پارچه خامه دوزی پرینت چیست؟

پارچه خامه دوزی پرینت چیست؟

پارچه خامه دوزی پرینت از پارچه های مدرن و جذاب با طرح های چشم‌نواز است که طرفداران زیادی دارد. از این پارچه می توانید در دوخت انواع لباس های شیک و خاص استفاده کنید. این پارچه با ظاهر مشبک مانند و خامه دوزی های مستحکم خود بسیار محبوب و پرطرفدار است.

جالب است بدانید جنس خامه دوزی های این پارچه از ترکیب الیاف پنبه یا ترکیبی از پنبه و پلی استر هستند. از ویژگی های این پارچه می توان به حس تنفسی عالی و خنک و وزن سبک اشاره کرد. در نتیجه این پارچه با ویژگی های عالی خود انتخابی عالی برای دوخت انواع لباس های بهاره و تابستانه است.

پارچه خامه دوزی طرحدار در طرح و رنگ های متنوع و زیبایی عرضه شده است. این پارچه دارای کاربردهای گوناگونی بوده و از آن می توانید دوخت انواع لباس های کاریردی مانند مانتو، تاپ، شومیز و … استفاده کنید. این پارچه دارای ویژگی های فوق العاده ای است که خرید آن را جذاب تر کرده است. ضخامت این پارچه کم است و در نتیجه با آن می توانید انواع لباس های خنک را بدوزید. اگر قصد دوخت لباس های خنک بهاری و تابستانی را دارید می توانید از این پارچه طرحدار استفاده کنید.

 

برای شست و شوی این پارچه بهتر است که از شوینده های ملایم و فاقد سفید کننده استفاده کنید. زیرا شوینده های قوی باعث آسیب رساندن به پارچه می شوند. این پارچه را می توانید به صورت دستی و با ماشین لباس شویی بشویید. اما بهتر است که شست و شوی آن را به صورت دستی انجام دهید تا پارچه عمر بیش تری داشته باشد. در خشک کردن این پارچه اصلا از خشک کن های چرخشی استفاده نکنید. زیرا پارچه آسیب می بیند. بهترین روش خشک کردن این پارچه قرار دادن آن در یک سطح صاف است.

 

 

 پارچه خامه دوزی پرینت چیست؟

پارچه خامه دوزی طرح دار در واقع همان پارچه خامه دوزی است با این تفاوت که طرح های جذابی دارد. پارچه خامه دوزی پرینت را می توانید بر اساس طرح برای انواع استایل های مختلف خود تهیه کنید. این پارچه یکی از خنک ترین انتخاب های بهاره و تابستانه است. اگر قصد خرید یک پارچه طرحدار و در عین حال ظریف را دارید پارچه خامه دوزی طرح دار گزینه مناسبی برای شما است. می توانید از این پارچه به تنهایی در دوخت لباس استفاده کنید یا اینکه آن را با پارچه های ساده دیگر ترکیب کنید.

پارچه خامه دوزی پرینت چیست؟

اگر دوست دارید زندگی استرالیا در طراحی لباس خود خلاقیت داشته باشید بهتر است که این پارچه را به صورت ترکیبی با پارچه های ساده و مینیمال استفاده کنید. پارچه خامه دوزی پرینت یک انتخاب فوق العاده برای داشتن استایلی طرحدار و شاد است. در هنگام ست کردن با این پارچه دقت کنید که از آیتم های ساده استفاده کنید که طرح های این پارچه به خوبی نمایان باشند. البته باید به تناژ رنگی آیتم های ساده تیپتان هم دقت کنید که با پارچه خامه دوزی طرحدار هماهنگی ایجاد کنند.

تنوع جذاب پارچه خامه دوزی پرینت

تنوع جذاب پارچه خامه دوزی پرینتیکی از ویژگی های جذاب این پارچه در تنوع رنگی و طرحی جذاب آن است. این پارچه با انواع طرح های مختلف هندسی، گلدار، انتزاعی، کلاسیک، وینتیج و غیره طراحی و تولید شده است. در نتیجه پاسخگوی هر سلیقه ای می تواند باشد.

کاربردهای عالی

پارچه خامه دوزی پرینت به موجب طراحی خاص و طرح های جذاب خود می تواند کاربرد های گوناگونی داشته باشد. می‌توانید از این پارچه در دوخت انواع لباس های گوناگون بهاری و تابستانه مانند تاپ، کراپ تاپ، پیراهن های ساحلی شومیز، دامن، شلوار‌، شومیز مانتویی و لباس های بچه گانه بدوزید.

همچنین اگر مصر باستان قصد دوخت یک مانتوی عروسکی را دارید این پارچه انتخابی عالی است. در دوخت شال های خاص مرونی هم می توانید از خامه دوزی پرینت استفاده کنید. شست و شوی این پارچه را می توانید  به روش ماشینی و دستی انجام دهید‌. البته بهترین روش شست و شو روش شست و شوی دستی است: زیرا بافت های پارچه آسیب نمی بینند و دوام بیشتری پیدا می کند. در تولید این پارچه از الیاف پنبه استفاده شده است.این الیاف موجب چروک پذیری پارچه شده اند.

روش اتو کشی

 پارچه خامه دوزی پرینت اتو خور خوبی دارد و به راحتی چروک های آن برطرف خواهند شد. خوب است بدانید که در اتو کردن این پارچه باید قسمت های ضخیم آن را خامه دوزی شده اند را اتو کشی بیشتری کنید تا تمامی چروک های پارچه به راحتی بر طرف شوند. برای دوخت این پارچه بهتر است از سوزن های نازک و تیز استفاده کنید.

یکی از مواردی که در هنگام دوخت پارچه خامه دوزی پرینت باید به آن توجه داشته باشید، کیفیت این پارچه است. این پارچه ضخامت کمی داشته اما تراکم بافت آن بالا می باشد. در صورتی که قصد خرید پارچه خامه دوزی پرینت را دارید بهتر است که یک فروشگاه معتبر را برای خرید خود انتخاب کنید. همچنین در هنگام خرید خامه دوزی طرحدار باید به مواردی مانند میزان آبرفت، اتو رفت، الیاف به کار رفته شده در پارچه، کیفیت پارچه دقت کنید و از فروشنده در خصوص این موارد سوال بپرسید.

بررسی ویژگی های پارچه خامه دوزی طرحدار

پارچه خامه دوزی پرینت یکی از پارچه های خنک و چشم‌نواز است. این پارچه با ضخامت پایین خود می تواند لباس های سبک و راحتی را برای شما به ارمغان بیاورد. در فرایند تولید این پارچه الیاف ضد حساسیت پنبه به کار رفته شده اند؛ در نتیجه افراد با پوست های حساس هم می توانند به راحتی از خامه دوزی طرحدار استفاده کنند.

اگر بخواهیم یکی از ویژگی های عالی این پارچه را نام ببریم باید به دوام بالای آن اشاره کنیم. در تولید این پارچه نخ های تاب دار و مستحکمی به کار رفته شده اند؛ لذا خیالتان از بابت دوخت لباس های ماندگار با این پارچه راحت خواهد بود. این پارچه دارای ظاهری با درخشش ملیح است که خرید آن را جذاب تر می کند. لازم به ذکر است که خامه دوزی های روی این پارچه کاملا مقاوم و مستحکم هستند.  خامه دوزی پرینت دارای زیر دستی نرم و لطیف است.

بررسی ویژگی های پارچه خامه دوزی طرحدارقیمت مناسب نسبت به کیفیت عالی این پارچه سبب شده که طرفداران بیشتری داشته باشد. از ویژگی های جذاب دیگر این پارچه می توان به ثبات رنگی بالا اشاره کرد. لذا خامه دوزی پرینت در اثر استفاده و شست و شو رنگ پس نمی دهد. حتی اگر این پارچه را برای مدت های طولانی هم داشته باشید و به صورت روزمره از آن استفاده کنید، همچنان کیفیت عالی خود را حفظ خواهد کرد.

این پارچه دارای میزان کمی انعطاف است. از آنجایی که این پارچه نخی است، در نتیجه چروک پذیری یکی از ویژگی های آن است. البته باید بگوییم که چروک های این پارچه خیلی زیاد نیستند و با یک اتو کشی ساده می توانید پارچه خود را صاف کنید.

آبرفت گیری

پارچه خامه دوزی پرینت دارای میزانی آبرفت است. در نتیجه در هنگام خرید آن حتما از فروشنده بپرسید که آن را آبرفت گیری کرده یا خیر.  در صورتی که این پارچه آبرفت گیری نشده باشد، پیش از برش و دوخت باید آن را آبرفت گیری نمایید. در غیر این صورت پس از دوخت لباس و شست و شوی اولیه، سایز لباس خراب می شود و دیگر متناسب نخواهد بود.

معمولا پارچه خامه دوزی رنگ پس نمی دهد اما ممکن است در اولین مرتبه از شست و شو رنگ پس دهد. اگر این مورد را مشاهده کردید نشان دهنده کیفیت پایین پارچه نیست و امری طبیعی است.

الیاف موجود در پارچه خامه دوزی پرینت

در طراحی و تولید پارچه خامه دوزی پرینت در روش سنتی از الیاف پنبه تابیده شده استفاده می شود. الیاف پنبه به کار رفته شده در این پارچه ظاهری براق دارند.

الیاف موجود در پارچه خامه دوزی پرینتدر دنیای ایالت پارچه امروزه برای تولید پارچه خامه دوزی پرینت از الیاف پنبه یا ترکیبی از پنبه و پلی استر استفاده می شود. وجود الیاف این پنبه در خامه دوزی پرینت موجب شده این پارچه تنفس پذیر و خنک باشد. خامه دوزی پرینت دارای وزنی سبک است. در تولید این پارچه از الیاف ترکیبی پلی استر و پنبه استفاده می شود. الیاف پلی استر به کار رفته شده در این پارچه دارای جلوه ای براق هستند. این الیاف باعث مقاومت بیشتر پارچه شده اند.

روش تولید پارچه خامه دوزی پرینت

این پارچه دارای بافتی به شکل ساده و متقارن است. این پارچه  بافتی به صورت تار و پودی دارد.

 طرح و رنگ

شایان ذکر است که طرح های خلق شده در پارچه خامه دوزی طرح دار، ایده از جذاب از انواع طرح های بومی سیستانی و مدرن هستند. این پارچه دارای تنوعی جذاب در طرح و رنگ است. انواع طرح های پارچه خامه دوزی پرینت عبارتند از: طرح گل، انتراعی، مشبک،سنتی، مدرن، وینتیج، کلاسیک و … .

بررسی انواع پارچه وال خامه دوزی شده

پارچه وال خامه دوزی طرح دار دارای انواع گوناگونی می باشد. پارچه وال خامه دوزی چاپی، پارچه وال خامه دوزی پرینت، پارچه خامه دوزی طرح دار و پارچه خامه دوزی گلدار، پارچه خامه دوزی رنگی و پارچه خامه دوزی مشبک جزو انواع پارچه خامه دوزی شده هستند.

حس لمسی

پارچه خامه دوزی پرینت پارچه ای لطیف است. به دلیل به کار رفته شدن الیاف مخصوص این پارچه حس لمسی نرم و لطیفی پیدا کرده است. حتی این پارچه با خامه دوزی هایی که در سطح خود دارد همچنان پارچه ای نرم و لطیف است. الیاف صنعتی پلی استر باعث ایجاد این حس لمسی نرم و لطیف شده اند.

زیر دست بمب هسته ای این پارچه لطیف است. لباس های دوخته شده با آن نیز دارای تن خور راحتی هستند. سطح داخلی نرم و لطیف این پارچه باعث شده که لباس های دوخته شده با آن راحت باشند. در نتیجه هم نیازی به استفاده از لایه آستری نیست.

 بررسی چروک پذیری

در تولید پارچه خامه دوزی طرح دار از الیاف پنبه استفاده شده است؛ در نتیجه این پارچه دارای میزانی چروک پذیری است. پارچه خامه دوزی طرح دار که با الیاف پنبه تولید شده دارای میزان آبرفت بیشتری است.

اتو خور پارچه خامه دوزی پرینت بر اساس الیاف به کار رفته شده در آن تعیین می شود.  انواع پارچه خامه دوزی تولید شده با الیاف پنبه و پلی استر ،  دارای چروک پذیری کمتری هستند و این پارچه ها اتو خور خوبی دارند‌.

به‌دلیل تابیدگی زیاده نخ های به کار رفته شده در آن می باشد.

بررسی ضخامت

ضخامت پارچه خامه دوزی پرینت کم است. با این پارچه سبک می توانید انواع لباس های خنک، تابستانه و بهاره را بدوزید. لباس های دوخته شده با این پارچه ایستایی کتی و متوسطی دارند.

 سخن آخر

یکی از جذابترین و مدرن ترین پارچه های طرح دار پارچه خامه دوزی پرینت است. این پارچه با بافت خاص و جذاب خود توانسته توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. پارچه خامه دوزی طرحدار انتخابی عالی برای دوخت لباسهای خوش رنگ و طرح است. این پارچه زیبا کاربردهای گوناگونی دارد. از آن می توانید در دوخت انواع لباس های گوناگون مانند تاپ، مانتو، شومیز، پیراهن مانتویی، پیراهن، مانتو کتی، شلوار، ست بلوز شلوار، شال و … استفاده کنید.

این پارچه دارای تنوع گسترده ای در طرح و رنگبندی است. بنابراین به راحتی می توانید طرح های دلخواه خود را از بین طرح های گسترده خامه دوزی پرینت پیدا کنید. فرقی نمی کند که به پارچه های شلوغ علاقه داشته باشید یا پارچه های کم طرح و مینیمال. زیرا طرح های این پارچه بسیار گسترده است و می توانید انتخاب دلخواه خود را از میان طرح های بی شمار داشته باشید.

یکی از ایده های جذاب دوخت با این پارچه طرحدار، ترکیب کردن آن با پارچه های ساده است. برای مثال می توانید یک تاپ ترکیبی از پارچه طرح دار خامه دوزی و پارچه ساده با تناژ رنگی هماهنگ با آن بدوزید.

این پارچه ضخامت کمی داشته و لباس های خنکی را برای شما به ارمغان می آورد. پارچه خامه دوزی طرحدار که در تولید آن از الیاف پنبه استفاده شده باشد، میزانی چروک پذیری دارد. اما نگران نباشید زیرا این پارچه اتو خور بسیار عالی دارد. روش تولید این پارچه به صورت تار و پودی است.

این پارچه کمی آبرفت دارد. به همین دلیل پیش از دوخت لباس آن را آبرفت گیری کنید. پیشنهاد می کنیم که برای خرید پارچه خامه دوزی طرحدار حتما یک فروشگاه معتبر را انتخاب کنید. قیمت پارچه خامه دوزی پرینت نسبت به کیفیت عالی آن بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

6 مدل لباس جذاب با پارچه کرپ گلدار

6 مدل لباس جذاب با پارچه کرپ گلدار

پارچه های گلدار در کمد خانم ها جایگاه ویژه ای دارند. مخصوصا اگر کیفیت پارچه بالا باشد خواهید دید یک لباس گلدار تا چه حد کاربردی است. پارچه کرپ گلدار یکی از جذاب ترین پارچه هایی است که می توانید از آن برای دوخت لباس های مختلف استفاده کنید. کیفیت چاپ این پارچه بی نظیر است. ایستایی و لطافت آن نیز باعث می شود بتوانید یک لباس بی نقص و ایدئال داشته باشید. معمولا پارچه کرپ به راحتی با پارچه های متعددی ست می شود. در واقع شما می توانید یک لباس با این پارچه گلدار چشم نواز را به سادگی با لباس های مختلف ست کنید و استایل های متنوعی با آن بسازید. پارچه کرپ گلدار یکی از جدیدترین مدل های پارچه کرپ است. اگر مایلید بیشتر با این پارچه و لباس هایی که می توانید با آن بدوزید آشنا شوید، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.


چرا باید پارچه کرپ گلدار را انتخاب کنیم؟

در میان مدل های متنوع کرپ، معمولا از کرپ کش کره ای برای تولید این پارچه استفاده می شود. کرپ کش با ضخامت بالا از عرض و طول قابلیت کشسانی دارد. به همین دلیل این پارچه می تواند برای دوخت لباس های تنگ کاملا مناسب باشد. در واقع، پارچه های دارای الیاف مصنوعی، جزو بهترین گزینه ها برای تولید پارچه های طرحدار به حساب می آیند. پارچه کرپ نیز با کیفیتی که دارد، در صدر لیست این پارچه ها قرار می گیرد. در تولید این پارچه از بهترین رنگ ها و ماندگارترین روش های برای چاپ طرح استفاده می شود. در واقع اگر پارچه کرپ گلدار را با دقت نگاه کنید، طرح و رنگ در میان الیاف آن نفوذ کرده است. به همین دلیل دوام بالایی داشته و بر اثر استفاده یا شستشو تغییر رنگ نمی دهد.

چرا باید پارچه کرپ گلدار را انتخاب کنیم؟

این پارچه نورون عصبی ایستایی فوق العاده ای دارد و به همین دلیل برای دوخت لباس های مختلف کاملا مناسب است. تنوع طرح و رنگ بی نظیر و کیفیت الیاف نیز از دیگر دلایلی است که باعث می شود آن را به عنوان اولین گزینه خرید خود در نظر بگیرید. این پارچه زیبا به مرور زمان دچار پرزدهی نیز نمی شود. به همین دلیل با خیال آسوده می توانید تا مدت های طولانی از کیفیت بافت و رنگ آن لذت ببرید. فراموش نکنید، کرپ پارچه ای کاربردی و ماندگار است. در نتیجه با اندکی خلاقیت می توانید لباس های جذابی با آن طراحی کنید. در ادامه مطلب ما قصد داریم بیشتر به لباس هایی که می توانید با این پارچه منحصر به فرد بدوزید، بپردازیم.

با پارچه کرپ گلدار این 6 مدل لباس را بدوزید

یک پارچه برای دوخت لباس مجلسی یا نیمه رسمی شیک باید ویژگی هایی داشته باشد. زیبایی و لطافت از اولین ویژگی هایی است که باید در هنگام خرید به آن دقت کنید. وزن کم، میزان چروک پذیری، تنفس پذیری بالا، ایستایی و بسیاری موارد دیگر را نیز در هنگام خرید باید به خاطر داشته باشید. پارچه کرپ گلدار یکی از معدود پارچه هایی است که می تواند به طور تمام و کمال این ویژگی ها را داشته باشد. اگر همچنان مطمئن نیستید که از این پارچه دوست داشتنی می توانید برای دوخت چه لباس هایی استفاده نمایید، با ما همراه باشید.

پارچه کرپ گلدار و پیراهن های دکمه ای

یکی از ترندهای سال جدید که احتمالا به وفور در بازار مشاهده کردید، پیراهن های دکمه ای طرحدار است. این پیراهن های فوق العاده در بهار و تابستان امسال غوغا به پا کردند. رنگ های خیره کننده ای که در طراحی  به کار می رود، زیبایی این پیراهن های کاربردی را صد چندان کرده است. این پیراهن های کوتاه و بلند دکمه دار را می توانید در موقعیت های مختلف بپوشید. طرح های زیبای این پیراهن ها باعث شده است گزینه ای مناسب برای مهمانی تولد یا سفر به حساب بیایند. حتی شما می توانید مدل های بلند آن را به عنوان مانتو بپوشید. اگر همواره در مهمانی به دنبال لباسی زیبا اما پوشیده هستید، این پیراهن می تواند به اصلی ترین آیتم کمد شما تبدیل شود.

پارچه کرپ گلدار و پیراهن های دکمه ای

در طراحی این پیراهن های ساختار مغزی تابستانی زیبا معمولا از دکمه هایی با طرح پارچه اصلی استفاده می شود. طراحان باذوق کمربندهایی از این جنس نیز به پیراهن اضافه می کنند. چنین پیراهنی می تواند در تمام بهار و تابستان برای شما کاربردی باشد. زیرا طرح های خاص پارچه کرپ گلدار به خوبی در استایل رسمی و کژوال قابل استفاده است. با یک کلاه حصیری و صندل، شما استایلی تابستانه مناسب سفر خواهید داشت. با یک کفش پاشنه بلند و کیف مناسب، برای حضور در یک مهمانی رسمی آماده خواهید شد.

دامن های گلی گلی

فرقی ندارد که طرفدار استایل رسمی یا کژوال باشید، دامن همواره در کمد خانم ها جایگاه ویژه خود را دارد. دامن ها یکی از متنوع ترین و راحت ترین لباس هایی هستند که می توانید در استایل خود از آنها بهره ببرید. در واقع یک دامن طرحدار با پارچه کرپ گلدار، می تواند استایلی متفاوت و جدید برای شما بسازد. همانطور که اشاره شد، این پارچه دوام بالایی دارد. در نتیجه بر اثر استفاده طولانی مدت کیفیت رنگ و ایستایی آن تغییر نخواهد کرد. با در نظر گرفتن این نکته که می توان آن را با لباس های مختلف ست کرد، شما می توانید یک دامن با این پارچه را تا مدت ها بپوشید. مهمتر اینکه، استایل شما با کم و زیاد کردن چند آیتم کوچک همواره جدید و زیبا به نظر خواهد رسید.

دامن های گلی گلی

این دامن هیپوکامپ گل گلی با پارچه کرپ، با کت و حتی مانتوهای کوتاه برای استایل روزمره مناسب است. شما می توانید آن را با کفش کالج، صندل یا حتی کتانی بپوشید. برای مهمانی های نیمه رسمی، یک شومیز حریر و کفش پاشنه بلند، استایلی خاص برای شما می سازد. اگر قصد دارید در محیطی رسمی حاضر شوید، تنها کافی است یک کت به این استایل اضافه کنید.

شومیز با پارچه کرپ گلدار

شومیز با پارچه کرپ گلدار

یکی تومور مغزی از بهترین لباس هایی که می توانید با پارچه کرپ گلدار بدوزید، شومیز است. با توجه به ایستایی خاص این پارچه و قابلیت کشسانی که دارید، کاملا می توانید خلاقانه عمل کنید. آستین های مدل دار و مخصوصا پفی، جزو ترندهای سال است. به همین دلیل یک شومیز کاملا تنگ با آستین هایی بزرگ و پفی می تواند لباسی زیبا برای شما باشد. این شومیز را می توانید با شلوار جین، کتان و حتی ساتن ست کنید. شومیزهای طرحدار یکی از بهترین گزینه ها برای ایجاد تغییر در استایل هستند. حتی شما می توانید یک شومیز بلند را جایگزین مانتو کنید. پارچه های طرحدار را اگر خلاقانه در استایل خود به کار ببرید، خواهید دید تا چه حد استایل شما را گرانقیمت و متنوع نشان خواهند داد.

شلوارهای گشاد ترندی

پارچه کرپ گلدار و شلوارهای گشاد ترندی

حتما این روزها در کالکشن جدید برندهای مختلف، شلوارهای گشاد طرحدار را مشاهده کردید. این شلوارهای جدید موفق شدند به سرعت جای خود را در استایل خانم های جسور و طرفدار مد پیدا کنند. در واقع این ترند هیجان انگیز یکی از بهترین گزینه هایی است که شما می توانید با کمک آن حسن سلیقه و جسارت خود را در ترکیب لباس های مختلف نشان دهید. مخصوصا اگر پایین تنه ریز نقشی دارید پارچه کرپ گلدار می تواند با ایجاد خطای دید، فرم اندام شما را اصلاح کند. از آنجایی شلوار می تواند آیتم چشمگیر و بزرگی در استایل باشد، بهتر است سایر آیتم های استایل خود را ساده و تک رنگ انتخاب کنید. به عنوان مثل، اگر زمینه شلوار طرحدار شما سفید است تنها به یک شومیز یا مانتو سفید نیاز دارید. این آیتم می تواند گزینه ای درخشان برای استایل کژوال باشد.

مانتو طرحدار

یکی از بیشترین کاربردهای پارچه کرپ گلدار، در طراحی و دوخت مانتو است. مانتوهای کتی طرحدار در سالهای گذشته با استقبال بی نظیری رو به رو شدند. شاید به این دلیل که به سادگی می توان چنین مانتویی را با رنگ مشکی ترکیب کرد و استایلی کژوال مناسب روزمره داشت. البته اگر قصد دارید از کرپ گلدار برای دوخت مانتو استفاده کنید، بد نیست با دنیای رنگ ها آشتی کنید. این پارچه به سادگی با کرپ ساده و تک رنگ ترکیب می شود. در نتیجه می توانید با ترکیب این دو پارچه با هم، استایلی شیک و مخصوص به خود را داشته باشید. رنگ و طرح های بی نظیری که در میان مدل های مختلف پارچه کرپ گلدار می بینید، به شما این امکان را می دهد که با یک مانتوی ساده در هر جمعی بدرخشید.

مانتو طرحدار

این پارچه چروک پذیری اندکی دارد، به همین دلیل یک پارچه مانتویی ایدئال محسوب می شود. با توجه به طرح پارچه ای که انتخاب می کنید، این مانتو می تواند در موقعیت های مختلف برای شما کاربردی باشد. یک طرح سنتی برای استایل رسمی و حتی محیط کار مناسب است. طرح های مدرن این پارچه را می توانید در استایل کژوال خود استفاده کنید. شستشوی پارچه کرپ آسان است، در نتیجه اگر قصد استفاده روزمره از مانتوی خود را دارید، نیاز نیست نگران مراقبت از آن باشید.

پیراهن مجلسی با پارچه کرپ گلدار

پیراهن مجلسی

اگر به استایل کژوال یا فانتزی علاقه دارید، احتمالا در پیدا کردن لباس مجلسی دچار مشکل می شوید. یکی از بهترین پارچه هایی که می توانید برای دوخت پیراهن مجلسی انتخاب کنید پارچه کرپ گلدار است. این پارچه با ایستایی زیبایی که دارد کاملا بر تن شما می نشیند. با توجه به طرح های فوق العاده آن نیز تنها به یک مدل لباس ساده نیاز دارید. یک پیراهن اورسایز کوتاه یا یک ماکسی ساده و بلند از مدل های ترندی است که می توانید با این پارچه بدوزید. در طراحی لباس مجلسی با این پارچه تنها به اندکی خلاقیت و جسارت نیاز دارید.

پارچه کرپ باربی و ویژگی های آن

پارچه کرپ باربی و ویژگی های آن

نام پارچه کرپ نامی آشنا برای خانم های محسوب می شود. کرپ یکی از پرکاربردترین پارچه هایی است که خانم ها از آن برای دوخت لباس های مختلف استفاده می کنند. البته یکی از دلایل محبوبیت و کاربردی بودن این پارچه، تنوع بالای آن است. پارچه کرپ تنوع بالایی در بافت و طرح دارد. پارچه کرپ باربی تنها یکی از مدل های این پارچه پرطرفدار است. در بافت مدل های مختلف این پارچه از الیاف متنوعی استفاده می شود. به همین دلیل ممکن است هر کدام از این پارچه ها که در دسته کرپ قرار میگیرند، ظاهر و ضخامت خاص خود را داشته باشند. به همین دلیل بد نیست پیش از خرید پارچه کرپ باربی، اندکی بیشتر با آن آشنا شوید. در ادامه این مطلب ما قصد داریم به بررسی ویژگی های این پارچه و تفاوت آن با سایر مدل های کرپ بپردازیم

پارچه کرپ باربی چیست

اجازه دهید کمدی الهی آشنایی با ویژگی های پارچه کرپ باربی را با یک سوال مهم و اساسی آغاز کنیم. در پاسخ به سوال کرپ باربی چیست، باید گفت این پارچه یکی از پرفروش ترین مدل های پارچه کرپ محسوب می شود. در گذشته برای تولید این پارچه تنها از الیاف طبیعی ابریشم استفاده می شد. این الیاف به شکل s در هم تنیده می شدند و نخ مناسب بافت این پارچه به دست می آمد. امروزه اما از الیاف مختلفی مانند ریون یا حتی پشم برای تولید مدل های بی نظیر و متنوع این پارچه استفاده می شود. کرپ باربی در مقایسه با سایر مدل های کرپ، ضخامت متوسطی دارد. این پارچه از الیاف ترکیبی پنبه و پلی استر تولید می شود. در نتیجه دوام، لطافت و کیفیت بی نظیری دارد.

پارچه کرپ باربی چیست

شاید بتوان دانته آلیگیری گفت این پارچه دو لایه یا حتی دو رو است. زیرا روی پارچه جلوه ای نرم و مخملی شکل دارد. داخل آن اما صاف و صیقلی و شبیه به ساتن نیمه مات است. در هر صورت، پارچه کرپ باربی با زیر دست لطیف و ریزش داری که دارد شناخته می شود. در حقیقت همین ویژگی ها آن را تبدیل به گزینه ای دوست داشتنی برای دوخت لباس های مختلف کرده است. این پارچه به هیچ عنوان بر اثر شستشو پرز نمی دهد. زیرا الیاف آن تا سالها کیفیت اولیه خود را حفظ می کنند. در مورد کشسانی این پارچه نمی توان نظر قطعی داد اما معمولا از عرض یا طول کشسانی دارد. به همین دلیل می توانید با خیالی آسوده از آن برای دوخت لباس های تنگ استفاده نمایید.

با پارچه کرپ باربی چی بدوزیم؟

اگر قصد خرید پارچه کرپ باربی را دارید، باید بدانید چین، ترکیه و استرالیا بزرگترین مراکز تولید این پارچه هستند. با توجه به برند، ضخامت، محل تولید و جنس الیاف ممکن است قیمت پارچه کرپ کم یا زیاد باشد. اما با در نظر گرفتن میزان کاربردی بودن آن در طراحی لباس، می توان از قیمت آن چشم پوشی کرد. به خصوص که این پارچه دوام بالا و ایستایی جذابی دارد. علاوه بر این می تواند استایل شما را شیک و گرانقیمت نشان دهد. اگر هنوز در خرید پارچه کرپ باربی تردید دارید یا نمی دانید از آن برای دوخت چه لباس هایی می توانید استفاده کنید، ادامه این مطلب برای شما مفید خواهد بود.

با پارچه کرپ باربی چی بدوزیم؟

پارچه کرپ باربی یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت کت و شلوار کژوال است. همانطور که اشاره شد، این پارچه ایستایی متوسطی دارد. اگر از پوشیدن کت و شلوارهای زنانه رسمی فراری هستید اما به این استایل علاقه دارید، کرپ باربی می تواند پارچه ای عالی برای دوخت کت و شلواری راحت و اورسایز باشد. ظاهر زیبای این موسیقی رومانتیک پارچه بر لباسی که می پوشید جلوه ای صد چندان می دهد. یکی دیگر از بیشترین کاربردهای این پارچه در طراحی مانتوهای مختلف اداری، مجلسی و کتی است. با یک پارچه کرپ مناسب می توانید وارد دنیای بی نهایت مانتوهای رسمی شوید. البته اگر قصد خرید پارچه مجلسی برای دوخت پیراهن را دارید نیز همچنان پارچه کرپ باربی می تواند انتخابی ایدئال برای شما باشد. شلوار و دامن های کرپ نیز از بهترین لباس هایی هستند که شما می توانید با این پارچه بدوزید و در مناسب های مختلف بپوشید

4 ویژگی منحصر به فرد پارچه کرپ باربی

اگر مدل لباس مورد نظر خود را انتخاب کردید، اجازه دهید اندکی درباره ویژگی های این پارچه صحبت کنیم. آشنایی با مشخصات و ویژگی های یک پارچه می تواند در انتخاب شما موثر باشد. کرپ باربی بر اساس ویژگی هایی که دارد بسیار کاربردی بوده و در دسته پارچه های کلاسیک قرار می گیرد. یعنی اگر یک کت یا مانتوی ساده با این پارچه داشته باشید، تا سالها می توانید از پوشیدن آن لذت ببرید. زیرا پارچه های ساده و بادوام هرگز قدیمی نمی شوند.

کرپ باربی ایستایی جذابی دارد

4 ویژگی منحصر به فرد پارچه کرپ باربی

ایستایی پارچه موسیقی باروک می تواند به طور کلی یک لباس را تغییر دهد. به عنوان مثال یک کت با یک پارچه آهاردار برای استایل کاملا رسمی مناسب است. اما اگر پارچه شما ایستایی متوسطی داشته باشد و اندکی ریزش دار به نظر برسد، می توانید از آن در استایل کژوال و روزمره خود نیز استفاده کنید. کرپ باربی اندکی ریزش دارد در نتیجه به شکلی فوق العاده بر تن شما می نشیند. جلوه لطیف و مخملی این پارچه نیز باعث ایجاد سایه روشن های بسیار کمی روی لباس خواهد شد که بر زیبایی آن می افزاید. اگر نیاز دارید اندکی ایستایی این پارچه را افزایش دهید، به سادگی با اضافه کردن یک آستر مناسب پارچه شما ایستایی بیشتری خواهد داشت.

این پارچه لطیف با پوست شما مهربان است

همواره حسی که پارچه به پوست منتقل می کند، می تواند یکی از مهمترین ویژگی های یک پارچه ایدئال باشد. پارچه کرپ باربی که بافت داخل و بیرون آن با هم متفاوت است، یکی از جذاب ترین و الیته لطیف ترین پارچه هایی است که می توانید تهیه کنید. این پارچه در قسمت داخلی شباهت اندکی به ساتن دارد. به این شکل که کاملا صیقلی، صاف و لغزنده است. الیاف مرغوب به کار رفته در آن نه تنها پوست شما را نوازش می کنند، بلکه از هر گونه حساسیتی نیز جلوگیری خواهند کرد. اگر به دنبال پارچه مجلسی لطیف و سبک هستید، کرپ باربی را فراموش نکنید.

به ندرت چروک می شود

یکی از ویژگی هایی که باید در زمان خرید پارچه های مجلسی در نظر داشته باشید، میزان چروک پذیری آن است. البته اگر قصد دارید از این پارچه برای دوخت مانتو یا کت و شلوار نیز استفاده کنید، میزان چروک پذیری آن از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. زیرا اگر لباس اداری یا رسمی شما به سرعت چروک شود، از زیبایی استایلتان کاسته خواهد شد. به همین دلیل پارچه کرپ باربی با چروک پذیری اندک گزینه ای مناسب برای لباس های رسمی محسوب می شود. شما می توانید ساعات طولانی این پارچه را بپوشید و نگران چروک آن نباشید. علاوه بر این، الیاف به کار رفته در آن باعث می شود در اتو کشی نیز دچار مشکل نشوید. این پارچه به راحتی با حرارت متوسط اتو صاف می شود.

رنگبندی فوق العاده آن را دست کم نگیرید

رنگبندی پارچه کرپ باربی

پارچه های ساده و تک رنگ مناسب استایل رسمی، معمولا در رنگ های محدودی تولید می شوند. اگر برای استایل مجلسی یا رسمی خود به رنگ های خاصی مانند پاستلی یا رنگ های درخشانی مانند سرخابی نیاز دارید، می توانید در میان رنگبندی فوق العاده پارچه کرپ باربی، رنگ مورد نظر خود را پیدا کنید. از آنجایی که پارچه کرپ یکی از بهترین گزینه های برای ترکیب با سایر پارچه های مجلسی مانند گیپور و پارچه پولکی است، تنوع بالای آن در رنگبندی می تواند به شما در داشتن یک لباس شیک و متفاوت کمک کند.

بهترین پارچه ها برای ترکیب با پارچه ژاکارد

بهترین پارچه ها برای ترکیب با پارچه ژاکارد

بهترین-پارچه-ها-برای-ترکیب-با-پارچه-ژاکارد

پارچه‌ ها در صنعت مد از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. هر کدام از انواع پارچه زیبایی های خود را دارد و برای مصارف مختلف می تواند کاربرد داشته باشد. ژاکارد یکی از محبوب ترین پارچه های شیک و مجلسی است که از آن برای دوخت مانتو و انواع لباس های زنانه استفاده می کنند. گاهی هم ترکیب این پارچه با پارچه های دیگر می تواند به جذابیت لباس مورد نظر اضافه کند. بنابراین لازم است که در اینجا بهترین پارچه ها برای ترکیب با پارچه ژاکارد بررسی و معرفی شوند.

پارچه ژاکارد و کاربردهای آن

پارچه ژاکارد نوعی پارچه بسیار محبوب است که طرح های آن به جای چاپ یا گل دوزی، در تار و پود بافته شده‌ اند. پارچه های ژاکارد مدرن امروزی با استفاده از الیاف مختلف نظیر پنبه، ابریشم یا پلی استر تولید می شوند. عمده ویژگی پارچه ژاکارد طراحی پیچیده و جنس محکم و ضخیم آن است. پارچه های ژاکارد دو رو هستند و طرح یک روی پارچه، نگاتیو روی دیگر آن است که این امر به جذابیت پارچه می افزاید.

پارچه ژاکارد بسیار زیبا و محکم، با طرح ها و ضخامت های متنوع است که می توان از آن برای اهداف مختلفی از جمله دوخت لباس زنانه استفاده کرد. برای دوخت لباس های تابستانی شیک معمولا از پارچه ژاکارد یا پنبه ای بهره می گیرند. در این حالت هم بهترین پارچه ها برای ترکیب با پارچه ژاکارد ابریشمی یا پنبه ای معمولاً پارچه های با جنس مشابه است. دلیل ترکیب پارچه های مختلف ساده با پارچه ژاکارد این است که این نوع پارچه بسیار پر نقش و طرح بافته می شود. بنابراین نسبت به استفاده از پارچه های مختلف که معمولا بی طرح یا دارای طرح های ساده هستند، نمای لباس را بسیار زیباتر نشان می دهند.

آشنایی با پارچه ژاکارداز طرف فسیل دیگر هم برای دوخت لباس های زمستانی از پارچه ژاکارد ضخیم تر استفاده می کنند. در اینجا هم بهترین پارچه ها برای ترکیب با پارچه ژاکارد ضخیم، پارچه های ضخیم تر که از پشم تهیه شده اند می تواند گزینه خوبی باشد.

در اینجا لیستی از پارچه هایی که می توان از آنها در کنار ژاکارد استفاده کرد، معرفی شده اند.

پارچه کتان لمه برای ترکیب با پارچه ژاکارد

پارچه کتان لمه یکی از بهترین پارچه های در دسترس است. به همین دلیل می تواند ترکیب مناسبی با پارچه ژاکارد تشکیل دهد. این پارچه قابلیت جذب بالایی دارد و هوا را از خود عبور می دهد. به همین دلیل برای افزایش خنکی و تنفس پوست در فصل گرما می تواند به عنوان بهترین پارچه برای ترکیب با پارچه ژاکارد مورد استفاده قرار گیرد.

پارچه کتان لمه برای ترکیب با پارچه ژاکاردپارچه کتان سیاست انبساطی لمه نسبت به پارچه های کتان معمولی بسیار چشمگیرتر است و برای دوخت لباس های مجلسی در کنار پارچه ژاکارد بسیار زیبا و جذاب تر می شود. دلیل نامگذاری آن به کتان لمه وجود نخ درخشان سیم است که نمایی براق را به پارچه می دهد. این پارچه در رنگ های متنوع در بازار موجود است. طراحان لباسی که به دنبال ایجاد تنوع در طرح های خود هستند می توانند انواع لباس مجلسی و یا مانتو را از ترکیب پارچه ژاکارد و پارچه کتان لمه خلق کنند.

پارچه کرپ برای ترکیب با پارچه ژاکارد

یکی دیگر از بهترین کسری بودجه پارچه ها برای ترکیب با پارچه ژاکارد پارچه کرپ است. این پارچه نیز مانند پارچه ژاکارد از الیاف مختلفی تولید می شود. یکی از خصوصیات آن داشتن حس دانه دانه و یا چین جزئی روی سطح پارچه است. پارچه کرپ همچنین نرم و کمی هم براق بوده و از نظر طرح ساده به نظر می رسد. بنابراین می تواند گزینه بسیار جذابی برای ترکیب با پارچه ژاکارد باشد. پارچه کرپ هم مثل ژاکارد در ضخامت های مختلف تولید می شود و البته می تواند نرم و یا زبر باشد. درنتیجه انتخاب ترکیب مناسب از پارچه ژاکارد و پارچه کرپ خیلی کار سخت و طاقت فرسایی نیست. کافی است تا پارچه ها از نظر جنس با هم هماهنگ باشند. انتخاب طرح و رنگ هم به عهده طراح لباس است.

پارچه ابر و بادی

طرح ماربل اقتصاد آزاد یا ابر و بادی این گونه ایجاد می شود که چند رنگ مختلف (می توانند رنگ های متضاد یا نزدیک به هم باشند) در کنار هم قرار می گیرند، بدون اینکه ادغام شوند. پارچه ابر و بادی از سایه های رنگ مختلف در کنار هم تشکیل شده که جذابیت و زیبایی خاص خودش را دارد. به همین ترتیب این نوع پارچه یکی از بهترین پارچه ها برای ترکیب با پارچه ژاکارد است. پارچه های ابر و بادی معمولا خنک و سبک هستند. این پارچه در ترکیب با پارچه های ژاکارد سبک مثل ابریشمی و پنبه ای بسیار عالی به نظر می رسند. طرح های انتزاعی پارچه ابر و بادی در کنار طرح های منظم پارچه ژاکارد می تواند ترکیب مدرنی به لباس مورد نظر بدهد.

پارچه حریر

یکی دیگر از بهترین پارچه ها برای ترکیب با پارچه ژاکارد پارچه حریر است. باوجود اینکه این پارچه از خانواده ابریشم به شمار می رود اما تفاوت هایی هم با پارچه ابریشم دارد. پارچه حریر سبک تر و منسجم تر است و معمولا به صورت تک رنگ بافته می شود. ترکیب پارچه حریر با ژاکارد بسیار متداول بوده و اکثرا برای دوخت لباس های مجلسی یا بهاره و تابستانی مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که پارچه حریر به دلیل حضور ساتن در تار و پود آن درخشندگی بسیار زیبایی دارد. از این جهت لباس دوخته شده از ترکیب ژاکارد با حریر نیز ظاهر و نمای شکیل‌ تر و باشکوه تری می گیرید.

پارچه شیفون

پارچه شیفون یکی از پارچه های زیبا و پرطرفدار است که می تواند در میان بهترین پارچه ها برای ترکیب با پارچه ژاکارد مورد استفاده قرار بگیرد. پارچه شیفون ساده و سبک بوده و دارای کمی درخشندگی است. پارچه شیفون چین و چروک های بسیار ریز و کوچکی دارد. همین امر باعث می شود تا با لمس آن کمی زبری زیر انگشتان احساس شود. پارچه شیفون از دو نوع نخ کرپ و نخ استاندارد پیچ خورده به صورت ساده بافته می شود. پارچه شیفون بافته شده از نخ کرپ معمولا از استحکام بیشتری برخوردار است. برای دوخت لباس تابستانی با استفاده از پارچه ژاکارد معمولا برای زیباتر جلوه دادن لباس از پارچه شیفون در کنار پارچه ژاکارد استفاده می کنند. پارچه شیفون از انواع الیاف مصنوعی یا الیاف طبیعی تولید می شود.

پارچه ساتن

 

پارچه ساتن با آن ظاهر براق و صیقلی مانندش یکی از محبوب ترین و البته بهترین پارچه ها برای ترکیب با پارچه ژاکارد به شمار می رود. یک طرف پارچه ساتن براق و نرم و طرف دیگر آن مات است. به هر حال این پارچه دارای ظاهری بسیار شیک و زیبا بوده و می تواند ترکیب خارق العاده ای با پارچه ژاکارد ایجاد کند.

پارچه ارگانزا

پارچه ارگانزا یک نوع پارچه سبک، ساده، براق و شفاف است که به روشی کاملا ساده بافته می شود. سرتاسر پارچه ارگانزا متشکل از سوراخ های بسیار کوچک است. پارچه ارگانزا معمولا برای دوخت انواع لباس های شب و لباس های مجلسی کاربرد دارد. همچنین یکی از بهترین پارچه ها برای ترکیب با پارچه ژاکارد است. جنس این پارچه می تواند ابریشم، پلی استر یا نایلون باشد. هر چقدر الیاف مصنوعی تر باشد، جنس پارچه ارگانزا نیز بادوام تر می شود. ولی به هر حال این پارچه بسیار ظریف است و باید با ظرافت رفتار شود، چون مستعد پارگی است.

لازم به ذکر است که کیفیت پارچه ارگانزا به تعداد سوراخ های آن بستگی دارد. تعداد سوراخ های بیشتر نشان دهنده کیفیت بالای این نوع پارچه است. استفاده از پارچه ارگانزا در کنار پارچه ژاکارد پفی برای طراحی مانتوهای مجلسی زیبا و یا لباس های مدرن بسیار توصیه می شود.

پارچه تافته

مانتو تافته ترکیب با پارچه ژاکاردپارچه تافته از جمله پارچه هایی است که به روشی ساده بافته می شود. معمولا برای تولید پارچه تافته از الیاف ابریشم بهره می گیرند. اما می توان از انواع الیاف دیگری نظیر استات، نایلون، پلی استر و یا دیگر الیاف مصنوعی استفاده کرد. ظاهر براق و درخشنده پارچه تافته آن را به یکی از بهترین پارچه ها برای ترکیب با پارچه ژاکارد تبدیل کرده است. یکی از دلایل محبوبیت پارچه تافته نرم و تزیینی بودن آن است. می توان برای قسمت های لباس تهیه شده از پارچه ژاکارد از آن استفاده کرد. جنس و ضخامت پارچه تافته باید متناسب با پارچه ژاکارد انتخاب شود. همچنین می توان از رنگ های نزدیک به هم و یا متضاد برای دوخت لباس استفاده کرد. طراحی لباس ترکیبی با ژاکارد و تافته کاملا سلیقه ای و به ذوق طراح و نظر استفاده کننده باز می گردد.

جمع بندی

پارچه ژاکارد یکی از پارچه های بسیار شیک و مجلسی است. از آن برای دوخت انواع مانتو، لباس مجلسی، لباس کژوال استفاده می کنند. بیشتر طراحان برای افزایش جذابیت و نشان دادن نمای پارچه ژاکارد از پارچه های دیگری در کنار ژاکارد استفاده می کنند. از بهترین پارچه ها برای ترکیب با پارچه ژاکارد می توان به لمه، ابریشم، ساتن، ارگانزا، تور، تافته، چرم، شیفون، کش باف، شانل، کشمیر، ابر و بادی و کرپ اشاره نمود. البته تنوع پارچه ها بسیار زیاد می باشد. این لیست تنها بخشی از انواع پارچه هایی است که می توان از آن را همراه با پارچه ژاکارد به کار برد.

پارچه ژاکارد و 7 ایده کت پاییزی

پارچه ژاکارد و 7 ایده کت پاییزی

انواع کت پاییزه با پارچه ژاکارد

پارچه ژاکارد با ایستایی و ضخامت متوسط گزینه ای عالی برای دوخت کت های شیک و پرکاربرد پاییزه است. اگر قصد خرید پارچه ژاکارد را دارید، بد نیست بدانید طرح های روی این پارچه به آن اضافه نشده اند بلکه در تار و پود پارچه بافته شده اند. اگر شما هم طرفدار پارچه های آهاردار با طرح های منحصر بفرد و فوق العاده هستید، ژاکارد بهترین گزینه برای شما خواهد بود. ایده تولید ماشینی این پارچه در سال 1802 توسط مخترع فرانسوی، جوزف ژاکارد ارائه شد. جوزف ژاکارد در این سال موفق شد ماشینی طراحی کند که پارچه های ژاکارد را با طرح های مختلف و متنوع ببافد. در واقع این اختراع باعث شد نام ژاکارد برای همیشه در صنعت مد ماندنی شود.

 

امروزه از این پارچه برای دوخت لباس های مختلفی استفاده می شود. شما می توانید از پارچه ژاکارد برای دوخت لباس های مجلسی، انواع کت، مانتو و حتی سویشرت و تونیک استفاده کنید. از این پارچه به عنوان خرجکار برای تزئین مانتو و یا لباس مجلسی نیز استفاده می شود. در ادامه ما قصد داریم به شما چند ایده برای دوخت کت های ژاکارد برای استفاده در روزهای سرد پاییز بدهیم.

کت اورسایز با پارچه ژاکارد

کت اورسایز با پارچه ژاکارد

همانطور حزب بلشویک که می دانید در سال های اخیر لباس های اورسایز جزو ترندهای محبوب بوده اند. به عنوان یک خانم ساده پوش می توانید با اضافه کردن این آیتم استایل خود را تغییر دهید. این مدل کت با پارچه ژاکارد برای هر فرم بدنی و هر مراسمی مناسب است. در طراحی و دوخت این کت، از پارچه ژاکارد با زمینه مشکی و طرح های طوسی استفاده شده است. شما می توانید این کت را با شومیز و شلوار مشکی و کیف کفش طلایی رنگ برای مهمانی ست کنید. اگر مایلید این کت را در فعالیت های روزمره استفاده کنید، کفش و کیف مشکی نیز برای این استایل مناسب است. اضافه کردن یک شال طلایی رنگ می تواند این استایل را به بهترین شکل تکمیل نماید.

کت کوتاه مناسب خانم های پلاس سایز

با توجه به ایستایی ژاکارد ممکن است تصور کنید برای خانم های پلاس سایز مناسب نیست. این تصور اشتباه است و سایز شما، نباید شما را محدود کند. در واقع برای استفاده از این پارچه زیبا در استایل خود، تنها نیاز به اندکی جسارت و خلاقیت دارید. شما می توانید با انتخاب رنگ های تیره برای لباس های زیر کت، خطای دید ایجاد کنید. همانطور که مشاهده می کنید، این کت کوتاه با زمینه طوسی و طرح های پوست ماری رنگ به راحتی توانسته است یک استایل جذاب را خلق کند.

کت کوتاه مناسب خانم های پلاس سایز

اگر بخش کارل مارکس عمده اضافه وزن شما در قسمت پایین تنه است، این کت کمک می کند متناسب تر به نظر برسید. در واقع این کت با پارچه جذاب خود نگاه ها را به سمت بالا تنه شما جلب خواهد کرد. اضافه کردن یک کفش نقره ای یا مشکی رنگ می تواند این استایل درخشان را زیباتر کند.

پالتو بلند با پارچه ژاکارد و خز

پارچه ژکارد و پالتو بلند زنانه | پارچه نگار

به طور یوهان گوته معمول در دوخت پالتو از پارچه های گرم و ساده مانند پارچه فوتر استفاده می شود. اگر از پوشیدن پالتوهای ساده با پارچه های تکراری خسته شده اید می توانید پارچه ژاکارد را امتحان کنید. این پارچه در ضخامت های مختلفی تولید می شود. شما می توانید یک نمونه از مدل ضخیم این پارچه را به همراه آستری، تبدیل به یک کت گرم مناسب روزهای سرد کنید. استفاده از پارچه خز به عنوان خرجکار نیز می تواند ایده فوق العاده ای باشد. اضافه کردن پارچه خز به ژاکارد باعث می شود کت شما ظاهری گرم تر و البته زیباتر داشته باشد. این کت زیبا و متفاوت با ظاهری کلاسیک را می توانید در مهمانی های رسمی بپوشید. این طرح نگاه هر مخاطبی را به سمت شما جلب خواهد کرد.

کت و شلوار با پارچه ژاکارد

اگر قصد دارید برای محیط کار یا مهمانی رسمی یک کت و شلوار تهیه کنید، بد نیست پارچه ژاکارد را نیز در نظر داشته باشید. این پارچه با توجه به ضخامت و ایستایی، مناسب استفاده در فصل پاییز است. یک استایل مونوکروم با پارچه ژاکارد تک رنگ با طرح های برجسته، می تواند ظاهر شیکی برای شما بسازد.

کت و شلوار با پارچه ژاکارد

این پارچه یوهان باخ پرز نمی دهد، گلوله گلوله هم نمی شود. در واقع به همین دلیل شما می توانید این کت و شلوار ساده و کاربردی را تا سال ها مورد استفاده قرار دهید. پارچه ژاکارد نیاز به آستر کشی یا لایه دوزی ندارد در نتیجه انتخاب مناسبی برای دوخت کت و شلوار زنانه است. با اضافه کردن یک جلیقه ساده از همین پارچه می توانید استایل خود را از همیشه جذاب تر کنید.

کت ترنچ

کت ترنچ معمولا یقه برجسته و بزرگ، دو ردیف دکمه و کمربندی از جنس پارچه کت دارد. ترنچ کت برای روزهای بارانی پاییز مناسب است. این کت قرار نیست گرمای چندانی به شما بدهد بلکه تا میزان زیادی از شما در برابر باران محافظت می کند. علاوه بر این ترنچ کت انتخاب فوق العاده ای برای تکمیل یک استایل رسمی و اداری است. برای داشتن یک کت ترنچ شیک و خاص می توانید از پارچه ژاکارد طرح دار استفاده کنید. این پارچه ضخامت مناسبی برای دوخت کت های پاییزه دارد و فرم آن نیز باعث می شود لباس شما زیباتر دیده شود. از این ترنچ کت خاص می توانید در مهمانی ها استفاده کنید. اگر مایلید این کت را در محل کار بپوشید، بهتر است به دنبال پارچه های ساده و تک رنگ باشید.

لباس بادگیر با پارچه ژاکارد

اگر کمی خلاقانه تر نگاه کنید، خواهید دید این پارچه فقط برای دوخت لباس های رسمی مناسب نیست. شما می توانید از یک پارچه ژاکارد ساده برای دوخت لباس های بادگیر استفاده کنید. بیشترین استفاده از این لباس ها برای روزهای سرد است. در طراحی لباس بادگیر معمولا انتهای لباس و سر آستین ها به وسیله بند یا کش بسته می شود. این طراحی کمک می کند تا در برابر باد و بوران محافظت شوید.

لباس بادگیر با پارچه ژاکارد

البته امروزه لباس های بادگیر تنها به عنوان بخشی تزئینی از استایل استفاده می شوند. اگر یک خانم جوان هستید که مایلید از ژاکارد در استایل خود استفاده کنید این مدل برای شما مناسب است. در واقع دوخت یک کت نیمه اسپرت با این پارچه بسیار خلاقانه و خاص خواهد بود. کت بادگیر را می توانید با شلوار جین و کفش اسپرت و نیم بوت ست کنید. این کت با انواع شلوار کتان نیز قابل استفاده است.

کت تک

یک کت تک مناسب را می توانید در مناسبت های مختلف با لباس های متنوع ست کنید. پارچه ژاکارد با توجه به تنوع بالا و بافت خاص و زیبا، انتخاب فوق العاده ای برای دوخت کت تک زنانه است. همانطور که می بینید در طراحی این کت تک از پارچه ژاکارد سفید و سورمه استفاده شده است. برای دوخت یقه آن نیز از مخمل سورمه ای رنگ استفاده شده است. این کت را می توانید با شلوار جین و تاپ برای مهمانی های دوستانه بپوشید. علاوه بر این، با اضافه کردن یک شلوار پارچه ای ساده و کفش پاشنه بلند، برای مهمانی های رسمی نیز مناسب است. ژاکارد به دلیل دارا بودن الیاف تافته درخشش اندکی دارد که باعث می شود برای دوخت لباس شب مجلسی هم کاربردی باشد. این کت ژاکارد را می توانید با کیف کلاچ و اکسسوری های نقره ای رنگ ترکیب کنید.