پارچه ژاکارد و 7 ایده کت پاییزی

پارچه ژاکارد و 7 ایده کت پاییزی

انواع کت پاییزه با پارچه ژاکارد

پارچه ژاکارد با ایستایی و ضخامت متوسط گزینه ای عالی برای دوخت کت های شیک و پرکاربرد پاییزه است. اگر قصد خرید پارچه ژاکارد را دارید، بد نیست بدانید طرح های روی این پارچه به آن اضافه نشده اند بلکه در تار و پود پارچه بافته شده اند. اگر شما هم طرفدار پارچه های آهاردار با طرح های منحصر بفرد و فوق العاده هستید، ژاکارد بهترین گزینه برای شما خواهد بود. ایده تولید ماشینی این پارچه در سال 1802 توسط مخترع فرانسوی، جوزف ژاکارد ارائه شد. جوزف ژاکارد در این سال موفق شد ماشینی طراحی کند که پارچه های ژاکارد را با طرح های مختلف و متنوع ببافد. در واقع این اختراع باعث شد نام ژاکارد برای همیشه در صنعت مد ماندنی شود.

 

امروزه از این پارچه برای دوخت لباس های مختلفی استفاده می شود. شما می توانید از پارچه ژاکارد برای دوخت لباس های مجلسی، انواع کت، مانتو و حتی سویشرت و تونیک استفاده کنید. از این پارچه به عنوان خرجکار برای تزئین مانتو و یا لباس مجلسی نیز استفاده می شود. در ادامه ما قصد داریم به شما چند ایده برای دوخت کت های ژاکارد برای استفاده در روزهای سرد پاییز بدهیم.

کت اورسایز با پارچه ژاکارد

کت اورسایز با پارچه ژاکارد

همانطور حزب بلشویک که می دانید در سال های اخیر لباس های اورسایز جزو ترندهای محبوب بوده اند. به عنوان یک خانم ساده پوش می توانید با اضافه کردن این آیتم استایل خود را تغییر دهید. این مدل کت با پارچه ژاکارد برای هر فرم بدنی و هر مراسمی مناسب است. در طراحی و دوخت این کت، از پارچه ژاکارد با زمینه مشکی و طرح های طوسی استفاده شده است. شما می توانید این کت را با شومیز و شلوار مشکی و کیف کفش طلایی رنگ برای مهمانی ست کنید. اگر مایلید این کت را در فعالیت های روزمره استفاده کنید، کفش و کیف مشکی نیز برای این استایل مناسب است. اضافه کردن یک شال طلایی رنگ می تواند این استایل را به بهترین شکل تکمیل نماید.

کت کوتاه مناسب خانم های پلاس سایز

با توجه به ایستایی ژاکارد ممکن است تصور کنید برای خانم های پلاس سایز مناسب نیست. این تصور اشتباه است و سایز شما، نباید شما را محدود کند. در واقع برای استفاده از این پارچه زیبا در استایل خود، تنها نیاز به اندکی جسارت و خلاقیت دارید. شما می توانید با انتخاب رنگ های تیره برای لباس های زیر کت، خطای دید ایجاد کنید. همانطور که مشاهده می کنید، این کت کوتاه با زمینه طوسی و طرح های پوست ماری رنگ به راحتی توانسته است یک استایل جذاب را خلق کند.

کت کوتاه مناسب خانم های پلاس سایز

اگر بخش کارل مارکس عمده اضافه وزن شما در قسمت پایین تنه است، این کت کمک می کند متناسب تر به نظر برسید. در واقع این کت با پارچه جذاب خود نگاه ها را به سمت بالا تنه شما جلب خواهد کرد. اضافه کردن یک کفش نقره ای یا مشکی رنگ می تواند این استایل درخشان را زیباتر کند.

پالتو بلند با پارچه ژاکارد و خز

پارچه ژکارد و پالتو بلند زنانه | پارچه نگار

به طور یوهان گوته معمول در دوخت پالتو از پارچه های گرم و ساده مانند پارچه فوتر استفاده می شود. اگر از پوشیدن پالتوهای ساده با پارچه های تکراری خسته شده اید می توانید پارچه ژاکارد را امتحان کنید. این پارچه در ضخامت های مختلفی تولید می شود. شما می توانید یک نمونه از مدل ضخیم این پارچه را به همراه آستری، تبدیل به یک کت گرم مناسب روزهای سرد کنید. استفاده از پارچه خز به عنوان خرجکار نیز می تواند ایده فوق العاده ای باشد. اضافه کردن پارچه خز به ژاکارد باعث می شود کت شما ظاهری گرم تر و البته زیباتر داشته باشد. این کت زیبا و متفاوت با ظاهری کلاسیک را می توانید در مهمانی های رسمی بپوشید. این طرح نگاه هر مخاطبی را به سمت شما جلب خواهد کرد.

کت و شلوار با پارچه ژاکارد

اگر قصد دارید برای محیط کار یا مهمانی رسمی یک کت و شلوار تهیه کنید، بد نیست پارچه ژاکارد را نیز در نظر داشته باشید. این پارچه با توجه به ضخامت و ایستایی، مناسب استفاده در فصل پاییز است. یک استایل مونوکروم با پارچه ژاکارد تک رنگ با طرح های برجسته، می تواند ظاهر شیکی برای شما بسازد.

کت و شلوار با پارچه ژاکارد

این پارچه یوهان باخ پرز نمی دهد، گلوله گلوله هم نمی شود. در واقع به همین دلیل شما می توانید این کت و شلوار ساده و کاربردی را تا سال ها مورد استفاده قرار دهید. پارچه ژاکارد نیاز به آستر کشی یا لایه دوزی ندارد در نتیجه انتخاب مناسبی برای دوخت کت و شلوار زنانه است. با اضافه کردن یک جلیقه ساده از همین پارچه می توانید استایل خود را از همیشه جذاب تر کنید.

کت ترنچ

کت ترنچ معمولا یقه برجسته و بزرگ، دو ردیف دکمه و کمربندی از جنس پارچه کت دارد. ترنچ کت برای روزهای بارانی پاییز مناسب است. این کت قرار نیست گرمای چندانی به شما بدهد بلکه تا میزان زیادی از شما در برابر باران محافظت می کند. علاوه بر این ترنچ کت انتخاب فوق العاده ای برای تکمیل یک استایل رسمی و اداری است. برای داشتن یک کت ترنچ شیک و خاص می توانید از پارچه ژاکارد طرح دار استفاده کنید. این پارچه ضخامت مناسبی برای دوخت کت های پاییزه دارد و فرم آن نیز باعث می شود لباس شما زیباتر دیده شود. از این ترنچ کت خاص می توانید در مهمانی ها استفاده کنید. اگر مایلید این کت را در محل کار بپوشید، بهتر است به دنبال پارچه های ساده و تک رنگ باشید.

لباس بادگیر با پارچه ژاکارد

اگر کمی خلاقانه تر نگاه کنید، خواهید دید این پارچه فقط برای دوخت لباس های رسمی مناسب نیست. شما می توانید از یک پارچه ژاکارد ساده برای دوخت لباس های بادگیر استفاده کنید. بیشترین استفاده از این لباس ها برای روزهای سرد است. در طراحی لباس بادگیر معمولا انتهای لباس و سر آستین ها به وسیله بند یا کش بسته می شود. این طراحی کمک می کند تا در برابر باد و بوران محافظت شوید.

لباس بادگیر با پارچه ژاکارد

البته امروزه لباس های بادگیر تنها به عنوان بخشی تزئینی از استایل استفاده می شوند. اگر یک خانم جوان هستید که مایلید از ژاکارد در استایل خود استفاده کنید این مدل برای شما مناسب است. در واقع دوخت یک کت نیمه اسپرت با این پارچه بسیار خلاقانه و خاص خواهد بود. کت بادگیر را می توانید با شلوار جین و کفش اسپرت و نیم بوت ست کنید. این کت با انواع شلوار کتان نیز قابل استفاده است.

کت تک

یک کت تک مناسب را می توانید در مناسبت های مختلف با لباس های متنوع ست کنید. پارچه ژاکارد با توجه به تنوع بالا و بافت خاص و زیبا، انتخاب فوق العاده ای برای دوخت کت تک زنانه است. همانطور که می بینید در طراحی این کت تک از پارچه ژاکارد سفید و سورمه استفاده شده است. برای دوخت یقه آن نیز از مخمل سورمه ای رنگ استفاده شده است. این کت را می توانید با شلوار جین و تاپ برای مهمانی های دوستانه بپوشید. علاوه بر این، با اضافه کردن یک شلوار پارچه ای ساده و کفش پاشنه بلند، برای مهمانی های رسمی نیز مناسب است. ژاکارد به دلیل دارا بودن الیاف تافته درخشش اندکی دارد که باعث می شود برای دوخت لباس شب مجلسی هم کاربردی باشد. این کت ژاکارد را می توانید با کیف کلاچ و اکسسوری های نقره ای رنگ ترکیب کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد