پارچه ساتن گلدار در کالکشن 2023 برند زارا

پارچه ساتن گلدار در کالکشن 2023 برند زارا

هر ساله با تغییر فصل، برند معروف و محبوب زارا کالکشن جدیدی از محصولات خود را ارئه می کند. در طراحی این لباس های ترند فصل معمولا از جدیدترین مدل ها و پرطرفدارترین پارچه استفاده می شود. در میان ترندهای بهار و تابستان 2023، پارچه های طرحدار با رنگ های خاص، جایگاه ویژه ای دارند. به همین دلیل پارچه ساتن گلدار، در میان این پارچه ها می درخشد. ساتن یکی از زیباترین پارچه هایی است که می توانید برای دوخت لباس های مختلف انتخاب کنید. پارچه ساتن گلدار اما نمونه ای ایدئال از این پارچه است. زیرا تمام ویژگی های فوق العاده ساتن را دارد و با طرح های خیره کننده، زیبایی صد چندان به استایل شما می دهد. در ادامه این مطلب قصد داریم به این پارچه محبوب در کالکشن 2023 برند زارا بپردازیم.

آشنایی با برند زارا

شرکت مادر زارا، که با نام ایندیتکس شناخته می شود، بزرگترین خرده فروشی پوشاک در جهان به شمار می رود. موسس آن، آمانسیو اورتگا نیز چهارمین مرد ثروتمند جهان است. این برند پولساز بیش از 2000 شعبه در 88 کشور جهان دارد. اسپانیا مرکز تولید بیش از 50 درصد محصولات زارا است. طراحان این برند معمولا محصولات را با توجه به نقد و نظرات مصرف کنندگان تغییر داده و اصلاح می کنند. در واقع پروسه طراحی و تولید محصولات زارا تنها دو هفته طول می کشد و این به دلیل سیستم یکپارچه موجود در مدیریت این برند است.

آشنایی با برند زارا

تمرکز این برند بر ارائه محصولات ترند و ارزان قیمت در مقایسه با سایر برندهای مطرح جهان است. به همین دلیل می بینید که با فرارسیدن فصل جدید، محصولات متنوع و پرفروشی در شعب مختلف برند زارا موجود می شود. این برند با کاهش هزینه تبلیغات و تاسیس فروشگاه های جدید در شلوغ ترین خیابان ها، به دنبال جذب مشتری از همه طبقات جامعه است. شاید همین ویژگی ها دلیل فروش و محبوبیت فوق العاده زارا باشد. این برند مورد علاقه تمام اقشار جامعه و حتی خانواده سلطنتی است. طبق شنیده ها، کیت مدیلتون نیز یکی از طرفداران برند زارا است. اگر مایلید با ترندهای طراحی شده از پارچه ساتن گلدار این برند آشنا شوید، مطالعه ادامه این مطلب برای شما مفید خواهد بود.

کالکشن جدید برند زارا با پارچه ساتن گلدار

پارچه ساتن یکی از جذاب ترین پارچه هایی است که می توان از آن برای دوخت لباس های مختلفی استفاده کرد. در واقع، زیبایی فوق العاده و کاربردی بودن آن در طراحی لباس های مختلف باعث شده است برند زارا از این پارچه در کالکشن های بسیاری استفاده نماید. با توجه به اینکه لباس های طرحدار و رنگارنگ جزو ترندهای سال 2023 هستند، پارچه ساتن گلدار یکی از محبوب ترین پارچه ها در کالکشن جدید زارا است. اگر مایلید بیشتر با این سری جدید و دوست داشتنی لباس های ساتن زارا آشنا شوید، مطالعه ادامه مطلب را از دست ندهیم.

کت و شلوار کژوال با پارچه ساتن گلدار

یکی از زیباترین مدل هایی که می توانید در کالکشن جدید برند زارا مشاهده کنید، کت و شلوارهای خاص با پارچه ساتن گلدار است. با توجه به اینکه ساتن طرحدار ایستایی ندارد، چندان مناسب دوخت کت و شلوار نیست. اما طراحان زارا از همین ویژگی استفاده کرده و کت و شلوارهایی راحت و اورسایز طراحی کردند. پارچه ساتن گلدار یکی از منحصر به فردترین پارچه هایی است که می شود در طراحی این لباس به کار برد. گل های خاص این پارچه به استایل شما جلوه ای مطابق مد روز می دهد. مخصوصا اگر به دنبال آیتمی هستید که ظاهری متفاوت و بهاری به استایل شما بدهد. البته در میان طرح های این کت و شلوار ساده و راحت، می توانید الگو و اشکال مدرن نیز ببینید.

کالکشن جدید برند زارا با پارچه ساتن گلدار

در واقع اگر گل یاس به دنبال یک لباس فانتزی هستید، این کت و شلوار با پارچه ساتن گلدار و گل های درشت و رنگ های درخشان برای شما مناسب است. اما اگر استایل مدرنی دارید، الگوهای هندسی یا آمبره برای استایل شما مناسب تر خواهد بود. این آیتم فوق العاده را می توانید به راحتی در موقعیت های مختلف بپوشید. اگر طرفدار استایل کژوال هستید، خواهید دید به راحتی با انواع ونس قابل پوشیدن است. شما حتی می توانید این کت و شلوار طرحدار را با صندل نیز بپوشید. اگر مایلید از آن در یک مهمانی رسمی استفاده کنید، تنها به یک کفش پاشنه بلند نیاز دارید.

پیراهن میدی

پیراهن های میدی معمولا قدی تا پایین زانو دارند. در میان کالکشن 2023 زارا، پیراهن های فوق العاده ای با پارچه ساتن گلدار دیده می شود. تنوع طرح و رنگ این پیراهن ها بی نظیر است. با توجه به درخشش خاص این پارچه و حالت ریزش داری که دارد، این پیراهن ها بر تن شما می درخشد. طراحان زارا در طراحی این پیراهن ها، راحتی استفاده از آن را در اولویت قرار دادند. پیراهن های ساتن زنانه زارا معمولا چاک بلندی در یک یا دو طرف دارند. این ویژگی باعث می شود بتوانید به راحتی در میهمانی با این پیراهن فعالیت های مختلف انجام دهید. بیشتر پیراهن های موجود در این کالکشن، دکلته بوده یا آستین های کوتاهی دارند. در نتیجه به راحتی می توانید آن را همراه با یک کت یا شومیز ساده بپوشید.

پیراهن ساتن طرح دار

این پیراهن های گل نرگس دوست داشتنی جلوه ای بامزه به استایل شما می دهند. پارچه ساتن گلدار به کار رفته در طراحی این پیراهن ها به شما کمک می کند بتوانید سلیقه جسور خود را در استایل به رخ دیگران بکشید. یکی از بهترین ویژگی های این آیتم، کاربردی بودن آن است. برای مهمانی های مختلف می توانید این پیراهن ها را با بی نهایت لباس های دیگر ست کنید. کفش ونس و شومیز برای استایل کژوال با این پیراهن توصیه می شود. اگر مایلید آن را با لباس های گرم ست کنید، یک پلیور سبک یا کت کتان و نیم بوت را می توانید با این پیراهن بپوشید. برای مهمانی های رسمی تنها به کالج یا یک کفش پاشنه بلند نیاز دارید. این پیراهن کاربردی تا سالها می تواند آیتم ثابت و کاربردی کمد شما باشد.

شومیز با پارچه ساتن گلدار

شومیز با پارچه ساتن گلدار

فصل بهار و تابستان، فصل گیاهان آپارتمانی پوشیدن شومیزهای رنگارنگ است. به همین دلیل در کالکشن جدید برند زارا، شومیزهای جذابی با پارچه ساتن گلدار دیده می شود. با توجه به اینکه پارچه ساتن برای دوخت لباس های تنگ مناسب نیست، معمولا تنها شومیزهای اورسایز با این پارچه طراحی می شود. شومیزهای گشاد با آستین های مدل دار و یقه های چین دار جزو زیباترین مدل هایی است که می توانید ببینید. پارچه ساتن به سادگی با پارچه های مختلف ست می شود، در نتیجه این شومیز ساتن را می توانید به بهانه های مختلف بپوشید. این شومیز با شلوار جین و کفش اسپورت استایلی کژوال برای شما می سازد. اگر آن را با یک دامن حریر کوتاه ست کنید، استایلی دخترانه برای مهمانی خواهید داشت. اگر مایلید با آن در مراسم رسمی حضور پیدا کنید، به یک شلوار یا دامن کرپ و کفش پاشنه بلند نیاز خواهید داشت.

کراپ تاپ دخترانه

شومیز و تاپ های کوتاه که اصطلاحا به آن کراپ نیز گفته می شود، یکی از آیتم های پرکاربردی است که همه خانم ها به آن نیاز دارند. این آیتم پرطرفدار در کالکشن جدید زارا با پارچه ساتن گلدار عرضه شده است. کراپ ها با توجه به جنس پارچه ای که دارند، می توانند اسپرت یا کاملا مجلسی باشند. کراپ های ساتن زارا را می توانید مانند سایر آیتم های ساتن، به سادگی در مهمانی های مختلف بپوشید. کراپ رنگارنگ با یک دامن جین برای مهمانی دوستانه مناسب خواهد بود. اگر برای زیر مانتوی خود نیز به دنبال گزینه ای زیبا و شیک هستید، این کراپ را می توانید همراه با انواع مانتو کت بپوشید. فراموش نکنید، اکسسوری هایی مانند کیف و کفش در ترکیب استایل شما اهمیت بسیاری خواهند داشت.

مانتو بلند با پارچه ساتن گلدار

یکی از خاص ترین لباس هایی که می توانید در کالکشن جدید 2023 زارا مشاهده کنید، مانتوهای بلند است. البته این مانتوهای کیمونو شکل بیشتر با عنوان رویه یا پیراهن و به همراه شلوار ست عرضه شده است. اما اگر به دنبال آیتمی متفاوت برای استفاده به عنوان مانتو هستید، می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. پارچه ساتن گلدار به این مانتو با ساده ترین الگوی ممکن، جذابیتی تکرار نشدنی داده است. با توجه به استایلی که می پسندید، می توانید این مانتوهای بلند را همراه با شلوار ست آن بپوشید. پوشیدن پیراهن یا دامن همراه با این مانتوها بلند نیز می تواند استایل خاصی برای شما بسازد. بسیاری از مدل های این مانتو را می توانید حتی به تنهایی و به عنوان پیراهن در مهمانی بپوشید.

مانتو بلند با پارچه ساتن گلدار

طراحان زارا با اضافه بازار هدف کردن کمربند هایی از جنس پارچه ساتن گلدار یا دکمه های کوچک به این مانتوهای بلند، مدل های متنوعی به شما ارائه کردند. پیراهن های بلند با چین های طبقه ای نیز یکی از مدل های دیگری است که می توانید به عنوان مانتو بپوشید. اگر مایلید استایل منحصر به فردی داشته باشید، اضافه کردن این آیتم می تواند نشان دهنده حسن سلیقه شما باشد. اگر بتوانید با الهام گرفتن از رنگ های موجود در پارچه مانتو، سایز اجزای استایل خود را انتخاب کنید، خواهید دید این مانتو تا چه حد در تغییر استایل شما نقش دارد.

بلوز و شلوار

بلوز و شلوار ساتن

 

همانطور که اشاره شد، ساتن گلدار یکی از کاربردی ترین پارچه هایی است که می توانید در بازار مشاهده کنید. برند زارا نیز از این ویژگی استفاده کرده و با خلاقیتی بی نظیر، بلوز و شلوارهای زیبایی با این پارچه به بازار ارائه کرده است. معمولا در طراحی این لباس های راحت، از ساتن طرحدار با حاشیه های خاص استفاده می شود. این پارچه به این بلوز و شلوارهای راحتی که فرمی شبیه لباس راحتی منزل دارند، جلوه ای متفاوت و رسمی می دهد. به همین دلیل می توانید از آن در جمع های رسمی و یا مهمانی هایی که در آن نقش میزبان دارید، استفاده نمایید. این ست ها معمولا اورسایز بوده و با شلوارهای راسته و بگ عرضه می شوند. البته انواع شلوارهای مام استایل و بوت کات را نیز می توانید در میان این مدل ها پیدا کنید.

دامن پلیسه

پارچه ساتن گلدار یکی از بهترین پارچه برای انجام تکنیک پلیسه است. پلیسه یکی از محبوب ترین فرم های پارچه است که در طراحی لباس های مختلف به کار می رود. اما در کالکشن جدید برند زارا، دامن های ساتن پلیسه بیش از همیشه مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به طرحدار بودن این پارچه، پلیسه باعث می شود طرح ها متفاوت و البته چشمگیرتر به نظر برسند. پلیسه کردن این پارچه ایستایی آن را بیشتر کرده و جلوه جذاب تری به درخشش اندک آن می دهد. این دامن ها را می توانید همراه با مانتو در خیابون و با یک تاپ ساده در مهمانی ها بپوشید.

سرهمی ساتن

سرهمی ها یکی از ترندهای قدیمی هستند که دوباره به بازار برگشتند. زارا در طراحی های خودش همواره نیاز مشتری را اصل قرار می دهد. به همین دلیل در کالکشن جدید سرهمی های زیبایی با پارچه ساتن گلدار دیده می شود. این سرهمی های متنوع و جذاب می توانند تمام چیزی باشند که شما برای حضور در یک مهمانی نیاز دارید. مدل های آستین کوتاه یا دکلته آن را می توانید در مهمانی ها با یک کت بپوشید. آستین بلندها به تنهایی برای مهمانی های رسمی کافی هستند. با توجه به طرح پارچه به کار رفته در سرهمی، می توانید استایلی شاد و فانتزی داشته باشید. برای عروسی و مهمانی های رسمی به سراغ طرح های قرینه و حاشیه دار بروید.

پارچه حریر اشکی طرحدار و 5 لباسی که می توانید با آن بدوزید

پارچه حریر اشکی طرحدار و 5 لباسی که می توانید با آن بدوزید

ایده دوخت با پارچه حریر اشکی طرحدار

پارچه حریر برای بسیاری از خانم ها اولین گزینه در انتخاب لباس است. در واقع این پارچه زیبا و خاص معمولا طرفداران وفاداری دارد. مخصوصا در فصول گرم مانند بهار و تابستان، اولین پارچه خنکی که در تصور خانم ها نقش می بندد، پارچه حریر است. پارچه حریر اشکی طرحدار یکی از زیباترین مدل های حریر است. شما می توانید طرح ها و رنگ های جذاب و متنوعی از آن را در بازار مشاهده کنید. این پارچه زیبا یکی از ساده ترین و در عین حال خاص ترین حریرهایی است که می توانید از آن برای دوخت لباس های مختلف استفاده نمایید. اگر قصد خرید پارچه حریر اشکی طرح دار را دارید اما چندان با آن آشنا نیستید یا هنوز نمی دانید با این پارچه دوست داشتنی چه لباسی بدوزید، مطالعه ادامه این مطلب برای شما مفید خواهد بود.

خرید پارچه حریر اشکی طرحدار

آشنایی با پارچه حریر اشکی طرحدار

خرید پارچه حریر اشکی طرح دار

این پارچه انقلاب رنگی در زبان انگلیسی jacquard chiffon نام دارد. زیرا زمینه آن از حریر شیفون است. برجستگی های اشکی آن هم با بافت ژاکارد روی این پارچه ایجاد شده است. در دنیای متنوع حریرها، این پارچه خاص و زیبا را می توانید با اولین نگاه شناسایی کند. زیرا زیردست، بافت و شکل ظاهری آن با همه مدل های پارچه حریر که تا به حال دیدید، متفاوت است. سطح این پارچه برجستگی های خال خالی یا اشک شکلی دارد. این برجستگی ها بخشی از تار و پود پارچه هستند. به همین دلیل می توانید از دوام و کیفیت ظاهر و بافت این پارچه اطمینان خاطر داشته باشید. پارچه حریر اشکی از الیاف مصنوعی پلی استر تولید می شود. اما به دلیل بافتی که دارد، کاملا خنک و سبک است و به عنوان محبوب ترین پارچه تابستانی شناخته می شود.

5 مدل لباس که می توانید با پارچه حریر اشکی بدوزید

همانطور که اشاره شد، حریر یکی از پرطرفداران پارچه هایی است که خانم ها برای دوخت لباس های مختلف انتخاب می کنند. پارچه حریر اشکی کاربرد بسیاری در دوخت انواع مانتو، پیراهن و دامن دارد. البته بیشترین کاربرد آن در دوخت پیراهن های مجلسی و ساحلی است. در ادامه قصد داریم شما را با بهترین لباس هایی که می توانید با این پارچه داشته باشید، آشنا کنیم.

حتما بخوانید: با جدیدترین پارچه های تابستان 1402 آشنا شوید

با پارچه حریر اشکی طرحدار مانتو بدوزید

یکی از بیشترین لباس هایی که با پارچه حریر اشکی دوخته می شود، مانتو است. به دلیل محبوبیت این پارچه در میان خانم ها و ویژگی های منحصر به فرد این پارچه، مانتوهای حریر طرفداران بسیاری دارد. معمولا خانم ها برای سپری کردن روزهای گرم بهار و تابستان به دنبال سبک ترین و خنک ترین پارچه ممکن هستند. پارچه حریر دقیقا چنین ویژگی هایی را دارد. علاوه بر این، ایستایی و کیفیت بافت و الیاف آن نیز، برای دوخت مانتوهای روزمره مناسب است. الیاف پلی استر دوام بسیار بالایی دارند، به همین دلیل می توانید بارها پارچه حریر را بشویید و ببینید که تغییری در بافت و رنگ آن ایجاد نمی شود.

با پارچه حریر اشکی طرحدار مانتو بدوزید

اگر جثه اینترنت جهانی ریزی دارید می توانید با این پارچه مانتوهای چین دار و چند لایه طراحی کنید. به دلیل ایستایی ریزش دار و جذاب پارچه حریر اشکی، می توانید مانتوهای بلند و مجلسی زیبایی با آن بدوزید. البته در نظر داشته باشید این پارچه بدن نما است. اگر مدل مانتوی شما چین دار یا چند لایه نیست، نیاز به آستر خواهید داشت. پارچه کرپ حریر، یکی از بهترین پارچه هایی است که می توانید به عنوان آستر این پارچه انتخاب کنید. برای دوخت مانتو با این پارچه، بهتر است به طرح آن توجه کنید. طرح های ریز و عمودی باعث می شوند اندکی لاغر و قد بلندتر دیده شوید.

پارچه حریر اشکی طرحدار و پیراهن های عروسکی

پیدا کردن یک پارچه سبک، شیک و مقرون بصرفه برای دوخت پیراهن های مهمانی، می تواند کمی دشوار باشد. اگر قصد خرید پارچه حریر اشکی را دارید، باید بدانید بهترین گزینه برای دوخت پیراهن های عروسکی کوتاه و پرچین محسوب می شود. رنگ سفید این پارچه یک پیراهن فرمالیته زیبا مناسب فصل تابستان برای شما به ارمغان می آورد. البته با اندکی خلاقیت می توانید پیراهن های کلوش دکمه دار زیبایی نیز با حریر بدوزید. دکمه های کوچکی از جنس پارچه پیراهن، جزئیات جذابی هستند که لباس شما را زیباتر خواهند کرد. با اضافه کردن خرجکارهای گیپور و دانتل، خواهید دید لباس شما نمونه ای منحصر به فرد از سلیقه خاص شما است.پارچه حریر اشکی طرحدار و پیراهن های عروسکی

این پیراهن های بلند در مهمانی های خانوادگی، تولد و حتی عروسی قابل استفاده هستند. تنها کافی است یک مدل زیبا انتخاب کرده و اکسسوری های مناسبی برای آن پیدا کنید. یک کمربند زیبا از جنس حصیر، جلوه ای تابستانی به پیراهن شما می دهد. ترکیب کردن آن با یک کمربند طلایی رنگ و کفش پاشنه بلند، آن را برای پوشیدن در مهمانی های رسمی مناسب می کند. شاید به همین دلیل باشد که پارچه حریر در دسته پارچه های کلاسیک قرار دارد و همیشه قابل استفاده است. علاوه بر این، شما می توانید به سادگی با فرزند خود نیز یک پیراهن ست زیبا از جنس پارچه حریر اشکی داشته باشید.

پارچه حریر اشکی متری چنده

 

دامن حریر، برای تابستان

فرم ریزش دار پارچه حریر اشکی طرحدار باعث شده این پارچه برای دوخت دامن های بلند، بسیار مناسب باشد. اگر اهل پوشیدن دامن های رنگارنگ هستید، حتما به یک دامن زیبا با این پارچه نیاز دارید. با این پارچه های طرحدار زیبا می توانید بهار را به استایل خود اضافه کنید. ترکیب لغزان حریر با طرح های گل و شکوفه، جلوه ای رویایی به استایل شما می دهد. البته برای دوخت دامن با پارچه حریر اشکی حتما به آستر نیاز خواهید داشت. برای دامن های مجلسی، می توانید از پارچه کرپ حریر استفاده کنید. اما اگر قصد دارید این دامن ها را به صورت روزمره استفاده کنید و در استایل خیابانی از آن بهره ببرید، پارچه های نخی و خنک نیز انتخاب خوبی برای آستر این پارچه هستند.

دامن حریر، برای تابستان

این دامن ها اسمارت مانی را به راحتی می توانید با لباس های مختلف ست کنید. اگر طرفدار استایل کژوال هستید، تنها به یک تی شرت و کفش کانورس نیاز دارد. اگر اندکی رسمی یا راحت تر می پوشید، یک شومیز سفید به همراه یک کتانی، این استایل زیبا را تکمیل می کند. اگر مایلید با دامن حریر خود استایل رسمی تری داشته باشید، ما کت و کفش کالج را به شما پیشنهاد می کنیم.

شومیزهای ترندی با پارچه حریر اشکی طرحدار

شومیز جزو پرکاربردترین لباس های یک خانم است. با داشتن چند شومیز زیبا و متنوع می توانید بی نهایت استایل خاص و درخشان برای خود طراحی کنید. شومیز حریر نیز در دسته این شومیزهای کاربردی و دوست داشتنی قرار دارد. طرح های فوق العاده این پارچه به شما این امکان را می دهد که بتوانید نگاه مخاطب را به سمت بالا تنه خود جلب کنید. در واقع اگر جثه ظریفی دارید، به یک شومیز با طرح های درشت و چشمگیر نیاز خواهید داشت. این شومیز را می توانید همراه با لباس های مختلفی بپوشید. برای زیر مانتوهای کتی این شومیز می تواند بسیار مناسب باشد. اگر اهل پوشیدن و کت و شلوار در هر مناسبتی هستید، به چند شومیز حریر طرحدار نیاز دارید. این شومیزها در استایل کژوال با دامن های کلوش و ماکسی نیز استایل زیبایی برای شما می سازند.

مشاهده جدیدترین طرحهای پارچه حریر اشکی طرح دار

شومیزهای ترندی با پارچه حریر اشکی طرحدار

اگر یک طرح مناسب انتخاب کنید، با شلوار و دامن جین هم می توانید این شومیز را بپوشید. با توجه به اینکه پارچه حریر اشکی نیاز به آستر کشی دارد، توصیه می شود شومیز حریر خود را آستر کشی نکنید. در واقع زیباتر است که پوست شما از زیر این حریر فوق العاده نمایان شود. شما می توانید با انتخاب یک کراپ تاپ مناسب، از آستر کشی بی نیاز شده و استایل بهتری داشته باشید.

پیشنهاد ما: با پارچه لینن نچرال چی بدوزیم؟

شلوارهای خاص

باور اینکه بشود گردنه حیران با پارچه ای مانند پارچه حریر اشکی طرحدار شلوار دوخت، ممکن است کمی دشوار باشد. اما اگر در انتخاب لباس های مختلف جسارت دارید، این شلوارهای خاص برای شما مناسب هستند. این شلوارها با توجه به میزان آستری که برای آنها در نظر می گیرید، می توانند بسیاری کاربردی باشند. آستر کشی شلوار تا پایین زانو، آن را تبدیل به گزینه ای برای استفاده در استایل خیابانی می کند. با در نظر گرفتن استایل همیشگی خود می توانید این شلوار را با مانتو یا کت بپوشید. اگر آستر شلوار خود را کوتاه تر کنید، می توانید آن را همراه با یک تاپ یا شومیز در مهمانی های رسمی تر بپوشید. شلوارهای بی نظیری می توانید با پارچه حریر طراحی کنید. انواع شلوار بگ، شلوار دامنی یا حتی جاگر با این پارچه قابل طراحی و دوخت است.

مزایا و معایب پارچه شانتون نخ مانتویی

مزایا و معایب پارچه شانتون نخ مانتویی

پارچه شانتون نخ مانتویی یکی از زیباترین پارچه های مانتویی بهار با بافت خاص و جذابی است. این پارچه با ویژگی های عالی خود مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. جالب است بدانید که پارچه شانتون نخ جزو پارچه های نخی و کتفی قرار گرفته است. از جمله ویژگی های عالی شانتون نخ باید به تنوع بالا و گسترده این پارچه اشاره کرد.

اگر قصد دوخت یک مانتوی بهاره و خنک را دارید باید به سراغ این پارچه بروید. پارچه شانتون نخ مانتویی بسیار محکم و مقاوم می‌ باشد و در صورت مراقبت درست، می‌تواند برای مدت زمان طولانی استفاده شود. پارچه شانتون نخ مانتویی خنک است و دارای تنفس پذیری بالایی می‌باشد. این ویژگی آن را برای پوشش در فصل تابستان مناسب می‌کند. پارچه شانتون نخ مانتویی در رنگ‌های مختلفی موجود است و می‌توانید برای هر سلیقه ‌ای از آن استفاده کنید.

 

یکی از ویژگی های عالی پارچه شانتون نخ تنوع بالای این پارچه در طرح و رنگ می باشد. در نتیجه این ویژگی با این پارچه می توان ایده های جذاب و گوناگونی را به منصه ظهور رساند. جالب است بانید که شانتون نخ برای چاپ زدن نیز بسیار مناسب می باشد. قیمت مناسب و مقرون به صرفه این پارچه نیز موجب شده تا طرفداران زیادی داشته باشد. این پارچه با قیمت مناسب و ماندگاری بالایی که دارد، برای دوخت مانتوهای مختلف استفاده می شود. تنفس پذیری بالای پارچه شانتون نخ شما را از عرق سوز شدن در فصل گرما نجات می دهد.

این پارچه دارای وزن سبکی است. به همین دلیل لباس های دوخته شده با آن بسیار سبک و راحت هستند. اگر پوست حساسی دارید و به دنبال پارچه ای مناسب می گردید، پارچه شانتون نخ را به شما پیشنهاد می کنیم. در ادامه با مزایا و معایب این پارچه آشنا می شویم.

 

مزایای پارچه شانتون نخ مانتویی

مزایای پارچه شانتون نخ مانتویی | پارچه نگار

در این ملی شدن صنعت نفت بخش با مزایای خرید پارچه شانتون آشنا می شویم. این پارچه با مزایای فوق العاده خود گزینه ای عالی برای دوخت مانتو است.

خنک و مناسب برای روزهای گرم

یکی از ویژگی های عالی پارچه شانتون نخ، خنک بودن این پارچه می باشد. در واقع خنک بودن این پارچه موجب شده که بتوانید از آن برای دوخت مانتوهای تابستانی و خنک استفاده کنید. این پارچه با استفاده از الیاف نخی بافته شده است؛ در نتیجه پارچه ای خنک و راحت برای دوخت مانتوهای خنک تابستانی است.

وزن سبک و تنخور راحت

یکی دیگر از کانال سوئز مزایای خرید پارچه شانتون نخ وزن سبک این پارچه می باشد. این پارچه با وزن پایینی که دارد می تواند برای دوخت مانتوهای راحت و سبک به کار برده شود.

تنوع گسترده در رنگ

پارچه شانتون تنگه واشی نخ دارای تنوع بالایی در طرح و رنگ های جذاب می باشد. پارچه شانتون نخ با تنوع بالایی که دارد امکان دوخت لباس های جذاب و گوناگون را با رنگ دلخواهتان به شما می دهد. جالب است بدانید که این پارچه برای طراحی های چاپی انتخابی عالی است. همچنین اگر قسد دوخت لباس های ساده و مینیمال را دارید می توانید انواع پارچه شانتون نخ تک رنگ و ساده را انتخاب کنید.

تنفس پذیری پارچه شانتون نخ مانتویی

 تنفس پذیری پارچه شانتون نخ مانتویی

پارچه شانتون جاذبه های بوشهر نخ با قدرت تنفس پذیری بالای خود انتخابی عالی برای دوخت لباس های تابستانه است. در واقع این پارچه موجب تعریق بیش تر شما در روزهای گر نمی شود. بافت این پارچه به صورت تار و پودی است؛ در نتیجه هوا به راحتی از آن عبور می کند. همچنین در این پارچه الیاف طبیعی به کار رفته شده اند؛ در نتیجه رطوبت را به راحتی جذب می کند.

ماندگاری و دوام بالای پارچه شانتون نخ

یکی از ویژگی های عالی خرید پارچه شانتون نخ، ماندگاری و طول عمر بالای این پارچه می باشد. در حقیقت این ماندگاری و دوام به دلیل وجود الیاف به کار رفته شده در این پارچه هستند. الیاف نخ و پنبه ای که در تولید پارچه شانتون نخ به کار رفته شده اند، دارای دوام بالایی هستند. زمانی که این الیاف طبیعی با مقداری الیاف مصنوعی ترکیب شوند، ماندگاری آن ها نیز بیش تر خواهد شد. این دوام بالا باعث شده که این پارچه در برابر شست و شو و همچنین پرزدهی مقاوم باشد.

چروک پذیری اندک

ماندگاری و دوام بالای پارچه شانتون نخ

یکی از ویژگی های عالی که هر پارچه می تواند داشته باشد، چروک پذیری کم است. از پارچه های با چروک پذیری کم می توانید برای دوخت انواع لباس های روزمره استفاده کنید. پارچه تابستانی شانتون نخ نسبت به پارچه های نخی دارای مقاومت بالایی در برابر چروک شدن است. این پارچه دارای اتو خور خوبی است. در نتیجه این ویژگی ها از این پارچه می توانید برای دوخت لباس های پرمصرف روزانه استفاده کنید.

مناسب برای پوست های حساس

پارچه شانتون نخی مناسب برای پوست های حساس

پارچه شانتون نخ با خصوصیت ضدحساسیت خود برای افراد با پوست های حساس گزینه ایده آلی است. پارچه شانتون نخ پارچه ای ضد حساسیت است و برای دوخت لباس های خانگی هم مناسب می باشد.

ایستایی عالی

یکی از مهم ترین موارد، ایستایی پارچه می باشد. پارچه شانتون نخ دارای ایستایی متوسطی است و با آن می توانید مانتوهای تابستانی خوش فرمی را بدوزید. به خصوص لباس های دوخته شده با این پارچه، عیوب بدن را به خوبی پوشش می دهند.

نرمی و لطافت

انواع پارچه شانتون نخ مانتویی که از الیاف طبیعی ساخته شده، بسیار نرم و لطیف هستند؛ این ویژگی پارچه شانتون نخ را به بهترین انتخاب تبدیل کرده است. این پارچه دارای زیر دست و تن خور نرم و لطیفی می باشد. به دلیل لطافت این پارچه از این پارچه می توانید برای دوخت لباس های خنک و راحت استفاده کنید.

قیمت مقرون به صرفه

یکی از ویژگی های عالی که خرید پارچه شانتون نخ را برای افراد لذت بخش کرده، قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن می باشد. این پارچه با قیمت مناسبی و ماندگاری که دارد برای دوخت انواع مانتوهای مختلف زنانه و دخترانه بسیار مناسب است.

عدم آبرفت و تغییر رنگ

یکی دیگر از مزایای پارچه شانتون نخ، رنگ ندادن این پارچه می باشد. با خیال راحت می توانید لباس های شانتون نخ خود را بشویید و نگران تغییر رنگ آن ها نباشید. در حالت کلی پارچه شانتون نخ آبرفت ندارد. البته باید به میزان الیاف طبیعی و مصنوعی به کار رفته شده در این پارچه توجه داشته باشد. بهترین روش این است که پیش از برش زدن پارچه آن را چند ساعت در آب ولرم قرار دهید. با این کار لباس شما دچار تغییر سایز نمی شود.

معایب پارچه شانتون نخ مانتویی

در ادامه با معایب پارچه شانتون نخ آشنا می شویم. این پارچه با وجود مزایای گوناگونی که دارد دارای معایب اندکی است.

اندازه‌گیری دشوار

پارچه شانتون نخ مانتویی پارچه ای نازک است و ممکن است اندازه‌گیری و برش ‌دهی آن کمی سخت باشد. به همین دلیل در اندازه گیری و برش دادن این پارچه باید دقت بالایی داشته باشید.

 

سخن آخر

به طور کلی، پارچه شانتون نخ مانتویی برای پوشیدن در فصل تابستان مناسب بوده و برای پوست های حساس مناسب است. اما قبل از خرید، بهتر است مزایا و معایب آن را در نظر بگیرید و با توجه به نیاز‌های خود، تصمیم‌گیری کنید.

مزایای این پارچه در مقابل معایب آن بسیار بیش تر هستند و در نتیجه برای دوخت لباس های تابستانه بسیار عالی هستند. پارچه شانتون نخ مانتویی نرم و راحت است. در نتیجه با آن می توانید انواع لباس های تابستانه راحت و خنک را بدوزید. این پارچه با قدرت تنفس پذیری بالای خود برای دوخت لباس های خنک و تنفس پذیر تابستانی بسیار عالی می باشد.

پارچه شانتون نخ مانتویی بسیار سبک و نازک است و به راحتی قابل پوشیدن است. این پارچه به خوبی روی تن می نشیند و حرکت را محدود نمی‌کند.پارچه شانتون نخ مانتویی دارای دوام بالایی است و در صورت مراقبت صحیح، می‌تواند برای مدت زیادی استفاده شود. پارچه شانتون نخ مانتویی دارای طرح ‌ها و رنگ ‌های متنوعی است که می‌تواند به لباس شما جذابیت و زیبایی بیشتری ببخشد.

شانتون نخ مانتویی از الیاف طبیعی ساخته شده است و به دلیل کیفیت بالای آن، دوام و استحکام بالایی دارد. به طور کلی، پارچه شانتون نخ مانتویی برای پوشیدن در فصل تابستان و برای افراد با پوست های حساس، بسیار مناسب است. اما قبل از خرید، بهتر است مزایا و معایب آن را در نظر بگیرید و با توجه به نیاز‌های خود، تصمیم‌گیری کنید.

پارچه شانتون نخ برای دوخت مانتوهای خنک تابستانی و بهاری بسیار مناسب است. تنوع رنگی این پارچه بسیار گوناگون است و امکان دوخت لباس های گوناگون با رنگ های جذاب و زیبایی را به شما می دهد. قیمت مناسب و مقرون به صرفه این پارچه نیز موجب شده تا بتوانید با آن ایده های گوناگونی را اجرا کنید.

پارچه وال سوزن دوزی هندی و نحوه مراقبت از آن

پارچه وال سوزن دوزی هندی و نحوه مراقبت از آن

نکات مراقبتی از پارچه وال سوزن دوزی

پارچه وال سوزن دوزی هندی به عنوان یکی از زیباترین و محبوب‌ ترین پارچه های سنتی است. این پارچه دارای طرح های کار شده و تزئیناتی زیبا و منحصر به فرد است. پارچه وال سوزن دوزی یا همان پارچه وال خامه دوزی دارای گلدوزی های یکنواخت و منظم است. این پارچه با الیاف بسیار ظریفی بافته می شود. پارچه وال خامه دوزی پارچه ای سبک و خنک است. این پارچه با ویژگی تنفس پذیری عالی برای دوخت لباس های تابستانه مناسب است.

پارچه وال خامه دوزی دارای انواع مختلفی از قبیل وال خامه دوزی رنگی و وال خامه دوزی مشبک است. این پارچه دارای کاربردهای گوناگونی در دوخت انواع مانتو های سنتی و کژوال، شومیز، پیراهن شلوار، دامن، سارافون دارد. برای مراقبت صحیح از پارچه باید نحوه درست شست و شو خشک کردن دوخت و اتوکشی این پارچه را بدانید.

 

در این مطلب تمامی نکات مربوط به این روش های مراقبتی را بیان می کنیم. برای شستشوی این پارچه باید دمای آب را در درجه سرد تنظیم کنید چرا که آب گرم باعث آب سیب رساندن به این پارچه می شود. هرگز برای خشک کردن لباس های وال خامه دوزی از خشک کن چرخشی ماشین لباسشویی استفاده نکنید. برای شستشوی پارچه باید از شوینده های ملایم و فاقد سفید کننده استفاده کرد.

خشک کردن این پارچه با استفاده از اتو کشی نیز توصیه نمی شود؛ زیرا حرارت بالا و طولانی باعث آسیب رساندن به پارچه می شود. برای اتوکشی این پارچه بهتر است از اتو بخار با دمای پایین و متوسط استفاده کنید. همچنین پارچه را از جهت پشت آن اتو کنید. با استفاده از لایه محافظ می‌توانید اتوکشی ایمن تری را تجربه کنید. برای مطالعه مطالب بیش تر در خصوص روش های نگهداری و مراقبت از پارچه وال خامه دوزی این مطلب را در اختیار شما قرار دادیم.

روش کاربردی در شست و شوی پارچه وال سوزن دوزی

امکان شست و شوی پارچه وال خامه دوزی به دو صورت دستی و با ماشین لباس شویی وجود دارد. اما راه حل بهتر شست و شو به روش دستی است. استفاده از ماشین لباسشویی ممکن است باعث خراشیدگی و آسیب به پارچه شود. با شست و شوی دستی این پارچه، پارچه شما طول عمر بیش تری خواهد داشت. همچنین این پارچه با خامه دوزی های ظریفی طراحی و دوخته شده است. به همین دلیل در ماشین لباسشویی ممکن است این خامه دوزی ها آسیب ببینند.

روش کاربردی در شست و شوی پارچه وال سوزن دوزی

 

اگر برای شست و شوی جنگ قادسیه این پارچه ناچار به استفاده از ماشین لباس شویی شدید، تنظیمات آن را برای شست و شوی لباس های ظریف تنظیم کنید. یکی دیگر از راه کارهای کاربردی این است که این پارچه را در داخل کیسه شست و شو قرار دهید.

برای شست و شوی پارچه وال خامه دوزی باید یکسری نکات را رعایت کنید تا پارچه شما آسیب نبیند. در این بخش این موارد را بررسی خواهیم کرد.

 

استفاده از آب سرد

هنگام شستشو، از آب سرد استفاده کنید. آب گرم ممکن است باعث آسیب رساندن به پارچه شود.

استفاده از مواد شوینده ملایم و نرم کننده

استفاده از مواد شوینده ملایم و نرم کننده

بهتر است از مواد شوینده ملایم استفاده کنید تا پارچه آسیب نبیند. شوینده های حاوی سفید کننده باعث آسیب رساندن به این پارچه می شوند. لازم به ذکر است که در شست و شوی این پارچه می توانید از مایع نرم کننده نیز استفاده نمایید.

شست و شو به تنهایی

اگر قصد شست و شوی پارچه وال سوزن دوزی هندی را دارید، بهتر است آن را از دیگر پارچه ها جدا کنید. چرا که ممکن است سایر لباس ها و پارچه ها به وال خامه دوزی رنگ دهند.

شست و شوی طولانی با آب زیاد ممنوع

با شست و شوی طولانی مدت پارچه وال سوزن دوزی و استفاده از آب زیاد، ممکن است پارچه شما آسیب ببیند.

نکات مهم مراقبت از پارچه وال سوزن دوزی

اگر می خواهید پارچه وال سوزن دوزی هندی خود را برای مدت طولانی داشته باشید، باید این نکات را رعایت کنید:

استفاده از دکمه های ایمن :در صورتی که پارچه وال سوزن دوزی هندی شما دکمه دار است، بهتر است از دکمه های سبک و راحت استفاده کنید. دکمه های فلزی ممکن است باعث خراشیدگی پارچه شوند.

نگهداری در محل مناسب: پارچه وال سوزن دوزی هندی را باید در محیط خشک و خنک قرار بگیرد. نگهداری لباس و پارچه وال خامه دوزی در محیط های گرم و مرطوب ممکن است باعث رشد قارچ و باکتری در پارچه شود.

نکات مهم مراقبت از پارچه وال سوزن دوزی

استفاده از پارچه آستری: برای بین النهرین تن خور راحت و لطیف برخی از انواع پارچه وال سوزن دوزی هندی، می توانید از پارچه آستری استفاده کنید. پارچه آستری، پارچه اصلی را در برابر کشیدگی و سایش حفظ می کند.

 

رفع ایرادات پارچه: اگر در خامه دوزی پارچه مشکلی ایجاد شد مثلاً بر اساس کشیدگی نخ آن باز شد یا ایرادی به وجود آمد، می توانید با استفاده از سوزن و نخ، خطا را اصلاح کنید. در صورتی که خطای بزرگی پیش آمد، بهتر است از کمک یک متخصص در این زمینه استفاده کنید.

روش خشک کردن اصولی پارچه وال سوزن دوزی هندی

پارچه وال سوزن دوزی هندی را بعد از شست و شو باید به درستی خشک کنید. برخی از انواع پارچه های وال سوزن دوزی هندی به دلیل نازک بودن و حساس بودن، نیاز به خشک کردن با دقت دارند. بهتر است از خشک کننده با حالت سرد استفاده کنید و از خشک کردن در ماشین لباسشویی بپرهیزید.

بهتر است از خشک کن های ماشین لباسشویی استفاده نکنید. استفاده از خشک کن لباس ممکن است باعث کاهش طول عمر پارچه شود. آویزان کردن پارچه وال سوزن دوزی هندی ممکن است باعث کشیدگی و افتادن آن شود. خشک کردن این پارچه با اتو کشی نیز توصیه نمی شود؛ چرا که حرارت زیاد و طولانی مدت به این پارچه ظریف آسیب می رساند.

روش خشک کردن اصولی پارچه وال سوزن دوزی هندی

قرار دادن پارچه وال چهار شنبه سوری سوزن دوزی هندی در معرض نور خورشید ممکن است باعث تغییر رنگ پارچه شود. برای جلوگیری از این مشکل، پارچه را در جایی دور از دسترس نور خورشید قرار دهید. بهترین روش خشک کردن پارچه وال سوزن دوزی هندی قرار دادن آن روی یک پارچه سفید و تمیز و روی سطحی صاف است.

 

روش اتوکشی

پارچه وال سوزن دوزی هندی باید به صورت دقیق اتو شود تا پارچه شما به صورت کامل صاف شود. پیشنهاد می کنیم که برای اتو کشی این پارچه از اتو بخار با دمای متوسط و پایین استفاده کنید. یکی از روش های اصولی اتو کشی این پارچه، اتو کشی از جهت پشت پارچه و با استفاده از لایه محافظ است. با این روش پارچه زمینه و خامه دوزی های روی پارچه آسیبی نمی بینند.

 

اگر می خواهید زاویه سازی اتو خور بهتری را برای این پارچه تجربه کنید می توانید پس از اتو بخار، از اتوی سرد استفاده کنید. جالب است بدانید که اتو سرد یا اتو سنگی، درزهای پارچه را بهتر پرس می کنند. دقت داشته باشید که بخش هایی از پارچه که دارای خمه دوزی های ضخیم دارند به اتو کشی بیش تری نیز احتیاج دارند. با رعایت این نکات اتو کشی پارچه شما کاملا صاف و عالی خواهد شد.

مراقبت های مهم در دوخت پارچه وال خامه دوزی

برای دوخت پارچه وال خامه دوزی باید از سوزن مناسب استفاده کنید تا دوخت شما به خوبی انجام شود. برای دوخت این پارچه از سوزن با کیفیت، تیز و اصل شماره ۱۴ استفاده کنید. یکی دیگر از نکات مهم در دوخت این پارچه انتخاب لایی مناسب است. لایی مناسب برای دوخت این پارچه انواع لایی حریر و لایی پرشین هستند.

مراقبت های مهم در دوخت پارچه وال خامه دوزی

یکی از مواردی که ممکن است در طی دوخت شما را اذیت کند، ریش ریش شدن لبه های این پارچه است. برای جلوگیری از ریش ریش شدن بهتر است که تمامی لبه های پارچه را سر دوز بزنید.

سخن آخر

با توجه به اینکه سوزن دوزی هندی یکی از پرطرفدارترین و محبوب ‌ترین نوع پارچه‌های دوخته شده در جهان است، نگهداری و مراقبت از آن بسیار مهم و حیاتی است. با رعایت اصول و روش ‌های مذکور در این مقاله، می توانید پارچه ‌های وال سوزن دوزی هندی خود را به راحتی و با کیفیت بالا نگهداری کرده و از زیبایی آن‌ ها برای مدت طولانی لذت ببرید. به یاد داشته باشید که نگهداری درست از پارچه ‌های وال سوزن دوزی هندی باعث افزایش عمر و دوام آن ‌ها خواهد شد.

روش‌ های مراقبتی از پارچه وال شامل استفاده از شوینده‌ های ملایم، شست و شو با دست، خشک کردن در سایه، استفاده از آب سرد است. اتو کشی این پارچه را نیز از جهت پشت و با استفاده از لایه محافظ انجام دهید.

در هنگام دوخت پارچه نیز باید از تجهیزات کافی و سالم برخوردار باشید. دوخت این پارچه را باید با سوزنه تیز و اصل شماره ۱۴ انجام دهید. برای انتخاب پارچه لایی نیز می توانید به سراغ انواع لایی حریر و لایی پرشین بروید. بهتر است که این پارچه را به تنهایی بشویید. روش درست شست و شوی وال خامه دوزی با روش دستی است. از شوینده های ملایم در شست و شوی این پارچه استفاده کنید.

برای خشک کردن لباس های وال خامه دوزی خود از خشک کن چرخشی استفاده نکنید. زیرا ممکن است پارچه شما آسیب ببیند. بهترین روش خشک کردن این پارچه قرار دادن آن در سطحی صاف و روی یک پارچه سفید و تمیز است. دقت کنید که این پارچه را در معرض نور مستقیم خورشید و در آفتاب برای خشک شدن نگذارید.

در نهایت، با رعایت این روش ‌ها و توصیه‌ ها، می‌توانید پارچه‌ های وال سوزن دوزی هندی خود را به بهترین نحو نگهداری کنید.

پارچه کتان لمه مناسب چه فصلی است؟

پارچه کتان لمه مناسب چه فصلی است؟

پارچه کتان لمه مناسب چه فصلی است؟

پارچه کتان لمه یکی از جدیدترین پارچه هایی است که در صنعت نساجی تولید شده و به سرعت جایگاه خود را در صنعت مد پیدا کرده است. پیدا کردن یک پارچه مناسب برای دوخت مانتوهای نیمه رسمی و سبک همواره می تواند چالش برانگیز باشد. اما شما از جهات مختلف می توانید این پارچه شیک و جدید را به عنوان پارچه ای ترند و محبوب در نظر داشته باشید. کتان لمه به عنوان پارچه ای که تنها چند سال است در بازار مشاهده می شود، کمی ناشناخته است. از این پارچه دوست داشتنی و زیبا می توانید در دوخت لباس های مختلفی استفاده کنید. به خصوص اگر به دنبال پارچه ای ساده، شیک و درخشان هستید، پارچه کتان لمه می تواند گزینه‌ای ایده آل برای شما باشد. در ادامه مطلب قصد داریم بیشتر در مورد ویژگی های این پارچه و کاربرد آن، صحبت کنیم.

 

پارچه کتان لمه چیست؟

اجازه دهید قبل از هر چیز با توصیف این پارچه ساده و پرکاربرد شروع کنیم. همانطور که از نام این پارچه پیداست، ظاهری شبیه پارچه کتان دارد. یعنی ممکن است قبل از لمس کردن این پارچه، تصور کنید یک پارچه کتان با الیاف طبیعی مقابل شماست. اما در حقیقت، پارچه کتان لمه دارای مقدار زیادی الیاف مصنوعی بوده و الیاف زیبا و ظریف لمه در میان آنها بافته شده است. به همین دلیل درخشش نامحسوس و خاصی روی سطح این پارچه مشاهده خواهید کرد. اگر این پارچه را لمس کنید، بافتی بسیار لطیف و مطلوب دارد. اما برجستگی های ظریفی نیز در هنگام لمس آن حس می شود. این برجستگی ها بافت خاصی به پارچه می دهند و سایه روشن های منحصربه فردی روی پارچه ایجاد می کنند.

پارچه کتان لمه چیست؟

کتان لمه کیهان شناسی کشسانی چندانی ندارد، به همین دلیل برای دوخت لباس یا مانتوهای تنگ چندان مناسب نیست. اما در مقابل، به عنوان یک پارچه ترند و محبوب در بازار، می توانید از آن برای دوخت مانتوهای کتی اورسایز استفاده نمایید. ایستایی این پارچه متوسط است و به هیچ عنوان بدن نما نیست. در نتیجه به آستر کشی نیاز ندارد. البته برای افزایش ضخامت و ایستایی آن می توانید از آستر استفاده کنید. پارچه کتان لمه با ترکیبی از الیاف پنبه و پلی استر مرغوب تولید می شود. در نتیجه وزنی سبک و جلوه ای خاص دارد. پشت پارچه نیز بسیار لطیف و صیقلی بوده و مناسب پوست های حساس و مستعد آلرژی است.

 

پارچه کتان لمه را در چه فصلی بپوشیم؟

از آنجایی که کتان لمه به عنوان یک پارچه جدید، چندان شناخته شده نیست، مشتریان اطلاعات کمی از آن در اختیار دارند. این سوال که پارچه کتان لمه مناسب چه فصلی است، ممکن است سوال شما هم باشد. به طور خلاصه باید گفت این پارچه گزینه ای تمام و کمال برای فصل بهار است. اگر به دنبال پارچه بهاره مانتویی هستید که ساده و شیک باشد، کتان لمه یکی از بهترین گزینه های ممکن محسوب می شود. به خصوص اگر طرفدار استایل کژوال و مینیمال هستید، این پارچه شیک با درخششی اندک می تواند به کاربردی ترین لباس شما تبدیل شود.

پارچه کتان لمه را در چه فصلی بپوشیم | پارچه نگار

کتان لمه سازمان ناسا برای دوخت مانتوهای کوتاه و کتی ایده آل است. البته می توانید از آن برای دوخت شلوار و دامن نیز استفاده کنید. انواع پیراهن های کوتاه و اورسایز نیز با این پارچه قابل طراحی و دوخت است. معمولا برای دوخت چنین پیراهن هایی، از خرجکارهای نگین دار یا پولکی هم استفاده می شود تا جلوه ای مجلسی تر به این پارچه داده شود. با اضافه کردن یک آستر مناسب و سبک می توانید از پارچه کتان لمه در فصل پاییز نیز استفاده کنید. پارچه آستر مناسب در میزان ایستایی این پارچه نیز تاثیر دارد و می تواند جلوه خاص تری به کت پاییزه شما بدهد.

پارچه کتان لمه چه ویژگی هایی دارد؟

اگر آشنایی چندانی با کتان لمه ندارید و ترغیب شدید که از آن در استایل بهاره خود استفاده کنید، بد نیست بیشتر با ویژگی های آن آشنا شوید. آشنایی با ویژگی های این پارچه به شما کمک می کند با دقت و مهارت بیشتری برای خرید پارچه کتان لمه به بازار مراجعه کنید.

پارچه کتان لمه لطافت بالایی دارد

پارچه کتان لمه لطافت بالایی دارد

این پارچه به ستون پنجم دلیل داشتن الیاف ترکیبی پنبه و پلی استر، کاملا لطیف است. هرچند معمولا روی سطح آن برجستگی هایی حس می شود، اما قسمت داخلی آن کاملا صاف و صیقلی است. این لطافت فوق العاده به پوست شما حس خوبی می بخشد در نتیجه نیاز به لایه کشی یا آستر دوزی ندارد.

 

جلوه خاص این پارچه، خیره کننده است

 

پارچه های ساده و تک رنگ معمولا تنوع رنگی چندانی ندارند. اما کتان لمه را می توانید با رنگ های فوق العاده ای در بازار مشاهده کنید. الیاف ظریف لمه نیز باعث می شود این پارچه درخشندگی خاص و خیره کننده ای داشته باشد. این درخشش اندک، به سادگی استایل ساده شما را تبدیل به استایلی شیک و رسمی می کند.

این پارچه دوام فوق العاده ای دارد

یکی از ویژگی هایی انقلاب رنگی که برای خرید پارچه مانتویی باید به خاطر داشته باشید، دوام پارچه است. مانتو به صورت روزانه مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل نیز بسیار شسته و اتو کشی می شود. پیدا کردن پارچه بادوامی مانند کتان لمه، باعث می شود بتوانید با خیالی آسوده هر روز مانتوی خود را ساعت ها بپوشید و نگران گلوله گلوله شدن یا پرزدهی آن نباشید.

کتان لمه، ضد حساسیت است

کتان لمه، ضد حساسیت است

این پارچه ساده و دوست داشتنی، برای افرادی که پوست حساسی دارند کاملا مناسب است. معمولا پارچه های دارای الیاف لمه زبر هستند که موجب خارش روی سطح پوست می شوند. اما کتان لمه کاملا نرم و لطیف بوده و با داشتن الیاف ترکیبی کاملا ضد حساسیت است.

 

به تنفس پذیری بالای این پارچه توجه کنید

به تنفس پذیری بالای این پارچه توجه کنید

یکی از دلایلی که باعث می شود این پارچه به عنوان پارچه مانتویی بهاره مورد توجه قرار گیرد، تنفس پذیری بالای آن است. در روزهای گرم بهار این پارچه به طور کامل هوا را از میان الیاف خود عبور می دهد و کاملا خنک است. در نتیجه دیگر نیاز نیست نگران تعریق بیش از اندازه باشید.

 

پارچه کتان لمه آبرفت ندارد

پارچه کتان لمه آبرفت ندارد

پارچه های دارای الیاف طبیعی معمولا دچار آبرفت می شوند. الیاف مصنوعی نیز در برخورد با دمای بالای آب داغ، اندکی آبرفت دارند. اما این پارچه دچار آبرفت نمی شود. اما بر اساس تست های انجام شده، شاید حدود یک درصد اتو رفت داشته باشد. یعنی ممکن است بر اثر اتو کشی در هر یک متر، این پارچه یک سانتیمتر تغییر ابعاد داده و کوچک تر شود.

کتان لمه نیاز به اتو کشی ندارد

کتان لمه نیاز به اتو کشی ندارد

یکی از بهترین ویژگی های این پارچه که آن را به بهترین گزینه برای استفاده روزمره تبدیل کرده است، چروک پذیری اندک آن است. کتان لمه به ندرت چروک می شود. اگر نیاز به اتو کشی آن داشته باشید، به سرعت صاف می شود.

نگران شستشوی این پارچه نباشید

یکی از مزایای کتان لمه، مقاومت آن در برابر آلودگی است. این پارچه به دلیل داشتن بافتی متراکم، به ندرت آلودگی ها را به خود جذب می کند. برای شستشوی آن نیز تنها به آب ولرم و شوینده ای ملایم نیاز دارید. این پارچه به راحتی درون لباسشویی نیز شسته می شود. البته باید دقت کنید که شوینده های سفید کننده را از آن دور نگه دارید.