پارچه خامه دوزی پرینت چیست و چه ویژگی هایی دارد

پارچه خامه دوزی پرینت چیست و چه ویژگی هایی دارد

روزهای عید و بهار و فصل تابستان را پیش رو داریم و بسیاری از خانم ها و البته طراحان لباس به دنبال پارچه ای جذاب برای این روزها هستند. پارچه وال قدمتی طولانی دارد و به عنوان یکی از ساده ترین پارچه های تولید شده از پنبه شناخته می شود. این پارچه پرطرفدار در سال های اخیر دوباره به بازار بازگشته است و طرفداران بسیاری پیدا کرده است. البته پارچه وال ساده مورد نظر ما نیست، بلکه پارچه ای که این روزها به شدت با استقبال رو به رو شده است، پارچه وال خامه دوزی است. پارچه وال ساده در اختیار دستگاه های پیشرفته قرار می گیرد و تبدیل به پارچه ای شیک، متفاوت و جدید می شود.

پارچه وال خامه دوزی زمینه ای از پارچه وال دارد و روی آن طراحی های برجسته جذابی می بینید. این طراحی ها معمولا هم رنگ با رنگ پارچه زمینه هستند. در بعضی از مدل ها نیز از 2 یا 3 رنگ اصلی استفاده می شود. که به آن پارچه وال خامه دوزی مولتی کالر گفته می شود. جدیدا نیز یک مدل جدیدتر از پارچه وال خامه دوزی به بازار عرضه شده است. پارچه خامه دوزی پرینت یک مدل بسیار جدید و متفاوت در میان پارچه های نخی به حساب می آید. شما می توانید از این پارچه زیبا برای دوخت لباس های مختلفی استفاده نمایید. در ادامه این مطلب قصد داریم به این سوال بپردازیم که پارچه خامه دوزی پرینت چیست و چه ویژگی هایی دارد. اگر در مورد قیمت پارچه وال خامه دوزی نیز کنجکاو هستید، مطالعه ادامه این مطلب می تواند برای شما مفید باشد.

با پارچه خامه دوزی پرینت بیشتر آشنا شوید

در پاسخ به این سوال که پارچه خامه دوزی پرینت چیست، باید بگوییم این پارچه زیر مجموعه پارچه وال است. البته در دسته پارچه های نخی طرحدار نیز قرار می گیرد. در حقیقت ابتدا پارچه وال ساده در اختیار مراکز چاپ پارچه قرار می گیرد. در این مراکز با استفاده از فناوری چاپ سابلیمیشن پارچه های سفید و ساده مانند یک کاغذ وارد دستگاه می شوند. طی فرآیندی، طرح مورد نظر روی پارچه چاپ می شود. در چاپ سابلیمیشن طرح مورد نظر با حرارت و فشار زیاد روی پارچه چاپ می شود. به این ترتیب رنگ ها به الیاف پارچه نفوذ می کنند و دوام و کیفیت بالایی دارند. شما می توانید با خیالی آسوده، این پارچه را به دفعات بشویید و از کیفیت آن لذت ببرید. پس از این مرحله، پارچه خامه دوزی پرینت در اختیار دستگاه های مخصوصی که کار دوخت خامه دوزی ها را روی پارچه برعهده دارند، قرار می گیرد.

خامه دوزی شباهت بسیاری به گلدوزی دارد. پارچه خامه دوزی پرینت به دلیل داشتن زمینه ای طرحدار، معمولا خامه دوزی هایی به رنگ زمینه اصلی پارچه دارد. زیرا طراحان قصد دارند طرح خامه دوزی به شکل واضحی روی پارچه نمایان شود. این خامه دوزی ها می توانند به شکل قرینه یا نامنظم بر سطح پارچه دوخته شوند. در بعضی از مدل ها می بینید که حفره هایی متناسب با طرح خامه دوزی روی پارچه دیده می شود. این حفره های تزئینی جذابیت بسیاری به پارچه شما می دهند. به این ترتیب، در پاسخ به سوال پارچه خامه دوزی پرینت چیست باید گفت پارچه خامه دوزی پرینت یکی از جذاب ترین پارچه هایی است که می توانید برای استایل بهار و تابستان خود استفاده نمایید. این پارچه تنفس پذیری بالایی دارد. زیر دست آن نیز بسیار نرم و لطیف است. هر چند در هنگام لمس یقینا می توانید الیاف برجسته خامه دوزی را حس کنید.

پارچه وال خامه دوزی چه ویژگی هایی دارد؟

اگر همچنان این سوال برای شما مطرح است که پارچه خامه دوزی پرینت چیست، بد نیست بیشتر با این پارچه آشنا شوید. در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی ویژگی های این پارچه بپردازیم. اگر قصد خرید پارچه خامه دوزی مشکی را دارید یا در مورد قیمت پارچه وال خامه دوزی کنجکاو هستید، مطالعه ادامه این مطلب می تواند برای شما مفید باشد.

پارچه وال خامه دوزی پرینت تنوع بالایی دارد

به طور کلی پارچه وال خامه دوزی تنوع بسیاری در طرح و رنگ دارد. البته این پارچه معمولا زمینه ساده ای دارد و خامه دوزی های آن نیز با رنگ پارچه هماهنگ است. اما تنوع رنگی بسیاری بالایی دارد و می توانید هر رنگی که میخواهید را در میان رنگ های آن مشاهده کنید. با ورود پارچه وال خامه دوزی پرینت این تنوع بیشتر از همیشه شد. پارچه های طرحدار جذابی را می توانید در میان مدل های مختلف این پارچه ببیند.

پارچه وال خامه دوزی بسیار سبک است

یکی از ویژگی هایی که یک پارچه را به گزینه ای مناسب برای پوشیدن در روزهای گرم تبدیل می کند، وزن پارچه است. پارچه وال خامه دوزی وزن اندکی دارد و نوع بافت آن به گونه ای است که به آسانی جریان هوا را از خود عبور می دهد. در واقع این پارچه تنفس پذیری بسیار بالایی دارد و فوق العاده خنک است. اگر قصد خرید پارچه خامه دوزی مشکی را دارید، باید بدانید این پارچه با این رنگ یکی از پرفروش ترین پارچه های تابستان است.

این پارچه دوام بالایی دارد

این مطلب را با این پرسش آغاز کردیم که پارچه خامه دوزی پرینت چیست. باید گفت این پارچه یکی از بادوام ترین پارچه های تابستانی است. اینکه بتوانید یک پارچه مناسب برای استفاده روزمره در تابستان پیدا کنید که دوام بالایی داشته باشد، اهمیت بسیاری دارد. زیرا معمولا لباس های روزمره تابستان را باید به صورت مداوم بشویید. این پارچه بر اثر شستشو نه تغییر رنگ می دهد و نه گلوله گلوله می شود.

پارچه وال خامه دوزی بسیار کاربردی است

یکی دیگر از ویژگی های فوق العاده پارچه وال خامه دوزی این است که می توانید با آن لباس های مختلفی طراحی نمایید. همین ویژگی باعث شده است خرید پارچه خامه دوزی مشکی در میان سایر پارچه های تابستانی، رکورد داشته باشد.

پارچه وال خامه دوزی ضد حساسیت است

اگر پوست حساسی دارید و به دنبال یک پارچه پنبه ای می گردید، ما به شما پارچه وال خامه دوزی را توصیه می کنیم. نمونه های مرغوب این پارچه لطیف و دوست داشتنی با پوست شما مهربان است. الیاف طبیعی به کار رفته در آن ضد حساسیت بوده و جاذب رطوبت است. حتی شما می توانید از این پارچه برای دوخت لباس کودک نیز بهره ببرید.

با پارچه خامه دوزی پرینت چی بدوزیم؟

اگر تا این قسمت مطلب پاسخ سوال خود را مبنی بر اینکه پارچه خامه دوزی پرینت چیست گرفتید و قصد خرید پارچه خامه دوزی مشکی یا هر طرح و رنگ دیگری را دارید، در ادامه قصد داریم به شما بگوییم چه لباس هایی را می توانید با این پارچه نمایید.

مانتو کتی با پارچه وال خامه دوزی

یکی از پرکاربردترین مانتوهایی که خانم ها در فصول گرم بر تن می کنند، مانتوهای کتی و اورسایز است. پارچه وال خامه دوزی یکی از بهترین گزینه ها برای طراحی این مدل مانتو است.

مانتو دخترانه با پارچه خامه دوزی پرینت

مانتوهای دخترانه معمولا چند لایه با چین های متعدد هستند. پارچه خامه دوزی پرینت پارچه ای زیبا و رنگارنگ برای طراحی چنین مانتویی است.

پیراهن های ساحلی و راحتی

یکی از بهترین لباس هایی که می توانید با پارچه خامه دوزی پرینت برای فصل گرم بدوزید، پیراهن های بلند ساحلی است. این مدل پیراهن هم در منزل و هم در سفرها می تواند استایل راحت و شیکی برای شما بسازد.

پیراهن نیمه رسمی

اگر اندکی خلاقیت در طراحی لباس داشته باشید، پیراهن هایی که با این پارچه دوخته می شود، برای مهمانی های دوستانه نیز کاملا مناسب خواهد بود. انواع پیراهن های ماکسی و پرنسسی را می توانید با این پارچه بدوزید. این پارچه برای دوخت دامن و نیم تنه نیز کاملا مناسب است.

قیمت پارچه وال خامه دوزی چگونه تعیین می شود؟

در ابتدای این مطلب به این پرسش پرداختیم که پارچه خامه دوزی پرینت چیست. در ادامه نیز اشاره کردیم که اگر قصد خرید پارچه خامه دوزی مشکی را دارید، باید بدانید بهترین انتخاب ممکن برای طرفداران این رنگ است. زیرا مشکی پرفروش ترین رنگ پارچه وال خامه دوزی محسوب می شود. در پایان نیز قصد داریم به فاکتورهای موثر بر قیمت پارچه وال خامه دوزی بپردازیم. یکی از مهمترین معیارها در تعیین قیمت پارچه وال خامه دوزی، جنس آن است. هرچند پارچه وال اصل از پنبه تولید می شود اما مدل هایی با کیفیت کمتر نیز در بازار قابل مشاهده هستند. اما این پارچه های ارزان با الیاف مصنوعی ترکیب شدند و در نتیجه تنفس پذیری کمتری دارند.

فاکتور مهم دیگری که می تواند بر قیمت پارچه وال خامه دوزی تاثیر بگذارد، کشور تولید کننده این پارچه است. پارچه های وارداتی از چین یا ترکیه معمولا قیمت بالایی دارند. این قیمت بالا به دلیل هزینه گمرک و البته قیمت دلاری این پارچه ها است. به طور کلی، در هنگام خرید سعی کنید قیمت پارچه وال خامه دوزی معیار اصلی شما نباشد. به دنبال یک پارچه اصل و باکیفیت بگردید تا بتوانید برای طولانی مدت از پوشیدن آن لذت ببرید و نگران تغییر رنگ یا ظاهر آن نباشید.

منبع : پارچه خامه دوزی پرینت چیست و چه ویژگی هایی دارد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد