با بهترین پارچه ژاکارد برای عید 1403 آشنا شوید

با بهترین پارچه ژاکارد برای عید 1403 آشنا شوید

با نزدیک شدن به بهار، اولین چیزی که در بازار در مدل های جدید ارائه می شود، مانتو است. مانتو در استایل خانم های ایرانی یک آیتم اصلی به حساب می آید. به همین دلیل انتخاب یک مدل و پارچه مناسب، می تواند تاثیر بسیاری در استایل شما داشته باشد. یکی از پرفروش ترین پارچه های عید در سالهای اخیر، پارچه ژاکارد بوده است. این پارچه مدل های بسیار متنوعی دارد و می تواند نظر هر خانمی را به خود جلب کند. یکی از پرفروش ترین مدل های این پارچه، پارچه ژاکارد لمه گل ریز است. به طور کلی باید گفت بهترین پارچه ژاکارد برای عید، پارچه ژاکارد لمه است. در حقیقت این پارچه یکی از پرفروش ترین پارچه های عید به حساب می آید. اگر شما نیز برای انتخاب یکی از مدل های پارچه ژاکارد دچار سردرگمی شدید، بد نیست بیشتر با این پارچه آشنا شوید.

پارچه ژاکارد لمه همانطور که از نامش پیداست، دارای الیاف لمه است. در نتیجه اگر به پارچه های درخشان علاقه دارید، می تواند بهترین پارچه ژاکارد برای عید شما باشد. البته الیاف لمه به کار رفته در تار و پود این پارچه، بسیار ظریف و لطیف است. در نتیجه این پارچه درخششی بسیار اندک و البته چشم نواز دارد. پارچه ژاکارد لمه گل ریز یکی از محبوب ترین مدل های این نوع از ژاکارد به حساب می آید. اشکال ریز و ظریف گل ها به همراه بافت نامحسوس الیاف لمه در میانشان، یک پارچه فوق العاده برای شما می سازد. اگر مایلید بیشتر با این پارچه و قیمت پارچه ژاکارد لمه آشنا شوید، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

با پارچه ژاکارد لمه بیشتر آشنا شوید

در بسیاری از مواقع، اگر اهل خرید پارچه نباشید و پارچه ها را نشناسید، نمی توانید تفاوت میان مدل های مختلف پارچه ژاکارد را درک کنید. ویژگی مشترک میان همه مدل های پارچه ژاکارد، وجود طرح در بافت پارچه است. در واقع ژاکارد نام بافت این پارچه است. طرح هایی که روی این پارچه می بینید، در تار و پود ژاکارد تنیده می شوند. به این ترتیب شما مقاوم ترین پارچه طرحدار دنیا را در اختیار دارید که رنگ و طرح آن پس از مدتی از بین نرفته و پاک نمی شود. برای تولید انواع ژاکارد معمولا از الیاف مصنوعی و ترکیبی استفاده می شود. اما پارچه ژاکارد لمه از الیاف ویسکوز تهیه می شود. الیاف ویسکوز گیاهی هستند و ویژگی های مشابه الیاف پنبه دارند. این الیاف ظاهری مات دارند و زمانی که با الیاف لمه ترکیب می شوند، جلوه ای جذاب به پارچه می دهند.

مدل های مختلفی از پارچه ژاکارد لمه را در بازار مشاهده خواهید کرد. همانطور که اشاره شد، پارچه ژاکارد لمه گل ریز یکی از محبوب ترین طرح های این پارچه است. با توجه به طرح و شکل پارچه، بعضی از این مدل ها ممکن است فرمی برجسته داشته باشند. پارچه ژاکارد لمه ایستایی متوسطی دارد و در بعضی از مدل ها ممکن است دارای کشسانی نیز باشد. این پارچه زیر دستی لطیف دارد و ممکن است در هنگام لمس روی پارچه، برجستگی طرح های آن را حس کنید. زیر دست قسمت داخل پارچه اما ممکن است اندکی زبر باشد و این به دلیل استفاده از الیاف لمه و سیم در بافت آن است. در نتیجه برای دوخت بعضی از مدل های آن شاید نیاز به آستر کشی داشته باشید. قیمت پارچه ژاکارد لمه ترک معمولا از سایر مدل های آن بیشتر است.

پارچه ژاکارد لمه چه ویژگی هایی دارد؟

پارچه ژاکارد لمه را به عنوان بهترین پارچه ژاکارد برای عید 1403 معرفی کردیم. برای اینکه بدانید چرا این پارچه بهترین پارچه عید است، بد نیست به شکل جزئی با ویژگی های آن آشنا شوید. به همین دلیل قصد داریم به صورت موردی به ویژگی های جذاب این پارچه کاربردی بپردازیم. اگر هنوز در مورد قیمت پارچه ژاکارد لمه و خرید آن ابهامی دارید، مطالعه ادامه این مطلب می تواند برای شما مفید باشد.

پارچه ژاکارد لمه تنوع بسیاری دارد

اینکه یک پارچه صرفا زیبا باشد، کافی نیست، تنوع نیز می تواند اهمیت بسیاری در انتخاب یک پارچه زیبا داشته باشد. پارچه ژاکارد لمه تنوع بسیاری دارد و این تنوع محدود به رنگ بندی نیست. شما می توانید طرح های بسیار زیبایی در میان مدل های مختلف این پارچه مشاهده نمایید. هر طرح از این پارچه نیز در چند رنگ تولید می شود تا شما بتوانید بهترین پارچه ژاکارد برای عید 1403 را پیدا کنید. انتخاب یک طرح مناسب به شما کمک می کند بتوانید با این پارچه مانتو مجلسی، رسمی و کژوال بدوزید.

پارچه ژاکارد لمه درخشان است

بسیاری از خانم ها برای دوخت لباس های مختلف به دنبال پارچه های براق و درخشان هستند. تا سالها تنها می توانستید در میان پارچه های پولکی و سنگدوزی شده، پارچه های درخشان ببینید. اما امروزه پارچه ژاکارد لمه گل ریز با داشتن الیاف ظریف و درخشان، می تواند این نیاز شما را به بهترین شکل ممکن رفع کند. این پارچه با درخشندگی خاصی که دارد، گزینه ای عالی برای دوخت مانتوهای شیک و رسمی است. در حقیقت به همین دلیل به عنوان بهترین پارچه ژاکارد برای عید شناخته می شود. البته فراموش نکنید الیاف به کار رفته در این پارچه یکی از فاکتورهای موثر بر قیمت پارچه ژاکارد لمه است.

نگهداری از پارچه ژاکارد لمه آسان است

در انتخاب پارچه مانتویی، دوام و سهولت نگهداری از پارچه، یکی از مهمترین ویژگی ها است. انتخاب پارچه ای که مدام باید نگران نخ کش شدن یا کثیف شدن آن باشید، می تواند یک روز ناراحت کننده را برای شما بسازد. به طور کلی پارچه های زیبا و نفیس در دسته پارچه هایی قرار دارند که باید مراقب آنها باشید. اما پارچه ژاکارد لمه شما را از هرگونه نگرانی رها خواهد کرد. الیاف ویسکوز به کار رفته در این پارچه، به ندرت آلودگی ها را به خود جذب می کنند. پارچه ژاکارد لمه مرغوب نیز ابدا بر اثر اصطکاک دچار پرزدهی نخواهد شد. نوع بافت و رنگ پارچه نیز به گونه ای است که در اثر شستشوی مداوم، تغییری در آن مشاهده نخواهید کرد.

پارچه ژاکارد لمه کاربردی های مختلفی دارد

یکی دیگر از ویژگی های فوق العاده پارچه ژاکارد لمه، قابلیت استفاده از آن برای دوخت مانتو، کت و پیراهن های متنوع است. شاید به همین دلیل آن را بهترین پارچه ژاکارد برای عید می نامند. زیرا شما می توانید با این پارچه هم لباس روزمره مانند مانتو بدوزید هم در طراحی و دوخت کت و شلوار زنانه یا پیراهن های رسمی استفاده نمایید. همانطور که اشاره شد، این پارچه ایستایی متوسط و رو به بالا دارد. در نتیجه می توانید به راحتی از آن برای دوخت لباس های مجلسی استفاده نمایید. بخصوص پارچه ژاکارد لمه گل ریز که برای دوخت لباس های مختلف مجلسی و حتی کژوال مناسب است.

این پارچه آبرفت یا اتو رفت ندارد

یکی از دلایلی که معتقدیم پارچه ژاکارد لمه، بهترین پارچه ژاکارد برای عید است عدم آبرفت یا اتو رفت این پارچه است. در واقع این ویژگی ها باعث می شود هر پارچه ای، تبدیل به پارچه ای فوق العاده شود. عدم آبرفت و اتو رفت به این معناست که پس از شستشو و اتو کشی، ابعاد پارچه مورد نظر شما تغییر نمی کند. در نتیجه نه نیاز است متراژ بیشتری از این پارچه تهیه کنید و نه نگران تغییر سایز لباس دوخته شده خود باشید.

دوام پارچه ژاکارد لمه بی نظیر است

دوام یک پارچه می تواند به فاکتورهای مختلفی بستگی داشته باشد. اولین فاکتور، جنس الیاف تشکیل دهنده پارچه است. فاکتور بعدی نوع بافتی است که پارچه با آن تولید شده است. در پارچه های طرحدار، جنس رنگ و نوع چاپ نیز می تواند تاثیر زیادی بر دوام نهایی پارچه داشته باشد. اما پارچه ژاکارد لمه با توجه به نوع بافت و طرح پارچه که درون الیاف آن تنیده شده، دوامی فوق العاده دارد. الیاف ویسکوز نیز شباهت بسیاری به الیاف پنبه دارند و دوامی فوق العاده برای شما به ارمغان خواهند آورد. این پارچه بر اثر شستشو یا استفاده روزمره و فرسایش، تغییر فرم یا رنگ نخواهد داد.

این پارچه ایستایی خوب و چروک پذیری اندکی دارد

اگر به دنبال بهترین پارچه ژاکارد برای عید هستید، حتما قصد پوشیدن آن در مهمانی های مختلف را دارید. لباسی که برای مهمانی تهیه می کنید، باید ایستایی متوسط و رو به بالایی داشته باشد. در واقع تمام لباس های رسمی با پارچه هایی اینچنینی طراحی می شوند. ایستایی مناسب پارچه باعث می شود ظاهر شما رسمی، مرتب و آراسته به نظر برسد. علاوه بر این پارچه ژاکارد لمه گل ریز، چروک پذیری اندکی نیز دارد. این ویژگی به این معناست که این پارچه به سختی چروک می شود و شما می توانید برای استفاده طولانی مدت روزمره از آن استفاده نمایید. هر چه الیاف به کار رفته در پارچه شما کیفیت بالاتری داشته باشد، چروک پذیری آن کاهش می یابد. البته همواره باید در نظر داشته باشید که مرغوبیت الیاف تاثیر زیادی بر قیمت پارچه ژاکارد لمه دارد.

با پارچه ژاکارد لمه گل ریز چی بدوزیم؟

حالا که با ویژگی های ایدئال پارچه ژاکارد لمه آشنا شدید، بد نیست با چند مدل لباسی که می توانید با این پارچه بدوزید نیز آشنا شوید. بهترین پارچه ژاکارد برای عید برای در وهله اول برای دوخت مانتو مناسب است. مدل های متعددی از مانتوهای بلند و کوتاه را می توانید با این پارچه طراحی نمایید. البته مانتوهای کتی و اورسایز، اولین و بهترین گزینه هستند. در واقع برای اینکه زیبایی طرح پارچه بیشتر نمایان شود، شما به یک مدل ساده نیاز دارید. مخصوصا با در نظر گرفتن این نکته که دوخت لباس های مدل دار و پر چین با پارچه طرحدار ممکن است استایل شما را شلوغ نشان دهد. مانتوهای کتی فیت بدن نیز همچنان گزینه ای عالی برای دوخت با این پارچه محسوب می شوند. اگر به مانتوهای بلند علاقه دارید، مدل های گشاد و جلو باز را به شما توصیه می کنیم.

یکی از مزایای پارچه ژاکارد لمه گل ریز، قابلیت استفاده از آن در طراحی آستین و یقه های متنوع است. اگر به آستین های مدل دار که این روزها ترند هستند علاقه دارید، این پارچه گزینه ای فوق العاده برای شما خواهد بود. می توانید با آن مانتو یا لباس های مجلسی با آستین های پف دار، کلوش، لاله ای و فرانسوی طراحی کنید. این پارچه برای دوخت سارافون، پیراهن های کوتاه و بلند ماکسی و دامن های مجلسی مناسب است. گل های زیبای این پارچه و ایستایی متوسطی که دارد، باعث می شود لباس ساده شما جلوه ای صد چندان پیدا کند. اگر خانم ساده پسندی هستید و به پارچه های جلسی پر زرق و برق علاقه ندارید، این پارچه می تواند انتخاب جذابی برای شما باشد. قیمت پارچه ژاکارد لمه در مقایسه با بسیاری از پارچه های مجلسی، کاملا مقرون بصرفه است.

قیمت پارچه ژاکارد لمه چطور تعیین می شود؟

همواره در هنگام خرید هر پارچه ای، قیمت آن می تواند در تصمیم گیری شما تاثیر بسیاری داشته باشد. قیمت پارچه ژاکارد لمه به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. با توجه به اینکه مدل پارچه ژاکارد لمه گل ریز طرفداران بیشتری دارد، گاهی ممکن است قیمت آن در مقایسه با سایر مدل ها بیشتر باشد. همانطور که اشاره شد، این پارچه بهترین پارچه ژاکارد برای عید است و معمولا از کشورهای دیگر مانند ترکیه و چین وارد می شود. در نتیجه کشور تولید کننده و زمان عرضه می تواند بر قیمت پارچه ژاکارد لمه تاثیر مستقیم داشته باشد. اما در نهایت، کیفیت و الیاف به کار رفته در آن قیمت نهایی را مشخص می کند.

منبع : با بهترین پارچه ژاکارد برای عید 1403 آشنا شوید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد