پارچه لینن سوزن دوزی و 5 پارچه مناسب برای ترکیب با آن

پارچه لینن سوزن دوزی و 5 پارچه مناسب برای ترکیب با آن

پارچه لینن سوزن دوزی پارچه ای زیبا و چشم نواز بوده که از الیاف کتان تولید می شود. این پارچه دارای دوامی بالا بوده و حس تنفس پذیری خوبی دارد. مقاومت این پارچه از پارچه های دیگر بالاتر می باشد. این پارچه با ویژگی ضد باکتریایی، از ایجاد حساسیت جلوگیری می کند. پارچه لینن سوزن دوزی به تنهایی می تواند در دوخت لباس های گوناگون و جذابی به کار برده شود. البته این پارچه در ترکیب با پارچه های دیگر نیز بسیار عالی می شود.

برای مثال با آن می توانید مانتوهای ترکیبی سوزن دوزی و پارچه های دیگر را بدوزید. همچنین می توانید در دوخت شومیز و سایر لباس ها نیز این ایده را اجرا کنید.پارچه های مناسب برای ترکیب با لینن سوزن دوزی عبارتند از: پارچه کتان، پارچه شانتون نخ، پارچه کتان لمه، پارچه وال خامه دوزی و پارچه لینن.

 

پارچه لینن ساده را می توانید در ترکیب با این پارچه زیبای کار شده در بیاورید. برای مثال در دوخت مانتوی لینن سوزن دوزی کرمی از لینن سوزن دوزی کرمی ساده استفاده کنید. از آنجایی که لینن سوزن دوزی به صورت کار شده است در نتیجه می توانید آن را برای بخش هایی از لباس مانند سر آستین، روی جیب ها و روی یقه کار کنید.

دوخت مانتوهای دو طرفه ساده و سوزن دوزی نیز ایده ای جذاب در دوخت لباس های شما می باشد. برای مثال می توانید سمت راست لباستان را با این پارچه کار شده بدوزید و سمت دیگر لباس را با پارچه لینن ساده بدوزید. پارچه وال خامه دوزی، پارچه کتان لمه و پارچه شانتون نخ نیز ترکیبات چشم نوازی را با لینن سوزن دوزی خلق می کنند. در ادامه با ایده های جذاب برای ترکیب با این پارچه زیبا و خاص آشنا می شویم.

پارچه لینن ساده و پارچه لینن سوزن دوزی

پارچه لینن با ظاهر ساده و شیکی که دارد برای دوخت لباس های مینیمال و ساده بسیار مناسب می باشد. این پارچه ساده را می توانید با انواع پارچه های کار شده دیگر ترکیب کنید و لباس های چشم نوازی را خلق کنید. ترکیب پارچه لینن ساده در کنار لینن سوزن دوزی، وال خامه دوزی و سایر پارچه های کار شده بسیار زیبا و چشم نواز می شود.

پارچه لینن ساده و پارچه لینن سوزن دوزی

اگر قصد دوخت یک شومیز زیبای زنانه را دارید می توانید دور یقه و آستین ها را با این پارچه خنک و زیبا بدوزید. سایر قسمت های لباس را با پارچه لینن ساده بدوزید. در دوخت مانتو نیز می توانید از ترکیب لینن سوزن دوزی دینامیت  و لینن ساده استفاده کنید.

قسمت های بالاتنه و سر آستین ها را با لینن سوزندوزی بدوزید؛ سایر قسمت های مانتو را با لینن ساده بدوزدید. برای دوخت مانتوهای عروسکی این مدل مانتوهای ترکیبی مناسب هستند. همچنین می توانید مانتوهای چند طبقه چین دار با پارچه لینن بدوزید و قسمت بالای آن را با لینن سوزن دوزی بدوزید.

این ترکیب زیبا را در دوخت پیراهن های بلند هم می توانید اجرایی کنید. اگر به پیراهن های بلند تابستانه و به اصطلاح به پیراهن های ساحلی علاقه دارید، با ترکیب پارچه لینن ساده و سوزن دوزی یک پیراهن زیبا و خاص را می توانید بدوزید.

در دوخت لباس های ترکیبی لینن و لینن سوزن دوزی به رنگ های پارچه ها دقت کنید. برای مثال می توانید پارچه هایی با رنگ های مکمل را انتخاب کنید. همچنین می توانید از رنگ هایی استفاده کنید که در کنار یکدیگر ترکیب زیبا و چشم نوازی را ایجاد کنند. برای مثال لباس های لینن و لینن سوزن دوزی با ترکیب رنگی کرمی و یشمی زیبا می شوند.

ترکیب پارچه لینن سوزن دوزی و کتان

پارچه کتان یکی از پرمصرف ترین پارچه ها می باشد. این پارچه به دلیل اخاصیت تنفس پذیری و ویژگی های خاصی که دارد توجه طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. پارچه کتان دارای انواع مختلفی است. در واقع پارچه های کتان را می توان بر اساس ضخامت آن ها دسته بندی کرد. پارچه های کتان با ضخامت کمتر را می توانید برای دوخت لباس های خنک تابستانه و بهاره استفاده کنید.

یکی از ترکیبات زیبا و چشم نواز با پارچه کتان و لینن سوزن دوزی می باشد. از آنجایی که لینن سوزن دوزی پارچه ای خنک و تابستانه است، در ترکیب آن باید از پارچه کتان با ضخامت پایین استفاده کنید.

ترکیب پارچه لینن سوزن دوزی و کتان

یکی از لباس های زیبای ترکیبی با پارچه کتان و سوزن دوزی دوخت یک دامن کتان است. در واقع می توانید از لینن سوزن دوزی در این دامن به عنوان خرج کار استفاده کنید. دوخت آنتی اکسیدان دامن بلند با این دو پارچه ترکیبی را به شما پیشنهاد می کنیم. زیرا روی دامن های بلند می توانید مانور دهید.

یکی از ایده های خاص و زیبا با پارچه کتان و سوزن دوزی، دوخت یک دامن سنتی با این دو پارچه است. در این طراحی لباس دوخت دامن بلند را به شما پیشنهاد می کنیم. زیرا می توانید روی آن مانور بیشتری دهید. این دامن را با پارچه کتان بدوزید. سپس می توانید روی آن را به صورت مدل دار با لینن کار شده ی سوزن دوزی بدوزید. برای دوخت دامن های کوتاه هم می توانید همین ایده را پیاده سازی کنید.

یکی دیگر از ایده های جذاب، دوخت تاپ های زیبا با پارچه لینن سوزن دوزی و کتان می باشد. مثلا می توانید یک تاپ کتان و سوزن دوزی را به صورت دو تکه بدوزید.

 

وال خامه دوزی و لینن سوزن دوزی؛ ترکیبی زیبا و چشم نواز

پارچه وال نوعی پارچه نخی نازک و تنفس پذیر است. این پارچه سطحی لطیف و نرم دارد. ایستایی این پارچه به صورت لخت است؛ البته باید بگوییم که ایستایی این پارچه بر اساس الیاف استفاده شده در آن متغیر می باشد. پارچه وال یکی از پارچه های مناسب برای ترکیب کردن با لینن سوزن دوزی می باشد. این دو پارچه هر دو تنفس پذیر هستند. از این پارچه ها برای دوخت لباس های خنک بهاره و تابستانی استفاده می شود.

یکی از ایده های جذاب برای دوخت با پارچه وال و لینن سوزن دوزی، دوخت شال های دخترانه و زنانه است. در این مدل شال ها می توانید بیش تر قسمت های شال را با پارچه وال بدوزید. حاشیه های شال را با سوزن دوزی بدوزید. دوخت شال های مزونی این چنینی برای استایل های بهاری و مجلسی پیشنهاد می شوند.

وال خامه دوزی و لینن سوزن دوزی؛ ترکیبی زیبا و چشم نوازدر دوخت مانتو نیز می توانید پارچه وال خامه دوزی و سوزن دوزی را با یکدیگر ترکیب کنید. دوخت مانتوهای عروسکی خنک با این دو پارچه پیشنهاد می شوند. پارچه وال یکی از پارچه های خنک رادیکال آزاد و عالی برای دوخت لباس های تابستانی و خنک به شمار می آید.

ترکیب پارچه وال و لینن سوزن دوزی نیز یکی از ترکیبات چشم نواز و پیشنهادی در طراحی و دوخت لباس می باشد. به خصوص می توانید از این ترکیب برای دوخت شال های مزونی ایده بگیرید. برای مثال یک شال با پارچه وال ساده بدوزید. انتهای این شال را با سوزن دوزی طراحی کنید.

 

پارچه شانتون نخ

پارچه شانتون یکی از پارچه های پیشنهادی برای ترکیب کردن با لینن سوزن دوزی می باشد. زمینه پارچه شانتون، حالتی بافت مانند دارد. پارچه شانتون پارچه ای ساده و مینیمال است؛ به همین دلیل برای ترکیب کردن با پارچه های طرح دار و مدل دار مناسب است. لینن سوزن دوزی با طرح های ظریف و جذاب خود، برای ترکیب کردن با پارچه شانتون پیشنهاد می شود.

در دوخت لباس های ترکیبی شانتون و سوزن دوزی، به رنگ پارچه ها دقت کنید که در کنار یکدیگر به خوبی بنشینند. برای مثال می توانید از رنگ های مکمل مانند طوسی و صورتی استفاده کنید. همچنین می توانید از رنگ های نود و ملایم مانند کرم و سبز نیز در کنار یکدیگر استفاده کنید.

یکی از ایده های خلاقانه در دوخت لباس های ترکیبی شانتون و سوزن دوزی این است که لباس خود را با پارچه شانتون بدوزید. بخش هایی از لباس مانند سر آستین، یقه و جیب های مانتو را با سوزن دوزی بدوزید.

پارچه شانتون نخ

از ایده های جذاب با پارچه شانتون نخ و سوزن دوزی می توان به دوخت مانتوهای چند طبقه اشاره کرد. برای مثال یک مانتوی زیبای ساده با پارچه شانتون بدوزید. سپس قسمت پایین آن را با سوزن دوزی سیستم ایمنی بدوزید و قسمت پایین تر را با پارچه شانتون بدوزید. بدین ترتیب یک مانتوی چند طبقه لینن سوزن دوزی و شانتون خواهید داشت.

 

پارچه کتان لمه

پارچه کتان لمه یکی از بهترین پارچه های مانتویی به شمار می آید. پارچه کتان لمه با ظاهر چشم نواز و برق خاصی که دارد، یکی از پارچه های مناسب پیشنهادی برای ترکیب کردن با لینن سوزن دوزی است. برای دوخت انواع لباس و مانتوهای مجلسی می توانید از ترکیب لینن سوزن دوزی و کتان لمه استفاده کنید.

یکی از ایده های جذاب در دوخت لباس های ترکیبی کتان لمه و لینن سوزن دوزی، دوخت لباس های کتان لمه با یقه گرد است. در دوخت این لباس ها می توانید اطراف یقه را با نواردوزی های طرح دار سوزن دوزی بدوزید.

در دوخت شومیزهای شیک زنانه هم می توانید از این ترکیب استفاده کنید. یقه شومیز را می توانید به صورت یقه انگلیسی بدوزید و روی آن را با پارچه لینن سوزن دوزی کار کنید.

پارچه کتان لمه

کت دو طرفه ترکیبی با پارچه کتان لمه و سوزن دوزی نیز ایده ای خاص در استایل شما خواهد بود. در طراحی این لباس می توانید از پارچه هایی استفاده کنید که در تناژ رنگی هماهنگ با یکدیگر هستند.

در دوخت پیراهن هم می توانید از ترکیب لینن سوزن دوزی و کتان لمه استفاده کنید. برای مثال قسمت بالا تنه پیراهن را با پارچه کتان لمه بدوزید و قسمت دامن پیراهن را به صورت طبقه طبقه و عروسکی با سوزن دوزی بدوزید. این مدل پیراهن با طراحی خاص و عروسکی که دارد برای خانم های جوان پیشنهادی عالی است. در این استایل می توانید رنگ صندل و کیف خود را به رنگ پارچه کتان لمه انتخاب کنید.

 

سخن آخر

یکی از بهترین پارچه ها برای ترکیب کردن با سوزن دوزی، لینن ساده است. پارچه کتان انواع گوناگونی دارد. پارچه کتان یکی از بهترین پارچه ها در دوخت لباس به شمار می آید را می توانید با سوزن دوزی ترکیب کنید. برای ترکیب کردن پارچه لینن سوزن دوزی و کتان بهتر است به سراغ پارچه های کتان نازک بروید. پارچه های کتان با ضخامت پایین که برای دوخت لباس های خنک به کار می روند می توانند با پارچه لینن ترکیب شوند.

پارچه کتان لمه که براقیت و جلوه خاصی دارد نیز یکی از بهترین پارچه ها برای ترکیب با سوزن دوزی می باشد. پارچه شانتون نخ یکی از بهترین پارچه ها برای ترکیب کردن با لینن سوزن دوزی می باشد. این پارچه دارای بافتی خاص است. روی پارچه شانتون می توانید گلدوزی هم کنید. با ترکیب پارچه شانتون و سوزن دوزی یک لباس زیبا و چشم نواز را می توانید خلق کنید.

دو پارچه چشم نواز کار شده و زیبا را که در ترکیب با یکدیگر بسیار زیبا می شوند، پارچه های سوزن دوزی و وال خامه دوزی هستند. این دو پارچه کار شده اگر به صورت اصولی و با طراحی های دقیق با یکدیگر ترکیب شوند، لباس های زیبایی را برای شما خلق می کنند.

پارچه لینن ساده یکی از هماهنگ ترین پارچه ها برای ترکیب کردن با پارچه سوزن دوزی می باشد. زیرا این پارچه دقیقا از جنس لینن سوزن دوزی می باشد. ترکیب پارچه لینن و سوزن دوزی را برای دوخت شال های مزون دوز پیشنهاد می کنیم.

معرفی بهترین نوع پارچه ژاکارد مانتویی

معرفی بهترین نوع پارچه ژاکارد مانتویی

معرفی بهترین پارچه ژاکارد مانتویی

پارچه ژاکارد یکی از زیباترین پارچه های طرحدار است. طرح های زیبای ایجاد شده روی این پارچه، به صورت چاپی یا حتی گلدوزی هم نیستند. جالب است بدانید روش بافت این پارچه به نحوی بوده که طرح ها در حین تولید پارچه ایجاد شده اند. پارچه ژاکارد انواع مختلفی دارد. از این پارچه بیش تر برای دوخت انواع لباس و مانتوهای مجلسی استفاده می شود. بهترین مدل های پارچه ژاکارد مانتویی را در ادامه بررسی می کنیم.

در این مطلب می خواهیم انواع پارچه های ژاکارد مناسب برای دوخت مانتو را معرفی کنیم. این پارچه ها با ایستایی عالی خود و ویژگی های فوق العاده ای که دارند برای دوخت مانتوهای زنانه و دخترانه مناسب هستند.

این پارچه دارای تنوع رنگی و طرحی بالایی است. در نتیجه می توانید با آن ایده های زیبا و خاصی را اجرا کنید. از جمله ویژگی های این پارچه حس تنفس پذیری، نرم و لطیف بودن و چروک پذیری بسیار پایین می باشد.

 

پارچه ژاکارد مانتویی مشکی یکی از پر طرفدارترین پارچه های مانتویی به شمار می آید. این پارچه برای دوخت مانتوهای مجلسی و چشم نواز گزینه خوبی است. پارچه ژاکارد پفکی با طرح های پفکی برجسته و زیبایی که دارد، برای دوخت مانتوهای مجلسی زیبا و مانتوهای عید ایده خوبی است.

پارچه ژاکارد گلدار برای دوخت مانتوهای مجلسی زنانه و دخترانه بسیار عالی هستند. این پارچه را می توانید با پارچه های ساده ترکیب کنید و مانتوی ترکیبی زیبا و چشم نوازی بدوزید. در ادامه با انواع پارچه های ژاکارد مانتویی آشنا می شویم.

دوخت مانتوهای جذاب با پارچه ژاکارد پفکی

پارچه ژاکارد پفکی یکی از بهترین پارچه های ژاکارد برای دوخت مانتوهای زیبا است. این پارچه برای ترکیب با پارچه های دیگر هم ایده خوبی است و می توانید با آن مانتوهای ترکیبی زیبایی بدوزید.

دوخت مانتوهای زیبا و جذاب با پارچه ژاکارد پفکیایستایی بیماری ویروسی مانتوهای ژاکارد به صورت آهار دار است. برای دوخت مانتوهای تابستانی مجلسی می توانید از این پارچه ژاکارد مانتویی استفاده کنید. البته اگر بخواهید با این پارچه می توانید مانتوهای گرم تر هم بدوزید. در دوخت این مانتوها از یک آستری استفاده کنید تا برای دوخت مانتوهای گرم مناسب شود.

چشم نوازترین پارچه ژاکارد مانتویی؛ ژاکارد گلدار

پارچه ژاکارد گلدار از پرطرفدارترین پارچه ها برای دوخت مانتوهای مجلسی زنانه و دخترانه است. طرح گلدار پارچه ژاکارد همیشه از پر فروش ترین طرح ها به شمار می آید. برخی از پارچه های گلدار با طرح های بزرگ و برخی دیگر با طرح های ظریف کوچکتر طراحی و تولید شده اند.

اگر لاغر اندام هستید و می خواهید یک مانتوی گلدار با پارچه ژاکارد تهیه کنید بهتر است به سراغ رنگ های شاد ژاکارد بروید. لباس های ژاکارد با گل های بزرگ را به افرادی پیشنهاد می کنیم که می خواهند مانتویشان به خوبی به چشم بیاید. به این منظور بهتر است به سراغ پارچه های ژاکارد با گل های بزرگ با تضاد رنگی زیاد بروید. گل های ایجاد شده روی چنین پارچه هایی، واضح تر به نظر می رسند.

 چشم نوازترین پارچه ژاکارد مانتویی؛ پارچه ژاکارد گلداراگر قصد خرس قطبی دوخت لباس های اور سایز با پارچه ژاکارد گلدار را دارید می توانید از پارچه های ژاکارد با زمینه تیره یا روشن استفاده کنید. پارچه ژاکارد گلدار با تراکم بالایی از گل های ریز را برای دوخت این لباس پیشنهاد می کنیم. لازم به ذکر است که گل های کوچک، تضاد رنگی کمی ایجاد می کنند؛ در نتیجه لباس هایی با این طرح باعث لاغرتر به نظر رسیدن اندام می شوند.

پارچه ژاکارد تافته

پارچه ژاکارد تافته یکی از بهترین پارچه های ژاکارد مانتویی است. زمینه این پارچه از پارچه تافته تشکیل شده و جلوه نیمه براق تا براقی دارد. ژاکارد تافته دارای ایستایی آهار دار است. ایستایی محکم این پارچه باعث شده که بتوانید مانتوهای خوش فرمی را با آن بدوزید. حتی پس از شست و شوی مانتو و لباس های تافته، این لباس ها ایستایی خود را حفظ می کنند. سطح نرم و لطیف این پارچه موجب شده که مانتوهایی لطیف را با آن بدوزید.

پارچه ژاکارد تافته دارای ضخامت متوسطی می باشد. به همین دلیل می توانید با آن انواع مانتوهای پاییزه و زمستانه را بدوزید. این پارچه دارای تراکم نخی بالای می باشد؛ به همین دلیل میزان رفت و آمد هوا در این پارچه پایین است.

ژاکارد تافتهتنوع رنگی خلیج هادسون و طرح های پارچه تافته بسیار زیاد است. پارچه ژاکارد مانتویی تافته را می توانید با پارچه های ساده ترکیب کنید. برخی از پارچه های ژاکارد تافته شلوغ هستند؛ به همین دلیل برای ترکیب کردن با پارچه های ساده در دوخت مانتوهای ترکیبی مناسب هستند.

 

مانتوهای ژاکارد تافته را می توانید در ماشین لباسشویی قرار دهید؛ دقت کنید دور متوسط برای شست و شوی مانتوی ژاکارد تافته مناسب است. در شست و شوی این مانتوها از شوینده های ملایم فاقد پودر یا مایع سفید کننده، استفاده کنید. البته پیشنهاد می کنیم که برای طول عمر بیش تر مانتوهای ژاکارد تافته آن ها را خشک شویی بسپارید.

بهتر است مانتوهای ژاکارد تافته گران قیمت تر با طرح و سبک های خاص را به خشک شویی بسپارید. مانتوهای ژاکارد تافته را به صورت دستی هم می توانید بشویید.

 

مانتوهای زیبا با ژاکارد لمه

یکی دیگر از انواع پارچه ژاکارد مانتویی، پارچه ژاکارد لمه می باشد. این پارچه ژاکارد مانتویی با جلوه زیبا و براق خود برای دوخت مانتوهای مجلسی و زیبا پیشنهاد می شود. زمینه این پارچه از ژاکارد ویسکوز تولید شده است. زمینه این پارچه به صورت نیمه مات بوده و نقش و نگارهای ایجاد شده روی آن با استفاده از نخ های سیم ایجاد شده اند.

طرح های ایجاد شده روی این پارچه ژاکارد مانتویی به صورت برجسته، پفکی و مسطح هستند. سیم های استفاده شده در بافت این پارچه باعث شده که ظاهری درخشان و چشم نواز داشته باشد. تراکم بافت این پارچه زیاد بوده و دارای مقاومت بالایی نیز می باشد. مانتوهای دوخته شده با ژاکارد لمه دارای ایستایی فوق العاده ای هستند.

مانتوهای زیبا با ژاکارد لمهضخامت پارچه استخراج نفت ژاکارد مانتویی لمه از متوسط تا ضخیم می باشد. این پارچه یکی از پارچه های خوش دوخت به شمار می آید. ایستایی مانتوهای ژاکارد لمه به صورت آهار دار، کتی و خشک می باشد. به همین دلیل می توانید برای دوخت مانتوهای رسمی و مجلسی از این پارچه ژاکارد مانتویی استفاده کنید.

یکی از مزایای این پارچه خاصیت تنفس پذیری آن می باشد. در نتیجه مانتوهای دوخته شده با این پارچه بسیار راحت هستند. قیمت پارچه ژاکارد مانتویی لمه با توجه به کیفیت و الیاف به کار رفته شده در آن بستگی دارد. در هنگام خرید دقت داشته باشید که به دلیل به کار رفته شده الیاف زر و سیم در تولید این پارچه قیمت آن نیز بالا می باشد.

 

پارچه ژاکارد مشکی؛ بهترین پارچه برای دوخت مانتوهای شیک

مانتوهای مشکی همیشه از محبوب ترین مانتوها هستند. در واقع یکی از آیتم های اصلی و اساسی که باید در کمد لباس خانم ها باشد، مانتوی مشکی است. مانتوی مشکی ژاکارد یکی از زیباترین مدل های مانتوی ژاکارد است. این مدل مانتو را می توانید در موقعیت های رسمی و مجلسی بپوشید.

 پارچه ژاکارد مشکی؛ بهترین پارچه برای دوخت مانتوهای شیک و زیبایکی از ویژگی های عالی مانتو ژاکارد مشکی، خوش ست بودن آن است. این مانتو را به راحتی می توانید با آیتم های گوناگون در تیپتان ست کنید و استایلی زیبا و منحصر به فرد داشته باشید. ست کردن مانتوی مشکی ژاکارد کار سختی نیست و به راحتی می توانید آن را ست کنید. یکی از ویژگی های عالی این مانتوها این است که اندام را بیش از حد چاق یا لاغر نشان نمی دهد.

مانتوی ژاکارد مشکی یکی از بهتریت انتخاب ها برای ماه محرم و مراسم های عزداری می باشد. اگر می خواهید یک مانتوی مجلسی زیبای شیک داشته باشید، پارچه ژاکارد مشکی بهترین گزینه می باشد.

 

سخن آخر

پارچه ژاکارد دارای انواع مختلفی است که کاربردهای گوناگونی دارند. از جمله کاربردهای عالی این پارچه می توان به دوخت مانتو اشاره کرد. در این مطلب انواع پارچه ژاکارد مانتویی را معرفی کردیم. پارچه های معرفی شده در این مطلب عبارتند از:

یکی از خوش جلوه ترین پارچه های ژاکارد مانتویی، پارچه ژاکارد لمه می باشد. این پارچه در بافت خود دارای نخ های سیم یا زر است. به دلیل وجود این نخ های با ارزش در بافت این پارچه، قیمت آن نیز بالا می باشد.

پارچه ژاکارد تافته یکی از چشم نوازترین پارچه های ژاکارد مانتویی است. دقت داشته باشید که این پارچه پیش از برش باید اتو شود. زیرا ممکن است اتو رفت داشته باشد. این پارچه را برای شست و شو و خشک کردن به اتو شویی بسپارید. در صورتی که خواستید آن را اتو کنید، حتما آن را به پشت برگردانید تا پف های آن خراب نشود.

اگر به دنبال یک پارچه زیبا و چشم نواز و در عین حل ساده ژاکارد مانتویی می گردید، پارچه ژاکارد لمه گزینه ایده آلی است. این پارچه با تنوع رنگی بالایی که دارد می تواند خالق مانتوهای خارق العاده ای برای شما باشد.

پارچه ژاکارد پفکی با طرح های زیبا و پفکی مانندی که روی سطح خود دارد، برای دوخت مانتوهای مجلسی بسیار عالی است. این پارچه را می توانید با پارچه های ساده ترکیب کنید و مانتوهای ترکیبی زیبا و خاصی را بدوزید.

خرید پارچه ژاکارد مشکی برای دوخت مانتوهای مشکی مجلسی و شیک به شما پیشنهاد می کنیم. با این پارچه می توانید مانتوهای مجلسی زنانه مجلسی بدوزید. در این مطلب بهترین انواع پارچه ژاکارد مانتویی از قبیل پارچه ژاکارد مانتویی تافته، لمه، پفکی، گلدار و ژاکارد مشکی را معرفی کردیم.

چه رنگ پارچه پولکی برای عید 1402 انتخاب کنیم

چه رنگ پارچه پولکی برای عید 1402 انتخاب کنیم

 

چه رنگ پارچه پولکی برای عید 1402 انتخاب کنیم

پارچه پولکی برای عید 1402 می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما باشد. طراحان برای بهار 2023 به دنبال درخشان ترین پارچه ها هستند. به همین دلیل پارچه پولکی در میان ترندهای امسال جایگاه ویژه ای دارد. پولک های ریز و درشت با اشکال ساده و فانتزی، جزئیات جذابی هستند که استایلی متفاوت برای شما می سازند. از این پارچه دوست داشتنی و خاص می توانید در دوخت لباس مجلسی استفاده کنید. البته اگر طرفدار دامن و یا شلوارهای طرحدار و خاص هستید نیز این پارچه می تواند برای شما فوق العاده باشد. در ادامه این مطلب ما قصد داریم بیشتر با پارچه پولکی و رنگ هایی که می توانید برای عید 1402 انتخاب کنید، آشنا شویم.

 

پارچه پولکی چیست؟

اجازه دهید قبل از پرداختن به بهترین رنگ های پارچه پولکی برای عید 1402، به این سوال بپردازیم که پارچه پولکی چیست. همانطور که از نام این پارچه پیداست، دارای پولک های کوچک و بزرگی است. این پولک های ممکن است پلاستیکی یا فلزی باشند. پولک ها معمولا در شکل، رنگ و اندازه تنوع بالایی دارند. همه پولک ها براق و ساده نیستند و ممکن است مدل های مات و طرحدار آن را نیز در بازار مشاهده کنید. برای زمینه این پارچه معمولا از پارچه های توری یا شیفون استفاده می شود. اما باید گفت پارچه پولکی از نظر طرح، رنگ و جنس پارچه تنوع بی نظیری دارد. گاهی این پولک ها با نخ های نامرئی به پارچه زمینه متصل می شوند و گاهی با چسب و پرس روی پارچه قرار می گیرند.

پارچه پولکی چیست؟

با توجه انقلاب صنعتی به پارچه مورد استفاده در زمینه این پارچه، ویژگی های آن می تواند متفاوت باشد. مدل قرار گرفتن پولک ها نیز یکی دیگر از دلایل تنوع بالای این پارچه است. در بعضی از مدل ها پولک ها دو رو هستند. در این مدل شما می توانید با تغییر جهت خواب پولک ها، سایه ای جذاب روی پارچه ایجاد کنید. از این پارچه معمولا برای دوخت لباس های مجلسی و انواع کت و شلوار زنانه استفاده می شود. اما شما می توانید با اندکی ساختارشکنی از آن در استایل کژوال خود نیز لذت ببرید. دوخت انواع بلیزر و وست می تواند بهترین گزینه برای استفاده از این پارچه در استایل روزمره شما باشد.

 

بهترین رنگ های پارچه پولکی برای بهار 1402

همانطور که اشاره شد، اگر به دنبال پارچه ای متفاوت و جذاب برای عید 1402 هستید، پارچه پولکی می تواند انتخاب فوق العاده ای باشد. از این پارچه می توانید در دوخت لباس های مختلف استفاده کنید. تنها کافی است کمی خلاقانه تر به رنگ های خیره کننده و پولک های آن نگاه کنید. با توجه به سبک و استایل شما، هر یک از رنگ های زیر می تواند بهترین انتخاب شما در میان رنگ های ترند پارچه پولکی باشد.

پارچه پولکی طلایی، کلاسیک و همیشگی

بهترین رنگ های پارچه پولکی برای بهار 1402

خانم های انقلاب کبیر فرانسه طرفدار استایل پر زرق و برق و ماکسیمال معمولا به دنبال پارچه با رنگ های درخشان و خیره کننده هستند. درخشان ترین رنگی که در میان رنگ های این پارچه می توانید انتخاب کنید، طلایی است. این رنگ خاص به استایل شما جلوه ای لوکس و گرانقیمت می دهد. مخصوصا اگر طرفدار اکسسوری های طلایی رنگ نیز هستید. اگر تن رنگ پوست شما گرم است، رنگ طلایی جلوه زیباتری به رنگ پوست شما می دهد. البته این رنگ برای خانم هایی با تناژ پوستی سرد نیز مناسب است. زیرا باعث می شود تبدیل به جواهری چشمگیر شوید. رنگ طلایی هرگز قدیمی نشده و اگر یک کت یا لباس مجلسی با پارچه پولکی طلایی بدوزید، تا سالها می توانید از آن استفاده کنید. مخصوصا که این پارچه کیفیت بالایی نیز دارد و در صورت نگهداری مناسب، به ندرت آسیب می بیند.

نقره ای، شیک و خیره کننده

خانم های طرفدار استایل ساده و شیک معمولا ترجیح می دهند با احتیاط لباس های درخشان را به استایل خود اضافه کنند. این پارچه با رنگ نقره ای یکی از بهترین انتخاب ها برای چنین سلیقه ای است. در حقیقت با این رنگ شما می توانید به راحتی استایل ساده خود را با یک پارچه پر زرق و برق اما خاص و متفاوت، تزئین کنید. اگر اغلب لباس های شما به رنگ های سفید و بژ است، پارچه پولکی نقره ای می تواند مکمل خوبی باشد. یک شلوار واید لگ یا دامن کوتاه با این پارچه به راحتی تبدیل به آیتمی پرکاربرد در استایل شما خواهد شد.

 

پارچه پولکی سبز، شاد و متفاوت

پارچه پولکی سبز، شاد و متفاوت

اگر برای انرژی الکتریکی یک مهمانی رسمی به دنبال رنگی شاد و خاص برای دوخت لباس مجلسی هستید، پارچه پولکی سبز می تواند انتخاب ایده آلی برای شما باشد. همانطور که می دانید، سبز پررنگ در چند سال اخیر به عنوان سبز ترندی نیز شناخته می شود. به همین دلیل این رنگ سبز در این مدل پارچه تبدیل به یکی از بهترین گزینه ها برای عید 1402 شده است. از این پارچه می توانید برای پیراهن های ماکسی بلند استفاده کنید. هرچند رنگ آن برای دوخت کت و جلیقه نیز بسیار مناسب است. این رنگ را می توانید با مشکی و سرخابی ترکیب کنید.

طیف صورتی، متنوع و چشمگیر

طیف صورتی، متنوع و چشمگیر

صورتی معمولا یکی از اولین انتخاب های هر خانمی است. با توجه به رنگ سال 2023 و ترند شدن رنگ سرخابی برای بهار سال جدید، صورتی و طیف متنوع آن می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. اگر طرفدار رنگ های روشن هستید، پارچه پولکی با رنگ صورتی پاستلی می تواند برای شما کاربردی باشد. اگر به دنبال رنگی شاد و انرژی بخش هستید، نباید سرخابی را فراموش کنید. رنگ سال 2023 که سرخابی قرمز یا قرمز تیره است نیز می تواند برای شما بسیار مناسب باشد. در استایل فانتزی می توانید صورتی را با سفید یا قرمز ترکیب کنید. در استایل های شاد، سرخابی به سادگی با آبی و سبز ترندی ست می شود. Viva Magenta را نیز می توانید با رنگ مشکی یا بنفش تیره ترکیب کنید.

مشکی، رازآلود و قدرتمند

پارچه پولکی مشکی، رازآلود و قدرتمند

همانطور ذغال سنگ که پارچه پولکی طلایی در دسته پارچه های کلاسیک قرار می گرفت، رنگ مشکی آن نیز جزو رنگ هایی محسوب می شود که همیشه قابل استفاده است. پارچه پولکی مشکی برای دوخت لباس های مختلفی مناسب است. شما می توانید از این پارچه برای لباس مجلسی و استایل روزمره خود بهره ببرید. رنگ تیره آن باعث می شود همزمان که جلوه خاص و زیبایی دارد، به شکل اغراق آمیز درخشان و خیره کننده نباشد. بهترین ترکیب رنگ های برای یک استایل مجلسی با این پارچه رنگ قرمز و طلایی است. اگر این پارچه را در استایل کژوال استفاده می کنید، بهتر است به دنبال رنگ های خنثی برای ترکیب با آن باشید.

 

پارچه پولکی چند رنگ

پارچه پولکی چند رنگ

یکی از زیباترین مدل های این پارچه که در سال های اخیر نظر طراحان را به خود جلب کرده است، پارچه های چند رنگ است. قرار گرفتن چند رنگ پولک در کنار یکدیگر باعث می شود جلوه لباس شما چند برابر شود. پارچه های پولکی با طیف رنگی مشابه یا مدل آمبره برای دوخت لباس شب بسیار ایده آل است. اگر مایلید استایلی فانتزی و دوست داشتنی داشته باشید، به سراغ پارچه هایی با پولک های رنگارنگ بروید. اگر مایلید لباسی متفاوت و مجلل داشته باشید، پارچه های پولکی با طراحی آمبره را فراموش نکنید.

 

4 نکته اساسی برای مراقبت از پارچه پولکی

مراقبت از لباس هایی که با پارچه های حساس تولید شدند، به طور مستقیم بر طول عمر آنها تاثیر خواهد داشت. پولکی با توجه به داشتن پولک های ظریف و حساس نیاز به مراقبت بیشتری دارد. نکات زیر به شما کمک می کند از لباس پولک دار خود به نحو احسن مراقبت کنید.

پارچه پولکی را با دست بشویید

شاید شستشوی دستی لباس ها دشوار به نظر برسد اما بهترین نحوه شستشوی پولکی، به صورت دستی است. یک ظرف مناسب را با آب ولرم و شوینده ملایم پر کنید. لباس را 5 دقیقه درون این محلول بخیسانید. قسمت هایی از لباس را که تصور می کنید کثیف است، به آرامی با دست بمالید. دقت کنید که فشردن لباس ممکن است باعث آسیب دیدن پولک ها شود.

لباس را پشت و رو کنید

انواع سفید کننده و لکه بر ممکن است به رنگ و بافت پولک آسیب برساند. به همین دلیل باید شوینده مناسب انتخاب کنید. برای محافظت بیشتر از لباس آن را به صورت پشت و رو بشویید. این کار کمک می کند پولک ها کمتر دچار ساییدگی شوند. احتمال کنده شدن پولک ها نیز در این حالت کاهش می یابد.

در هوای آزاد خشک کنید

دور موتور بالای ماشین لباسشویی در هنگام خشک کردن لباس، ممکن است باعث کنده شدن پولک های پارچه شود. علاوه بر این، گرمای دستگاه خشک کن نیز ممکن است به فرم پولک ها آسیب برساند. به همین دلیل بهتر است لباس را در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود. لباس را به شکل صاف و مرتب آویزان کنید.

از اتو کشیدن پارچه پولکی بپرهیزید

پولک ها معمولا از جنس پلاستیک هستند. به همین دلیل به سرعت با دمای اتو سوخته و فرم خود را از دست می دهند. اگر لباس شما چروک شده است سعی کنید آن را با چند ساعت آویزان کردن صاف کنید. اگر اتو کشی این پارچه برای شما ضروری است، آن را از پشت پارچه و با استفاده از یک لایه محافظ اتو نمایید. برای صاف شدن این پارچه یک بخار ملایم کافی است.

پارچه کتان لمه و ویژگی های آن

پارچه کتان لمه و ویژگی های آن

 

پارچه کتان لمه چیست؟

معمولا پارچه کتان با ویژگی مات بودن شناخته می شود. در نتیجه ترکیب نام پارچه کتان لمه می تواند برای شما جدید و جذاب باشد. این پارچه خاص با داشتن بعضی از ویژگی های پارچه کتان، انتخاب خوبی برای دوخت کت و مانتو زنانه است. مهم ترین نکته ای که باید در مورد این پارچه بدانید، دارا بودن مقداری الیاف مصنوعی است. وجود همین الیاف باعث شده است کتان لمه اندکی درخشندگی داشته باشد. به همین دلیل می توانید آن را به عنوان بهترین پارچه برای مانتو عید 1402 در نظر بگیرید. در ادامه این مطلب ما قصد داریم به بررسی ویژگی های این پارچه و ترفندهای دوخت آن بپردازیم. اگر برای مانتو عید به دنبال پارچه جدیدی هستید، مطالعه ادامه این مطلب برای شما مفید خواهد بود.

 

پارچه کتان لمه چیست؟

پارچه کتان لمه جزو جدیدترین پارچه های تولید شده در صنعت نساجی است. همانطور که می دانید پارچه کتان با داشتن الیاف کاملا طبیعی، فرم و ایستایی خاص خود را دارد. کتان لمه در نگاه اول شباهت بسیاری با پارچه کتان دارد. اما کافی است از نزدیک تر آن را ببینید و لمس کنید. این پارچه دارای الیاف مصنوعی است. به همین دلیل زمانی که آن را از نزدیک نگاه می کنید، اندکی درخشش دارد. در هنگام لمس نیز می بینید داخل پارچه کاملا نرم و لطیف است. اما سطح رویی آن دارای برجستگی های بسیار ظریفی است که در هنگام لمس به خوبی حس می شوند.

از این پارچه فوق العاده می توانید برای دوخت لباس های مختلفی استفاده نمایید. با توجه به اینکه معمولا پارچه کتان لمه تک رنگ بوده و تنوع رنگی بی نظیری دارد، به راحتی با پارچه های مختلف ترکیب می شود. در نتیجه می توانید آن را به عنوان پارچه ای عالی برای دوخت مانتو روزمره، اداری و مجلسی در نظر بگیرید. اگر قصد دوخت کت، دامن، تاپ و شلوار را نیز دارید، پارچه کتان لمه را فراموش نکنید.

 

از پارچه کتان لمه برای دوخت چه لباس هایی استفاده می شود؟

شاید با دیدن این پارچه دوست داشتنی، با خود فکر کنید چه لباس های دیگری می توان با آن طراحی کرد. بیشترین کاربرد پارچه کتان لمه برای دوخت مانتو رسمی و مجلسی است. اگر اهل پوشیدن لباس های ساده و شیک هستید، این پارچه می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. مخصوصا اگر به دنبال پارچه ای ساده برای لباس مجلسی هستید. از پارچه کتان لمه می توانید برای دوخت انواع کت و شلوار، کت و دامن، سارافون، پیراهن های میدی و بلیزر استفاده کنید.

از پارچه کتان لمه برای دوخت چه لباس هایی استفاده می شود؟

این پارچه به سینمای هالیود راحتی با پارچه های طرح دار مانند ژاکارد تافته یا ویسکوز ترکیب می شود. حتی می توانید آن را با پارچه تافته و انواع خرجکار ترکیب کنید. اگر به دنبال پارچه جدید و خاص برای دوخت بلیزر یا جلیقه های ترند سال هیستید، ما کتان لمه را به شما پیشنهاد می کنیم.

آشنایی با ویژگی های پارچه کتان لمه

حالا که کتان لمه را به عنوان پارچه ای برای مانتو عید 1402 در نظر دارید، بد نیست بیشتر با آن آشنا شوید. بررسی ویژگی های این پارچه به شما کمک می کند انتخاب بهتری داشته باشید. علاوه بر این بتوانید از مانتو یا کت خود با پارچه کتان لمه، بیشتر مراقبت کنید.

ظاهر فریبنده پارچه کتان لمه

ظاهر فریبنده پارچه کتان لمه

پیدا کردن شکارچی گوزن پارچه ای شیک و رسمی که سبک و ساده نیز باشد، کار آسانی نیست. به همین دلیل ما برای پارچه مانتو عید 1402، کتان لمه را توصیه می کنیم. این پارچه ساده و در عین حال دوست داشتنی، می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما برای دوخت مانتو روزمره باشد. درخشش اندک آن نیز ظاهری شیک و خاص به مانتوی رسمی و اداری شما می دهد. برای داشتن مانتو مجلسی با پارچه کتان لمه، می توانید آن را با پارچه های طرح دار مختلفی ترکیب کنید.

بادوام

 

یکی از ویژگی هایی که یک پارچه به گزینه ای عالی برای استفاده روزمره تبدیل می کند، دوام آن است. پارچه کتان لمه با داشتن الیاف مصنوعی کاملا در برابر تغییر رنگ و بافت مقاوم است. این پارچه دچار رنگ دهی یا پرز دهی نخواهد شد. به همین دلیل می توانید آن را به صورت روزانه بپوشید. در صورت شستشوی مداوم نیز خواهد دید کیفیت و ایستایی روز اول را حفظ می کند.

ایستایی فوق العاده

برای انتخاب سینمای بالیود پارچه مانتویی، ایستایی آن می تواند تاثیر زیادی در استایل شما بگذارد. اگر طرفدار استایل رسمی هستید، کتان لمه با ایستایی کتی برای شما مناسب است. این پارچه به راحتی می تواند یک فرم اداری خاص برای شما بسازد. علاوه بر این، کاملا برای دوخت کت و شلوار زنانه نیز مناسب است. اگر به دنبال پارچه ای برای دوخت پیراهن، تاپ یا شومیز شیک ساده هستید کتان لمه را فراموش نکنید.

 

چروک پذیری اندک

یکی دیگر از ویژگی هایی که کتان لمه را به گزینه ای عالی برای مانتو مجلسی و اداری تبدیل کرده است، چروک پذیری اندک آن است. چروک شدن لباس پس از چند ساعت باعث می شود ظاهر شما کمی آشفته به نظر برسد. به همین دلیل افراد معمولا برای محیط های رسمی به دنبال پارچه هایی هستند که به سرعت چروک نشوند. این ویژگی باعث شده است کتان لمه برای دوخت انواع کت دامن نیز بسیار مناسب باشد. برای اتو کشی این پارچه تنها به اتو با دمای متوسط نیاز دارید.

 

بدون نیاز به آستر

پارچه های جلوه های ویژه مجلسی و دارای الیاف لمه معمولا نیاز به آستر کشی دارند. زیرا یا به دلیل داشتن الیاف مصنوعی اندکی زبر هستند یا بسیار نازک به نظر می رسند. پارچه کتان لمه پارچه خاص و جذاب است که برای دوخت آن به آستر نیاز ندارید. این پارچه در سطح رویی شاید دارای برجستگی های ظریفی باشد اما داخل آن کاملا صاف و نرم است. کتان لمه هیچ گونه خارش و یا حساسیتی نیز ایجاد نخواهد کرد.

نگهداری آسان

معمولا خانم ها ترجیح می دهند پارچه را که برای دوخت مانتو انتخاب می کنند، به راحتی شسته شود. کتان لمه به آسانی لک نمی شود و به راحتی نیز قابل شستشو است. می توانید این پارچه را به راحتی در ماشین لباسشویی با یک شوینده ملایم، بشویید. با توجه به دوام رنگ بالای کتان لمه، تنها کافی است از شوینده های سفید کننده استفاده نکنید.

راهنمای خرید پارچه کتان لمه

راهنمای خرید پارچه کتان لمه

اگر قصد خرید کتان لمه را دارید، بد نیست نکاتی را در هنگام خرید به خاطر داشته باشید. این نکات به شما کمک می کنند تجربه خرید بهتری داشته باشید.

به ابعاد پارچه کتان لمه توجه کنید

پارچه کتان لمه معمولا با عرض 5/1 در بازار موجود است. اما به طور دقیق عرض مفید آن در حدود 144 سانتی متر است. به همین دلیل بد نیست در هنگام خرید به ابعاد دقیق پارچه توجه کنید. در نظر داشتن این نکته به شما کمک می کند در هنگام الگو کشی دچار مشکل نشوید.

آبرفت پارچه را در نظر داشته باشید

پارچه های دارای الیاف مصنوعی معمولا دچار آبرفت نمی شوند. اما شستشوی اولیه پارچه راه حمل امنی برای تست این مسئله است. کتان لمه نیز به دلیل داشتن الیاف مصنوعی به طور معمولا آبرفت ندارد. اما در بعضی مدل ها ممکن است دچار اتو رفت شود. اتو رفت این پارچه تقریبا 1 درصد است. یعنی ممکن است در هر 1 متر پارچه، پس از اتو کشی 1 سانتی متر از طول آن کاسته شود. برای حل این مشکل می توانید قبل از برش، کل پارچه را اتو کشی نمایید.

ایستایی پارچه را امتحان کنید

کتان لمه ایستایی متوسطی دارد که باعث می شود برای دوخت انواع کت، مانتو و شلوار مناسب باشد. البته از آن برای دوخت دامن، لباس مجلسی و سارافون نیز می توانید استفاده نمایید. به همین دلیل برای دوخت لباس های کلوش و ریزش دار چندان مناسب نیست. با توجه به اینکه کتان لمه کشسانی نیز ندارد، برای دوخت لباس های کاملا تنگ نیز کاربردی نخواهد بود.

 

پارچه کتان لمه نیاز به آستر کشی ندارد

یکی از مزایای خرید پارچه کتان لمه این است که نیازی به آستر کشی ندارد. داخل آن کاملا نرم و لطیف بوده و ضخامت متوسطی نیز دارد. به همین دلیل اصلا بدن نما نیست. البته اگر مایل باشید برای دوخت کت های ضخیم از آن استفاده کنید، می توانید آستر کشی انجام دهید. این کار ایستایی لباس شما را بیشتر خواهد کرد.

مراقبت از پارچه کتان لمه

مراقبت از پارچه کتان لمه

 

اگر یک مانتو با کتان لمه دارید، می توانید با خاطری آسوده هر روز آن را بپوشید. زیرا این پارچه دوام و کیفیت بالایی دارد. برای مراقبت بیشتر و افزایش طول عمر لباس خود با کتان لمه، نکات زیر را فراموش نکنید.

از شوینده ملایم استفاده کنید

استفاده از شوینده ملایم در طولانی مدت می تواند تضمین کننده دوام لباس شما باشد. کتان لمه در قسمت رویی اندکی برجستگی دارد. اما داخل پارچه کاملا نرم و لطیف است. استفاده از نرم کننده می تواند در حفظ لطافت آن موثر باشد. این پارچه را به هیچ عنوان در معرض سفید کننده ها قرار ندهید.

پشت و رو بشویید

برجستگی های ظریف و اندک سطح این پارچه ممکن است بر اثر شستشوی زیاد دچار اندکی پرزدهی شوند. به همین دلیل می توانید برای حفظ کیفیت سطح پارچه، آن را به صورت پشت و رو بشویید. این کار به شما کمک می کند سطح رویی لباس دچار سایش و تغییر بافت کمتری شود.

با احتیاط اتو کنید

چروک پذیری اندک کتان لمه شما را از اتو کشی هر روزه بی نیاز می کند. اما ممکن است پس از هر شستشو نیاز به اتو کردن آن داشته باشید. برای اتو کشی این پارچه می توانید آن را پشت و رو و از قسمت داخل اتو کنید. استفاده از یک پارچه نخی به عنوان محافظ نیز می تواند آسیب های احتمالی را کاهش دهد.

مراقب ترئینات لباس خود باشید

همانطور که اشاره شد، می توانید کتان لمه را با پارچه های مختلفی ترکیب کنید. به همین دلیل ضروری است که در هنگام شستشو به سایر پارچه های ترکیب شده نیز توجه کنید. اگر لباس شما خرجکار یا سنگ دوزی خاصی دارد، بهتر است قبل از شستشو آنها را جدا کرده و یا لباس خود را با دست بشویید.

پارچه ژاکارد ساده و بهترین استایل های بهار 1402

پارچه ژاکارد ساده و بهترین استایل های بهار 1402

پارچه ژاکارد که از لوکس ترین پارچه ها برای دوخت انواع لباس های مجلسی به شمار می آید، در انواع طرح های مختلفی طراحی و تولید شده است. پارچه های ژاکارد گلدار، انواع ژاکارد هندسی، ژاکارد سنتی و غیره وجود دارند. در بین انواع طرح و رنگ های ژاکارد کز توانیم پارچه هایی را پیدا کنیم که با طرح های ساده تر طراحی شده اند. برای نمونه پارچه های ژاکارد که تک رنگ هستند و طرح های ایجاد شده روی پارچه آن ها نیز همرنگ با رنگ زمینه پارچه است.

اگر از افراد ساده پوش هستید و به لباس های شیک و ساده تر علاقه دارید، پیشنهاد ما به شما پارچه ژاکارد ساده برای دوخت لباس های مجلسی تان است. با پارچه ژاکارد ساده می توانید ایده های مختلفی را به منصه ظهور برسانید. برای نمونه دوخت انواع پیراهن های بلند و کوتاه، کت و دامن، کت و شلوار، مانتوهای مجلسی، تاپ و انواع لباس شب با این پارچه امکان پذیر است. در ادامه با استایل های جذاب و گوناگون با پارچه ژاکارد ساده آشنا می شویم.

 

استایل های جذاب با پارچه ژاکارد ساده سفید

لباس های سفید نشان دهنده حس آرامش و تازگی هستند. یکی از مزایای لباس های سفید، خنک بودن آن ها است. به همین دلیل در فصل های گرم سال، لباس سفید می تواند بهترین گزینه باشد. با پوشیدن لباس سفید، حس شادمانی را نشان می دهید. تنها در پوشیدن لباس های سفید به این نکته دقت کنید که آیا رنگ سفید به پوستتان می آید یا خیر.

استایل های جذاب با پارچه ژاکارد ساده سفید

 

خوب است بدانید افرادی که رنگ پوست هایشان سرد می باشد، لباس های سفید به خوبی به تنشان می نشیند. افرادی که رنگ پوستشان برنزی است، با پوشیدن لباس های سفید جذاب تر به نظر می رسند. افرادی که رنگ پوست آن ها از قهوه ای روشن تا تیره است، بهتر است رنگ سفید مایل به کرم بپوشند.

استایل مونوکروم با پارچه ژاکارد ساده سفید

یکی از جذاب ترین استایل ها با پارچه ژاکارد ساده، این استایل است زیرا در عین یک رنگی، بسیار خاص می باشد. در این استایل کت ژاکارد که تا روی ران پا می آید، دوخته شده است. آستین های این کت دارای حالتی پفکی هستند. این کتاب به صورت اورسایز است. ایستایی پارچه ژاکارد در این استایل به صورت آهار دار است. یک شلوار سفید همراه بسیار مناسبی برای این استایل می باشد. از زیر کت ژاکارد نیز یک لباس طرح دار سفید، پوشیده شده است. این استایل یک استایل مونوکروم مینیمال می باشد که سادگی و زیبایی را در یک جا دارد.

یکی دیگر از استایل های جذاب با پارچه ژاکارد سفید، این پیراهن عروسکی دخترانه است. قد این پیراهن تا روی ران پا می آید. آستین ها حالتی پفکی دارند و یقه نیز به صورت سه سانتی ایستاده دوخته شده است. پیراهن ژاکارد با طرح گل های زیبا، بسیار خوش جلوه می باشد. سرشانه این پیراهن نیز حالتی پفی دارد.

استایل مونوکروم با پارچه ژاکارد ساده سفید

اگر فشار خون به پیراهن های چین دار و دخترانه علاقه داری یه دختر این پیراهن ژاکارد ساده سفید را از دست ندهید. پیراهن ژاکارد با طرح های درشت و زیبا دوخته شده است. رنگ زمینه و طرح های پیراهن، یکی هستند. یک کمربند ظریف سفید در وسط پیراهن دخته شده و آن را جذاب تر کرده است. یقه پیراهنی به صورت یقه گرد دوخته شده و آستین‌های آن سه ربع هستند. انجام می توانید با یک کفش نقره ای و کیف نقره ای دستی کنید.


مانتو و کت های بلند ژاکارد ساده

از دیگر انواع لباس های خاص مجلسی با پارچه ژاکارد ساده می توانیم به انواع مدل های مانتو و کت با این پارچه اشاره کنیم.

مانتو و کت های بلند ژاکارد ساده

یکی از واکسیناسیون مدل های خاص مانتو ژاکارد ساده، مانتوی کتی قهوه ای است. پارچه به کار رفته شده در دوخت این کت، پارچه قهوه ژاکارد با طرح های ظریف است. این کت زیبا ترکیبی از پارچه ژاکارد و پارچه مشکی ساده می باشد. کفش مناسب برای ست کردن با این استار کفش مشکی پاشنه بلند می باشد. یک کیف دستی نقره ای طلایی نیز می‌تواند آیتم مناسبی برای همراهی با این استایل باشد.

مانتوی بلند ژاکارد طلایی

از دیگر استایل های جذاب با پارچه ژاکارد طلایی، این مدل مانتوی زیبای سنتی است. این مانتو با طرح های ظریف و زیبای ژاکارد دوخته شده و قد آن تا زیر زانو می آید. آهار و ایستایی پارچه ژاکارد این مانتو باعث شده که بسیار زیبا روی تن بشیند.

مانتوی بلند ژاکارد طلایی

 

از دیگر آنتی بادی کت های ژاکارد ساده، کت ژاکارد مسی با دکمه های یک طرفه است. این کت از یک جهت دکمه های ظریف می خورد. این کت از دو طرف جیب می خورد و به صورت یک طرفه بسته می شود.

لباس های ژاکارد ساده طوسی

لباس های طوسی به دلیل رنگ خنثی ای که دارند، به راحتی با انواع لباس ها ست می شوند. طوسی یک رنگ خنثی بوده و همه پسند است. جالب است بدانید که لباس های طوسی رنگ، جزو پر فروش ترین لباس ها هستند. در این استایل نیز یک مانتوی کتی با رنگ طوسی دوخته شده است. دوخت این مانتو به صورت ساده بوده و از دو طرف جیب می خورد.

 

در این استایل می توانید از زیورآلات پر کار استفاده کنید. برای نمونه یک گردنبند آویز دار، گزینه بسیار مناسبی است. یک کیف دستی طوسی و کفش نقره ای، این استایل را خاص تر می کند. از آنجایی که تمامی آیتم های این استایل تک رنگ هستند، این استایل یک استایل مونوکروم محسوب می شود.

استایلی دخترانه با ژاکارد ساده طوسی

استایلی دخترانه با ژاکارد ساده طوسی

استایلی عفونت باکتریایی دخترانه و جذاب با پارچه ژاکارد ساده را معرفی می کنیم. در این استایل با پارچه ژاکارد طوسی، پیراهن دخترانه و ظریف دوخته شده است. این پیراهن را با کفش کرمی ست کنید. یک کیف کرمی دستی کوچک نیز گزینه خوبی برای همراهی با این استایل است.

لباس مجلسی دو تکه

یکی از ایده های دوخت لباس مجلسی برای خانم های سن بالاتر، ایده دوخت این کت بلند است. این کت به صورت دو تکه دوخته می شود. لایه زیری و خود کت با ژاکارد کرمی دوخته شده اند. در این استایل یک کت آستین بلند دوخته شده و قد آن تا روی زانو می آید. از زیر این کت نیز یک پیراهن آستین حلقه ای ساده پوشیده می شود. یقه این پیراهن به صورت یقه گرد طراحی شده است. یک کفش مسی ساده، این استایل را تکمیل می کند.

ترکیب ساتن و ژاکارد ساده

یکی دیگر از استایل های شیک و ساده با پارچه ژاکارد، دوخت پیراهن های ترکیبی ساتن و ژاکارد است. می توانید یک پیراهن دکلته با پارچه ساتن بدوزید و برای لایه رویی آن از پارچه ژاکارد استفاده کنید.

 

کت تک سلولی ژاکارد رویی، با پارچه ژاکارد طرحدار نباتی دوخته شده است. یقه این کت به صورت یقه ایستاده طراحی و دوخته می شود. قد این کت نیز تا روی زانو می آید. این تیپ را می توانید با یک کفش کرمی ست کنید. شینیون موهایتان در این استایل بهتر است به صورت بسته باشد.

ژاکارد مسی و خاص

یکی دیگر از استایل های خاص با پارچه ژاکارد، این پیراهن مسی ژاکارد و ساتن است. از زیر پیراهن با پارچه ساده ساتن یک آستین حلقه ای دوخته می شود. سپس یک لباس سه ربع ژاکارد از روی آن طراحی و دوخته شده است. این پیراهن با کمربند ساتن بسته می شود.

در این استایل از کلاه استفاده می شود و نمای زیبایی به استایل داده است. این تیپ را می توانید با یک کفش مشکی ساده و کیف مشکی ست کنید.

سخن آخر

پارچه ژاکارد ساده یکی از بهترین پارچه ها برای دوخت لباس های شیک و ساده شما می باشد. در این مقاله چندین استایل زیبا و چشم نواز را با این پارچه معرفی کردیم. پارچه ژاکارد، پارچه ای است که در بافت خود دارای طرح و نقش می باشد.

پارچه های ژاکارد پارچه هایی هستند که طرح و نقش های آن ها به نسبت کمتر و ساده تر از سایر پارچه های ژاکارد است. معمولا لباس های ژاکارد که زنگ زمینه پارچه آن ها با رنگ طرح های ایجاد شده روی آن ها، یکی است، از پارچه های ساده ژاکارد محسوب می شوند.

رنگ سفید که یکی از آرامش بخش ترین رنگ ها است، می تواند خالق لباس های چشم نوازی برای شما باشد. در این مطلب چندین نمونه لباس ژاکارد سفید با طراحی های شیک و ساده را پیش رویتان گذاشتیم. پارچه های گلدار با رنگ های ملیح نیز می توانند استایل های ساده و شیکی را برای شما خلق کنند. رنگ طوسی رنگی خنثی است و لباس های طوسی از پرطرفدارترین و پرفروش ترین لباس ها هستند. دو نمونه از استایل های خاص و زیبا با پارچه ژاکارد ساده طوسی را نیز در این مطلب نشان دادیم.