با انواع کت بارونی پرکاربرد آشنا شوید

با انواع کت بارونی پرکاربرد آشنا شوید

در روزهای فاصله در موسیقی بارانی پاییز و زمستان، پوشیدن لباس هایی که ضد آب هستند، از واجبات است. در این روزها فقط یک لباس که بتواند شما را از نفوذ باران و برف در امان نگهدارد، می تواند به شما کمک کند. یکی از پارچه هایی که این قابلیت را دارد، پارچه بارونی است. پارچه بارونی به خوبی جلوی نفوذ باران به درون لباس را می گیرد و بدن شما را از رطوبت دور نگه می دارد. با پارچه بارونی انواع لباس ها را می توانید تهیه کنید و از پوشیدن آن ها لذت ببرید. یکی از آیتم هایی که با پارچه بارونی می تواند خیلی جذاب و پرکاربرد باشد، انواع کت بارونی است.

 

خصوصیات یک کت بارونی ایدئال و پارچه آن

امروز و در کنار هم سعی می کنیم تا انواع کت بارونی که می توانید برای روزهای سرد و بارانی خود تهیه کنید را، با هم بررسی کنیم. برای داشتن انواع کت بارونی باید با ویژگی های منحصر به فرد این کت ها آشنا شوید. پس در ابتدا خصوصیات یک کت بارونی ایدئال و پارچه ای که در این کت به کار می رود را با هم بررسی خواهیم کرد.

انواع کت بارونی، عایق آب و رطوبت

اگر اهل طبیعت گردی باشید، در روزها بارانی پاییز، ویژگی اصلی یک کت بارونی که برای شما اهمیت خواهد داشت، ضد آب بودن آن است. کت بارونی شما باید بتواند جلوی نفوذ آب را بگیرد. اگر پارچه شما این توانایی را نداشته باشد، بعد از مدتی احساس سرما و رطوبت خواهید داشت. این امر باعث خیس شدن لباس زیرین و بدن شما می شود. پس در زمان خرید پارچه بارونی به ضد آب بودن این پارچه توجه داشته باشید.

زیبایی ظاهری

یکی از چیزهایی که باعث می شود در جمع دوستان خود زیباتر دیده شوید، زیبایی لباسی است که به تن دارید. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید، در هوای بارانی نیز باید به استایل خود توجه ویژه ای نشان دهید. کت های بارونی در عین حال که برای روزهای برفی و بارانی مناسب و کاربردی هستند، زیبایی ظاهری زیادی نیز دارند. توجه داشته باشید، علاوه بر مدل لباس شما، پارچه آن نیز نقش مهمی در زیباتر به نظر رسیدن شما دارد. پارچه بارونی از جمله پارچه هایی است که دارای زیبایی خاص و تنوع زیاد در طرح و رنگ است. مطمئنا در زمان خرید این پارچه متوجه خواهید شد که چقدر تنوع پارچه بارونی زیاد است. همین امر باعث می شود تا این پارچه بتواند به راحتی تمامی سلیقه ها را پوشش دهد.

کیفیت و دوام بالا در انواع کت بارونی

از ویژگی های دیگری که یک کت بارونی را متمایز می کند، کیفیت و دوام بالای آن است. پارچه بارونی از جمله پارچه هایی است که رنگ ثابتی دارد. همچنین در بلند مدت کیفیت ابتدایی خود را از دست نمی دهد. با تهیه انواع کت بارونی می توانید سال های زیادی را از این کت ها استفاده کنید و از زیبایی آن ها لذت ببرید.

مقاوم در برابر سایش و پارگی

اصولا از لباس هایی که با پارچه بارونی تهیه می شود برای گردش، پیکنیک و طبیعت گردی استفاده زیادی می شود. حتی در فصل بهار ممکن است در ارتفاعات بارش باران را مشاهده کنید. پس بیشترین استفاده از انواع کت بارونی برای مکان ها و موقعیت هایی است که ممکن است امکان آسیب و خراب شدن لباس شما زیاد باشد. پارچه بارونی مقاومت زیادی دارد. به همین دلیل این پارچه به راحتی آسیب نمی بیند. همچنین به خوبی در برابر پارگی و خرابی مقاومت می کند. پس می توان گفت انواع کت بارونی ماندگاری زیادی دارند و مدت طولانی را مهمان کمد شما خواهند بود.

مناسب اکثر مدل ها

پارچه بارونی گرامافون برای دوخت انواع کت بارونی کاربرد دارد. با خرید این پارچه می توانید تمامی مدل هایی که در ذهن خود دارید را بر روی پارچه پیاده کنید. پارچه بارونی آهار بالایی دارد. این پارچه برای دوخت مدل های پفکی و مدل هایی که به ریزش متوسطی نیاز دارد نیز مناسب است. نتیجه می گیریم برای دوخت انواع کت بارونی دست شما باز است و محدودیتی ندارید. پس نهایت خوش سلیقگی خود را برای دوخت این پارچه زیبا به کار ببرید.

عدم چروک پذیری

چروک پذیری پارچه یکی از عواملی است که می تواند زیبایی استایل شما را به خطر بیندازد. یکی دیگر از ویژگی های انواع کت بارونی و پارچه آن عدم چروک پذیری این پارچه است. به راحتی می توانید بدون اتوکشی از پارچه بارونی و انواع کت آن استفاده کنید و بدون نگرانی از زیبایی آن ها لذت ببرید.

شستشو راحت انواع کت بارونی

در مکان هایی که دسترسی به امکانات زیادی ندارید و نمی توانید مرتبا لباس خود را بشویید، پارچه بارونی به کمک شما خواهد آمد. این پارچه لباس اصلی شما را از خیس و کثیف شدن محفوظ نگه می دارد. از طرفی تمیز کردن خود این پارچه نیز بسیار راحت است. می توانید با یک دستمال نم انواع کت بارونی که برای خود تهیه کردید را تمیز کنید.

انواع مدل های کت بارونی

بعد از آشنایی با ویژگی های یک کت بارونی ایدئال و پارچه آن، مطمئنا مشتاق شدید تا با انواع کت بارونی آشنا شوید. داشتن چند مدل از این کت ها بارونی از واجبات کمد شما خواهد بود. پس با ما همراه باشید تا با انواع کت بارونی بیشتر آشنا شوید. بعد از خواندن این قسمت، می توانید در زمان خرید این پارچه و دوخت آن راحت تر تصمیم بگیرید.

کت های کوتاه یکی از انواع کت بارونی

کت های کوتاه یکی از انواع کت بارونی

یکی از پرکاربردترین نوار کاست انواع کت بارونی در استایل هر خانم خوش پوشی کت های کوتاه با پارچه بارونی است. از این کت ها برای ورزش کردن در روزهای بارانی پاییز می توانید به خوبی استفاده کنید. کت های کوتاه بارونی را می توانید با زیپ یا دکمه، بسته به سلیقه خود تزئین کنید. تنوع بالای پارچه بارونی در طرح و رنگ، می تواند شما را در دوخت چند کت کوتاه زیبا یاری کند. قد این کت زیبا به سلیقه شما بستگی دارد. کت های کوتاه بارونی را با شلوار های جین و کفش های اسپرت می توانید ست کنید.

ترنچ کت های پرطرفدار

ترنچ کت های پرطرفدار

ترنچ کت، نامی که در فصل پاییز بسیار زیاد به گوش می رسد. ترنچ کت را به اسم بارونی های بلند نیز می شناسند. این کت برگفته از استایل افسران، در جنگ جهانی اول است. ترنچ کت به مرور زمان در میان مردم جای خود را پیدا کرد و تبدیل به یک استایل ماندگار شد. ترنچ کت با پارچه بارونی می تواند برای شما یک استایل زیبا و رسمی در هوای ابری و بارانی فراهم کند. از این استایل جذاب می توانید برای قرارهای رسمی و کاری بهره ببرید.

 

 

 

قد این ترنچ کت های بارونی از زیر زانو تا روی مچ پا متغییر است. بسته به سلیقه خود می توانید الگوی لباس را طراحی کرده و اقدام به دوخت آن با پارچه بارونی کنید. برای تکمیل استایل خود می توانید از کفش های پاشنه بلند یا بوت های پاشنه دار استفاده کنید. بوت های چرم نیز می توانند یک گزینه ایدئال برای زیباتر دیده شدن شما باشند.

پانچوهای جذاب در میان انواع کت بارونی

پانچوهای جذاب در میان انواع کت بارونی

تصور کنید که پارچه ژاکارد ویسکوز ترک مشکی برای کوه نوردی به دل طبیعت رفته باشید. پس از مدتی باران شروع به باریدن کند. اگر در تجهیزات خود یک پانچو بارونی داشته باشید این باران برای شما بسیار لذت بخش و جذاب خواهد بود. اما اگر پانچو بارونی خود را فراموش کرده باشید مطمئنا بعد از چند دقیقه تمامی لباس های شما خیس خواهد شد. پس وجود پانچو های بارونی در کمد لباس شما به عنوان یک طبیعت گرد یک امر ضروری محسوب می شود. می توانید برای دوخت پانچو خود کلاه در نظر بگرید. کلاه می تواند سر و گردن شما را از قطرات باران در امان نگهدارد. پانچو به شکل جلو بسته طراحی می شود.

شنل بارونی و استایل متفاوت

شنل بارونی و استایل متفاوت

زمانی که تصمیم به دوخت انواع کت بارونی دارید، بهتر است شنل های جذاب را نیز مد نظر داشته باشید. یکی دیگر از آیتم های جذابی که می توانید با دوخت آن ها برای خود یک استایل خاص و ترند فراهم کنید، شنل ها هستند. شنل و پانچو در عین حال که شباهت زیادی دارند، دو آیتم کاملا متفاوت هستند. شنل ها اکثرا به شکل جلو باز طراحی می شوند. اما همانطور که گفته شد پانچوها اصولا جلو بسته هستند. می توانید برای شنل خود از جیب نیز استفاده کنید. از آنجایی که شنل شما جلو باز است، می توانید از جیب ها در کناره های لباس بهره ببرید. دوخت شنل یکی از راحت ترین کارها محسوب می شود. هر چقدر که در خیاطی مبتدی باشید، به راحتی می توانید این شنل های زیبا را بدوزید و از زیبایی آن ها لذت ببرید.

بارونی کلاه دار

یکی از بهترین ایده ها برای طراحی یک بارونی زیبا، در نظر گرفتن کلاه است. در بین انواع کت بارونی، بارونی های کلاه دار در بین خانم ها جایگاه ویژه ای دارند. بارونی های کلاه دار در انواع رنگ های و مدل ها تولید شده و در بازار عرضه می شوند. می توانید بارونی خود را به شکل کمینو بدوزید. هرچقدر حلقه آستین شما گشادتر باشد، برای پوشیدن لباس هایی مثل بافت در زیر آن راحت تر خواهید بود. اندازه کلاه و گشادی آن کاملا سلیقه ای است. می توانید از کلاه هایی که به بارونی شما وصل است یا کلاه های جدا استفاده کنید. کلاه جدا، امکان جدا شدن از بارونی را برای شما فراهم می کند، تا زمانی که به آن نیازی ندارید آن را کنار بگذارید.

با این 5 پارچه برای دوخت لباس عروس آشنا شوید

با این 5 پارچه برای دوخت لباس عروس آشنا شوید

به خوبی می دانید تب برفکی یکی از بزرگ ترین دغدغه های خانم ها در مهم ترین شب زندگیشان، انتخاب لباس عروس است. انتخاب لباس عروس زیبا نقش مهمی در درخشیدن شما در شب عروسیتان دارد. مهم ترین آیتمی که باید به آن توجه کنید، سلیقه شخصی شما در انتخاب لباس عروس هست. بعد از پیدا کردن استایل مورد علاقه خود، می توانید به راحتی با یک سرچ ساده در گوگل، مدل لباسی که مورد پسندتان هست را پیدا کنید. اما موضوع پیدا کردن لباس عروس مناسب به همینجا ختم نمی شود. انتخاب پارچه برای دوخت لباس عروس دغدغه ای مهم به حساب می آید.

 

برای داشتن یک استایل رویایی در کنار مدل زیبا باید به دنبال پارچه ای باکیفیت و خاص باشید. پارچه ای که برازنده شما و مناسب مدل انتخابیتان باشد. شاید بارها یک لباس عروس ایدئال را تصور کرده باشید. حتما در انتها به این نتیجه رسیدید که، نقش پارچه برای دوخت لباس عروس ایدئالتان بسیار پررنگ است. توجه به جنس پارچه برای دوخت لباس عروس یک امر مهم تلقی می شود. پارچه لباس عروس شما باید دارای ویژگی های مهمی باشد، تا در آن مانند یک ستاره بدرخشید. امروز و در اینجا قصد داریم تا با 5 مدل پارچه محبوب برای دوخت لباس عروس آشنا شویم.

نکات مهم در انتخاب پارچه برای دوخت لباس عروس

برای دوخت لباس عروس از پارچه های متفاوتی استفاده می شود. مسلما هر پارچه ای مزایا و معایب خود را خواهد داشت. در زمان انتخاب پارچه باید به موارد زیر توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

  • سلیقه
  • بودجه
  • آب و هوا
  • فرهنگ مهمانان
  • محل برگزاری
  • مدت زمان مراسم

تمامی موارد گفته شده در انتخاب نوع پارچه برای دوخت لباس عروس تاثیرگذار خواهند بود. در ادامه ویژگی پارچه های مناسب لباس عروس را، با هم بررسی خواهیم کرد.

 

 

 

پارچه ساتن آمریکایی، انتخابی هوشمندانه

پارچه ساتن آمریکایی لباس عروس

پارچه ساتن آمریکایی گیاه بامبو به پارچه ساتن لباس عروس معروف است. ظاهر لوکس و ماتی که این پارچه دارد آن را به یکی از پرطرفدارترین پارچه برای دوخت لباس عروس تبدیل کرده است. مزون هایی که به صورت تخصصی در زمینه دوخت لباس عروس فعالیت می کنند، به فراوانی از این پارچه برای دوخت لباس عروس بهره می برند. پارچه ساتن آمریکایی نسبت به ساتن معمولی استحکام بیشتری دارد. علت اصلی مقاوم تر بودن این پارچه، تعداد بیشتر نخ و محکم بودن نقاط اتصال آن ها است. پارچه ساتن آمریکایی خوش دوخت بوده و در هنگام دوخت شما را به دردسر نمی اندازد. از این رو در بین دوزندگان، پارچه ای محبوب شناخته می شود.

از دیگر ویژگی های مهم پارچه ساتن آمریکایی کاربردی بودن آن است. از این پارچه جذاب برای دوخت انواع مدل های لباس عروس می توانید بهره ببرید. دامن های بلند و دنباله دار از جمله مدل هایی است که به فراوانی در مزون ها و فروشگاه های لباس عروس خواهید دید. اگر طرفدار سبک های ساده و کلاسیک هستید می توانید از پارچه ساتن آمریکایی به تنهایی استفاده کنید. اما اگر به مدل های شلوغ بیشتر علاقه دارید باز هم این پارچه به شما کمک خواهد کرد. این پارچه زیبا را به راحتی می توانید با دیگر پارچه ها ادغام کنید. برای مثال می توانید آن را با پارچه گیپور یا دانتل ترکیب کنید. همچنین می توانید برای زیباتر کردن لباس عروس خود، از اکسسوری و مروارید های براق استفاده کنید.

گیپور، پرطرفدارترین پارچه برای دوخت لباس عروس

لباس عروس گیپور

از پرطرفدارترین نژاد پاندا لباس های موجود در بازار، لباس های عروس با پارچه گیپور هستند. پارچه گیپور نوعی تور ظریف است که، نقش و نگار آن با نخ های ضخیم بهم متصل می شود. امروزه افراد زیادی برای مراسم های عروسی خود از این پارچه برای دوخت لباس عروس استفاده می کنند. پارچه گیپور دارای ظاهری سلطنتی و مجلل است که چشم مخاطب را به خود خیره خواهد کرد. در چند سال اخیر تولید لباس عروس با پارچه گیپور افزایش یافته است. علت آن هم استقبال بی نظیر مخاطب از این نوع لباس های عروس است. پارچه های گیپور تنوع زیادی داشته و دست شما در انتخاب پارچه باز است. طرح های ریز و درشت روی پارچه ها با هم متفاوت بوده و سلیقه همه مخاطبان را به خوبی پوشش می دهد. پارچه گیپور دوام مناسبی دارد و می توانید برای دوخت انواع مدل های عروس از آن استفاده کنید.

پارچه گیپور پارچه ای مناسب برای استفاده در شب و روز است. بیشترین استفاده از آن در پیراهن های مجلسی و لباس شب خواهد بود. گیپور به تنهایی می تواند یک پارچه ایدئال برای دوخت لباس عروس باشد. پارچه گیپور به تنهایی یک لباس مجلل برای شما فراهم می کند. اما اگر به کارهای شلوغ علاقه زیادی دارید، می توانید از اکسسوری هایی مانند، مروارید و سنگ ها براق برای زیباسازی لباس خود استفاده کنید. گیپور به علت داشتن تخلخل زیاد تهویه مناسبی داشته و برای استفاده در روزهای گرم سال بسیار مناسب است. پس اگر مراسم شما در فصل تابستان برگزار می شود پارچه گیپور می تواند برای شما بهترین انتخاب محسوب شود. نمونه های آماده لباس های عروس با پارچه گیپور کمی گران قیمت هستند. با خرید این پارچه و دوخت آن در هزینه های شما صرفه جویی خواهد شد.

پارچه دانتل انتخاب شیک پسندان برای دوخت لباس عروس

پارچه دانتل سفید عروس

پارچه دانتل یک پارچه ظریف با زمینه تور است. در پارچه دانتل اعلا، از بافت ابریشم استفاده می شود. روی این بافت تور، نقش و نگارهای برجسته یا صاف دوخته شده است. نقش و نگارهای روی این پارچه به وسیله دستگاه یا دست بافته می شود. در دانتل های قیمتی از الیاف طلا و نقره برای درخشان تر کردن پارچه استفاده می شود. این دسته از پارچه های دانتل قیمت بالایی دارند. پارچه دانتل در سه نوع کار شده، ساده و برجسته دوخته شده و بیشترین استفاده از این پارچه برای دوخت لباس عروس یا نامزدی است. زمینه ساده با اشکال برجسته پارچه دانتل زیبا و بی نظیری را برای لباس عروس شما فراهم خواهد کرد. اگر تصمیم دارید لباس عروس پوشیده ای برای خود تهیه کنید از پارچه دانتل در آستین ها می توانید بهره ببرید.

 

پارچه های دانتل ساده برای خانم هایی که در استایل خود به سادگی اهمیت زیادی می دهند، مناسب تر است. از طرفی پارچه دانتل کار شده برای کسانی که به دنبال لباس های پر زرق و برق هستند انتخاب بهتری خواهد بود. جواهردوزی های روی پارچه های کار شده، شما را از هر اکسسوری اضافه بی نیاز خواهد کرد. پارچه دانتل به علت بافت زمینه توری شکلی که دارد برای مدل پفکی یک گزینه ایدئال است. پارچه دانتل نسبتا آهاردار است و برای دوخت دامن ها و آستین های پفدار کاربرد زیادی دارد. پارچه دانتل نیاز به شست و شوی زیادی ندارد. بهتر است در صورت کثیف شدن لباس همان قسمت را با آب ولرم شسته و به آرامی ماساژ دهید. شست و شوی زیاد این پارچه ممکن است به بافت تور آن آسیب وارد کند.

پارچه حریر، دوست داشتنی

مجلسی سفید حریر

به جرات می توان گفت پارچه ژاکارد پفکی ترک گب پارچه حریر، پرفروش ترین پارچه برای دوخت لباس عروس است. حریر از جنس نایلون، ابریشم و پلی استر تولید می شود. پارچه حریر ظاهر ساده و شیکی دارد. این پارچه برای افراد ساده پسند و خوش پوش بسیار مناسب است. لباس های عروس اروپایی از بهترین منابع برای ایده گرفتن خواهند بود. همه ما می دانیم اروپایی ها به افراد ساده پسند و درعین حال شیک پوش معروف هستند. در اکثر این لباس های عروس آن ها از حریر استفاده شده است. می توان از این پارچه به شکل یک دست یا خرجکار استفاده کرد. حریر به دلیل بافت لطیفی که دارد برای دوخت اکثر لباس های عروس مناسب است. اما به دلیل بافت نازک و لطیفی که دارد، برای دوخت لباس های چند لایه و شلوغ بیشتر استفاده می شود. بیشترین استفاده از این پارچه در قسمت دامن و آستین ها است.

فرم بدن یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب پارچه است. پارچه حریر ویژگی بی نظیری دارد که، در هر پارچه ای نمی توانید آن را پیدا کنید. این خصوصیت منحصر به فرد، مناسب بودن حریر برای هر مدل و فرم بدن است. پارچه حریر از پارچه های محبوب در میان برندهای معروف لباس عروس است. این محبوبیت سال های زیادی ادامه پیدا کرده و به هیچ وجه از کاربرد این پارچه کم نشده است. علت آن را می توان در خصوصیات جذاب این پارچه پیدا کرد. سبکی و لختی حریر برای دوخت دامن های چند لایه و گشاد بی نظیر است. از دیگر خصوصیات دوست داشتنی پارچه حریر خوش دوخت بودن آن است. این پارچه برای لباس های دنبال دار یک گزینه ایدئال خواهد بود.

لباس عروس براق و درخشان، با پارچه ساتن

پیراهن ساتن سفید

اولین ویژگی که در پارچه ساتن به چشم می آید ظاهر دلفریب این پارچه است. حتما می دانید که در لباس های عروس، پارچه نقش بسیار مهمی خواهد داشت. ساتن می تواند یک لباس عروس درخشان و جذاب برای شما فراهم کند. لباس عروس با مدل ساده و پارچه های لوکس و براق ظاهری سلطنتی برای شما به ارمغان می آورد. در کنار ظاهر جذاب، پارچه ساتن از دوام و استحکام بالایی نیز برخوردار است. پارچه ساتن از جمله پارچه هایی است که کیفیت بالایی دارد و توانسته است اعتماد مخاطب را به خود جلب کند.

 

ساتن در عین حال که استحکام خوبی دارد، جز پارچه های لخت نیز محسوب می شود. از این پارچه برای دوخت دامن های کلوش و فون به فراوانی استفاده می شود. همچنین به دلیل آهار نسبی که دارد برای دوخت مدل های پفکی در بدنه یا آستین های لباس می توان از آن بهره برد. پارچه ساتن به تنهایی ظاهر بی نظیری دارد. اما می توانید بر روی این پارچه از پولک دوزی، یا مهره های تزئینی استفاده کنید. به علت استحکام ساتن، دوخت اکسسوری بر روی این پارچه ظاهر زیبایی ایجاد خواهد کرد.

راهنمای دوخت و شستشوی پارچه های سوزن دوزی شده

راهنمای دوخت و شستشوی پارچه های سوزن دوزی شده

امروزه امواج مغناطیسی پارچه های سوزن دوزی شده مخاطب زیادی در میان خانم ها پیدا کردند. تقریبا در همه خانه های ایرانی، این پارچه را می توانید پیدا کنید. پارچه سوزن دوزی شده به دلیل زیبایی و بافت منحصر به فردی که دارد توجه مخاطب را به خود جلب کرده است. پارچه های سوزن دوزی شده نگهداری و مراقبت مخصوص به خود را دارند. بسیاری از خانم های با نحوه نگهداری درست از این مدل پارچه به خوبی آشنا نیستند. از این رو قصد داریم تا در کنار هم با نحوه نگهداری شستشو و اتوکشی مناسب این پارچه بیشتر آشنا شویم. همچنین به نکات مهم در زمینه دوخت این پارچه خواهیم پرداخت. پس اگر شما هم به این نوع پارچه علاقه دارید و قصد دارید با نکات مهم درباره آن بیشتر آشنا شوید با ما همراه باشید.

 

روش نگهداری پارچه های سوزن دوزی شده

یکی از مهم ترین عواملی که در طول عمر پارچه شما تاثیر گذار است نگهداری درست از پارچه می باشد. نگهداری درست به این منظور است که در زمان هایی که از لباس یا پارچه دوخته نشده خود استفاده نمی کنید، به دور از عوامل مخرب از آن نگهداری کنید. عواملی وجود دارد که می تواند پارچه سوزن دوزی شده شما را از بین ببرد. پس بهتر است تا دیر نشده با این موارد آشنا شوید.

از نگهداری در کنار اشیاء تیز و برنده خودداری کنید

پارچه هایی ماده تاریک که بر روی آن ها سوزن دوزی انجام شده باشد، بافت برجسته ای دارند اگر این نقش و نگار به جسم تیزی گیر کند باعث پارگی یا نخ کش شدن پارچه شما می شود. پس سعی کنید پارچه خود را از اجسام تیز دور نگهدارید.

در کاور نگهداری کنید

یکی از بهترین روش های نگهداری از این پارچه ها، نگهداری آنها در کارو است. کاور پارچه شما را از گرد و غبار دور نگه می دارد. همچنین باعث می شود لباس شما نیاز به شستشوی کمتری داشته باشد. بجز جلوگیری از نشستن گرد و غبار، کاور از جهات دیگری نیز برای نگهداری پارچه های سوزن دوزی شده ایدئال است. به طور مثال از تماس با لباس های زبر و خشن جلوگیری می کند. همچنین اگر پارچه شما رنگ روشنی داشته باشد، احتمالا نگرانی هایی از بابت رنگ گرفتن آن دارید. کاور از رنگ گرفتن پارچه شما، در اثر برخورد با لباس های کناری جلوگیری می کند.

 

 

روش صحیح شستشوی پارچه های سوزن دوزی شده

شستشوی اختر فیزیک این پارچه فوت و فن مخصوص به خود را دارد. مسلما دوخت پارچه هایی که بر روی آن ها گلدوزی شده باشد، با پارچه های ساده متفاوت است. در مواردی که روی پارچه شما منجوق یا ملیله دوخته شده باشد چالش شما برای شستشوی آن پارچه بزرگتر می شود. پس باید کمی بیشتر دقت به خرج دهید تا کیفیت پارچه شما بعد از شستشو حفظ شود و تغییر ظاهر ندهد.

از شستشوی زیاد پارچه های سوزن دوزی جلوگیری کنید

در بسیاری از موارد پارچه شما نیاز به شستشو ندارد و تنها با یک پارچه نمناک تمیز می شود. توجه کنید که پارچه های سوزن دوزی شده به خصوص اگر از منجوق و ملیله در آن استفاده شده باشد، ممکن است در طول زمان گرد و خاک روی آن بنشیند و پارچه شما ظاهر خوبی نداشته باشد. در این موارد اصلا نیازی به شستشوی پارچه نیست. شما می توانید با استفاده از یک دستمال تمیز و ترجیحا سفید، لباس خود را براق و از گرد و غبار پارک کنید.

از آب ولرم استفاده کنید

پارچه زمینه در انواع پارچه های سوزن دوزی متفاوت است، اما به خاطر داشتن گلدوزی و اشیاء تزئینی روی پارچه باید همه آنها را با آب ولرم شستشو دهید. آب داغ باعث از بین رفتن بافت پارچه اصلی، کم شدن جلوه پولک ها یا منجوق ها، دفرمه شدن ملیله دوزی یا گل دوزی روی پارچه شما و غیره می شود. پس حتما برای شستشوی این دسته پارچه از آب ولرم استفاده کنید.

با دست بشویید و از چنگ زدن زیاد خودداری کنید

برای شستشوی پارچه هایی که بر روی آنها سوزن دوزی شده با آرامش کار کنید. چنگ زدن پارچه شما باعث خراب شدن گلدوزی های روی پارچه می شود. اگر پارچه زمینه شما بافت ظریفی داشت باشد احتمال پاره شدن یا دفرمه شدن آن در اثر چنگ زدن افزایش پیدا می کند. اجازه دهید پارچه شما کمی با آب خیس شود. سپس با سر انگشتان خود به آرامی پارچه خود را ماساژ دهید. اگر جایی از پارچه شما لک شده و کثیف تر از سایر نواحی پارچه می باشد، آن قسمت را با کف دست کمی بیشتر ماساژ دهید تا وقتی که آثار لکه از روی آن پاک شود.

با شوینده ملایم پارچه های سوزن دوزی شده را بشویید

یکی از نکات بسیار مهم و حیاتی برای افزایش طول عمر پارچه، استفاده از شوینده مناسب برای این مدل از پارچه ها است. شوینده ای که برای پارچه های سوزن دوزی شده استفاده می کنید بهتر است از دسته شوینده های ملایم و بدون آنزیم باشد. شوینده های قوی ممکن است به بافت پارچه شما آسیبی وارد نکند اما قطعا سوزن دوزی های روی پارچه را از بین خواهد برد. برای مثال اگر روی پارچه شما از ملیله استفاده شده باشد، شوینده های قوی می تواند بافت ملیله را از بین ببرد یا در رنگ آن تغییر ایجاد کند.

از سفید کننده ها برای شستشو استفاده نکنید

حتی اگر پارچه زمینه شما سفید یا رنگ های روشن باشد باز هم برای شستشو، مجاز به استفاده از سفید کننده ها نیستید. ترکیبات موجود در مایع های سفید کننده بسیار قوی است. پس بافت سوزن دوزی، گل دوزی و یا اکسسوری های رو پارچه شما را از بین خواهند برد.

زمان شستشو را کم کنید

برای پارچه های که بر روی آن ها سوزن دوزی شده بهتر است زمان شستشو را به حداقل برسانید. پارچه خود را در آب ولرم گذاشته و با کمی شوینده به آرامی ماساژ دهید. حال پارچه خود را آبکشی کرده و برای خشک کردن آن اقدام کنید. هیچ احتیاجی به شستشوی زیاد و بی مورد برای این نوع پارچه نیست. هر چقدر پارچه شما تایم بیشتری در آب باشد احتمال خراب شدن نقش و نگار روی پارچه بیشتر می شود.

روش صحیح اتوکشی پارچه های سوزن دوزی شده

 

بعد از شستشو درست حال نوبت به روش اتوکشی درست پارچه می رسد. برای اتوکشی این پارچه باید نکاتی را مد نظر داشته باشید. با رعایت این نکات از خراب شدن پارچه خود می توانید جلوگیری کنید. پارچه های سوزن دوزی شده جز پارچه های حساس محسوب می شوند. به علت همین حساسیت باید نهایت دقت را در اتوکشی آن ها به کار ببرید، تا از خراب شدن آن ها جلوگیری شود.

از پشت پارچه برای اتوکشی استفاده کنید

بر روی پارچه های سوزن دوزی از نخ های مخصوص گلدوزی یا ملیله دوزی استفاده شده است. حتی ممکن است از اجسام برجسته ای مثل منجوق و پولک روی آن استفاده شده باشد. اتوکشی از روی سطح پارچه به دلیل برجسته بودن آن کار سختی محسوب می شود. از طرفی به دلیل دمای بالای اتو ممکن است نخ های تزئینی یا اجسام روی پارچه آب شوند و یا تغییر شکل بدهند. پس حتما برای اتوکشی از قسمت پشت پارچه استفاده کنید.

با درجه حرارت کم اتوکشی کنید

تا زمانی که مجبور نشدید درجه حرارت اتو را افزایش ندهید. درجه حرارت بالا حتی از پشت پارچه هم ممکن است به سوزن دوزی های روی پارچه آسیب وارد کنند. در مواردی که پارچه شما حساس باشد بافت خود پارچه نیز با حرارت بالا در معرض خطر است. اگر از نخ های نامرئی و پلاستیکی برای دوخت سوزن دوزی ها استفاده شده باشد، احتمال خرابی بیشتر است. در برابر حرارت کم هم ممکن است این نخ ها آسیب ببینند و خراب شوند. پس تا جایی که امکان دارد درجه حرارت اتو را پایین نگهدارید.

در زمان اتوکشی، یک پارچه سفید را بین پارچه اصلی و اتو قرار دهید

همانطور پارچه حریر اشکی طرحدار که قبلا گفته شد، پارچه های سوزن دوزی شده جز پارچه های حساس محسوب می شوند. از این رو اتوکشی از پشت پارچه هم ممکن است در مواردی به بافت پارچه آسیب وارد کند. پس بهتر است جهت اطمینان، یک پارچه سفید و تمیز را مابین پارچه و اتو قرار دهید. برای بهتر اتو شدن پارچه سوزن دوزی خود بهتر است پارچه سفید را کمی نمناک کرده و بعد اتوکشی کنید. با اینکار چروک های روی پارچه شما سریع تر از بین خواهند رفت.

موارد استثنا در نگهداری، شستشو و اتوکشی

پارچه های حساسی مثل مخمل نگهداری سخت تری نسبت به سایر پارچه های سوزن دوزی شده دارند. بافت پارچه مخمل کشی است و اگر مقدار سوزن دوزی روی پارچه شما زیاد باشد، یا خودتان اقدام به دوخت اکسسوری بیشتر روی پارچه کرده باشید، ممکن است کمی باعث کشیدگی پارچه شما بشود. پس بهتر است پارچه خود را به طور عمودی از جایی آویزان نکنید. برای نگهداری پارچه می توانید آن را به شکل چند لایه روی چوب لباسی قرار دهید. حتی می توانید این نوع پارچه را تا زده و بر روی سطح صاف نگهداری کنید.

پارچه هایی مثل مخمل و ترمه سوزن دوزی جز پارچه های گرانقیمت محسوب می شوند. پس بهتر است تا زمانی که مجبور نیستید از شستشوی آن ها پرهیز کنید. هر چقدر شستشوی پارچه شما بیشتر شود ممکن است به بافت پارچه آسیب وارد شود. به هیچ عنوان این دسته از پارچه ها را چنگ نزنید. ترجیحا برای تمیز کردن آن ها از یک پارچه نمناک تمیز استفاده کنید. در صورت نیاز پارچه مخمل یا تافته سوزن دوزی شده خود را از قسمت پشت شستشو دهید.

پارچه های تور و مخمل اگر بیس پارچه سوزن دوزی شده شما باشند، به هیچ عنوان تا زمانی که چروک نشدند نباید اتوکشی بشوند. بافت تور و مخمل، کشی است. پس اگر مجبور به اتوکشی شدید اتو را روی پارچه نکشید. به شکل پرسی اتو بزنید. اتو را از روی پارچه برداشته و به جای دیگر منتقل کنید، تا از دفرمه شدن پارچه جلوگیری شود.

موارد مهم در دوخت پارچه های سوزن دوزی شده

  • از سوزن متناسب با پارچه زمینه استفاده کنید
  • مسیر برش و دوخت پارچه را از اشیاء دوخته شده خالی کنید
  • با دور متوسط چرخ خیاطی کار کنید
  • از کشیدن پارچه در زیر چرخ خیاطی جلوگیری کنید
  • بعد از برش سوزن دوزی های پارچه را محکم کنید
  • بعد از دوخت، اجسام جدا شده و اضافی را برای زیبایی بیشتر بر روی درزهای لباس بدوزید

پارچه باتیک هندی و 5 مدل لباسی که می توانید بدوزید

پارچه باتیک هندی و 5 مدل لباسی که می توانید بدوزید

در روزهای گرم سال کیتانا تمامی افراد به خصوص خانم ها به دنبال پارچه های خنک با تهویه مناسب می گردند. در این میان افرادی هستند که زیبایی ظاهری لباس نیز برایشان اهمیت زیادی دارد. برای این دسته از افراد علاوه بر تنفس مناسب پارچه، تنوع و زیبایی طرح و نقش آن نیز اهمیت زیادی دارد. این افراد به دنبال این هستند که، بتوانند با دوخت یک پارچه علاوه بر احساس راحتی، استایل برازنده ای نیز برای خود طراحی کنند. در این میان، پیدا کردن پارچه برای افرادی که به کیفیت و الیاف پارچه نیز اهمیت می دهند، کار سخت تری خواهد بود. اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستید به شما این مژده را می دهیم که جای هیچ نگرانی نیست. تمامی این خصوصیات را به صورت یکجا در پارچه باتیک هندی می توانید پیدا کنید.

 

پارچه باتیک هندی از جمله پارچه های زیبا و پرطرفدار در میان مردم سراسر جهان به ویژه آسیا محسوب می شود. سالانه مقدار زیاد و قابل توجه ای از این پارچه در کشورهای هند و اندونزی تولید می شود. در کشور ایران نیز این پارچه در شهر آذربایجان شرقی تولید و در سراسر کشور عرضه می شود. با خرید پارچه باتیک هندی دست شما در طراحی لباس و دوخت آن باز است. به راحتی می توانید انوع لباس ها را با این پارچه طراحی و از زیبایی و راحتی آن لذت ببرید.

آشنایی کوتاه با پارچه باتیک هندی

هنر چاپ باتیک از کشور هند آغاز شده و امروزه بیشترین مقدار تولید پارچه باتیک مربوط به کشور اندونزی است. در این روش از چاپ پارچه، قسمت هایی از پارچه را با واکس می پوشانند تا آن قسمت ها در رنگ رزی پارچه رنگ نگیرد. قسمت هایی که با واکس و موم پوشانده نشده است، مطابق طرح دلخواه تولید کننده رنگ شده و پارچه نقش و نگار مورد نظر را پیدا می کند.

فرآیند تولید پارچه باتیک شامل سه مرحله کلی است:

  • اضافه کردن موم یا واکس مطابق طرح دلخواه به پارچه
  • رنگ رزی پارچه
  • حذف واکس از روی پارچه
 

 

پیراهن بلند و پرطرفدار

یکی از استایل های پرطرفدار در میان جوانان برای فصل بهار و تابستان پیراهن های بلند و خنک است. در روزهای گرم تابستان پوشیدن پیراهن های گشاد بسیار لذت بخش خواهد بود. از پیراهن های بلند برای استفاده روزانه و مسافرت ها می توانید بهره ببرید. توجه داشته باشید پارچه پیراهن شما باید تهویه خوبی داشته باشد. در روزهای گرم سال شدت تعریق بیشتر خواهد شد، پس توجه به این نکته امری حیاتی است. همچنین اگر تایم طولانی مجبور به پوشیدن لباس هستید باید به الیاف مرغوب پارچه خود نیز توجه داشته باشید.پیراهن باتیک

از پارچه باتیک مورتال کمبت هندی می توانید برای تهیه یک پیراهن خنک و باکیفیت در روزهای گرم سال استفاده کنید. تهویه مناسب این پارچه باعث می شود تا در دراز مدت احساس بدی نداشته باشید. به همین خاطر به راحتی می توانید تایم طولانی را با این پیراهن سپری کنید. توجه داشته باشید، پارچه پیراهن مستقیما با پوست شما در تماس خواهد بود. الیاف طبیعی موجود در پارچه باتیک هندی از پوست شما به خوبی مراقبت خواهد کرد و از حساسیت و اگزمای پوستی در روزهای گرم سال جلوگیری خواهد کرد. پیراهن های بلند به تنهایی برای شما یک استایل زیبا فراهم خواهند کرد. اما برای طراحی و دیزاین پیراهن خود می توانید از نوارهای تزئینی متناسب با نقش و نگارهای موجود در پارچه خود استفاده کنید. همچنین می توانید پیراهن های خود را به شکل دو تکه که شامل یک پیراهن بلند و یک شنل رویی باشد تهیه کنید.

وست های جذاب و کاربردی

وست نخی باتیک

وست نامی ساب زیرو آشنا در میان علاقه مندان به صنعت مد و فشن است. این کلمه در سال های اخیر بسیار به گوش می رسد. در پشت ویترین مغازه ها، روی رگال مزون های لباس انواع وست ها را در طرح ها و رنگ های مختلف پیدا می کنید. این جلیقه های زیبا می توانند یکی از کاربردی ترین اجزا کمد لباس شما باشند. مطمئنا بعد از یک بار امتحان، این آیتم به پایه ثابت استایل شما تبدیل خواهد شد. وست به راحتی می تواند رنگ و بوی تازه ای به ظاهر ساده استایل شما ببخشد. برای ست کردن آن در روزهای گرم سال از شومیز و در روزهای خنک از پولیور می توانید استفاده کنید. اگر به دنبال یک استایل جذاب برای استفاده روزانه خود هستید، وست می تواند انتخاب هیجان انگیزی باشد.

نکته ای که برای انتخاب پارچه باید مد نظر قرار دهید، ایستایی مناسب آن است. برای داشتن یک جلیقه زیبا باید پارچه شما از ایستایی مناسبی برخوردار باشد. پارچه باتیک هندی می تواند به خوبی این انتظار را برآورده کند. وست با پارچه باتیک در عین حال که زیبایی ظاهری بی نظیری دارد، کیفیت و دوام بالایی نیز خواهد داشت. پارچه باتیک از رنگ های مختلفی تشکیل شده است. می توانید متناسب با پارچه از خرجکار نیز در جلیقه خود استفاده کنید. پارچه لینن یا کرپ های نچندان ضخیم می توانند گزینه مناسبی برای ترکیب شدن با پارچه شما باشد. همچنین می توانید برای زیباتر کردن استایل خود از یک کمربند استفاده کنید. ایده طراحی کمربندی همرنگ با شومیز، هم در زیباسازی استایل به شما کمک خواهد کرد و هم باعث ثابت نگه داشتن وست بر روی تن شما خواهد شد.

مانتوهای کتی و اورسایز پرطرفدار با پارچه باتیک هندی

مانتو کتی با پارچه باتیک هندی

مانتوهای کتی خرید پارچه خامه دوزی از عناصر اصلی کمد لباس خانم های شیک پوش محسوب می شود. برندهای لباس و مزون های بزرگ بخش اعظمی از تولیدات خود را برای تولید مانتوهای کتی اختصاص می دهند. مانتوهای کتی با یقه های بزرگی مثل آرشال و انگلیسی محبوبیت زیادی بین جوانان دارند. این مدل مانتوها اغلب به صورت اورسایز و گشاد طراحی می شوند. در فصل بهار و برای ایام عید مانتوهای کتی یک آیتم ایدئال محسوب می شود. ویژگی مهم دیگر این مانتوها که مخاطبان زیادی را برای خرید مانتوهای کتی مجاب کرده است، ست شدن راحت و آسان این مانتوها با سایر بخش های استایل است.

در استایل های امروزی مانتوهای کتی نقش بخصوصی دارند. با انتخاب پارچه درست به راحتی می توانید با مانتوهای کتی تغییرات جذابی در استایل خود ایجاد کنید. پارچه ای که برای مانتو خود انتخاب می کنید باید ایستایی مناسبی داشته باشد. لختی بیش از حد پارچه باعث بد فرم ایستادن مانتوی شما خواهد شد. از طرفی ایستایی زیاد پارچه برای مانتوهای کتی باعث زمخت شدن مانتو شما خواهد شد. یکی از پارچه های مناسب برای مانتوهای کتی و اورسایز پارچه باتیک هندی است. پارچه باتیک هندی با ایستایی مناسبی که دارد می تواند یک مانتو کتی جذاب و خوش فرم برای شما فراهم کند. چروک پذیری کمی که پارچه های باتیک دارند باعث می شود تا در مدت زمان طولانی استایل شما خراب نشود و به زیبایی هر چه تمام تر شما را نشان خواهد داد.

پارچه باتیک هندی نقش و نگار زیادی دارد. اگر از این پارچه به تنهایی برای دوخت مانتو خود استفاده می کنید، بهتر است بقیه اجزای استایل خود را ساده و تک رنگ تهیه کنید. ایده جذاب طراحان لباس در خصوص پارچه باتیک هندی استفاده از آن به عنوان خرجکار است. شما نیز به راحتی می توانید این پارچه را با پارچه های دیگر ترکیب کنید و یک مانتو اورسایز جذاب داشته باشید.

شومیزهای جذاب با پارچه باتیک هندی

شومیز باتیک هندی

شومیزها یکی از کاربردی ترین آیتم های کمد لباس خانم های شیک پوش محسوب می شوند. امروزه شومیزها به یکی از پرفروش ترین لاین های لباس تبدیل شدند. مطمئنا در کمد لباس شما هم چند شومیز زیبا وجود دارد، که برای استفاده روزانه به سرعت به سراغ آن ها خواهید رفت. زیبایی و در عین حال سادگی شومیزها، برای شما یک استایل کاربردی فراهم خواهد کرد. شومیز را می توانید به تنهایی با یک شلوار جین ست کنید. از شومیزها در کنار مانتو یا وست نیز می توانید بهره ببرید. مسلما برای مانتوهای جلو باز شما احتیاج به یک شومیز زیبا خواهید داشت تا بتوانید استایل خود را تکمیل کنید.

از مهم ترین مواردی که باید برای داشتن یک شومیز مناسب به آن توجه داشته باشید، انتخاب پارچه درست است. استفاده از پارچه های ضخیم و خشک چندان برای دوخت شومیز مناسب نیست. بهتر است از یک پارچه ظریف و خنک برای دوخت شومیز خود استفاده کنید. برای روزهای گرم سال این استایل قطعا به کار شما می آید و از تعریق زیاد جلوگیری می کند. پارچه باتیک هندی یکی از بهترین پارچه ها، برای دوخت شومیز محسوب می شود. لطافت و نازکی این پارچه باعث می شود بر روی تن شما به زیباترین شکل قرار بگیرد. همچنین الیاف طبیعی و مرغوب آن باعث می شود در طی ساعات طولانی و تعریق زیاد لباس شما بوی نامطبوعی نگیرد. با انتخاب پارچه باتیک و بعد از یک بار امتحان این شومیزها، متوجه حسن انتخاب خود خواهید شد.

شلوارهای خنک و کاربردی

شلوار باتیک نخی

برای داشتن یک استایل متفاوت باید خلاقیت به خرج دهید و از آیتم های تکراری فاصله بگیرید. شلوارهای گشاد و خنک یک انتخاب عالی، برای فصل تابستان هستند. راحتی این شلوارها را زمانی متوجه خواهید شد که یکی از آن ها را دوخته و استفاده کنید. شلوارهای گشاد و بگ به راحت می تواند در گرمای تابستان ساعات خوشی را برای شما فراهم کنند. در روزهای گرم سال شدت تعریق افزایش پیدا می کند. پس باید به الیاف و تهویه پارچه توجه ویژه ای داشته باشید. از طرفی باید توجه داشته باشید این شلوارها زمان طولانی از روز با شما همراه خواهند بود.

برای دوخت شلوار مهم ترین قسمت انتخاب پارچه خواهد بود. پارچه انتخابی شما باید دارای مشخصه های منحصر به فردی باشد. مشخصه هایی مثل رنگ های جذاب و زیبا که بتواند برای شما یک استایل رنگی و تابستانی بسازد. از طرفی پارچه هایی که الیاف مصنوعی و بی کیفیتی دارند، برای دوخت این شلوار اصلا توصیه نمی شوند. اما پارچه های مشابه پارچه باتیک هندی که الیاف مرغوب و طبیعی زیادی دارند، گزینه عالی برای دوخت این شلوارهای جذاب هستند. پارچه مناسب و باکیفیت باید بتواند در هوای گرم از پوست شما مراقبت کند و تهویه مناسب داشته باشد. پس الیاف پارچه نقش فوق العاده ای در نتیجه کار شما خواهد داشت. از طرفی پارچه شما باید دارای لختی نسبی باشد، تا بتواند شلوار شما به زیبایی هرچه تمام تر نشان دهد. پارچه باتیک هندی تمامی خصوصیات گفت شده را دارد.

5 مدل لباس پاییزه که در کمد خود به آنها نیاز دارید

5 مدل لباس پاییزه که در کمد خود به آنها نیاز دارید

با نزدیک شدن شاتل فضایی به فصل سرما لباس های خنک تابستانی جای خود را به لباس های گرم تر می دهند. از آن جایی که خانم های خوش سلیقه دوست دارند همیشه زیبا و خوش لباس دیده شوند، برای فصل پاییز نیز به دنبال استایل های جذاب  و ترند می گردند. انتخاب مدل لباس برای این فصل نیازمند دقت و توجه زیادی است. لباس های نازک تابستانی برای فصل پاییز مناسب نخواهد بود. از طرفی لباس های خیلی گرم مثل کاپشن نیز برای این فصل کاربردی ندارند. در پایان این متن شما به راحتی می توانید برای خود چند ست مدل لباس پاییزه را در نظر بگیرید و برای دوخت یا خرید آن ها اقدام کنید.

 

ویژگی هایی که از یک مدل لباس پاییزه انتظار داریم

قبل از تهیه هر لباسی، برای هر فصلی، مشخص کنید از آن لباس چه انتظاراتی دارید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

زیبا و خوش فرم

یکی از مهم ترین انتظاراتی که هر خانم خوش لباسی از لباس خود دارد، زیبایی ظاهری آن است. پس باید ابتدا مدل لباسی را انتخاب کنید که ظاهری لوکس و جذابی داشته باشد. بعد از انتخاب مدل زیبا، نوبت به پارچه آن لباس می رسد. به خوبی می دانیم که پارچه لباس ما، نقش پررنگی در زیبایی تیپ و استایل ما دارد.

کیفیت و دوام بالا

زیبایی برای یک بانوی خوش سلیقه بسیار مهم است. اما مطمئنا زیبایی به تنهایی نمی تواند دلیل خوبی برای انتخاب یک مدل لباس پاییزه باشد. بعد از زیبایی، کیفیت و دوام بالای یک لباس، نقش مهمی در انتخاب آن دارد. کیفیت یک لباس به پارچه آن برمی گردد. هر چقدر پارچه انتخابی شما باکیفیت تر باشد، طول عمر لباس شما بیشتر خواهد شد.

گرمای مناسب

همه ما فصل پاییز را با روزهای خنک و بادهای زیاد آن می شناسیم. در این فصل هوا به سمت سرد شدن می رود. اما سرمای این فصل آن قدر زیاد نیست که مستقیم به سراغ لباس های زمستانی برویم. فصل پاییز و هوای خنک آن لباس مخصوص به خود را دارد. پارچه هایی با تراکم بالا، که اکثرا با الیاف پشمی تهیه شدند، می توانند انتخاب مناسبی برای این فصل باشند.

شست و شوی آسان لباس پاییزه

یکی دیگر از ویژگی هایی لباس پاییزه مناسب شست و شوی راحت آن است. پارچه لباس شما نباید کثیفی را در خود نگهدارد، یا به اصطلاح بهتر است که راحت تمیز شود. این ویژگی باعث می شود تعداد دفعات استفاده شما از آن لباس بیشتر شود.

اتوکشی راحت

بیشتر پارچه های پاییزه به علت الیاف زیاد و تراکم بالایی که دارند، به ندرت چروک می شوند. اگر پارچه لباس شما بعد از شست و شو خیلی چروک شود نیاز به اتوکشی داشته و زمان زیادی را از شما می گیرد. حتما ممکن است بعد از مدتی برای همیشه آن لباس را کنار بگذارید و دیگر استفاده نکنید.

اهمیت وزن لباس پاییزه

برای داشتن یک مدل لباس پاییزه، که بتوانید در طول پاییز از پوشیدن آن لذت ببرید وزن لباس شما نباید خیلی زیاد باشد. اگر لباس شما سنگین باشد، ممکن است باعث ایجاد درد در ناحیه کتف و گردن شما بشود. پارچه ای که برای مدل لباس پاییزه خود انتخاب می کنید باید در عین حال که گرم است، سبک هم باشد.

چند مدل لباس پاییزه، که می تواند انتخاب را برای شما راحت تر کند

تا اینجا متوجه شدیم از مدل لباس پاییزه خود چه انتظاراتی را باید داشته باشیم. حال نوبت به انتخاب مدل این لباس و پارچه مناسب آن می رسد. در این قسمت 5 پارچه ای که اکثر خصوصیات گفته شده را دارند، به همراه مدل های ترند و پرطرفدار بررسی خواهیم کرد.

شکت با پارچه کشمیر

شکت با پارچه کشمیر

یکی از آیتم های جو زمین ترند برای مدل لباس پاییزه، که می توانید از آن ایده بگیرید، شکت های کشمیر است. شکت ترکیب دو کلمه جکت (jacket) و شرت ( (shirtاست. شکت های کشمیر نه تنها در ایران، که در خارج از کشور نیز جز لباس های پرفروش محسوب می شوند. شکت کشمیر در طی چند سال گذشته در میان خانم های جوان و دختران خوش پوش طرفداران زیادی پیدا کرده است.

علت این پر مخاطب بودن را می توان در ویژگی های پارچه کشمیر پیدا کرد. این پارچه سبک و راحت زیبایی بی نظیری را برای شما فراهم می کند. خوش دوخت بودن، رنگ ثابت و چروک پذیری خیلی کم، از دیگر ویژگی های پارچه کشمیر است. شکت های کشمیر را می توانید برای ساخت استایل های وینتیج، گرانج، بوهمین و استریت استایل به کار ببرید. ست کردن شکت های کشمیر کار بسیار راحتی است. با استفاده از یک پولیور بافت که با شکت شما همخوانی دارد و یک شلوار جین یا کتان می توانید استایل خود را تکمیل کنید.

 

 

 

کت با پارچه توییت، یک مدل مدل لباس پاییزه کاربردی

کت کوتاه با پارچه توییت، یک مدل مدل لباس پاییزه کاربردی

یکی دیگر از آیتم های ستون فقرات پرفروش برای مدل لباس پاییزه، که برندهای لباس علاقه زیادی به تولید آن دارند، کت کوتاه با پارچه توییت است. پارچه توییت تنوع زیادی دارد و گرمای مناسبی را در فصل پاییز برای شما فراهم خواهد کرد. پارچه توییت به جهت ظاهر زیبایی که دارد، می تواند یک استایل رسمی برای شما فراهم کند. از این استایل برای شرکت در مراسم ها و مهمانی ها می توانید بهره ببرید. در طراحی این کت ها اکثرا از یقه انگلیسی و جیب های روی کار استفاده می شود.

دوام و ماندگاری بالای این پارچه شما را مجاب خواهد کرد تا در پاییز پیش رو، حتما این آیتم زیبا را به کمد خود اضافه کنید. برای کامل کردن این استایل زیبا می توانید از بلوز های بافت و بوت های بلند چرم استفاده کنید. با استفاده از یک کمربند چرم و بوت یا نیم بوت چرم می توانید هارمونی زیبایی در استایلتان ایجاد کنید.

مانتو پاییزه با مخمل کبریتی

مانتو پاییزه با مخمل کبریتی

اگر برای روزهای قیمت پارچه خامه دوزی برای مانتو سرد پاییز به دنبال یک مدل لباس پاییزه شیک و جذاب هستید که بتوانید از آن برای رفتن به سرکار و قرارهای دوستانه استفاده کنید، می توانید مانتو پاییزه با پارچه مخمل کبریتی را امتحان کنید. پارچه مخمل کبریتی یکی از پارچه های پرفروش در فصل پاییز محسوب می شود. از این پارچه جذاب می توانید برای دوخت مانتوهای کوتاه، مانتوهای بلند، پانچوها و غیره بهره ببرید. همچنین می توانید از میکس پارچه مخمل کبریتی و دیگر پارچه های در استایل خود استفاده کنید. پارچه مخمل کبریتی و کشمیر، به خوبی می توانند در کنار هم قرار گیرند.

تنوع بالای پارچه مخمل کبریتی و راحتی دوخت و اتوکشی آن، از دلایل محبوب بودن این پارچه است. همچنین لطافت و نرمی این پارچه واقعا بی نظیر است. مانتوهای مخمل کبریتی را می توانید با بوت های مخمل و کیف هایی از همین جنس ست کنید. اگر مانتو شما جلو باز است بهتر است از یک شومیز بافت برای تکمیل استایل خود بهره ببرید.

کت با پارچه چرم

کت با پارچه چرم

کت های چرم در فصل پاییز می توانند کار شما را برای برای داشتن یک مدل لباس پاییزه جذاب راحت کنند. در سراسر دنیا کت های چرم محبوبیت زیادی دارند. سالانه تعداد زیادی از این کت ها توسط برند های لباس معروف مثل زارا، شنل، ورساچه و غیره در بازار عرضه می شود. قیمت لباس های چرم اکثرا زیاد است. بسیاری از افراد تمایلی به صرف این هزینه، برای داشتن یک کت چرم را ندارند. اما این به این معنی نیست که نمی توانند یه کت چرم زیبا را در کمد لباس خود داشته باشند. پارچه های چرم مصنوعی با رنگ بندی متنوع می تواند مشکل را حل کند. کافی است سری به غرفه پارچه های چرم بزنید. می توانید با خرید پارچه دلخواه خود اولین قدم را برای داشتن این آیتم جذاب بردارید.

پارچه چرم دوام و ماندگاری زیادی دارد. از طرفی نیاز به اتوکشی ندارد و به راحتی شسته می شود. خوش فرم ایستادن پارچه چرم در ساخت یک استایل زیبا بشدت تاثیرگذار است. همه این عوامل در کنار ست کردن آسان کت های چرم، خانم های شیک پوش را قانع خواهد کرد که از این مدل لباس پاییزه جذاب استفاده کنند. کت های چرم را می توانید با یک پولیور یا کراپ تاپ بافت، ست کنید. شلوارهای جین و کتان نسبت به شلوارهای پارچه ای برای استایل شما انتخاب بهتری هستند. برای قسمت کفش از بوت های چرم و یا کفش های اسپرت می توانید استفاده کنید.

وست و سارافون با پارچه شانل

مدل لباس پاییزه وست جدید

بسیاری از مدل های لباس بعد از یک دوره محبوبیت خود را از دست می دهند و حذف می شوند. وست و سارافون از لباس هایی هستند که سالیان زیادی توانستند در میان مردم محبوبیت خود را حفظ کنند. از این آیتم های جذاب در روزی های پاییز بیشترین استفاده را می توانید ببرید. سارافون شنل یکی از محبوب ترین گزینه ها برای روزهای پایانی فصل پاییز است.

پارچه شنل با الیاف پشمی تهیه می شود. تراکم بالای این پارچه باعث می شود تا گرمای بسیار خوب را برای شما فراهم کند. می توانید از بافت های نسبتا ضخیم برای زیر وست یا سارافون خود استفاده کنید. با این انتخاب می توانید از این ست زیبا برای روزهای ابتدای زمستان نیز بهره ببرید. استفاده از کلاه و شال گردن های پشمی در کنار این آیتم ها می تواند زیبایی شما و استایلتان را چند برابر کنند. اگر طرفدار مدل های شلوغ و فانتزی هستید، می توانید از چرم بعنوان خرجکار در سارافون خود استفاده کنید.