تفاوت های پارچه کرپ کنزو و مازراتی و ویژگی های آن ها

تفاوت های پارچه کرپ کنزو و مازراتی و ویژگی های آن ها

 
 
 

 

یک تفاوت پارچه کرپ کنزو و مازراتی در قیمت این دو پارچه می باشد. قیمت پارچه کرپ کنزو اصل بالاتر از قیمت پارچه کرپ مازراتی است.  پارچه کرپ مازراتی ضخیم ترین نوع از پارچه کرپ به شمار می آید. در نتیجه می توان گفت که تفاوت کرپ کنزو و مازراتی در ضخامت آن ها است. اگر به دنبال ضخیم ترین پارچه کرپ می گردید باید پارچه کرپ مازراتی با ضخامت بالا را تهیه کنید.

 

پارچه کرپ یکی از کاربردی ترین پارچه ها در صنعت نساجی بوده که انواع مختلفی دارد. پارچه هایی نظیر پارچه کرپ مازراتی و پارچه کرپ کنزو از انواع این پارچه محبوب هستند. در ادامه با تفاوت های این دو پارچه و ویژگی های آن ها آشنا می شویم.

یک تفاوت پارچه کرپ کنزو و مازراتی در قیمت این دو پارچه می باشد. قیمت پارچه کرپ کنزو اصل بالاتر از قیمت پارچه کرپ مازراتی است.  پارچه کرپ مازراتی ضخیم ترین نوع از پارچه کرپ به شمار می آید. در نتیجه می توان گفت که تفاوت کرپ کنزو و مازراتی در ضخامت آن ها است. اگر به دنبال ضخیم ترین پارچه کرپ می گردید باید پارچه کرپ مازراتی با ضخامت بالا را تهیه کنید.

دیگر تفاوت کرپ کنزو و مازراتی در اتو رفت پارچه است. پارچه کرپ مازراتی دارای میزانی اتو رفت بوده و باید در هنگام خرید متراژ بیشتری از این پارچه را تهیه کنید. در صورتی که پارچه کرپ کنزو فاقد اتو رفت است. در خصوص آبرفت نیز باید بگوییم که هیچ کدام از این دو نوع پارچه آبرفت ندارند.

 

در هنگام خرید پارچه کرپ کنزو مشکی و سایر انواع این پارچه باید به کیفیت پارچه توجه کنید. برای خرید پارچه کرپ کنزو مشکی یک فروشگاه معتبر را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که قیمت پارچه کرپ کنزو اصل پایین نیست و قیمت های پایین در فروشگاه ها نشان دهنده بی کیفیت بودن پارچه هستند.

 

پارچه کرپ کنزو

پارچه کرپ کنزو دارای ایستایی بیشتری نسبت به سایر انواع پارچه کرپ است. از جمله کاربردهای این پارچه می توان به دوخت انواع مانتو، مانتو کتی و کت و شلوار اشاره کرد. این پارچه چروک پذیری کمی داشته و این ویژگی یکی از مزایای خرید آن به شمار می آید.

پارچه کرپ کنزو با گذشت زمان پرز نداده و گلوله گلوله نمی شود. این پارچه دارای ثبات رنگی بالا بوده و لازم نیست نگران رنگ پس دادن آن باشید. زیر دست نرم و لطیف از دیگر ویژگی های این پارچه به شمار می آید.

کاربردهای پارچه کرپ کنزو

پارچه کرپ کنزو پارچه ای مینیمال و شیک با ایستایی متوسط است. رنگ بندی گسترده و زیبای این پارچه باعث شده که بتوانید با آن لباس های گوناگونی را بدوزید. یکی از کاربردهای اصلی پارچه کرپ کنزو در دوخت کت و شلوار است. این پارچه ایستایی کتی داشته و لباس های دوخته شده با آن به صورت آهار دار و کتی روی تن می ایستند.

یکی دیگر از کاربردهای این پارچه به عنوان خرج کار است. با پارچه کپ کنزو می توانید انواع لباس های مجلسی و شیکی و انواع شلوار کرپ، شومیز، تاپ و … را بدوزید.

 قیمت پارچه کرپ کنزو اصل

 

قیمت پارچه کرپ کنزو اصل به عوامل گوناگونی بستگی دارد. برای مثال مواردی مانند کشور تولید کننده پارچه در تعیین قیمت آن تاثیر دارد. همچنین الیاف به کار رفته شده در تولید این پارچه نیز در قیمت آن تاثیر گذار است.

نکات مهم در خرید پارچه کرپ کنزو مشکی و سایر انواع کرپ کنزو

  • برای خرید پارچه کرپ کنزو مشکی باید یک فروشگاه اینترنتی یا فروشگاه حضوری معتبر را برای خرید انتخاب کنید.
  • پارچه کرپ کنزو اتو رفت و آبرفت ندارد؛ در نتیجه در هنگام خرید پارچه کرپ کنزو مشکی و سایر انواع، لازم نیست متراژ بیشتری از این پارچه را تهیه کنید.
  • اگر در هنگام خرید پارچه کرپ کنزو مشکی و سایر انواع پارچه کرپ کنزو با قیمت های بسیار پایین و عجیب روبرو شدید باید به کیفیت پارچه شک کنید. قیمت پارچه کرپ کنزو اصل با توجه به کیفیت این پارچه تعیین شده و پایین نیست.
  • پیش از خرید پارچه کرپ کنزو مشکی حتما مدل لباس مورد نظرتان را انتخاب کرده تا بتوانید متراژ دقیق از پارچه را تهیه کنید.
  • در هنگام خرید پارچه کرپ کنزو مشکی نیازی به خرید لایه آستری ندارید.

ویژگی های پارچه کرپ کنزو

 

پارچه کرپ کنزو با ویژگی های فوق العاده خود برای دوخت انواع مانتو و کت عالی است. با خرید پارچه کرپ کنزو مشکی می توانید یک ست عالی برای خود بدوزید. در ادامه ویژگی های این پارچه را بررسی می کنیم.

چروک ناپذیری

یکی از مهم ترین ویژگی های پارچه کرپ کنزو چروک ناپذیری آن است. حتی اگر لباس های دوخته شده با این پارچه را طی زمان های طولانی هم بپوشید چروک نخواهند شد.

 کیفیت عالی

یکی دیگر از ویژگی های پارچه کرپ مازراتی کیفیت فوق العاده این پارچه است. پارچه کرپ کنزو پارچه ای کاربردی است که بارها و بارها می توانید آن را بشویید، بدون اینکه نگران افت کیفیت آن باشید. برای تهیه پارچه کرپ کنزو اصل باید خرید خود را از فروشگاهی معتبر به انجام رسانید.

حسی لطیف

یکی از ویژگی های دیگر پارچه کرپ کنزو حس لمسی لطیف این پارچه است. پارچه کرپ کنزو با لطافتی که دارد حس راحتی را برای شما به ارمغان می آورد.

فاقد آبرفت و اتو رفت

جالب است بدانید که پارچه کرپ کنزو هیچ گونه آبرفت یا اتو رفتی ندارد. به همین دلیل در هنگام خرید آن دیگر نیازی نیست که متراژ بیشتری از آن را تهیه کنید.

 نگهداری راحت

پارچه کرپ کنزو نگهداری راحتی داشته و یکی از بهترین پارچه ها برای استفاده روزانه و مکرر است. با خیال راحت می توانید لباس های کرپ کنزو را در ماشین لباسشویی قرار دهید. البته پیشنهاد می کنیم که در شست و شوی آن از پودر حاوی سفید کننده استفاده نکنید.

پارچه کرپ مازراتی

پارچه کرپ مازراتی یکی دیگر از انواع پارچه کرپ است. روش تولید این پارچه با استفاده از نخ های تابدار است. در تولید این پارچه فرایندهای شیمیایی روی نخ های تابدار انجام شده و در نتیجه این پارچه تولید می شود. پارچه کرپ مازراتی بافتی ضخیم و پر تراکم نسبت به سایر پارچه های دیگر دارد. جلوه ظاهری این پارچه به صورت برجسته و دانه دانه است.

تفاوت کرپ کنزو و مازراتی در قیمت

موارد گوناگونی مانند کیفیت پارچه و الیاف به کار رفته شده در تولید پارچه در قیمت پارچه کرپ مازراتی تاثیر گذار هستند. یک تفاوت کرپ کنزو و مازراتی در قیمت آن ها است. پارچه کرپ کنزو از پارچه کرپ مازراتی قیمت بیشتری دارد.

 کاربردهای پارچه کرپ مازراتی

پارچه کرپ مازراتی یکی از پرکاربردترین پارچه ها است. با این پارچه می توانید انواع مدل لباس های گوناگون را بدوزید. این پارچه دارای ایستایی کتی بوده و برای دوخت لباس های آهار دار فوق العاده می شود.

ویژگی های پارچه کرپ مازراتی

 

در ادامه با ویژگی های پارچه کرپ مازراتی مانند ایستایی، ثبات رنگی، نوع بافت و …. آشنا می شویم.

ثبات رنگی پارچه کرپ مازراتی

یکی از مزایای خرید پارچه کرپ مازراتی ثبات رنگی بالای این پارچه است. این پارچه پس از شست و شو رنگ نداده و دچار افت کیفیت نیز نخواهد شد.

سطح پارچه کرپ مازراتی

با لمس کردن این پارچه متوجه ظاهر نرم و لطیف آن می شوید. از آنجایی که این پارچه سطحی نرم و لطیف دارد می توانید با آن لباس های شیک با تن خور راحت بدوزید.

تراکم بالا

یکی از ویژگی های پارچه کرپ کنزو تراکم بالای این پارچه است. پارچه کرپ ماززاتی ضخیم ترین نوع پارچه کرپ محسوب می شود. به همین دلیل می توان گفت که دیگر تفاوت کرپ کنزو و مازراتی در ضخامت آن ها است. پارچه کرپ مازراتی دارای ضخامت بیشتری نسبت به پارچه کرپ کنزو است.

 نحوه ایستایی

ایستایی عالی یکی دیگر از ویژگی های پارچه کرپ مازراتی به شمار می آید. این پارچه دارای آهار متوسطی بوده و برای دوخت انواع کت و مانتوهای آهار دار مناسب است. حتی با شست و شوی این پارچه آهار آن از بین نمی رود و ظاهر پارچه حفظ خواهد شد.

کیفیت و مقاومت بالا

پارچه کرپ مازراتی دارای مقاومتی بالا و کیفیتی عالی است. البته برای خرید پارچه کرپ مازراتی با کیفیت بالا باید خرید خود را از فروشگاهی معتبر به انجام رسانید. با خرید از یک فروشگاه اینترنتی معتبر یا یک فروشگاه حضوری معتبر می توانید این پارچه با کیفیت را با اطمینان خاطر تهیه کنید.

عدم آبرفت

یکی از مزایای خرید پارچه کرپ مازراتی در آبرفت نداشتن آن است.

بررسی تفاوت کرپ کنزو و مازراتی در اتو رفت

تفاوت کرپ کنزو و مازراتی در اتو رفت پارچه کرپ مازراتی است. پارچه کرپ کنزو اتو رفت ندارد و لازم نیست نگران اتو رفت آن باشید. در صورتی که پارچه کرپ مازراتی دارای میزانی اتو رفت بوده و پس از اتو کشیدن مقداری از متراژ پارچه کم خواهد شد.

 چروک ناپذیر

یکی از مهم ترین ویژگی های پارچه کرپ مازراتی، چروک ناپذیر بودن این پارچه است. اگر می خواهید که یک پارچه چروک ناپذیر با کیفیت تهیه کنید قطعا پارچه کرپ مازراتی را به شما پیشنهاد می کنیم.

حالت کشسانی

پارچه کرپ مازراتی حالتی کشسان دارد. در حقیقت این پارچه از جهات طول و عرض اندکی کش می آید. به همین دلیل از این پارچه می توانید در دوخت انواع پیراهن های مجلسی استفاده کنید.

 نکات اساسی در خرید پارچه کرپ مازراتی

برای خرید موفق پارچه کرپ مازراتی باید نکاتی را در نظر بگیرید تا خرید خوبی داشته باشید. در ادامه این نکات را بررسی می کنیم.

 در نظر گرفتن رنگ پارچه

پارچه کرپ مازراتی دارای تنوع رنگی بسیار بالایی است. پس از خرید پارچه کرپ مازراتی رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید تا بتوانید خیلی سریع و راحت پارچه مشابه با آن رنگ را تهیه کنید.

 بررسی ضخامت

در هنگام خرید پارچه کرپ مازراتی در نظر داشته باشید که این پارچه دارای ضخامت های گوناگونی است. به همین دلیل قیمت پارچه کرپ مازراتی ممکن است متغیر باشد. هچنین با توجه به کاربرد مورد نظرتان پارچه با ضخامت مناسب را تهیه کنید. برای مثال اگر قصد دوخت یک مانتو و شلوار با ایستایی معولی را دارید می توانید انواع پارچه کرپ مازراتی با ضخامت کمتر را تهیه کنید. اما اگر می خواهید یک کت آهار دار با ایستایی کتی بدوزید بهتر است انواع پارچه کرپ مازراتی ضخیم تر را تهیه کنید.

 کاربردهای پارچه کرپ مازراتی

پارچه کرپ مازراتی با ویژگی های عالی خود می تواند در دوخت لباس های مختلفی به کار رفته شود. در ادامه این موارد را بررسی می کنیم. از این پارچه می توانید برای دوخت انواع مانتوهای بلند و کوتاه، مانتو کتی، دامن، شلوار، ست مانتو و شلوار، پیراهن مجلسی، تاپ، کراپ تاپ، خرج کار و … استفاده کنید.

نکات کاربردی در نگهداری از پارچه کرپ کنزو و کرپ مازراتی

  • دقت داشته باشید که این پارچه ها را در معرض برخورد با اجسام زبر و خشم قرار ندهید.
  • لباس های کرپ مازراتی و کرپ کنزو را در داخل کاور قرار دهید.
  • برای شست و شوی این پارچه ها بهتر است که از آب ولرم استفاده کنید.
  • در هنگام شست و شوی این پارچه های کرپ پارچه را چنگ نزده و نچلانید.
  • پارچه را دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید.
  • پارچه کرپ کنزو و کرپ مازراتی را برای خشک شدن روی یک سطح صاف قرار دهید.

ترفندهای دوخت پارچه کرپ مازراتی

پارچه کرپ مازراتی یکی از پارچه های خوش دوخت به شمار می آید. با رعایت نکات زیر می توانید دوخت فوق العاده ای را با این پارچه تجربه کنید.

استاده از قیچی مناسب

حتما برای دوخت پارچه کرپ مازراتی از قیچی تیز استفاده کنید تا برش های صحیح و تمیزی داشته باشید. قیچی کند باعث نخ کش شدن پارچه می شود.

سوزن ظریف

برای دوخت پارچه کرپ مازراتی باید از سوزن متناسب با بافت پارچه استفاده کنید. پارچه کرپ مازراتی یک پارچه ظیف بوده و نباید در دوخت آن از سوزن های ضخیم استفاده کنید.

الگو کشی و قرار دادن آن ها

حتما برای دوخت لباس با پارچه کرپ مازراتی باید الگوهای مورد نظرتان را بکشید. قرار دادن و فیکس کردن الگوهای لباس در جهت درست نیز بسیار اهمیت دارد. دقت داشته باشید که الگوها را در یک جهت روی پارچه فیکس کنید و سپس برش بزنید.

سخن آخر

پارچه کرپ کنزو و پارچه کرپ مازراتی دو نمونه از کاربردی ترین و محبوب ترین پارچه های کرپ هستند که در این مطلب آن ها را بررسی کردیم. این دو پارچه شباهت های زیادی با یکدیگر داشته و در عین حال تفاوت هایی نیز دارند. در این مطلب به بررسی تفاوت کرپ کنزو و مازراتی و بیان ویژگی های این دو پارچه پرداختیم.

منبع : تفاوت های پارچه کرپ کنزو و مازراتی و ویژگی های آن ها

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد