواهیم از این پارچه به عنوان خرجکار استفاده کنیم، از چه پارچه ای می توانیم در کنار پارچه پولکی بهره ببریم. جواب این سوال کاملا واضح و مشخص است.

پارچه-پولکی-پر-زرق-و-برق

کرپ باربی بهترین گزینه برای ست شدن با پارچه پولکی است. پارچه های پولکی به دلیل سنگینی نسبی که دارند باید با پارچه ای مقاوم ست شوند. با در نظر داشتن این نکته در زمان دوخت و استفاده، پیراهن شما دچار خرابی و پارگی نمی شود.

دانتل شانتیه، خیره کننده و لوکس

دانتل-شانتیه،-خیره-کننده-و-لوکس

از ترکیب پارچه کرپ باربی با پارچه های شیک و زیبایی مثل دانتل شانتیه نترسید. پارچه دانتل شانتیه به سبب داشتن طرح های زیبا و تور مانندی که دارد به تنهایی از زیبایی بخصوصی برخوردار است. اما دوخت لباس با آن نیاز به یک پارچه مکمل دارد. دانتل دارای تخلخل زیادی است و بافت بدن نمایی دارد. به همین سبب امکان دوخت آن به تنهایی وجود ندارد. چه گرینه ای بهتر از کرپ باربی برای ترکیب شدن با دانتل شانتیه وجود دارد؟ پارچه کرپ باربی را می توانید به عنوان آستری پارچه دانتل خود به کار ببرید. همچنین می توانید در قسمت بدنه لباس خود از کرپ باربی استفاده کنید و در دیگر قسمت ها مثل آستین، دامن و غیره از دانتل شانتیه خود بهره ببرید. از این میکس جذاب می توانید در لباس های نامزدی و عروس استفاده کنید.

کرپ باربی و کرپ حریر، ساده و در عین حال فاخر

کرپ-باربی-و-کرپ-حریر

اگر به فروشگاه های لباس زنانه مراجعه کنید، تقریبا در تمام لاین ها می توانید پارچه کرپ باربی و کرپ حریر را در کنار هم پیدا کنید. پارچه کرپ باربی به عنوان بیس و پایه، لباس یا پیراهن شما، می تواند ایستایی لازم را فراهم کند. از طرفی کرپ حریر به دلیل ریزش بالایی که دارد برای دوخت انواع مدل های فانتزی و زیبا یک گزینه ایدئال است. ترکیب این دو در کنار هم می تواند به یک شاهکار هنری ختم شود و چشم همه مخاطبان خود را به خود خیره کند. از کرپ باربی بهتر است در بدنه لباس خود استفاده کنید تا ایستایی لازم را فراهم کند و زیبایی سایر قسمت های لباس خود را به کرپ حریر بسپارید.

منبع : 6 پارچه ای که می توانید با پارچه کرپ باربی ترکیب کنید

11 مدل لباس مجلسی با پارچه بافت شانل + 30 ایده استایل مجلسی

 

11 مدل لباس مجلسی با پارچه بافت شانل + 30 ایده استایل مجلسی

 

پارچه بافت شانل یکی از جذاب ترین پارچه هایی است که با رسیدن فصل پاییز در بازار مشاهده خواهید کرد. این پارچه در طرح، رنگ و حتی بافت دارد. پارچه بافت شانل را می توانید با بافت ریز، درشت، الیاف چند رنگ، متراکم یا غیرمتراکم در فروشگاه ها ببینید. این تنوع بی نظیر باعث شده  است بتوانید در طراحی و دوخت هر گونه لباسی از آن استفاده کنید. در نگاه اول به نظر می رسد تنها می توان از این پارچه بی نظیر در دوخت کت یا پالتو استفاده کرد. اما باید گفت این تصور اشتباه است و بد نیست نگاهی دقیق تر به تولیدات برند شنل (Chanel) بیندازید. به این ترتیب با بی نهایت مدل لباس مجلسی رو به رو خواهید شد.

 

همانطور که می دانید، پارچه بافت که با نام شانل نیز شناخته می شود، یکی از ابداعات برند شنل است. کوکو شنل، موسس این برند مشهور، برای طراحی کت و دامن های زنانه این پارچه را به صورت اختصاصی طراحی و تولید کرد. به این ترتیب در زمانی که پوشیدن کت و شلوار یا کت و دامن ابدا در میان خانم ها رایج نبود، کوکو توانست غوغایی در صنعت مد ایجاد کند. در حقیقت این پارچه خاص و متفاوت از ابتدا برای طراحی مدل لباس مجلسی تولید شد. اگر تنها اندکی خلاقیت داشته باشید، می توانید از این پارچه شیک، زیبا و لطیف در طراحی چندین مدل لباس مجلسی استفاده نمایید. برای مهمانی های پاییز و زمستان می توانید استایلی منحصر به خود را با پارچه بافت شانل داشته باشید. در ادامه این مطلب، ایده های جذابی برای شما داریم.

کت و دامن بلند، مدل لباس مجلسی کلاسیک

در ادامه این مطلب قصد داریم ایده های فوق العاده به شما بدهیم. به این ترتیب می توانید هر مدل لباس مجلسی که مد نظر دارید را با پارچه بافت شانل طراحی کنید. اجازه دهید در ابتدا از مدل لباس مجلسی شروع کنیم که این پارچه برای آن خلق شده است. اشاره شد که موسس برند لوکس و مشهور شنل، برای عرضه کت و شلوار و کت و دامن های مد روز خود، نیاز به پارچه ای جدید داشت. به این ترتیب پارچه شانل تولید شد. از گذشته تا امروز، کت و دامن های کلاسیک این برند طرفداران خود را دارد. با توجه به اینکه این پارچه هرگز قدیمی نمی شود، اولین طراحی های کوکو شنل امروزه قیمت بسیار بالایی دارند.

کت-و-دامن-بلند،-مدل-لباس-مجلسی-کلاسیک

معمولا تصور می شود این کت و دامن مناسب خانم های میانسال است. باید گفت این تصور کاملا غلط است. پارچه بافت شانل گزینه ای فوق العاده برای خانم های طرفدار استایل کلاسیک به حساب می آید. در نتیجه برای پوشیدن چنین کت و دامن هایی، محدودیت سنی ندارید. دامن های بلند را به خانم ها قد بلند توصیه می کنیم. به این شکل می توانید بلندی پاهای خود را به نمایش بگذارید. دامن های بلند همراه با کفش پاشنه بلند، شما را کشیده تر نیز نشان می دهند.

 

کت و دامن مینی ژوپ

یکی از نکته هایی که می توانید در زمان انتخاب مدل لباس مجلسی در نظر داشته باشید این است که تعادل را در میزان بدن نمایی لباس رعایت کنید. در واقع اگر مایلید استایل مجلسی زیبایی داشته باشید، توصیه می شود تنها یک قسمت از اندام خود را نمایان کنید. اگر پاهای کشیده و زیبایی دارید، این قسمت می تواند پایین تنه و پاهای شما باشد. دامن های مینی ژوپ یکی از جذاب ترین گزینه ها برای مدل لباس مجلسی است. این مدل معمولا انتخاب خانم های جوان و جسور است. یک دامن کوتاه را می توانید با کت کوتاه تا قسمت کمر دامن، بپوشید.

کت-و-دامن-مینی-ژوپ

البته اگر به دنبال استایل زیباتری هستید، کت های بسیار بلند هم جذاب خواهد بود. قد این کت ها معمولا تا نزدیک پایین دامن مینی ژوپ شما است. پارچه بافت شانل با گرما و لطافتی که دارد، یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت این مدل لباس برای مهمانی و حتی مجالس مهمی همچون عروسی است.

پیراهن ماکسی بلند با پارچه بافت شانل

پیراهن-ماکسی-بلند-با-پارچه-بافت-شانل

معمولا برای دوخت پیراهن ماکسی مجلسی، از پارچه کرپ استفاده می شود. اگر در پاییز و زمستان دنبال پارچه ای هستید که با فصل سرما تناسب داشته باشد، پارچه بافت شانل بهترین گزینه است. مخصوصا اگر الیاف ریز و بافت متراکمی داشته باشد. پارچه بافت شانل با الیاف لمه نیز یکی از جدیدترین مدل هایی است که در بازار مشاهده خواهید کرد. این الیاف درخشان، جلوه ای صد چندان به این پارچه خاص بخشیده است. به این ترتیب می توانید یک پیراهن ماکسی بلند فوق العاده با آن برای خود طراحی کنید.

کت و شلوار زنانه، مدل لباس مجلسی شیک 

کت-و-شلوار-زنان،-مدل-لباس-مجلسی-شیک

کت و شلوار زنانه نیز یک مدل لباس مجلسی شیک و جذاب است که توسط برند شنل با پارچه بافت به بازار عرضه شد. یک کت و شلوار رسمی می تواند آیتم ثابت کمد شما باشد. مخصوصا اگر با مدل های  لباس مجلسی معمولی چندان ارتباط برقرار نمی کنید. برند شنل در طراحی کت و شلوار زنانه بسیار خلاقانه عمل می کند. پارچه بافت ایستایی متوسطی دارد. اما شما می توانید با آن مدل های مختلفی از شلوار را بدوزید. شلوارهای بوت کات، راسته، بگ یا واید لگ جزو گزینه هایی هستند که قابلیت دوخت با این پارچه را دارند. انتخاب یک تاپ یا شومیز مناسب، می تواند تاثیر زیادی بر جلوه نهایی استایل شما داشته باشد

دامن مجلسی با پارچه بافت شانل

دامن-مجلسی-با-پارچه-بافت-شانل

گاهی اوقت یک شومیز، تاپ یا نیم تنه زیبا دارید اما نمی دانید آن را همراه با چه دامنی بپوشید. معمولا دامن های طراحی شده با پارچه بافت شانل کمتر مورد توجه خانم ها قرار می گیرند. اما اگر به دنبال دامنی متفاوت، گرم و زیبا برای مهمانی در فصل زمستان هستید، چنین دامنی می تواند کاملا برای شما مناسب باشد. بسته به لباسی که برای بالا تنه انتخاب می کنید، دامن های مختلفی را می توانید با این پارچه برای خود بدوزید. ترکیب پارچه بافت شانل با چرم یا تزئین آن با پارچه هایی مانند تور و دانتل نیز می تواند بسیار خلاقانه باشد.خرید پارچه ساتن مرلین

کت تک، مدل لباس مجلسی کاربردی

همانطور که اشاره شد، قصد داریم در این مطلب به مدل های بی نظیری که می توانید با پارچه بافت شانل طراحی کنید، بپردازیم. کت های تک نیز معمولا آیتمی بسیار پر کاربرد هستند و تنها یک مدل لباس مجلسی به حساب نمی آیند. یک کت تک شیک را می توانید در موقعیت های مختلف به اشکال مختلف بپوشید. به عنوان مثال، کت تک به همراه یک شلوار کرپ می تواند گزینه ای برای مهمانی های دوستانه شما باشد. یک کت شیک و مناسب را می توانید با دامن های مختلف در مهمانی های متعدد بپوشید.

کت-تک-با-پارچه-بافت

کت بلند تک نیز می تواند در نقش یک پیراهن کوتاه در استایل شما بدرخشد. در نتیجه کافی است کمی جسورانه و خلاقانه به دنیای متفاوت پارچه بافت شانل نگاه کنید. به این ترتیب یک کت تک می تواند کاربردی ترین مدل لباس مجلسی در کمد شما باشد. البته باید گفت، این کت های بلند در استایل روزمره پاییزی شما نیز قابل استفاده هستند. تنها کافیست یک شلوار تنگ یا لگ و یک بوت بلند با آن بپوشید.

نیم تنه مجلسی با پارچه بافت

نیم-تنه-مجلسی-با-پارچه-بافت

احتمالا تا اینجای مطلب با دیدن این تنوع بی نظیر مدل لباس مجلسی که می توانید با پارچه بافت شانل داشته باشید، تعجب کردید. نیم تنه ها نیز یکی از جذاب ترین لباس های مجلسی هستند که می توانید با این پارچه زیبا بدوزید. اگر اندکی سلیقه به خرج دهید، یک نیم تنه ساده با اضافه کردن بند خاص، سنگ های زینتی، مروارید و حتی دکمه مناسب، بسیار جذاب خواهد بود. این نیم تنه ها را می توانید همراه کت و شلوار خود بپوشید. البته با دامن های مختلف نیز به آسانی ست می شود.

سارافون با پارچه بافت شانل

سارافون-با-پارچه-بافت-شانل

سارافون با پارچه بافت شانل یک مدل لباس مجلسی ساده و شناخته شده است. یکی از بهترین راه هایی که می توانید این سارافون ها را بپوشید، ست کردن آن با شومیز حریر است. تضاد میان بافت ضخیم پارچه بافت با ظرفت پارچه حریر، به زیبایی این لباس می افزاید. قد، رنگ و طرح پارچه و طراحی فانتزی یا کلاسیک آن تماما به سلیقه شما بستگی دارد. اما باید بدانید به آسانی با تغییر در این جزئیات می توانید استایلی متفاوت با این لباس داشته باشید.

کت و شلوارک یک مدل لباس مجلسی خاص

کت-و-شلوارک-یک-مدل-لباس-مجلسی-خاص

بسیاری از دختر خانم های جوان هنگام انتخاب مدل لباس مجلسی، دچار سردرگمی می شوند. پیدا کردن یک مدل خاص و زیبا همواره می تواند دشوار باشد. به این ترتیب به شما کت و شلوارک را پیشنهاد می کنیم. این مدل دوست داشتنی و دخترانه، استایلی شیک و کژوال برای شما می سازد. می توانید آن را با کت های کوتاه و بلند طراحی کنید. به دلیل بودن شلوارک به عنوان یک آیتم فانتزی، در این استایل می توانید کفش های مختلفی بپوشید. بوت های بلند جذاب ترین کفش هایی هستند که می توانید به این استایل اضافه کنید. اما کفش پاشنه بلند و حتی کتانی نیز در این استایل درخشان خواهند بود.

پیراهن عروسکی با پارچه بافت شانل

پیراهن-عروسکی-با-پارچه-بافت-شانل

پیراهن های کوتاه زنانه همواره جایگاه خاص خود را در میان مدل های مختلف لباس مجلسی حفظ کردند. پارچه بافت شانل در مقایسه با ضخامتی که دارد، تقریبا وزن متوسطی دارد. به دلیل وزن و بافت، ایستایی چندانی نیز ندارد. به همین دلیل چندان برای دوخت دامن های پف یا چین دار مناسب نیستند. اما شما می توانید با زیر سازی مناسب، مدل های جذاب و زیبایی با آن طراحی کنید. البته فراموش نکنید، فرم و ایستایی این پارچه باعث می شود چین هایی که در لباس ایجاد می کنید، ثابت و پایدار بمانند. در واقع شاید دوختن مدل های پرنسسی با این پارچه کمی چالش برانگیز باشد اما نتیجه نهایی عالی خواهد بود.

لباس مجلسی دخترانه با پارچه بافت شانل

لباس-مجلسی-دخترانه-با-پارچه-بافت-شانل

اگر دختر نوجوانی دارید و به دنبال یک مدل لباس مجلسی متفاوت و مناسب سن او هستید، همچنان پارچه بافت شانل می تواند برای شما مناسب باشد. تنوع بالای رنگ و طرح این پارچه، یکی از دلایلی است که باعث می شود پارچه بافت را برای دوخت لباس مجلسی دخترانه توصیه کنیم. چهارخونه های متنوع، طرح های درشت و رنگ های شاد و جذاب همه و همه باعث می شوند این پارچه بسیار خاص باشد. به همین دلیل تنها کافی است یک مدل پیراهن عروسکی یا کت و دامن فانتزی انتخاب کنید. البته استفاده از پارچه هایی مانند ساتن یا کتان به عنوان خرجکار، کمک می کند بتوانید جزئیات جذابی به لباس خود اضافه کنید. از شومیز با یقه و آستین های فانتزی غافل نشوید.

منبع : 11 مدل لباس مجلسی با پارچه بافت شانل + 30 ایده استایل مجلسی